La marraskuu 2016

Itellä ollu legginssi kausi jo yli viikon :D farkut ja muut housut puristaa niin paljon että alkaa mahassa kauheet kouristukset :/ nyt vko 6+6 :)

Hhennqq, mullakin tuntuu farkut kiristävän vatsalta ihan sairaasti! Juuri sellai ikävä paine tuntuu ku housut puristaa... Ja toisekseen mulla on ihan hirveet ilmavaivat ja turvotus :D en tiiä et johtuuko tästä raskaudesta vai oonko syönyt nyt niin huonosti :D

Soitin eilen neuvolaan ja heräsi epäilys tädillä siellä että tämä saattais olla oletettua pidemmällä. Mulla on yleensäkkin ollut tosi niukat menkat pillereiden lopetuksen jälkeen mutta nyt nämä viimeiset jotka oli 13.2, oli kyllä super niukat.. Ei voi ees menkoiksi kutsua, puoli päivää kestävää tiputtelua. Plussatesti oli niin vahva jo paria päivää ennen menkkoja ja mulla tuntuis olevan jo niin voimakkaat oireilut, että tästä syystä epäilyt. Sain ajan siis heti pääsiäisen jälkeiselle viikolle parin viikon päähän :)

Viikkoja siis tällä hetkellä joko se alkuperäinen 5+0 tai jos ollaan pidemmällä niin 8+5.. En kyllä usko jälkimmäiseen mutta sen näkee sitten parin viikon päästä! Jännittävää :)

Mullakin tänää vanhat äippähousut jalassa kun oon kotona sairaan lapsen kanssa. En tiie mitä töihin laittaisin, aamupäivisin normi housut ok, mut lounaan jälkeen alkaa turvotus ja housut puristaa. Tää ei kauaa pysy salassa tai sit rupeen käyttää hämäyskaapuja :) iltaisin älytön pallomaha :O Huomenna olis työmatka ja yhteensä 6h autolla ajoa. Saa nähdä miten ahistaa..

Tein yöpissalla sen digitestin, ja näyttihän se sen 3+!! Eli oikeaan suuntaan hormonit menossa :-) nyt rv 5+6

Maan, mulla aina sama. Käytän aina mekkoja, farkuissa joutuis jo napin pitää auki Sama on rintsikoiden kanssa, joudun varmaan jo vaihtamaan ei kaarituellisiin. Tuntuu et kaarituelliset painaa aina ikävästi..

Millanen pahoinvointi muilla on jotka siitä kärsii?

Täällä nyt tän viikon jatkuva huonoolo, jos syö nii tulee vaa huonompi olo. Mitään ei tee mieli eikä maistu oikein. Okseta ei kuitenkaan, sit tänää ollu kokoajan kuuma, kylmähiki.. Inhottava ku ei huono-olo mene hetkeksikkään pois..

Tonttu rv 6+0

J-Ä-R-K-Y-T-T-Ä-V-Ä-Ä-! Kävin vaa'alla.. +5kg kahden viikon sisällä?! Olen sen kyllä olossakin huomannut, maha on VALEHTELEMATTA turvonnut yhtä isoksi kuin ne jotka ovat jo viimeisellä kolmanneksella. Miten tämä voi olla edes mahdollista?! Syön ihan perus terveellisesti, herkkujakaan ei ole tehnyt nyt mieli. Mun yläreidet/lantionseutu on todella kosketusarka ja kipeä. Mullahan on tässä viime aikoina todettu kilpirauhasen vajaatoiminta joka myös nosti mun painon lyhyessä ajassa 10 kilolla ylöspäin.. BMI on siis melko iso. Mitähän neuvolatäti tuumaa.. :S

Täällä myös järkyttävää turvotusta. Ei ole tällaista ollut muissa raskauksissa näin aikaisin. Nyt siis 6+1. Aiemmin näin pullukka olo on ollut 12. viikon jälkeen. Silloin olin vielä nuori ja hoikka ja silti ei näkynyt mitään sitä ennen.

Legginsit on muotia!

Tonttu92, kuvailisin mun pahoinvointia sellasena pahana krapulana. Kokoajan oksettaa... Tänään ollut sellainen päivä. Koko päivän oon vaan nukkunut ja maannut, kun en kertakaikkiaan jaksa tehdä mitään. Väsyttää ja oksettaa.. :(

Ensimmäinen raskaus niin mua ihan totta ihmetyttää että voiko näin alussa olla tämmösiä oloja vai voiko johtua jostakin muusta? Tää on ihan hirveetä... Oon ihan lamaantunut :(

Itellä nyt parina päivänä jomottanut vasenta kylkeä, ku liikkuu ja heti tuli pelko et mistäköhän johtuu. Levolla onneks helpottuu. Muita oireita on väsymys. Vois nukkua jatkuvasti mut pitäs jaksaa pysyä hereillä muiden lasten kanssa. Vielä ei oo turvotusta, niin ettei pystyis olee normi housuissa.

