La marraskuu 2016

Voi ei maan! Kysyy kyllä hermoja (itse kun ole lyhytpinnainen niin ymmärrän täysin :woot: )

Kiitos onnitteluista :)

Taisin mainita kylläkin vähä vitsillä mutta kuitenkin et voi olla kaks. Mut ei kyllä ollu mitään erityisiä tuntemuksia et ois kaks. Huono olo alko aika aikasin mut eipä sitä voi tietää.

Onnittelut kaikille, kaksosista ja yksösistä! :) Huomenna pääsen kätilön juttusille ja vähän selville tästä prosessista. Itsekin olen ollut aika turvonnut nyt viikon, mutta toisaalta mahani turpoaa muutenkin herkästi, jos syön paljon leipää, pastaa yms. Ja tämä väsymys... Täytyisi varmaan alkaa liikkua vähä enemmän, jospa se helpottaisi. Joku puhui myös yöheräilystä. Sitäkin on nyt havaittu, varmaan mieli askartelee tämän asian parissa. Onneksi olen herännyt "vasta" viiden maissa ja nukahdan yleensä ennen kymmentä, joten yöunet eivät kovin lyhyiksi jää.

Täällä on hirveä turvotus ja tänään töissä yksi lapsi sanoi että sulla on vauva mahassa kun sulla on niin iso masu :happy: minä en sanonut mitään vaan liukenin paikalta :)
Maanantain ultra pelottaa ja jännittää. Hermot meinaa olla aika tiukilla ..
Mutta kyllä tämä tästä :)

7+1 :)

Mä yritän vänän "unohtaa" tän raskauden, koska eka neuvola on vasta 6.4 ja siitä joku 2 viikkoa eteenpäin niin on eka umtra. Sekoon jos mietin kokoaika :hungover: esikoinen on olllukki flunssassa nyt 1,5 viikkoa niin ei hirveesti ole omia oloja kerinny miettiä. Maha on ihan turvonnu ja väsyttää ihan hirveesti.

Siis voiko tää olla tottakaan... Kuulin tänään että se nt-ultra voi täällä mennä jopa vkolle 14 asti, kun käytäntö on muuttunut. Eli meillä otetaan ekan neuvolan yhteydessä vko 10+jotain verikokeet ja siitä sen jälkeen 14 vkoon mennessä tulee ultra. Eli siis todellakin ar-ultraan menen, eihän järki kestä tuonne asti odottaa... Vaikka ei se ar-ultrakaan takaa muuta kuin sen hetken tilanteen. Meillä oli aiemmin niin, että nt-ultra oli 12 vkoon mennessä. Siis eihän tuo ole kuin 2 vkoa myöhemmin, mutta ei tässä mielentilassa minuuttiakaan epätietoisuutta, kiitos...:mad:

Miten teillä muilla on sanottu, milloin on nt-ultra?

Meille ainakin sanottii et neuvolassa varataan sit ultra-aika. Neuvola on rv 11+ nii kiire tulee jos rv 12 pitäis olla :confused:

Niin ei siinä kyllä ehdi. Meillä tulee kai kutsu postissa, sitten saakin alkaa sumplimaan lasten hoitopaikan ja miten mies pääsee mukaan jne. Mietin että onko tää kaikkialla muuttunut näin että on se nt-ultra myöhemmin...

Voi ei maan! Kysyy kyllä hermoja (itse kun ole lyhytpinnainen niin ymmärrän täysin :woot: )

Kiitos onnitteluista :)

Taisin mainita kylläkin vähä vitsillä mutta kuitenkin et voi olla kaks. Mut ei kyllä ollu mitään erityisiä tuntemuksia et ois kaks. Huono olo alko aika aikasin mut eipä sitä voi tietää.

