La marraskuu 2016

Huomenna äitipoli käynti. Jännittää pikkuisen, koska huomenna tehdään päätös, miten (ja todennäköisesti myös milloin) vauveli syntyy maailmaan. Hurjaa! Mitään merkkejä luonnollisesta käynnistymisestä ei edelleenkään ole.. Onnea jo synnyttäneille ja tsemppiä teille, ketkä ootte aivan h-hetken äärellä!! Toivotaan, että meidänkin pikkuinen syntyis lähiaikoina!!! :)

Täältä luin, että monella on koko ajan nälkä jne. Mua ihmetyttää kun mulla on ihan päinvastoin. Ei tekis mieli syödä mitään. Jotenkaa ei tee mieli tehdä mitään ruokaa. Kaikki tökkii jotenkin ja sillonkin kun on nälkä niin pitää syödä pieniä annoksia kun helposti tulee ihan liian täysi olo ja tuntuu et maha repee :D Jo pidempään ollu ruokahalu hukassa..

37+0

Ja kiva huomata, että onhan meitä loppukuun synnyttäjiäkin. Hetken jo alko tuntumaan, että odotan ihan yksin kuun loppuun :) Toki toivon, että syntyis jo aiemmin. Ihan vaikka heti ;) Ei jaksa enää odottaa!

Täältä luin, että monella on koko ajan nälkä jne. Mua ihmetyttää kun mulla on ihan päinvastoin. Ei tekis mieli syödä mitään. Jotenkaa ei tee mieli tehdä mitään ruokaa. Kaikki tökkii jotenkin ja sillonkin kun on nälkä niin pitää syödä pieniä annoksia kun helposti tulee ihan liian täysi olo ja tuntuu et maha repee :D Jo pidempään ollu ruokahalu hukassa..

37+0

Mulla oli sama noilla viikoilla. Nyt taas kamala nälkä jatkuvasti :happy: ja Onks nyt 39+1 menossa..

Mä niiiiiin toivon ettei synnytys käynnistyis.. mies joutuu huomen lähtee 250km päähä tekemää autoremppaa ku siinä on vaihteeks jotai vikaa.. kyllä se lupas et tulee jo keskiviikkona kotiin,toivotaan et näi tosiaa kävis.. ei mulla oo mitää tuntemuksia synnytyksestä mut eipä se taia aina etukätee ilmotellakaa.. jotenki alko vaa nyt vähän pelottamaan.. prkl!!!
Rv 38+4

Huvikseni laskin, et meitä on tossa marraskuun listalla 124 nimimerkkiä, joten ei ihme jos tuntuu, et joka päivä joku synnyttää. Mut on siinä aika monta meitäkin, jotka odottaa vielä loppukuulle asti... :greet025

Täällä on la ohitettu eilen, eikä mitään merkkejä syntymisestä. Toki nyt toivon, että tyyppinen ois vaan ihan rauhassa paikoillaan, koska torstaiksi on sovittu sektioaika perätilan ja ison koon takia. Eli makaan sohvalla ihan kaikessa rauhassa pari päivää. Mielellään jalat ristissä :D

Rv 40+1

Mango16 mulla oli ihan sama olo viikko, pari sitten. Nyt on vähän tullu näläntunne takas, mut lämmin ruoka ei vaan jotenki mee alas vieläkään. Pari ekaa haarukallista joo ja sit alkaa pahasti tökkiä.
Oikeestaan kaikki syöminen on vähän pakkopullaa tällä hetkellä...:yuck:

Rv 37+6

Muokattu viimeksi:
Meiä poika syntyi 7.11. Klo: 20.52. Rv. 36+5. 3150g, 49cm, py 32,5cm. Tossa tickerissä siis ultran mukaan. Voidaan molemmat oikein hyvin. [emoji4]

Onnea Marras <3
Ei ole nyt maailmasta tärkein asia, mutta onko taysissa ruuhkaa? Lähtö saattaa itselläkin tulla hetkellä millä hyvänsä ja mietityttää mikä tilanne siellä on...?
Toivottavasti sinun synnytyksesi meni hyvin! Tule kertomaan lisää kun jaksat :)

Rv 39+5

Ei lähtenyt synnytys käyntiin yöllä. Nyt pitäs pikku hiljaa lähtee sinne käynnistykseen. Toivon,että synnytys alkais nopeasti ja pääsisin jo loppuviikosta kotiin. Ikävä jo valmiiksi isompia lapsia.. Voi että,jännittää ja ärsyttää yhtä aikaa lähteä odottelemaan mitä tapahtuu. Mielummin kotona kärvistelis alkusupistuksissa. No jospa kaikki menee hyvin 41+1

Onnea hurjan paljon Marras! :Heartred

Tsemppiä Vimpa, toivotaan että kaikki menee mahdollisimman nopeasti ja hyvin.

