La marraskuu 2016

Ihana kuulla KYSsistä synnyttäjänkin näkökulmasta :D Vaikka tyytyväinen oon ollu muuten näillä parilla käynnillä. Onks se ruoka nyt semmosta, että pitää himasta kaksin käsin raahata mukana sapuskaa, että selviää? :DD

Noh, ei se herkkuakaan ollut, mut kyllä sitä nälkäänsä syö :grin
Muutama esimerkki: tänään lihakastike, ja en tunnistanut mitä lihaa siinä oli. Läskipalat tunnistin. Hyvin oli kyllä mössöksi kokattu, lihat sai jauhettua ilman hampaitakin. Eilinen päivällinen oli muutama lusikallinen ohrapuuroa.
Ei pitäisi valittaa ruoasta joo, mutta siitäkinhän sitä siellä maksetaan. Positiivista, että lounaalla ja päivällisellä on aina joku ihana makea jälkkäri!

Mie muistan esikoisen synnytyksen jälkeen sairaalaruoasta sen että se ei todellakaan mitään herkkua ollu :wtf: kaikki ylikypsää mautonta mössöä. Ja proteiinia liian vähän :hilarious: Mutta. Se nälkä synnytysurakan jälkeen oli niin kova että kaikki meni joka ruokailulla :grin

Minä muistan sairaalaruuasta sen, miten ihanaa se oli saada nenän eteen valmiina. Ihan sama mitä ruokaa.:grin

Tänään tullut heiluttua kaupungilla koko päivä.ja juuri lopetin leipomisen, kun aamulla tulossa kummityttö vanhempineen kyläilemään. Ja kuulkaa taisipa mennä limatulppakin tuossa. Viimeeksi se meni vasta synnytyksen ollessa käynnissä.

Kyllä minäkin huomaan olevani tuon tuostakin jossain ihan muualla kuin läsnä. Jatkuvasti tulee unohtelemisia. Ahdistaa vaan se ylimääräinen homma, kun jättää vaikkapa lompakkonsa kaupan kassalle, mihin on matkaa 20km ja huomaa asian vasta kotona. :facepalm:

Rv 37+1

Meidän neiti syntyi tänään k 00.08 hätäsektiolla mitoin 3870g ja 52 cm (loput direktiiviset numerot laitan myöhemmin). Kaikki voidaan hyvin ja saatiin perhehuone ku mies meni neitin kans osastolle minun jäädessä leikkuriin. Synnytys käynnistyi itsekseen (eli ne viime öiset oli jo synnytyksen suppareita ja nehän vaan tasaisesti kiveni ja koveni). Ehdin saada kipulääkkeitä ja puudutteita että sen puoleen harmittaa kun en alatiesynnyttänyt mutta tekniikasta viis kun lopputulos on tämä :love7:Heartbigred

Onnea Sadetuuli! :)

Itseasiassa mulla valui eilen jotain tosi vetistä housuun. Päivällä siivoiltiin oikein kunnolla ja sanoin että on se kumma jos ei synnytys tällä rehkimisellä ala. Illalla kun tuota (lopulta valkovuodoksi todettua) nestettä valui olinkin että apua apua apua ei vielä!!! :D ajattelin jo että nytkö sitä lapsivettä tihkuu.. Että se siitä malttamattomuudesta :D

Rv 38+1

O
Meidän neiti syntyi tänään k 00.08 hätäsektiolla mitoin 3870g ja 52 cm (loput direktiiviset numerot laitan myöhemmin). Kaikki voidaan hyvin ja saatiin perhehuone ku mies meni neitin kans osastolle minun jäädessä leikkuriin. Synnytys käynnistyi itsekseen (eli ne viime öiset oli jo synnytyksen suppareita ja nehän vaan tasaisesti kiveni ja koveni). Ehdin saada kipulääkkeitä ja puudutteita että sen puoleen harmittaa kun en alatiesynnyttänyt mutta tekniikasta viis kun lopputulos on tämä :love7:Heartbigred
Ehdit ensin :) onnea paljon! Täällä ei merkkiäkään,että olisi synnytys lähellä. Kolme S:ssää käytetty,ilman toivottua tulosta. Noh,ompahan siisti kämppä ja puhdas äiti ja tyydytetty mies :) tiistain käynnistystä odotellessa 40+6

Sairaalan ruoasta (KOKS), oon ollu aina tyytyväinen :)

