La marraskuu 2016

Voi epistä, musta tuntuu että kaikki synnyttää jo! Ja tosiaan mäkin haluuuuun :D Olo on jotenkin todella tuskallinen ja tönkkö, turvotus on vissiin lisääntynyt kun paino on pompsahtanut muutaman kilon ja sokeriarvotkin ovat nyt olleet huonot :( Haluaisin tämän vauvan jo ulos ja syliin ja oman kroppani takaisin..

38+0

Onnea vauveleista ja tsemppiä tositoimiin, naiset! <3

Mitäs täällä yleisesti ajatellaan synnytyksen käynnistämisestä? Kannattaako siihen lähteä suht heppoisen tuntuisin perustein, vältellä viimeiseen asti vai ihan vaan luottaa lääkäreiden ammattitaitoon asian arvioimisessa?

Täällä lääkäri väläytteli tänään käynnistyksen mahdollisuutta ensi viikolle (rv tuolloin reilut 38) ja pohdin, että millaisin mielin tuota ensi viikkoa nyt odottelisi...

Viikonloppuna oli yllätysbabyshowerit ja kaikki veikkas vauvan syntyvän joulukuun puolella (ensimmäinen, LA 28.11). Itse heitin veikkaukseksi toiveajattelulla 23.11 :D (samalla toivoin myös pientä vauvaa ni paikat kestäis paremmin)

Kissa päätti ilmeisesti viime yönä pitää mulle vauvasulkeiset, koska herätti mut kahden tunnin välein huutamalla nälkäänsä/riehumalla/kolisemalla muuten vaan tai sitten kävi vaan painamassa kylmän nenän mun niskaan (muuten olinkin hautautunut peiton alle) - joka sinänsä on ihan hellyttävä tapa, mutta toki olisin nukkunut mieluusti edes yhden yli kahden tunnin pätkän yön aikana.. noh, treeniä tulevaan.

Laskettuaika sitten tuli ja meni.. aloin jo suunnittelemaan isänpäivä brunssia, kun "ilmeisesti ollaan vielä silloinkin kahdestaan" - olisihan se tyylikästä lähteä brunssilta omalta työpaikalta vesienmenolla synnyttämään. :grin

Mymmelintytär: Mulla on vähä ristiriitaiset ajatukset käynnistämiseen.. osittain joo mikä ettei, mutta sitte taas jos itellä ja vauvalla ei olis hätää niin miks pitäis käynnistää? Onha tää loppu tosi rankkaa, en sitä sano todellakaa.. ehkä se on yksilökohtasta se käynnistäminen :)

Ilyana: vaiii aavistaako kissa jotain tapahtuvan ja siks herätelly sua? :)

On
Onnea vauveleista ja tsemppiä tositoimiin, naiset! <3

Mitäs täällä yleisesti ajatellaan synnytyksen käynnistämisestä? Kannattaako siihen lähteä suht heppoisen tuntuisin perustein, vältellä viimeiseen asti vai ihan vaan luottaa lääkäreiden ammattitaitoon asian arvioimisessa?

Täällä lääkäri väläytteli tänään käynnistyksen mahdollisuutta ensi viikolle (rv tuolloin reilut 38) ja pohdin, että millaisin mielin tuota ensi viikkoa nyt odottelisi...

Kyllä käynnistys on varmasti aiheellinen jos lääkäri näkee siihen tietyn syyn.
Ite toivon kyllä viimeiseen asti tällä kertaa spontaanisti käynnistyvää synnytystä, koska edellinen käynnistettiin kun synnytys ei alkanut vaikka lapsivedet tihkui. Minulla taitaa olla sen verran matala kipukynnys että olen pelännyt kuolevani siihen oksitosiinin vauhdittamiin supistuksiin molemmilla synnytyskerroilla. :D

Tsemppiä Marras koitokseen! :)

Vähän veikkaan että taidan olla porukasta viimeinen joka punnaa joulukuun puolella. :D Kaikista kivuista ja oireista huolimatta pienellä tuskin on kiirettä pihalle, kun ei edellisilläkään ole ollut. Mennyt aina viikon yli lasketun ajan.
Toki olen laittanut jotain lähtövalmiiksi, mutta varmaan turhaa hötkyilyä vielä tässä vaiheessa kun huomenna vasta 37+0. :)

Muoks. Ja tietenkin Kaitsu_lle myös tsemppiä että se synnytys lähtisi nyt vauhtiin. :)

Muokattu viimeksi:
Voi epistä, musta tuntuu että kaikki synnyttää jo! Ja tosiaan mäkin haluuuuun :D Olo on jotenkin todella tuskallinen ja tönkkö, turvotus on vissiin lisääntynyt kun paino on pompsahtanut muutaman kilon ja sokeriarvotkin ovat nyt olleet huonot :( Haluaisin tämän vauvan jo ulos ja syliin ja oman kroppani takaisin..

