La marraskuu 2016

Onnea jokaiselle jo vauvan saaneelle!
Täällä edelleen yhtenä kappaleena :) eilen illalla lenkillä käydessäni tuli koko matkan kovia harjoitussuistuksia. Vatsa oli ihan kivi kova ja kohtu oli ihan hellänä. Selkä meni ihan kipeäksi ja sellainen polte oli selässä sekä alavatsalla. Nukkumaan mennessä olo helpotti ja aamulla ihan normaali olo muuten,mutta vauva painaa jonnekin hermoon,että tuntuu kuin koko oikea pakara kramppaa ja ei pysty astumaan.. Välillä tuntuu,että alapäästä tulisi jotain limaa,mutta kun vessaan menee,niin paperiin ei jää mitään. 40+4

Moona eikös tällä vauvalla ole eri isä kun aikaisemmilla? Sehän voi vaikuttaa myös, onko siitä ollut puhetta? Toki aina käyrien laskiessa ihmetellään, ja hyvä kun seurataan, ei enää montaa viikkoa jäljellä :)

Mahottomasti onnea kaikille synnyttäneille :Heartred
Ja pikkuisille elämän alkutaipaleelle :Heartred

Mie tästä alan painella neuvolaan, josko vaikka otettais nyt se hb parin kuukauden tauon jälkeen..

Ja 37+0!!!!! :hello2

Onnea vauvan saaneille! :)
Tää vauva ei taida tulla ulos kyllä ikinä, oon alkanut tosi kärsimättömäksi. Ei jaksais enää odotella :D kävin eilen kävelyllä ja alkoi vähän supistella, mutta nopeasti loppuivat kun olin kotona.
Ihme homma, sain nyt yöllä nukuttua harvinaisen hyvin :o heräsin käymään vessassa vain kerran! Aina vähintään 3 kertaa on pitänyt nousta..

rv 39+5

Onnea ja toipumista synnyttäneille! :)

Varpahat, minulla oli kans aiemmin sellasta kiristävää tunnetta ylävatsalla..erityisesti makoillessa ja istuessa. Alkanut jo helpottaa.

Pitää nyt tässä päivällä ottaa viime yötä takaisin. N. 3 tuntia unta takana. Ei oisi millään huvittanut nousta klo 7 herättelemään esikkoa kouluun..

Onnea ja toipumista synnyttäneille! :)

Varpahat, minulla oli kans aiemmin sellasta kiristävää tunnetta ylävatsalla..erityisesti makoillessa ja istuessa. Alkanut jo helpottaa.

Pitää nyt tässä päivällä ottaa viime yötä takaisin. N. 3 tuntia unta takana. Ei oisi millään huvittanut nousta klo 7 herättelemään esikkoa kouluun..

Heräsin yöllä järkyttävään närästykseen että olisiko voinut johtua siitä? Samoiten illalla mulla oli niin tukala olo, vatsa pullotti pinkeänä niin että hyvä jos happea sai vedettyä. Närästysoireitako?

Voi johtua siitä varpahat, mulla ainaki muutamana iltana ollu just tosi tukala olo ylämahassa ja sellanen pinkee, sit yöllä kauhee närästys päälle mut renniellä meni nopeeta ohi. Ei noi sisäelimetkää kuitenkaa saa niin paljoo tilaa enää niin voi reagoida vähä eri tavalla :)

Nyt ku kurkkukipua saanu pikkusen pois (tilalla hengenahdistus, yskä ja viekäki se tosi tukkonen nenä) niin eiköhän mun oikee silmä ollu rähminy melkee umpee ja on punertava...:banghead: miehellä on kyllä just molemmissa silmis silmätulehdus et kai mäki sen nyt sit sain...:facepalm: nyt sais kyllä loppuu jo tää p****leen sairastaminen!!
Kiitos ja anteeks:angelic:

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille :Heartred

Mä oon jo herännyt tänään ennen kuutta ja nyt oisin ihan valmis nukkumaan. Täytyy varmaan yrittää ottaa esikoisen kanssa pienet päikkärit, jos hän vaan suostuu nukkumaan :dead:
Mulla on muuten ollut nyt pari päivää taas tosi huono olo, aamulla vähän oksensinkin ja vatsa on toiminut kyllä erittäin hyvin. Melkein koko raskaus ollut vatsa ihan ummella. Josko ois jo synnytys lähellä... No toivossa on hyvä elää :p

Ruth 38+6

Paljon Onnea kaikille synnyttäneille! <3

Meillä arki on lähtenyt tyttöjen kanssa rullaamaan ihan mukavasti. Ovat nyt reilun 2vk ikäisiä ja painavat 2,5kg. :) Tosin mahavaivoja heillä on kovasti ja itkevät paljon sen takia. Siihen olinkin varautunut. Ummetusta on myös molemmilla. B:llä enemmän. En tiiä sit johtuuko maidosta vai mistä. Mulla ei tule maitoa pumppauksista huolimatta, niin ovat nyt täysin Tuutti korvikkeella. Kyllähän se harmittaa että omaa maitoa ei tule. Yöt valvon kokonaan ja nukun illasta sitten pari tuntia kun mies tulee töistä kotiin. Päivällä nukun tunnin jos onnistuu. Äiti käy tässä 4 päivänä viikossa apuna. Mikä helpottaa paljon. Vauvojen ruokailuihin menee tosi paljon aikaa kun syövät 2-3 tunnin välein ja saattavat kerralla syödä tunninkin ajan. Oma sektiohaava on lähtenyt hyvin parantumaan ja liikkuminen onnistuu jo hyvin.