Täytyy myöntää, et vaikka oma la on vielä edessä päin ja takuulla jo 40+ viikoilla meneviä korpeaa ehkä vielä enemmän, niin toisina hetkinä skippaan noi syntymä ilmoitukset koska mua ärsyttää kun oma junnaa mahassa ja kaikki mahan näkevät "oi että, siis tuo syntyy ihan just!" Ööö...ei synny. Koskee, särkee, sattuu, ahistaa, kyllästyttää, itkettää, mitävielä. Mut ei saa valittaa. Ensi viikolla on jälleen kontrolli synnärille ja ärsyttää sekin. Mennä sinne kuulemaan labrat jossa lääkäri toteaa että jatka lääkitystä tai lisää sitä. Sitäpaitsi mie inhoan lääkkeitä. Kyllä, hyvä että huolehtii, mutta...
Voisin olla vielä vaikka 3kk raskaana jos se olis ongelmatonta ja kivutonta. Ainiin, ei saanut valittaa.
Joo, yö tuli valvottua. Johan tässä olikin 2 aurinkoista mukavaa talvipäivää.

Miekin mietin miten niitten supistuksien suhteen toimia jos synnytys alkaa niillä enkä saanu muuta ohjetta lääkäriltä kun että "nopeasti" mut pelottaa et sit lähteekin turhasta. Ja pelottaa toisaalta ettei ehdi.
Näillä eväillä varmaan saadaan jo verenpainekin nyt nousuun :D

Ja hei, ONNEA synnyttäneille!
(Ihan mielelläni siirryn lukemaan synnytyskertomuksia)

Perässä tullaan, 37+jotain.

Supistuksista jälleen.. ärsyttää jankata koko aja samaa mut ku ei näi ensikertalaisena vaa voi tietää kaikkee..

Voiko supistus tuntua samalta ku sillo jos on maha sekasin? Eilisiltana tuli semmone hirveen pitkä polttava tunne,tuntu et mahassa ois niinku kääntäny.. juoksin pikapikaa vessaan ku se tuntu just siltä et koht tulee löysempää tuotosta.. pääsin pöntölle ni kipu alko helpottaa,eikä ees pierua päässy joka ois selittäny sen väännön..

Mä nimittäi vähä jo odottelen niitä supistuksia.. mut vaikee oottaa semmosta mitä ei tiedä..

38+3

Voi kääk... Mulle puskee taas flunssaa. Miten musta tuntuu, että mä olen joka toinen viikko flunssassa? Ja huomenna olisi se sektio. Voiko ne leikata mut vaikka olisin flunssassa?

Paljon onnea Sadetuuli! :Heartred:Heartpink:)
Tänään 37+0! :) Hui! Nyt alkaa tosissaan tuntua, et milloin vaan voi tapahtua! :nailbiting: Tämän kunniaksi olen liittynyt epämääräisten oireiden kyttääjien vainoharhaiseen joukkoon. :grin Eilen illalla jo aiemmin alkoi tuntua sellaista outoa tykyttävää jomottelua alapäässä. Se nyt ei ollut mitään kovin kovaa ja meni pois. Yöllä kävin vessassa ja tuntui, ettei pissahädästä meinannut tulla loppua millään, samantien kun nousi pöntöltä tuntui, et on vielä hätä. No tollasta on ollut välillä aiemminkin, et eipä sillä. Sit alkoi sattumaan alavatsasta ja alaselästä just silleen "menkkamaisesti". Tätä kesti kyllä ihan pari kolme minuuttia, kun googlailin et synnytyssupistus kestäs max. 90 sek. Kipu oli kuitenkin kovempaa ja selkeämpää kun kertaakaan aiemmin. Siinä sitten googlailin tietoa supistuksista aikani. Muutenkin tuntuu, et vatsa "roikkuu" ja et ois hirveä punku alaspäin. Vessareissuihin liittyi tietysti wc-paperin kyttäily mahdollisen limatulpan varalta. Kerran paperissa oli pieni läntti hiukan limaisempaa tuotosta, jossa olin havaitsevinani hailakkaa vaaleanpunaista sävyä, mut saattoi olla et väsyneet silmät teki kepposet. :wacky:

Apua, tätäkö tää tulee olemaan nyt seuraavat viikot? :grin Mies lähtee huomenna työreissuun Saksaan ja tulee vasta lauantaina. On kyllä varautunut tulemaan sieltä vauhdilla lentäen jos käsky käy, mut eipä sieltä ihan puolessa tunnissa tulla. Lentokentältä tänne ajo kestää kans n. 2h.