38+0

No ei synnytä. Kuhan koettelee. Onko ärsyttävämpää kun 1 tai 2 pitkää kipeää supistusta ja sit loppuu.
Täällä tosi inhottava aamu. Pahoinvointi, huimaus, vihlomiset jne. Neuvolassa en tänään yhtään kaunistellut totuutta oloistani. Sanoin suoraan et jaksaminen alkaa olla loppu näiden olojen takia. Sitten iski vielä yks kaks tosi outo selkäsärky, mikä olikin yhtä äkkiä ohikin.
Verenpaine (ala) hieman noussut, mutta edelleen matalahko, 112/88. Ollu siinä 100-110/60-70.
Vauvan sykettä th kuunteli tarkkaan kun meinasi olla turhan matala. Liikkeitä pitää nyt seurata. Huomenna on onneksi kontrolli aika synnärille (kutinoiden, sappihappoarvojen takia). Neuvolan th käski kertoa siellä kunnolla kaiken saman kun hänelle kerroin.
Oli kiva käynti neuvolassa kun olikin sijainen. Reipas ja mukava.
Loppupäivä sitten meneekin vissiin taas sohvalla... onneksi mies ehtii viedä lapsen harrastukseen illalla mie en ehkä pystyis.

37+öööööö, jotain.
Jos ultran mukaan elettäis ni tänään olis tasan 2 vko LA. Mutta neuvolakortti elää menkkojen ja jonkun yleisen kierron mukaan, vaimitensenytoli.

Ps. Miksi ylävatsalla tuntuu kun olis vanne? Joka välillä tuntuu kunnolla ja välillä ei :0

Mä näin viime yönä unta että limatulppa irtosi. Ja kun heräsin ja tajusin että se ei olekaan totta niin alkoi kyllä niin paljon masentamaan. Lopulta nousin vasta puoli yksi sängystä (mikä on tosi myöhä mulle) kun ärsytti niin paljon. Kaiken lisäksi yöllä alkoi nuha ja jokin silmätulehdus pukkaa päälle.

38+5

Joo pääsin kotiin vielä, tässä oltu kotona nyt n. Puolitoista tuntia. Lapsivettä liruttaa koko ajan lisää ja supistelut tulee noin alle 5 min välein.. Kiukuttaa nää kivuliaat supistukset, mitenköhän kestän näitä muutaman tunnin kuluttua kun pahenevat vaan:grin
Kohta soitan synnytysosastolle ja lähdetään takas. Sinne sitten jäädään ja vasta vauvan kanssa kotiin seuraavan kerran!:p
Saa nähdä syntyykö vauva tänään vielä :)
Jännittää kyllä synnytys kamalasti!!:wideyed::rolleyes:

Joo pääsin kotiin vielä, tässä oltu kotona nyt n. Puolitoista tuntia. Lapsivettä liruttaa koko ajan lisää ja supistelut tulee noin alle 5 min välein.. Kiukuttaa nää kivuliaat supistukset, mitenköhän kestän näitä muutaman tunnin kuluttua kun pahenevat vaan:grin
Kohta soitan synnytysosastolle ja lähdetään takas. Sinne sitten jäädään ja vasta vauvan kanssa kotiin seuraavan kerran!:p
Saa nähdä syntyykö vauva tänään vielä :)
Jännittää kyllä synnytys kamalasti!!:wideyed::rolleyes:

Takaisin vaan reippaasti synnärille, jos kotona ei pysty olemaan. Niin jännää, tsemppiä!!

Onko muilla tullut pahoinvointia viimeisillä viikoilla? En ymmärrä tätä. Vaikka kuinka odotankin synnytystä niin en kyllä tule jaksamaan sitä jos olen huonovointinen. Verenpaineet ovat nousseet mutta eivät vielä hälyyttävästi.

Rv 38+2

Onko muilla tullut pahoinvointia viimeisillä viikoilla? En ymmärrä tätä. Vaikka kuinka odotankin synnytystä niin en kyllä tule jaksamaan sitä jos olen huonovointinen. Verenpaineet ovat nousseet mutta eivät vielä hälyyttävästi.

Rv 38+2

On. Ja pahenee vaan. Ei oikeen mikään menis suusta alas. Mutta pelkällä vedellä ja mehullakaan ei voi olla koska sekin ruokkii pahoinvointia. Pakkosyöttöä se minkä voi. Ja huimaa, huimaa, niinkun jo valitinkin äsken :/ Mutta näitä samoja valitti yks tuttu rv 36---> että semmoist se vaan on....