On nämä muruset vaan niin rakkaita :Heartred Ovat ihan erinäköisiä! Toinen on tullut näöltään miehen puolen sukuun ja toinen mun puolen sukuun.

Tänä aamuna sitten tuli flunssan seurauksena korva kipeäksi. Olikos se niin että valkosipulinkynsi vaan korvaan? Laitoitteko jonkun paperin/kankaan sisään sen kynnen?

Paljon Onnea kaikille synnyttäneille! <3

Meillä arki on lähtenyt tyttöjen kanssa rullaamaan ihan mukavasti. Ovat nyt reilun 2vk ikäisiä ja painavat 2,5kg. :) Tosin mahavaivoja heillä on kovasti ja itkevät paljon sen takia. Siihen olinkin varautunut. Ummetusta on myös molemmilla. B:llä enemmän. En tiiä sit johtuuko maidosta vai mistä. Mulla ei tule maitoa pumppauksista huolimatta, niin ovat nyt täysin Tuutti korvikkeella. Kyllähän se harmittaa että omaa maitoa ei tule. Yöt valvon kokonaan ja nukun illasta sitten pari tuntia kun mies tulee töistä kotiin. Päivällä nukun tunnin jos onnistuu. Äiti käy tässä 4 päivänä viikossa apuna. Mikä helpottaa paljon. Vauvojen ruokailuihin menee tosi paljon aikaa kun syövät 2-3 tunnin välein ja saattavat kerralla syödä tunninkin ajan. Oma sektiohaava on lähtenyt hyvin parantumaan ja liikkuminen onnistuu jo hyvin.

On nämä muruset vaan niin rakkaita :Heartred Ovat ihan erinäköisiä! Toinen on tullut näöltään miehen puolen sukuun ja toinen mun puolen sukuun.

Mukava kuulla kuulumisia!
Meilläkin oli esikoisella vatsavaivoja 3 vkon iästä lähtien, helpotti joskus 2 kk:n ikäisenä. Käytettiin cuplatonia ainakin ja jotakin toistakin. Lisäksi vyöhyketerapiassa käytiin 2 krt. Uskon kuitenkin, että aika auttaa parhaiten. Suolisto kehittyy kovaa vauhtia ja ymmärrettävästi aiheuttaa sitten kipuja. Meillä esikoinen söi vaan tissiä mutta te voisitte kokeilla jotain muuta korvikemerkkiä?

Vyöhyketerapiaa suosittelen ehdottomasti vatsavaivaisille kovasti itkeskeleville lapsille! Meiän esikoisella oli koliikki, mentiin täysimetyksellä joten ei ollut vaihtoehtona vaihtaa maitomerkkiä. Käytiin vyöhyketerapeutilla kun esikoinen vajaa 2kk ikäinen ja itkut loppuivat siihen :) Toki korvikkeen vaihtoa ensimmäisenä kokeilisin korvikevauvalla jos olisi avuksi (Tuuti ei hellävaraisin vatsalle), ja tietysti pienenä syntyneillä voi muutenkin vatsavaivaa olla.

Tänä aamuna sitten tuli flunssan seurauksena korva kipeäksi. Olikos se niin että valkosipulinkynsi vaan korvaan? Laitoitteko jonkun paperin/kankaan sisään sen kynnen?
Mulla oli se korvakipu silloin, niin ei ollut kuin tavallista sipulia, niin sitä pilkoin kankaisen nenäliinan väliin ja korvaan ja lämpöpussi päälle ja särkylääke, niin helpotti alle puoleen tuntiin. Aluksi alkoi rutina kuulua korvasta ja se rusahtelu sattu aivan h*lvetisti. Varpahat taisi sillon laittaa sen kuvan, jossa oli valkosipulin kynsi talouspaperiin kietaistu ja korvaan, jos en ihan väärin muista :) ja oli vissiin heti auttanut. Jospa menee pian ohi, on se tuskainen kipu..

Juu mä työnsin talouspaperipalan sisään valkosipulia ja eikun vaan tupot korviin JA sieraimiin, olivat ehkä 15min ja kipu katosi, en ymmärrä vieläkään mikä poppaskonsti siinä oli! :D

varpahat millos sulla oli se laskettu? Mihis aikaan myö synnytetään :DDD

HIhi, kela teki vihdoin päätösen mun rahoista, eikä hätäpäivää <3 Niin paljon enemmän mitä ajattelin. Vähän hymyilyttää. Voisin vihdoin purkaa nuo rattaat pois laatikosta ja katsoa vähän mitä pakettu on syönyt.

19.11, mikä päivä lähetään? :D mulle kyllä kelpais vähän aiemminki :D mut käykö että lähetään sit joskus aamupäivästä kysille, kerkeis nukkua hyvät yöunet ja syödä aamupalan :D :D

varpahat joo mullekin kävis aikasemmin, kun meidän laskettu on 17.11. Jos vaikka tuossa ens viikon puolessa välissä vaikka? :'''DD Ois silleen asiat kasassa, että pystyy lähtemään :'D

Takaisin