La marraskuu 2016

Mulla kävi esikoisen aikana niin, että kirjoittelu hiipu vauvan synnyttyä. Toisaalta en ollut silloin todellakaan näin aktiivinen ja ryhmä ei ollut näin iso.. Joten jospa nyt sit eri meiningillä ;)

Rv 38+1

Ilyana ihanaa hemmottelua !! Pitää kyllä laittaa omalle listalle tuollainen hetki myös :) käytän paljon ruokatuotteita ihon hoitoon , esim. Jalkakylvyt oliiviöljyllä ja merisuolalla , kun allergian takia välttelen turhia kemikaaleja. Onko teillä hyviä vinkkejä millaisia jalka/käsi kylpyjä ja voiteita voisi itse tehdä? Sitruuna , omena ja hunaja on allergian takia pois pelistä.. niitä olen kuullut käytettävän.

Yöllä heräsin todella kipeään ja tujuun supistukseen ( eli sellainen tosi kova menkka kipu), joka sai haukkomaan henkeä. Kesti ehkä puol minuuttia toista ei tullut. Hieman jomotteli kyllä nivusia..

Mulla laskettu aika vaihdellut 30.11-1.12 eli täälläkin voi hyvin itsenäisyyspäivään asti mennä..

Lakritsi 36+ 2

Onnea kaikille, jotka ovat pienokaisensa saaneet jo mahan tälle puolen ja paljon onnea Moonalle rouvautumisesta! :)

Täällä ei mitään uutta, alkaa vaan todenteolla turhauttaa tämä raskaana oleminen. Sinällään vointi kyllä ihan hyvä mutta nyt on vaan kamala nälkä, kun oon löhöillyt sängyssä enkä ole vielä noussut aamupalalle :grin

Ellukkainen rv39+6

Onnea Moona! Ja kaikki jo synnyttäneet!
Mua niin ärsyttää,kun koko ajan joku kyselee että millon meinaan synnyttää ja onko merkkejä että tulee ja on se kumma kun ei ala kuulua.. Ihan kuin itse voisin hirveesti asiaan vaikuttaa. Ja jos ei heti viestiin vastaa niin tulee,joko oot synnärillä?
Olo hyvä,välillä tulee menkkajomoa mutta pian menee ohi. Kohta aamu lenkille tuonne raikkaaseen säähän,jospa ennen käynnistystä alkaisi tulemaan. 40+5

Onnittelut Moonalle ja kaikille pienokaisen jo saaneille!

Mua alkaa pikkuhiljaa jännittää ja ehkä vähän pelottaakin... Maanantaina on siis sektioaika. Olo ei ole mitenkään kauhean tukala, mutta aika huonosti jo kävelen, kun liitoskivut vihlovat tehokkaasti.

Onnea kaikille synnyttäneille ja avioituneille :) itsehän odotan vielä kumpaakin...

Mulla tuli eilen ekaa kertaa se tunne et alkais tää raskaus jo riittämää.. maha painaa, selkä on kipee,lonkkaa juilii ja vauva koittaa kaivautua kyljestä läpi.. Toisaalta samalla vähä pelottaa tuleva..
Alapäähän on nyt alkanu tulee todella kovia pitkäkestosia vihlontoja.. ja harkkasupistukset on muuttunu tukalimmiks,koko kohtu kovettuu ja se kestää kauan!

Miehelle nauroin yks päivä ku kaikki puhuu täälä niistä menkkajomotuksista et enhä mä ees muista enää miltä ne tuntuu ku menkoista on nii pitkä aika :D

38+2

Täälläkin laskettu aika 25.11. :) saa nähdä miten käy, laskettuna aikana on ylimääräinen painoarvio jos siihen mennessä ei ole syntynyt. (Ja mä niin kovasti toivon että olisi :D) olo on vielä ihan kohtuullinen, saattaapi sekin lähiviikkoina muuttua..

37+1

Vaikka onkin kaikenlaista kremppaa turvotuksista liitoskipuihin yms., niin välillä kun on juuri oikeassa asennossa makuulla tai istuen: sitä ihan unohtaa koko mahan, ei huomaa sitä ollenkaan... ja sit tulee kunnon potku. :Heartred

Toisaalta oon ihan valmis synnyttämään ja siirtymään eteenpäin. Toisaalta tätä mahaa tulee ikävä ja vauva/lapsiperheen arki jännittää.. :wink Menee ihan laidasta laitaan nää ajatukset. :)

Onnea uusimmista vauvoista ja naimisiinmenosta!!! :)

Rv 38+0 (eikä edelleenkään mitään tuntemuksia joten taidan synnyttää vasta joulukuussa)

