La marraskuu 2016

Äh, haluan jo tervehtyä. Vaikka en usko että tosiaan lähtö tulee lähipäivinä/jopa viikkoina niin kyllä vie voimat tää flunssa. Nenä kokoajan tukossa ja sit niin kuiva että verta alkaa vuotaa. En nyt enää pysty käyttää sumutetta kun se kuivattaa nii paljon. Just heräsin 3 tunnin 'päikkäreiltä' ja olo on ku jyrän alle jääny.. :'(

Onnea kaikille synnyttäneille ja Mileimille vielä avioitumisestakin <3 <3

Täälläkin LA vasta 28.11, kiva huomata etten olekaan ainoa jolla vasta lähempänä kuluvan kuun loppua! Olin ihan varma, että oon se vihoviimeinen :)

Hitsi nuo yöt alkavat olemaan tuskaisia. Kissat sängyssä ja kuorsaava mies, argh mikä yhdistelmä.

Mä oon miettinyt, että oonkohan mä omituinen, kun mulla ei ole oikeastaan ollenkaan sellaisia hormonimyrskyjä. Kerran sain itkupotkuraivarit miehelle ja menin itkemään pellon laitaan vartiksi. Alkoi jossain vaiheessa tuntumaan niin tyhmältä istua siinä ja pillittää, että palasin sisälle ja olin kuin mitn ei olisi tapahtunut. Itken kyllä itsekseni aika paljon, esim kun katon MHLää ja ratsastusvideoita, joka joskus raivostuttaa, kun yleensä en itke...

Kaisukkene 36+5

Onnea kaikille synnyttäneille ja Mileimille vielä avioitumisestakin <3 <3

Täälläkin LA vasta 28.11, kiva huomata etten olekaan ainoa jolla vasta lähempänä kuluvan kuun loppua! Olin ihan varma, että oon se vihoviimeinen :)

Hitsi nuo yöt alkavat olemaan tuskaisia. Kissat sängyssä ja kuorsaava mies, argh mikä yhdistelmä.

Mä oon miettinyt, että oonkohan mä omituinen, kun mulla ei ole oikeastaan ollenkaan sellaisia hormonimyrskyjä. Kerran sain itkupotkuraivarit miehelle ja menin itkemään pellon laitaan vartiksi. Alkoi jossain vaiheessa tuntumaan niin tyhmältä istua siinä ja pillittää, että palasin sisälle ja olin kuin mitn ei olisi tapahtunut. Itken kyllä itsekseni aika paljon, esim kun katon MHLää ja ratsastusvideoita, joka joskus raivostuttaa, kun yleensä en itke...

Kaisukkene 36+5

Hih, tietääkseni en avioitunut tässä rytinässä, vaikka saattoihan siellä synnärillä pappikin olla, en ois varmaan huomannut :D

Mileim millainen Kys oli sun mielestä sairaalana? :) tai siis oliko kätilöt kivoja ym? Mitä nyt vain osaat/jaksat kertoa :) minullakin siis Kys synnytyssairaalana ja tietääkseni me kolme Tulitukan lisäksi tullaan siellä synnyttämään :P olisi kiva tietää siitäkin vähän enemmän.

Etukäteen ajattelin,et tänään hehkutan rv.39+0..Mut hehkutankin rakas pieni mies 12päivää vanha!♥ On kyllä valloittanut koko perheen!Eilen alkoi vähän itkemään vatsakipristyksiä niin ylihuolehtiva äiti googletti jo vyöhyketerapeutin tiedot.Löytyi vielä sama,joka hoiti tytärtä 11v.sitten! :-)
Synnytyskestot sain neuvolan tädiltä,kun itseltä meni ohi..Koko kesto 4tuntia 52min..Ponnistus 22min.Ja nyt kaksi kolmesta ponnistanut ilman puudutetta ja voin sanoa,et parempi niin!Tietää mitä tekee ja kuitenkin se kipu on vaan hetkellinen.Mie jo samana päivänä mietin,et vois vielä yhden haluta.. :-D Kivunlievityksenä paras oli kauratyyny!Epiduraali annettiin,et vauhdittais synnytystä ja vaikutus hävis jo ennen ponnistusta ja hyvä niin! Hieman saattaa olla sekava tää teksti..Yöt sujuu hienosti 2-4 tunnin pätkissä,mutta tää sairaalasta saatu flunssa ei oo yhtää kiva!!

Mileim millainen Kys oli sun mielestä sairaalana? :) tai siis oliko kätilöt kivoja ym? Mitä nyt vain osaat/jaksat kertoa :) minullakin siis Kys synnytyssairaalana ja tietääkseni me kolme Tulitukan lisäksi tullaan siellä synnyttämään :p olisi kiva tietää siitäkin vähän enemmän.

