La marraskuu 2016

Hei. Te kenel tehty sektio niin kuinka pian saa mennä saunaan? Mut leikattiin torstaina Uskallanko tänään mennä? Kotiuduin tänään esikon takia oli pakko välillä kotiin tulla. Aivan jäätävän kamalaa jättää pienet teholle. En nyt pysty edes lukemaan kuulumisianne pää ihan sekasin. Tsemppiä kaikille!

Sektiohaava tuskin eroaa merkittävästi muusta ommellusta haavasta...? Korjatkaa, jos olen väärässä. :)
Saunaan saisi siis mennä noin viikon päästä sulavien ompeleiden laitosta tai sit kun ompeleet poistetaan (riippuu kumpia on)...

Mä just luin Keski-Suomen sairaanhoitopiirin antamaa ohjekirjaa vastasynteneen vanhemmille ja siellä luki, että vasta vuorokausi tikkien poiston jälkeen saisi saunoa. Omakohtaista kokemusta ei tokikaan ole kyseisestä haavasta, mutta muistelisin myös joskus tikkejä saaneena, että vasta pois ottamisen jälkeen olis lupa saunoa..

2-3 viikkoa pitäisi odottaa ennen kuin menee saunaan sektion jälkeen. Ja tietysti pidempään jos joku komplikaatio tai tulehdus tulee siinä ajassa.

Joo siis ei poistettavia tikkejä sulavat. Mutta tyydyn siis suihkuun ja huomenna vaikka kysyn kun teholle menen et miten pitää toimia ku en huomannu kotiutuksen yhteydessä kysyä. Olisi ollut vaan virkistävää käydä löylyissä:sad001
yritän tässä kun esikon saanut unille niin katsoa että mitä tänne kuuluu:happy:

Mä sain ohjeeksi sektion jälkeen,että kun tikit on poistettu niin voi käydä saunassa ja muistaakseni heti kävinkin,kun oli mahdollista. Haava parani mulla hyvin. Ennen tikkien poistoa piti käydä päivittäin suihkuttelemassa haavaa suihkussa ja taputtelemalla kuivata.

Ja sain myös ihan kirjalliset sektio haavan hoito ohjeet ennen kotiin lähtöä,mutta ne ei enää ole tallessa..

Mua alkaa jo ahdistaa se tiistain käynnistys.. En millään haluaisi sinne sairaalaan odottelemaan että synnytys lähtee käyntiin jos siinä meneekin useempi päivä ja ainakin kaks päivää synnytyksen jälkeen vielä pitää olla siellä. Mua niin inhottaa se sairaalassa olo.. Äsken kävin kovissa löylyissä ja kaks kertaa lenkillä käyty. Jos vielä petipuuhia kokeilis. Niin toivon,että tää käynnistys itsestään.. 40+6

Mua alkaa jo ahdistaa se tiistain käynnistys.. En millään haluaisi sinne sairaalaan odottelemaan että synnytys lähtee käyntiin jos siinä meneekin useempi päivä ja ainakin kaks päivää synnytyksen jälkeen vielä pitää olla siellä. Mua niin inhottaa se sairaalassa olo.. Äsken kävin kovissa löylyissä ja kaks kertaa lenkillä käyty. Jos vielä petipuuhia kokeilis. Niin toivon,että tää käynnistys itsestään.. 40+6

I feel you. Itse myös inhoan sairaalassa oloa ja varsinkin kun kotona odottaa 2-vee rakkauspakkaus. Minulla LA on vasta muutaman viikon päästä mutta todella toivon, että käynnistyy itsekseen!!

Winnie 35+5

Ihanat työkaverit ja ystävät olivat järjestäneet mulle babyshowerit! :Heartpink Mä yllätyin kyllä todella, kun oletin etten niitä sit enää saa! Itkuhan siinä tuli!

Rv 36+3

Liitteet

• IMG_20161106_214234.jpg
    IMG_20161106_214234.jpg
    734.6 KB · Katsottu: 65
  • IMG-20161106-WA0035.jpeg
    IMG-20161106-WA0035.jpeg
    154.3 KB · Katsottu: 35
  • IMG-20161106-WA0038.jpeg
    IMG-20161106-WA0038.jpeg
    126.2 KB · Katsottu: 32
Mäkin kyllä kyttään näitä oireita ja etenkin nyt kun saa liikkua ja puuhata toki joka paikkaan kolottaa ym. Mutta ihanaa kun pääsee pienille lenkeille, ulos ja voi siivota ym.

Mulla tää maha menny sit sellaisen neliön muotoiseksi kun tulee harkka supistus , joku muukin jossain keskustelussa siitä puhu?

Lakritsi 36+4

Oho, tsemppiä marras! :) Muistan että sulla la vasta mun jälkeen, sitä tosiaan voi tapahtua jo millon vaan!

Oi tsemppiä Marras16! :) Onneksi miehesi ei vissiin ehtinyt lähteä sinne Saksaan? Eikö hänen tänään olisi pitänyt lähteä? :joyful:

Voi Vimpa, toivottavasti käynnistyy tänään tai ensi yönä!

Mulla oli kyllä ihana viikonloppu, oli niin paljon tekemistä, nähtiin paljon sukulaisia ja käytiin miehen kanssa kaksin syömässäkin. :Heartred Kolme ässääkin tuli viikonlopun aikana suoritettua. :grin Oon malttanut tosi hyvin tämän kolmannen kohdalla odottaa, mutta tämä viikko olisi perfect päästä synnyttämään. Eli rv 39+4 - rv 40+3. Poikakin lähtee tänään koko loppuviikoksi isänsä luo, niin sitten tarvitsisi huolehtia vain tyttö siskoni tai anoppini luo hoitoon lähdön koittaessa. :wink

Mutta jos lähtöä ei tule, niin oon jo sanonut miehelle, että sitten mennään viikonloppuna kahdestaan leffaan! +muuta mukavaa tekemistä voisi keksiä. Onneksi mun pesänrakennusvimma on edelleen voimakas, että siinä ainakin tekemistä. Tällä hetkellä nautin tästä raskaudesta ja siitä jännityksestä, kun ei tiedä koska tapahtuu. Sitten jos ensi viikolla oon vielä yhtenä kappaleena, on jo eri ääni kellossa (vitutus). :joyful:

Rv 39+4

Neuvolassa kävin ja lähettivät synnärille.
Täällä nyt odotellaan ja testaavat (taas) onko lapsivettä kun tihuttaa vaaleanpunaista vuotoa..
En usko että on :D

rv 40+1

Onnea taasen uusimmille synnytyäneille ja tsemppiä Kaitsu_!! :)

Millä himskatin keinoilla te oikein saatte synnytyksen käynnistymään?!? Minäkiii tahon!

Takaisin