Muokattu viimeksi:
Onnea synnyttäneille ja avioliitolle! :)

Me oltiin ajateltu et vaohdetaan valmiiks autoon talvirenkaat niin niitä ei tarvitse sit murehtia enää. Eilen käytiin kaupoissa, hautausmaalla ja eri paikoissa lyhyiden matkojen päähän ajelua kunnes kaupungissa auto ei enää käynnistyny ku oltiin lähdössä kotiin. No soitettiin miehen veli antamaan virtaa ja eiköhän miehet epähuomiossa laittanu ristiin piuhat ja sieltä poksahteli sitte ainaki sulakkeita (toivotaan ettei tullu sähkövikoja!!!!!) Auto saatiin hinattua onneks pihaan, mutta esim auton ovet ei mee enää lukkoon ja asutaan kuitenki melko lähellä kaupunkia ja osittain täällä asuu hämärää porukkaa... et nyt ei oo sit autoo käytössä, jippijaijee!:inpain: käydään nyt tänää vähä kattelees löytyykö kärtsänneitä kuinka paljon ja jos ton nyt sais äkkiä kuntoon..

Eilen tuli kivuliaita ja kivuttomia supistuksia illalla ja yöllä heräsin yhteen kivuliaaseen. Sais nyt kuitenki tiistaihin odottaa et mies sais näyttönsä hoidettua alta! :) osittain haluun et pikkunen olis jo täällä, mut samalla pelottaa et sit se on aina täällä, vaikee selittää:hilarious:

Rv 37+6

Madeline, mä olen kuullut, et sektioita tehdään flunssasta huolimatta. En tiedä sitten onko korkea kuume este. Musta tuntuu kans, et ollut jotenkin poikkeuksellisen flunssainen syksy. Alkanut tuntua lähes normaalilta jatkuva kestoflunssa. Hui, sullapa on jännää! Huomenna vauva kainalossa! :woot::)

nempsu87 kyllä supistus voi tuntua vähän siltä, et ois maha sekasin ja vessahätä. Mulla ainakin normaalit menkkakivut tuntuu usein just siltä. Usein saattaakin olla vatsa sekasin, mut kipu ei sit vaan lakkaa vaik vessassa kävisikin. Itekin olen välillä arponut, et onko nyt vaan vessahätä vai onko menkkamainen kipu. Jos johtuu vaan vatsasta ni sen onneksi sitten pian huomaa, mut tuntemus on jokseenkin samantyyppinen ainakin mulla.

Kiitti Marras16! Mä rupean nyt olemaan tosi jännittynyt. Mua on leikattu moneen otteeseen ennenkin, mutta jotenkin mä nyt pelkään ihan pahinta, vauvan ja oman henkeni puolesta. Pitää varmaan mennä takaisin sänkyyn, ja koittaa nukkua tää päivä ohi.

Nempsu, kyllä se supistus voi tuoltakin tuntua. Ja toisilla voi tuntua kovilta menkkakrampeilta. Itelläni ne on tuntunut edellisissä raskauksissa ensin vatsassa kramppina (vatsa kovettuu) ja siirtyny selän puolelle polttavaksi tunteeksi.
Tällä kertaa onkin ollut niin että on lähtenyt kipu haaruksista ylöspäin alavatsalle, vatsa ei välttämättä vedä niin kovaksi, selkää jomottelee ja lopulta tuntunut kipeää jomottelua vatsassa alhaalla ja sivuissa ja viimeiseksi selkää vähän korventaa niinkuin oisi närästys ristiselässä. :)
Tätä ihme kipuilua ja menkkajomottelua on ollut nyt loppuviikon, eilinen sauna helpotti kipuja hetkeksi. Aamuyöstä tais tulla taas lisää limatulppaa, ihan erilaista paksumpaa tavaraa kuin tähän mennessä jos vertaa valkkariin. Piti käyttää taas miestä sitten hyväksi aamulla, jos paikat kypsyisi paremmin eikä tarvisi kärvistellä kipuineen joulukuulle. :D

Tuli mieleeni että kukas se olikaan joka yksin odottaa, että kuinka hän on pärjännyt loppuraskauden?

Maatuska83 rv 36+5

Tuli mieleeni että kukas se olikaan joka yksin odottaa, että kuinka hän on pärjännyt loppuraskauden?