Kys oli todella hyvä ja jos vaan saan valita, sinne menen uudelleenkin synnyttämään. Kätilöt (tai synnytyksessä oli minulla koko ajan läsnä toiseksi kauimmiten talossa ollut kätilö sekä sitten opiskelijatyttö) olivat aivan loistavat, tarjosivat vaihtoehtoja, pitivät ajan tasalla mitä tapahtuu ja olivat tarpeeksi napakoita sanomaan asiat. Osastolla osaava henkilökunta ja todella mielellään kaikki tulivat auttamaan pyllynpesusta lähtien ihan kaikessa. Sairaalan arvosanaksi kouluasteikolla 9 - koska ruoka nyt on mitä on :grin
Hyvissä käsissä siellä ollaan :p

Kys oli todella hyvä ja jos vaan saan valita, sinne menen uudelleenkin synnyttämään. Kätilöt (tai synnytyksessä oli minulla koko ajan läsnä toiseksi kauimmiten talossa ollut kätilö sekä sitten opiskelijatyttö) olivat aivan loistavat, tarjosivat vaihtoehtoja, pitivät ajan tasalla mitä tapahtuu ja olivat tarpeeksi napakoita sanomaan asiat. Osastolla osaava henkilökunta ja todella mielellään kaikki tulivat auttamaan pyllynpesusta lähtien ihan kaikessa. Sairaalan arvosanaksi kouluasteikolla 9 - koska ruoka nyt on mitä on :grin
Hyvissä käsissä siellä ollaan :p

Tosi kiva kuulla! Eli ei oo mitään liukuhihnasynnytystä missä kätilöt tyyliin huutaa että "seuraava!!"? ;) ja ruuan puolesta oon varautunut siihen että sairaalakassi on täynnä herkkuja :D

Joo ei todellakaan ollut liukuhihnameininkiä ja ei ollut ruuhkaakaan nyt ainakaan :)

Täällä! Sama la ja sama turhautuminen. Ei kivuliaita supistuksia takana ja lisäks vauva vielä perätarjonnassa, nii sais syntyä ennen ku kasvaa liian isoksi. Maanantaina mennään painokontrolliin äippäpolille ja otetaan varmuudeksi kaikki tavarat mukaan. Oispa vaan niin mahtavaa, jos käynnistyis itekseen tänään tai huomenna, niin ois paremmat supistukset ja homma toimis muutenkin paremmin.

Pikkunen huoli heräs vaan, kun mies on tullu viime yönä kipeeksi. Flunssa vie siltä voimat, ja nyt se yrittää levätä ittensä pikapikaa terveeksi. Mä keittelen sille kuumaa mehua ja toivon, että ollaan nopeesti molemmat täysissä voimissa.

Oi ihanaa kun on muitakin! Toivottavasti käynnistyisi ennen sitä :)

Mulla maanantaina on viimeinen neuvola ja ahdistaa sekin.. Ääh.. Tulispa huomenna ulos ettei sinne tarttis mennä :D

Ihanat hormonit... Sain tuos aiemmin sellaset kilarit että huilaan nyt peiton alla kun oksettaa ja kivut+supistukset läjähti siihen päälle vielä. Huoh..

Huoh... täälä la oli eilen, eikä mitään tuntemuksia 41+5 on vasta polille käynti, jos sitä ennen ei oo tullu. Sillon sitten päätetään jäädäänkö heti käynnistykseen vai varataanko siihen aika.. onneks siihen on vielä aikaa, mut tuntuu vähän et sinne asti mennään.. eilen neuvolassa vauva ei ollut edes kiinnittynyt.. yhyy :(

40+1

Hei naiset, kertookaa mulle kaikki siitä, miten nännien stimulointi vaikuttaa synnytyksen käynnistymiseen!

Tietoa? Kokemuksia? Haluan synnyttämään.. Jos ei joku oo jo kuullu ;)

Ihana kuulla KYSsistä synnyttäjänkin näkökulmasta :D Vaikka tyytyväinen oon ollu muuten näillä parilla käynnillä. Onks se ruoka nyt semmosta, että pitää himasta kaksin käsin raahata mukana sapuskaa, että selviää? :DD

Mulla on sama LA (tosin alunperin LA oli 8.11. mutta vaihtoivat aikanaan äitipolilla ultran yhteydessä LA:n ja taidan ruveta uskomaan, että se 8.11. osuu ehkä enemmän oikeaan...) Turhauttaa ja masentaa vaan odotella, että mlloin jotain tapahtuu. Ja tää on kuitenkin jo meidän kolmas, että luulis jo osaavan malttaa vähän mutta ilmeisesti ei.

