Mulla on ollut mammamalliston housut käytössä jo pari vkoa, tää turvotus on ihan järkyttävää. Joko mulla on tosi korrektit työkaverit jotka ei viitsi kysellä tai sitten ne on tosi sokeita, tää maha paistaa iltapäivisin ihan kunnolla! Näyttää tosiaan jo ihan kunnon raskausvatsalta. Vähän välillä mietityttää että millaiseksi se tällä vauhdilla ehtii kasvaa marraskuuhun mennessä. Vaikka siis tiedän että turvotus ja itse raskaudesta johtuva kasvu on eri asia. Oon aloittanut jopa vatsan ihon rasvailun jo nyt...
Pientä ahdistusta aiheuttaa myös isoisän hautajaiset pääsiäisenä, ei ole mitään mekkoa mikä pitäisi tän mahan piilossa. Helpoimmalla pääsisi kun kulkisi vaan jo reteesti maha edellä, mutta ei taida näin alkuvaiheessa vielä olla ihan koko suvun asia. Perheellekin kerrotaan vasta pääsiäisen (eli hautajaisajan) jälkeen. Tai tarkoitus olisi, saa nähdä miten käy ja onko pokkaa valehdella jos joku perheestä kysyy.
Täällä oli joku muukin uniongelmista kärsivä, mullakin siis vähän heikkoa nukkumisen suhteen. Nukahdan kyllä hyvin (ja aikaisin! viimeaikoina klo22 asti valvominen on supersankaruuteen verrattava uroteko, useimmiten sammahdan jo klo20 jälkeen) mutta parin ekan sikeästi nukutun tunnin jälkeen alkaa heräily. Herään ihan mitättömän pieniin asioihin (esim. mies kääntää kylkeä tai koira hiljaa hiipien vaihtaa nukkumapaikkaa) enkä saa pitkään aikaan unta, parikin tuntia voi mennä odotellessa. Viimeistään tai viimeisen kerran herään 4-5 välillä, minkä jälkeen en enää nukahda ollenkaan. Testasin parina viimeyönä, mies ja koirat jäi nukkumaan alakertaan ja nukuin yksin yläkerrassa makkarissa suljetun oven takana. Ilman häiriöitäkin siis heräilin, joten turhaan aluksi syytin miestä ja koiria mun unieni häiritsemisestä. Ihmeen hyvin oon silti jaksanut töissä, varsinkin viime viikkoon verrattuna. No, pinna on välillä tiukalla mutta noin muuten.
Nyt 6+3.