Juups... käytiin ar ultrassa ja kaksihan siellä köllötteli ja niin iloisesti sykkeet sykki. Ei lähdetty la:ta vaihtaa vaikka sai mitoiksi 8-9mm eli 6+5 - 7+0 oiski ny rv. Huh kylläpä tuli helpottuneempi olo.

Pahoittelen kuvan laatua taas. Mutta kun pitää aina rajata nii niistä tulee tollasia epäselviä.

Liitteet

• 20160317_175952-1.jpg
    20160317_175952-1.jpg
    689.7 KB · Katsottu: 78
Muokattu viimeksi:
Mulla on ollut mammamalliston housut käytössä jo pari vkoa, tää turvotus on ihan järkyttävää. Joko mulla on tosi korrektit työkaverit jotka ei viitsi kysellä tai sitten ne on tosi sokeita, tää maha paistaa iltapäivisin ihan kunnolla! Näyttää tosiaan jo ihan kunnon raskausvatsalta. Vähän välillä mietityttää että millaiseksi se tällä vauhdilla ehtii kasvaa marraskuuhun mennessä. Vaikka siis tiedän että turvotus ja itse raskaudesta johtuva kasvu on eri asia. Oon aloittanut jopa vatsan ihon rasvailun jo nyt...

Pientä ahdistusta aiheuttaa myös isoisän hautajaiset pääsiäisenä, ei ole mitään mekkoa mikä pitäisi tän mahan piilossa. Helpoimmalla pääsisi kun kulkisi vaan jo reteesti maha edellä, mutta ei taida näin alkuvaiheessa vielä olla ihan koko suvun asia. Perheellekin kerrotaan vasta pääsiäisen (eli hautajaisajan) jälkeen. Tai tarkoitus olisi, saa nähdä miten käy ja onko pokkaa valehdella jos joku perheestä kysyy.

Täällä oli joku muukin uniongelmista kärsivä, mullakin siis vähän heikkoa nukkumisen suhteen. Nukahdan kyllä hyvin (ja aikaisin! viimeaikoina klo22 asti valvominen on supersankaruuteen verrattava uroteko, useimmiten sammahdan jo klo20 jälkeen) mutta parin ekan sikeästi nukutun tunnin jälkeen alkaa heräily. Herään ihan mitättömän pieniin asioihin (esim. mies kääntää kylkeä tai koira hiljaa hiipien vaihtaa nukkumapaikkaa) enkä saa pitkään aikaan unta, parikin tuntia voi mennä odotellessa. Viimeistään tai viimeisen kerran herään 4-5 välillä, minkä jälkeen en enää nukahda ollenkaan. Testasin parina viimeyönä, mies ja koirat jäi nukkumaan alakertaan ja nukuin yksin yläkerrassa makkarissa suljetun oven takana. Ilman häiriöitäkin siis heräilin, joten turhaan aluksi syytin miestä ja koiria mun unieni häiritsemisestä. Ihmeen hyvin oon silti jaksanut töissä, varsinkin viime viikkoon verrattuna. No, pinna on välillä tiukalla mutta noin muuten.

Nyt 6+3.

Muokattu viimeksi:
Onnea Sadetuuli:)

Turvotuksesta: kävin neuvolassa hakemassa verikoetta varten putket (tää on täällä ainakin joku uusi systeemi) niin th jo huomas mun väljän paidan alta tän mahan pullistelun. Eli jos mielii vielä salata niin on pukeuduttava telttaan tai pysyttävä ihmisten ilmoilta pois. Oli vähän tarkoitus lähteä lähiaikoina sukuloimaan, mutta nyt pitää päättää haluaako näin aikaisin paljastaa, kun ei tää kyllä salassa pysy. Menin jo vahingossa äidille puhelimessa valittamaan väsymystä että kyllä se kohta arvaa:woot:

Sadetuuli, onko sulla ollut jotain tuntemuksia tai aavistuksia kaksoisraskaudesta? :) hassua sinänsä, kun mulla on kipujen takia tosi kovat kivut niin silti mulla on välillä tunne että mun vatsassa köllisi kaksi tyyppiä :) en tiedä mistä tällainen tunne välillä tulee :D

Oi onnea sadetuuli!
Täällä pinna alkaa kiristyyn iltaa kohdin ku pikkuneiti päätti jättää toiset nokoset todella lyhyiksi nokosiksi...sai muun muassa särettyä ison pilttipurkin mun laukkuun...oksennettua rattaisiin...:banghead:

Takaisin