Siis joo mulla kans lyhyt pinna ku väsynyt....tänään jäi nukahtaminen päivällä väliin ja huomaa olossa....onneksi sain muksun nukkumaan ja itekki alan ja mikä parasta millä tää päivä menty niin mies tulee kotia huomenna vapaalle...ohan tuo kaks yötä käynyt nukkumassa ja ti aamusta muuan tunnin kotona ollut tälle viikkoa jonka ajan käytin levähtämiseen....sais tää yskäki loppua jo pikkuhiljaa...vatsalihakset joo on jatkuvassa rampissa :-\ huomenna taas päivä uus ja toiv.parempi :-)

Mä en tiedä miten täällä nuo ultrat menee... Selvinnee sitten ekassa neuvolassa parin viikon päästä. Oon vaan siis olettanut että on se np-ultra ja rakenneultra kuten aiemmissa raskauksissa mutta olenkin ollut ihan toisella puolella Suomea neuvolan asiakkaana kahden edellisen raskauden aikaan. Ja joka vuosi tuntuu jotain uudistuksia tulevan...

Tuplaonnet Sadetuuli!! :joyful:
Tonttu92 siitä pahoinvoinnista, itelläkin sellanen krapulamainen olo oli koko viikon 5+.
Kaamee iltaturvotus täälläkin ja ilmavaivat :hilarious:

Miun lähiaikoina lapsen saanut kaveri sanoi kun hälle hätäilin, että jos siellä ei ketään olekaan vaan menee kesken tai jos ei sykettä löydykään, että hänellä ei meidän neuvolan dopplerilla löytynyt sydänääniä kun vasta rv12!! Ois kuulemma tyyliin kasikytluvun laite käytössä :grin sitähän saa kauheen sätkyn jos ei sillon rv 10+ sieltä mitään sydänääniä saada o_O

On kyllä jännä miten hirmusena sokerihiirenä ja kahvin suurkuluttajana kumpaakaan EI TEE YHTÄÄN MIELI?! Tällä viikolla juonut puolikkaan kupillisen kahvia ja äsken serkun kanssa pidettiin Rillit Huurussa iltamat, niin pakosta piti pari namua ahtaa alas ettei tarvitse syömään käskeä :grin

Oih onnea sadetuuli! :dummy1::dummy:
Tänään pahoinvointi alkoki heti aamusta tuntu et aamupalaki vaan huononsi oloa, mutta sit ei oo enää sen jälkeen koko päivänä kärsiä. Mulla ei onneksi turvota tai turvottaa kyllä niinku normaalistikki mutta siis ei niin etois housujen kans ongelmia:) Minäki herään aina 4-5 aikaan, mutta nyt saan onneksi uudestaan unenpäästä kiinni. Joskus rv5 nousin aina kuudelta ku ei vaan enää väsyttäny, nyt kyllä alkaa jo väsymys painaa ja jokapäivä pakko nukkua pikku päikkärit. Normaalisti en siis herää juuri koskaan yöllä.

Mäkin oon alkanut heräilemään 3-4 maissa keskellä yötä.. Sitten ei meinaa uni tulla enää, kun vessasta kömpii takaisin petiin :-( tosin vastaavasti mua rupee nukuttamaan jo 21-22, kun aikaisemmin valvoin oikeestaan aina puoleen yöhön asti :)
Nyt siis 5+5

Siis voiko tää olla tottakaan... Kuulin tänään että se nt-ultra voi täällä mennä jopa vkolle 14 asti, kun käytäntö on muuttunut. Eli meillä otetaan ekan neuvolan yhteydessä vko 10+jotain verikokeet ja siitä sen jälkeen 14 vkoon mennessä tulee ultra. Eli siis todellakin ar-ultraan menen, eihän järki kestä tuonne asti odottaa... Vaikka ei se ar-ultrakaan takaa muuta kuin sen hetken tilanteen. Meillä oli aiemmin niin, että nt-ultra oli 12 vkoon mennessä. Siis eihän tuo ole kuin 2 vkoa myöhemmin, mutta ei tässä mielentilassa minuuttiakaan epätietoisuutta, kiitos...:mad:

Miten teillä muilla on sanottu, milloin on nt-ultra?
Käytkö Sylvia KOKSissa ultrassa? Ei, ei, ei minä en kyllä kestä jos niin kauan joutuu odottamaan.
Mitenkä kauan se niskaturvotus näkyy sillä vauvalla? Olen elänyt siinä käsityksessä, että ultra pitää tehdä joidenkin tiettyjen viikkojen sisällä, että se näkyy. Mitkäs ne viikot ovat? Tai sitten muistan ihan omiani. Meidän kaupungin nettisivuilla luki muistaakseni, että rv12-13 ultrataan. Toivotaan ettei sentään mene sinne rv14 puolelle :sorry: Viikot on tässä vaiheessa niin pitkiä aikoja.

Tuplaonnet Sadetuuli!! :joyful:
Tonttu92 siitä pahoinvoinnista, itelläkin sellanen krapulamainen olo oli koko viikon 5+.
Kaamee iltaturvotus täälläkin ja ilmavaivat :hilarious:

Miun lähiaikoina lapsen saanut kaveri sanoi kun hälle hätäilin, että jos siellä ei ketään olekaan vaan menee kesken tai jos ei sykettä löydykään, että hänellä ei meidän neuvolan dopplerilla löytynyt sydänääniä kun vasta rv12!! Ois kuulemma tyyliin kasikytluvun laite käytössä :grin sitähän saa kauheen sätkyn jos ei sillon rv 10+ sieltä mitään sydänääniä saada o_O

On kyllä jännä miten hirmusena sokerihiirenä ja kahvin suurkuluttajana kumpaakaan EI TEE YHTÄÄN MIELI?! Tällä viikolla juonut puolikkaan kupillisen kahvia ja äsken serkun kanssa pidettiin Rillit Huurussa iltamat, niin pakosta piti pari namua ahtaa alas ettei tarvitse syömään käskeä :grin

Kiitos Mileim :grin

Voi kumpa mullakaan ei menis nuo karkit alas :p kahvi tökkii mut nam kaikki karkit. Mut eikös se oo et tuplaraskaudessa kaikkee tuplasti... myös makeanhimo

Äiti086 oli kirjoitellut vatsajomoista,kun liikkuu. Samaa vaivaa täälä,tuli jo ennen kun tiesin olevani raskaana. Hirveitä kramppeja oikealle puolelle kylkeen. Nytkin välillä kun reippaasti kävelee niin alkaa pistämään kylkeen. Tainnut olla jokaisen aikana sama alkuraskauden vaiva. Kolmosta odottaessani sain muutaman kamalan vatsakipu kohtauksen,ei voinut liikkua yhtään ja sattui kylkeen ja olkapäähän saakka. Kätilö sanoi,että kipu johtuu kun suolien mutkaan pääsee paljon ilmaa,että voi säteillä juuri sinne olkapäähän saakka. Neuvoi juomaan vissyä,että se auttaa. Niin todella teki,seuraavan kerran kun sain krampin niin vissy auttoi melko nopeasti. Että jos joku vastaavasta kärsii niin kannattaa kokeilla. Toivon kyllä että ei muilla samaa vaivas olisi,se kipu oli jotain ihan järkyttävää.

Ja onnittelut kaikille,jotka jo saaneet hyviä uutisia ultrassa! 23.3 aamulla oma ultra,hitaasti kuluu viimeiset päivät. Jännittää!!

Täällä ollaan taas hereillä ja aivan ihme unia näkyi taas yöllä. Saatan siis muistaa monia unia, ku herään ja tätä jatkunut nyt ainaki 1,5 vk. Yleensä nään vaan painajaisia.

Tänään alkoi kuudes raskausviikko eli 5+0 menossa.. Jee :) alle kaks viikkoa alkuraskauden ultraan ja reilu 3 viikkoa neuvolaan. Näin se aika vaan kuluu.. Vaikkakin välillä ei niin nopiaa. Soittelen tänää siihe kunnalliseen ultraan ajan.

Onnea Sadetuuli kaksosista, aivan ihana uutinen

Takaisin