Minä oon nyt ihan hämmästyksissäni täällä et onko tämä edes totta. Käytiin synnärillä kontrollissa. Kokonaistilanne huomioiden, meillä on maanantaina käynnistys! :0 :) ei ymmärrä todeksi. Yks syy on mm. edellinen syöksysynnytys että rv 38+ nyt saadaan tämä vauva toivottavasti vähän rauhallisemmin. Ja ei tarvitse enää labrassa ja kontrollissa juosta. Mut onkohan tää kuitenkin unta...?
Niin ja paikat alakerrassa on kypsät. Sisäsuukin auki 1cm. On siis taas viikossa tapahtunut, ei turhia suppareita oo ollut.

Onnea kaikille tähän mennessä synnyttäneille ja tsemppiä vielä odotteleville ja jo tositoimissa oleville! :)

Täällä on kääntynyt päivärytmi päälaelleen... Neiti on telakoitunut rintaan yleensä klo 18-04 väliksi, joten yöunet ovat haave vain :D päivät kyllä nukkuu... Pitäisi itsekin yrittää mukautua neitokaisen rytmiin. Meillä vielä kun on ollut huolta neidin painon ja keltaisuuden kanssa ja oman maidonnousun hitauden kanssa. Nyt saatiin kuitenkin eilen hyviä uutisia: neidin painonnousu on nyt hyvällä mallilla ja keltaisuusarvokin oli kääntynyt vihdoin laskuun. :) Syötellään kuitenkin vielä kolmen-neljän tunnin välein, kunnes paino on kolmessa kilossa. :)
Aika kuluu edelleen pitkälti neitokaista ihaillessa <3

Hei, mä ehkä sittenkin synnytän jo tällä viikolla! :joyful:

Eilen illalla oli ekaa kertaa pidempään sellaista kovaa paineen tulletta alakerrassa - sanoinkin, että pitäiskö poloiselle näyttää taskulampun valolla vähän suuntimia, ettei ihan väkisin koita tulla välilihasta läpi, kun vieressä olis väljempiäkin (nyt toivon sitä totisesti enemmän kuin koskaan) väyliä..

Jatkui tuo tunne sit läpi yön ja nyt aamulla, kun nousin vihlaisi alavatsaa ja vessassa paperiin tuli löysää vaaleanpunertavaa limaa ja muutama veriviiru. :happy: Eilisen ja tän päivän mahassa on ollut tosi rauhallista, mutta siis liikettä on - lähinnä ilmeisesti alaspäin mönkimistä.

Mutta mitä mä teen, kun saan ekat merkit (mahdollisesta) synnytyksen käynnistymisestä? Tietty vetäisin valkoiset kalsarit jalkaan, että on helpompi seurata tilannetta, laitoin pyykinpesukoneen päälle ja tein herkku aamupalaleipiä ja vadelmanlehtiteetä, nappasin läppärin kainaloon ja painelin takaisin peiton alle. :hilarious:

Sanomattakin toki selvää, että nukuttiin molemmat tosi huonosti viime yö, että tästäpä onkin sitten kiva lähteä yötä vasten synnyttämään - ihan kuin tässä nyt vielä mitään oikeaa tapahtuisi, aamulla napotan kuitenkin taaa neuvolassa ihmettelemässä painonnousua. :shifty:

Pääsinkin kotiin,koska vauvalla kaikki hyvin. Kätilö oli vähän ihmeissään miksi th oli sanonut,että käynnistetään kun ei minulla tai vauvalla ole mitään erityistä tarvetta siihen. Tämä oli siis vain kontrolli. Paikat kiinni,just sormelle auki. Teki ronskin sisätutkimuksen,että jos siitä jotain apua olisi. Pe ballongin laittoon vasta jos ei ala syntyä. Ihana saada kotona odotella :)

Nyt on meillä isi ja äiti niin kipeitä ja flunssasia, että neitin olis kyllä nyt vaan ihan hyvä pysyä vielä hetki sisällä. Kai?
Yötkin on olleet ihan hirveitä... *huokaus
Mutta tietääkö muuten kukaan, että saako synnärille mennä nuhassa ja yskässä? Mietin vaan kun ylihuomenna olis kontrollikäynti ja ens viikolla kontrolli+mahdollinen käynnistys...
Ja mitä, jos olen silloinkin vielä ihan kipeenä?
Käynnistääkö ne edes jos on kipeenä??
Oijvoij...
Ja tietääkö kukaan mitä yskänlääkettä saa käyttää? Vai saako mitään? Entä muita lääkkeitä?

Mullakin on ollut sellainen ihmeellinen pieni flunssa jo muutaman viikon. Tuntuu ettei millään lähde pois, oon vaan bafucineilla ja mynthoneilla yrittänyt pärjäillä.

Otin tänään influenssapiikin ensimmäistä kertaa elämässäni, toivottavasti ei tule haittavaikutuksia!

Rv 38+3

Onnea uusille vauvoille!! Toivottavasti toipuminen menee mukavasti ja pienet kasvavat mallikkaasti alusta asti!
Varpahat, olen yllättynyt, ettei tullut mitään flunssaoireita kausi-influenssarokotteesta. Luulen, että oireet olisi jo ilmaantunut, koska otin viime torstain neuvolakäynnillä... Ainut, mitä mulle tuli, niin on pieni ihoreaktio ja mustelma siitä hommasta, vähän on olkalihas ollut arkana, mutta ei pahasti.

Takaisin