Musta tuntuu et mulla ei ikinä ala kivuliaat supistukset. Joskus monta viikkoa sitten oli pariin otteeseen, mutta ei enää. Mä kaipaan oireita lisää! Tuntuu ettei mun paikat tuu olee ikinä valmiita kun ei satu noi supistukset..
Luulen ettei tää pikkuinen halua tulla ikinä ulos. Onko muilla samaa LA 6.11 (huomenna!!) ja ketä turhauttaaaaa? :D argh! En jaksaisi odottaa enää ollenkaan! Anteeksi pakko purkaa tätä oloa.. :(

rv 39+6

Musta tuntuu et mulla ei ikinä ala kivuliaat supistukset. Joskus monta viikkoa sitten oli pariin otteeseen, mutta ei enää. Mä kaipaan oireita lisää! Tuntuu ettei mun paikat tuu olee ikinä valmiita kun ei satu noi supistukset..
Luulen ettei tää pikkuinen halua tulla ikinä ulos. Onko muilla samaa LA 6.11 (huomenna!!) ja ketä turhauttaaaaa? :D argh! En jaksaisi odottaa enää ollenkaan! Anteeksi pakko purkaa tätä oloa.. :(

rv 39+6

Mulla on sama LA (tosin alunperin LA oli 8.11. mutta vaihtoivat aikanaan äitipolilla ultran yhteydessä LA:n ja taidan ruveta uskomaan, että se 8.11. osuu ehkä enemmän oikeaan...) Turhauttaa ja masentaa vaan odotella, että mlloin jotain tapahtuu. Ja tää on kuitenkin jo meidän kolmas, että luulis jo osaavan malttaa vähän mutta ilmeisesti ei.

Onnea kaikille synnyttäneille ja avioituneille :) itsehän odotan vielä kumpaakin...

Mulla tuli eilen ekaa kertaa se tunne et alkais tää raskaus jo riittämää.. maha painaa, selkä on kipee,lonkkaa juilii ja vauva koittaa kaivautua kyljestä läpi.. Toisaalta samalla vähä pelottaa tuleva..
Alapäähän on nyt alkanu tulee todella kovia pitkäkestosia vihlontoja.. ja harkkasupistukset on muuttunu tukalimmiks,koko kohtu kovettuu ja se kestää kauan!

Miehelle nauroin yks päivä ku kaikki puhuu täälä niistä menkkajomotuksista et enhä mä ees muista enää miltä ne tuntuu ku menkoista on nii pitkä aika :D

38+2
Mulla hävis menkkakivut ekan lapsen syntymän myötä, siitä on 13 vuotta. :) Hävis muuten heinänuhakin ja molemmat on pysytelleet poissa. Oli ne kivut kyllä sen verran hyvin piirtynyt mieleen että pulpahti takaisin kun nyt on vähän jomotellut samaan tyyliin.

Mulla on sama LA (tosin alunperin LA oli 8.11. mutta vaihtoivat aikanaan äitipolilla ultran yhteydessä LA:n ja taidan ruveta uskomaan, että se 8.11. osuu ehkä enemmän oikeaan...) Turhauttaa ja masentaa vaan odotella, että mlloin jotain tapahtuu. Ja tää on kuitenkin jo meidän kolmas, että luulis jo osaavan malttaa vähän mutta ilmeisesti ei.

Mullakin tais olla ensin LA 7.11 tai 8.11, mutta ultrassa vaihtoivat sen 6.11.. Mulla ensimmäinen niin varmaan meneekin yli tuon 6. pvän, mutta silti en jaksaisi odottaa, varsinkin kun vauva on täysin laskeutunut ja painoakin alkaa hänellä jo olemaan ihan kiitettävästi..:wideyed:ja voi kuulemma kätilön mukaan tulla minä hetkenä hyvänsä.

Ajatukset pyörii jatkuvasti samassa asiassa kun odottaa ja odottaa.. Silloin se ei näytä ainakaan tulevan pois masusta kun mietin asiaa:shifty:

Kirjoitinkohan meidän kuulumisia lainkaan tälle puolelle? Ei nyt muista, eikä viitsi etsiäkään.