Itsekin ihmettelen, että miksi tässä nyt hikoilee vaikka olin päättänyt, että tämän kolmannen kanssa pysyn rauhallisena. Onhan ne kaksi aikaisempaakin sieltä syntyneet vaikkakin lasketun ajan jälkeen...
Mutta kai sitä toivoo, että oma olo helpottuisi ja pääsis elämässä eteenpäin. Onhan tämä loppu aina tämmöistä kyttäämistä :/

Jaksuja meille kaikille loppusuoralle ja hyviä hermoja!!! Satunnaiset kilahtelut sallitaan :D

Rv 39+2

Hei naiset, kertookaa mulle kaikki siitä, miten nännien stimulointi vaikuttaa synnytyksen käynnistymiseen!

Tietoa? Kokemuksia? Haluan synnyttämään.. Jos ei joku oo jo kuullu ;)
Mun mies nippas piruuttaan nänniäni että eikös tää käynnistä synnytyksen. Sattui muuten ihan hel**tisti, kyllä mulle tuli tujakka supistus siitä. :wink

Mulla kaveri tosiaan saanu käynnistymään nännien pyörittelyllä, joten siksi rupes nyt kiinnostamaan.. Jos siis koskaan voi sanoa, et joku käynnistää.. :)

Mulla on ollut koko raskauden aikana sellainen olo että musta on tullut tosi hömelö, unohteleva ja tyhmä:wacky:
Nyt kyllä taas tuli niin idootti olo.
Pyysin miestäni tuomaan mulle kiinalaista matkallaan töistä. Soitin ravintolaan ja tilasin annoksen etukäteen ja kerroin että mies tulee 10-15 min päästä hakemaan ruoat.
No..Mieheni soitti mulle sit vartin kuluttua että oli mennyt sinne mainitsemaani ravintolaan ja sanoi että et sä sieltä oo tilannu mitään, että mihis oon soitellu:grin no sit tajusinkin että olin tilannut aivan eri paikasta:grinnolo...:laughing002 Pitää vaan pysytellä kotona hiljaa niin loppuraskaus menee hyvin:laughing002

Mulla on ollu tänää vallan kamala aivopierupäivä! Mentii kauppaan,kaupan pihas tuli kamalia vihlontoja alas ni totesin miehelle et nytkö tää lapanen syntyy..(lapsi)

kaupassa totesin ku mietittii et onks meil pitsapohjaan ainekset et on meillä jauhoja ja leivinjauhetta..(hiivaa)

Kotimatkalla pohdin etten jaksa lähtee istuu autoon puolta tuntia et pääsen papan haudalla käymää ni laitan papalle kynttilän parkkipaikalle..(parvekkeelle)..

Miehellä on ollu hauskaa.. ja totes se jo et pitäskö mennä nukkuu..

Paljon onnea Mileim! :Heartred:Heartpink:)

Hui, huomenna vauveli on täysiaikainen! Meinaan aina sanoa täysi-ikäinen, mut ei sentäs vielä. Pian senkin aika tosin on tällä ajan kulumistahdilla. :grin

Hirmu kiva päivä ollut koko perheen kanssa. Ulkoiltiin, käytiin kattomassa Tatu ja Patu leffa, josta kaikki tykkäsi, pojat koristelivat eilen leipomiamme pipareita ja väkerrettiin vielä samalla kurpitsalyhtykin, kun viime viikonloppuna ei ehditty. Vähän hassu fiilis toki tehdä kurpitsalyhtyä ja pipareita samaan aikaan, mut noh, meneehän se näinkin, tinoja ei sentään vielä valettu. :grin

Haluan vielä muistutella kaikkia malttamattomia, että ei se synnytys välttämättä anna niin maan mitään merkkejä itsestään etukäteen. Voi olla täysin ok olo ja sitten vaan yhtäkkiä alkaa ne supistukset tai holahtaa lapsivedet. Tavallaan ymmärrän kyllä, että jos ollaan lähellä laskettua tai sen yli niin alkaa olla melko malttamaton. :) Mua rupesi jännäämään, kun ei ole kokemusta muuta kuin lapsivesien menolla ja siitä pian kunnon supistusten alkamisella alkavasta synnytyksestä, et jos alkaakin vaikka supistuksilla niin tajuanko mä sit sitä? Vai kärvistelenkö vaan ja ihmettelen, et mitä tää nyt on? Ei voi olla synnytys kun ei ole lapsivedet menneet. :p

Eilen saatiin mun esikoisen vanha pinnasänky tänne ja tänään pystytettiin se. Ens viikolla käyn joku päivä vielä ostamassa siihen patjan ja lakanat. Eipä sillä tosin kiire olisi, kun vauvan ei ole tarkoitus siinä vielä alussa nukkua, mut toisaalta kiva laittaa valmiiksi kun pystyy.

Takaisin