On. Ja pahenee vaan. Ei oikeen mikään menis suusta alas. Mutta pelkällä vedellä ja mehullakaan ei voi olla koska sekin ruokkii pahoinvointia. Pakkosyöttöä se minkä voi. Ja huimaa, huimaa, niinkun jo valitinkin äsken :/ Mutta näitä samoja valitti yks tuttu rv 36---> että semmoist se vaan on....

Joo ton huimauksen oon kans huomannu että on lisääntynyt :/ just on alkanu olemaan samantapaisia oireita kuin esim raskausmyrkytyksessä mutta pissi on ollut puhdas ja verenpaineetkin suht inhimillisissä lukemissa (max 132/90?)

Mullakin oli pahoinvointia ihan tässä loppuraskaudessa.

Synnärillä käskivät vielä olla kotona kun soitin ja pitää soittaa uusiksi kun supistukset ovat napakoita! Ihme touhua :D napakoita:eek: kärvistellään nyt sitten vielä kotona:grinhaha
Kyllä mä kipujen puolesta vielä kotona voin olla, lähinnä vaan jännittää ettei synny kotiin:grin
Onneks vaan 10min matka synnärille:grin

Muokattu viimeksi:
Oi tsemppiä Kaitsu_! :)

Mä täällä viis vaille seitsemästä kahdeksaan tunnustelin sängyssä et voi vitsi kun tulee mukavan tasaseen semmosia pieniä menkkakipuaaltoja, että jokos jo!! Sit oli pakko nousta pissalle ja kun meni sohvalle sit viel makoilemaan, ni supistukset tipotiessään! :shifty:
Mä jo vähän innosta ehdin hihkui, et jesss! Nyt pääsee synnyttämään ja tapaa Tyypin vihdoin livenä! :Heartpink Ja mikä parasta, saa ton liikuntaesteen Vihdoin pois tieltä! :grin
Mut siis ei... :meh:

Onkos kaikki lasketun ajan ohittaneet jo synnyttäny/synnyttämässä? Tä on niiiin piinaavaa varsinkin ihmiselle, joka on järjestelmällinen ja aikatauluja noudattava ja sitten kun joutuu vaan odottaa ja ihmettelemään!! Mä haluan tietää koska tää tulee :D
40+3 eikä mitään merkkejä..

No en minä ainakaan ole synnyttämässä. Toisaalta tämä alkuviikko onkin tosi huono ajankohta synnyttää kun osa lastenvahdeista on ihan muualla eli loppuviikko sopis paremmin kun sitten ei tarvitse sumplia, että mites isompien lasten kanssa tehdään. Oon nyt ehkä vähän paremmilla mielin, että yli meni mutta jos vielä ensi viikolla olen yhdessä koossa niin sitten alkaa varmaan pinna olla jo liian kireällä. Torstaina mulla on neuvola ja luulen, että sieltä sitten saan jo lähetteen yliaikaiskontrolliin. Yliaikaiskontrolli kun on synnärillä ja jos sinne joutuu menemään niin pyydän kyllä, että samalla käynnistetään vaikka en käynnistystä haluaisikaan. Mutta synnärille matkaa 130km niin en ala edes takas kyllä ramppaamaan kodin ja synnärin väliä.

Ellukkainen rv40+1

41+0 eikä synnyttämisestä merkkiäkään.. Huomenna aamusta käynnistys ja mä niin toivon että käynnistys itsestään. Mua niin ahdistaa mennä sinne käynnistykseen eikä mitään hajua mitä siellä tulee tapahtumaan,miten ne alkaa käynnistelee. Tänään kolme kertaa käyty lenkillä ja hyvin syöty ja koko viikonloppu siivottu ja saunottu mutta neiti vaan jököttää vatsassa.. Noh,vielä olis ilta ja yö aikaa,että alkais tapahtumaan. Toivossa on hyvä elää. 41+0

Ellami, itelläni kans vähä samaan tapaan teetättelee mutta ei toivoakaan että ihmettä tapahtuisi. Että aivan alkanut jo olemaan hötkyilemättä nousta kivuista ja supistuksista. Sitä varmaan tajuaa lähteä sitten vasta tositoimiin kun on puoli päivää riutunut kovissa kivuissa. :D Ja pahoinvointia on täälläkin kiusana. Ja jostain syystä järkyttävät ilmavaivat ollu pari päivää. :O

Maatuska83 36+6

Takaisin