Eli, meille syntyi 3.11.2016 klo 3.16 pieni prinsessainen. Tytöllä paino 3006 g ja pituus 48cm.
Salaiselle puolelle kirjoittelin ainakin jo. Synnytyskertomusta en oo laittanut mihinkään, mutta tämä on meidän esikoinen, synnys kesti kaikkiaan alle 10 tuntia.
Lapsivedet menivät klo 17, supistukset alkoivat klo 18. Sairaalaan lähdettiin ajamaan klo 22.15 ja perillä kelin vuoksi oltiin 0.30.
Klo 1.30 kurkattiin kohdunsuu, joka oli avoinna 2,5cm.
Siitä synnytyssaliin. Pyysin saada epiduraalin, se tultiin lattamaan klo 2.45. Samaan aikaan kun anestesialääkäri laittoi puudutetta, tuli supistus ja oli pakottava ponnistamisen tarve. Kätilö vähän naureskeli, että eihän se nyt vielä sieltä ja kurkkasi tilanteen. Kappas vaan, auki 10cm, vauva syntyy nyt. Epiduraali ei ehtinyt auttaa sekuntiakaan, saman tien sai käydä ponnistamaan. Pyysin saada pudendaalin ja sanottiin, että toki sen saa. Meni kuitenkin 16 minuuttia ja vauva oli ulkona. Selvisin ilman repeämiä. Ja ilman kivunlievitystä. En olisi koskaan ikipäivänä kuvitellut tilannetta, että synnyttäisin ilman...
Ja kokemus oli todella hyvä. Minulla on mielestäni huono kivunsietokyky, ja odotin pahempaa kipua. Totta kai viimeiset supistukset sattui aivan törkeästi ja vauvan pään syntyminen, kun kätilöllä oli sormetkin välissä ja piti toppuutella, ettei tule tyttö ryminällä pihalle.. niin vaan tekisin kaiken uudelleen ensi viikolla, jos saman kokemuksen saisin.

Seuraavana päivänä oli alapää hellänä, huomasi, että jotain on tehty. Myös selkä ja niskat menivät kipeksi. Pelottelin itselleni, että kätilö painelee kohtua ulkoapäin kovasti, mutta ei sekään ole koskenut lainkaan, tuntunut vaan epämukavalta.

Tänään lähdetään kotiin <3

Tarkemman kertomuksen kirjoitan salaiselle puolelle.

Mileim ja pieni neiti 2vrk

Mango, täällä LA 29.11.

Onnea vauvan saaneille ja avioituneelle! :)

Jotenkin alkanut päivät tuntumaan pitkiltä ja turhauttaa. Juurikin se kun yöt menee pyöriessä käsien ja selän särkyjen vuoksi. Eikä se pyöriminenkään ole niin yksinkertaista. :)
Illalla alkoi menkkajomotella, välillä oli harkkasupistuksia ja jotkut semikipeitä ja jatkui koko yön ja aamu taas mennyt niissä sukkapuikkokivuissa että melkein on vesi tirahtanut silmistä, muutenkin jomottaa ja välillä supistaa.

Ja turhauttaa kun eilen sain miehen houkuteltua hempeisiin puuhiin (vähä silläkin verukkeella että kypsyis paikat) niin häpeän kipeitä peräpukamiani ja sit kesken kaiken ähellän hyvän asennon löytämiseksi. Melkein jätin jo leikin kesken kun olo on kaikkea muuta kuin hehkeä ja notkea. :/

Ja valivalivali... :D Voisin mä kyllä lähtiä jo synnyttämään vaikka se pelottaakin. Kyl tää olotila alkaa jo olla ihan kypsä.
Lenkille voisin kyllä mennä köpöttelemään tästä ja purkaa turhautumistani, joka tuli siitä kun olen tuntitolkulla laskenut keittiönkaapistojen mittoja kun ne muuttuivat ja katsonut niitä valmiiksi ja sit mies tänään alkoi empimään että jos nyt katottaiskin jotain muuta. Hetken katoin sit käytettyjä kaappeja joista ei sopivia löytynyt ja lopuksi sanoin miehelle että nostan kädet pystyyn, että jos hän tietää mitä haluaa niin tehkööt asialle jotain että en voi tehä enempää. Ääh..

Matuska83 rv 36+4

Wau, Mileim! Kuulostaa just sellaselta synnytykseltä minkä kaikki haluaa... Paitsi se kipulääke ois kiva. Onnea hurjasti :Heartred

Vau mileim! kuulostaa kyllä aika ihanteelliselta synnytykseltä. Voi vaan toivoa että oma menisi yhtä hyvin :) onnea vielä paljon pienestä prinsessasta <3

rv 39+6

Täällä! Sama la ja sama turhautuminen. Ei kivuliaita supistuksia takana ja lisäks vauva vielä perätarjonnassa, nii sais syntyä ennen ku kasvaa liian isoksi. Maanantaina mennään painokontrolliin äippäpolille ja otetaan varmuudeksi kaikki tavarat mukaan. Oispa vaan niin mahtavaa, jos käynnistyis itekseen tänään tai huomenna, niin ois paremmat supistukset ja homma toimis muutenkin paremmin.

Pikkunen huoli heräs vaan, kun mies on tullu viime yönä kipeeksi. Flunssa vie siltä voimat, ja nyt se yrittää levätä ittensä pikapikaa terveeksi. Mä keittelen sille kuumaa mehua ja toivon, että ollaan nopeesti molemmat täysissä voimissa.

Takaisin