Maatuska83 rv 36+5[/QUOTE]

Muako tarkotat?! en ainakaan oo muita yksinodottajia täältä bongannut! :)

Täällä vaihtui tänään 39+0! Jännäähän tämä yksinodottelu on, varsinkin nyt loppumetreillä. Sisko on tulossa jossain vaiheessa onneksi mun luo ja seuraks jännäilee, saa nähä vaan kerkeekö jos tuleekin äkkilähtö :bored: Tänään aion mennä kavereiden kanssa syömään jotain tulista..ja kyllä vähän jännittää julkisilla kulkea yksinään enään näillä viikoilla. Täytyy ottaa paksuja siteitä ja vaihtohousut kassiin mukaan :hilarious:
Mitä noita teidän juttuja olen lukenut niin eipä tämä yksinodottaminen ihan kamalasti eroa siitä että mukana olisi vaikkapa se mies, eipähän tarvii hormoni-kiukkuja muille selitellä tai siivota muutakun omat sotkut :joyful: ainoo vaan että toi kolmen ässän harrastaminen menee nyt vähän toisellalailla..mutta toisaalta, eipä mulla oo sitä omaa saunaakaan :laughing005
Kaikki hyvin siis täällä!! Malttamaton kyllä meinaan välillä jo olla..niinkun on muutkin täällä näköjään!

Marre mun on pakko udella lisää kun täällä vastasyntyneiden teholla tyttöjen kanssa olen. Minkä kokoisina syntyivät, mitä kaikkia pikku oireita heillä oli, minkä ikäisinä kotiutui,kotiuduitko itse ennempää ja kaikkea muuta mahdollista mitä olet valmis kertomaan.
Me taistellaan nyt maidon sisällä pysymisen kanssa, sokereiden, lievän keltasuuden ja imetyksen kanssa. No syntyivät vasta eilen, mutta pienet takapakit ahdistaa.

Tytöt olivat syntyessään painoltaan 2460g ja 2250g. Paino laski molemmilla n.200g sairaalassa. Kotiin lähtiessä olivat 2250g ja 2072g. Lievää keltasuutta oli toisella ja arvot oli siinä rajoilla kun lähdettiin kotiin. Me oltiin tyttöjen kanssa 5 päivää sairaalassa ja sen jälkeen päästiin kotiin kun tyttöjen painot lähtivät lievään nousuun ja itse pystyin jo kävelemään. Olin tosi kipeä ekat 3 päivää. Kolmantena päivänä yritin vasta imetystä ja aloin pumppaamaan maitoa. Mulla tuli tosi huonosti maitoa. Jatkoin kotona pumppaamista kun tytöt eivät jaksaneet imeä, mutta maitoa ei vaan tullut tarpeeksi. Lopetin koko imetyksen ja pumppaamisen. Tytöt syövät nyt vaan korviketta. Toinen pulauttelee kovasti ja on ummetusta. Toisella on tosi kivuliaita mahavaivoja ja itkee paljon sen takia. Onhan näissä haastetta, kun on kaksi. Toinen tytöistä sai lisähappea hetken sairaalassa kun sai liikaa nukutuslääkettä sektiossa. Oli istukoitten takana ja oli hankalampi saada ulos.

Joko minäkin vain kuvittelen jokaisen vihlonnan/kivun mutta kylläpä juilii alaselkää! Tai se jomotus on just samanlaista kuin menkkakipujen aikaan. Mulla on muutenkin ollut maha ihmeen kipeä pari päivää, joko vihloo kauheesti tai sit maha muuten vaan toimii turhan hyvin kokoajan..

Rv 38+1

voi perkele. Meidän esikoisen flunssailu onkin jotain rokkoa. Nenä on täplikäs ja käsissä myös näppyjä. Osastolta konsultoitiin mua, mutta ainakin tällä tietämällä menen sinne huomenna kello kasiksi. Ihan kuin muuten ei jännittäisi tarpeeksi.

Ai hyvänen aika. Lähettii käymää kaupungilla miehen kaa.. kävely oli vähä tuskasta ku on tuo selkä ollu jo viikon verran kipee.. käytii h&m: ssa kattomassa pienelle vähä lämpösempää pipoa ni jo alko tuntuu et taidanpa synnyttää sinne lastenvaateosastolle. Nii hirveet poltot selkään ja alavatsaan.. no ei se sinne syntyny.. vielä uhallakin käytii amarillossa syömässä synttärieväät.. kaupassa käytiin ni taas alko polttelemaa selkää.. koko aja on semmone olo et kohta lirahtaa jotain housuun.. nyt vihdoin kotiin lepäämää. Ja testaamaan mun upouutta ja ikiomaa sarvikuonoa.

38+3

Takaisin