La marraskuu 2016

Onnea kyfi haamusta,itsekin imetin vielä nuorinta kun plussasin,mutta lopetin imetyksen heti kokonaan. Olin raskasna keväällä 2014, jolloin imetin 9kk ikäistä lastani. Imetyksen jälkeen aluksi jomotti vatsaa,sitten alkoi ihan supistella ja lopuksi aloin vuotamaan. Sain 10+ viikolla keskenmenon. En tiedä oliko km syy tuo imetys vai muusta johtuvaa,mutta selkeästi huomasin että imetyksen jälkeen alkoi ne supistelut. Olin juuri lopettamassa imetystä,mutta sitten alkoi viikon kestävä yltyvä vuoto ja supistusten kera tuli alkio pois. En missään nimessä halua ketään pelotella,kerroin vain oman kokemukseni ja täsä raskaudessa halusin heti lopettaa imetyksen ettei vain kävisi samoin. Onnea kaikille plussanneille ja onnea odotukseen.

Tein eilen vielä kaikkien tikkujen lisäksi digin, raskaana 2-3 sain tulokseksi. :) Oon ehkä piirun verran alkanut tajuta asiaa, ei kuitenkaan ihan vielä ole mennyt tajuntaan kokonaan :D kauhea pelko koko ajan että menee kesken jos oon liian onnellinen... :/ netistä löytyvien laskureiden mukaan nyt rv 4+3. Uskallanko jo soittaa neuvolaan? Viimeksi kun soitin plussaamisen jälkeen niin menkat alkoi seuraavana päivänä.. Tästä jäänyt pieni kammo :( Onnea, onnea, onnea matkaan meille kaikille <3 ImageUploadedByVau Foorumi1457934197.720211.jpg

Hyviä viivoja noissa on! Mä kanssa pelkään et jos liian onnellinen olisin tai jotenki innoissani niin saisin pettyä samantien. Tässä vaiheessa sille asialle ei vaan oikeen voi mitään joten ei muuta kun yritä nauttia tästä hetkestä :)
Mä ajattelin soittaa neuvolaan vasta perjantaina, kun teen digin.

Mymmelisti 4+3

Mä imetin esikoista kuopuksen raskauden puoliväliin saakka (lapsilla ikäeroa 1,5v), eikä ollut mitään ongelmia :). Eli näissä kannattaa varmaan kuulostella itseään ja omaa kehoaan.
Lopetin sitten imetyksen, koska tuntui, ettei riittänyt enää voimat kaikkeen.

Joo eipä tähän oikein tällä hetkellä voi mitenkään vaikuttaa. Mulla sellai olo että pitäis olla kokoajan tekemässä testiä ja varmistamassa että vieläkö se jyvä on mukana :D menkat myöhässä nyt neljä päivää. Miten teidän miehet on suhtautunut uutisiin? Mua on jotenkin ärsyttänyt ihan sairaasti kun mies on ollut niin neutraali :D eikä se liiemmin ole asiasta puhunut... Mullahan ei luonnollisestikkaan mikään muu asia päässä pyöri. :)

Meille tosiaan tulossa eka ja kun ensimmäinen testin tein haamu plussalla, mies sanoi ettei usko. Tein seuraavana päivänä selkeän plussan ja mies totesi taas että ei kyllä usko. Marssin sitten kauppaan ja hain digitaalisen testin, näytin miehelle ja totesin että "Sinä se et usko ennen ku pää näkyy" :D kyllähän tuo sano että ei jotenkin vielä tunnu "aidolta" kun ei oo ultrassa käyty eikä maha oo kasvanut, mikä on sinne ihan ymmärrettävää.

Pikkumyy 6+3

Oma avomieheni haluaisi kertoa jo vanhemmilleen ja sisarelleen, vaikka plussasta ei ole edes viikkoa :rolleyes:. Aivan innoissaan siis. Itse koitan kovasti toppuutella ja odotella ensimmäiseen ultraan, koska en haluaisi joutua selittelemään asiaa jos jokin onkin pielessä. Eli neutraali asenne voi olla myös ihan hyvä juttu! :D

HannaMi meillä mies on myös ollut rauhaksiin, eipä hänkään paljon asiasta puhu. Kysyi tosin heti, kun tiesi mun soittaneen neuvolaan, mitä siellä sanottiin. On hän kyllä hellemmäksi muuttunut, tokko itse hän sitä huomaa. Eilen leffaa katsoessa silitteli mun mahaa :woot:

Onnea kaikille uusille plussasta! :welcome

Minä se jaksan edelleen ihmetellä tätä oireettomuutta. Ehkä pitäis hetkeks yrittää unohtaa toi oireiden kyttäily ni ehkä niitä sitten sieltä alkaa jossain vaiheessa ilmestyä. Ainoa "oire" mistä tällähetkellä tiedän olevani raskaana on mahan kasvu mikä onkin ihan käsittämätöntä. Turvotus on niin järkyttävää että maha on varsinkin iltaisin melkein yhtä iso kun esikoisesta puolessa välissä :o mahtaako tuo turvotus pysyä niin pitkään että se varsinainen vauvamaha pomppaa esiin vai voisiko se mahdollisesti helpottaa vielä?

Onnea plussanneille ja tervetuloa joukkoon :)

Täällä nyt 5+4 menossa, sillon tällön pakko testata ja tähän asti on ainakin leffaviivat tullut :) töiden tohinassa ollu niin välillä on unohtunut tämä raskaus, kalenterista pitää viikkoja tarkistella et pysyy laskuissa mukana :p
Aattelin nyt kuitenki mennä yksityiselle varhaisraskauden ultraan, ei millään jaksa oottaa rv 13.. Onneksi se ei täällä maksa kuin 60e niin ei ole edes kallis :)

Mies on innoissaan mutta ei meinaa uskoa vaikka tikutellut olen viikon ja selkeitä tuloksia tullut.. Neuvolaan soiton jälkeen halus tietää mitä siellä sanotaan. Ei olla kerrottu ku mun kahdelle kaverille, mies kuitenkin lähtiessä tuumas että entä jos hän lipsauttaa töissä ja nauro perään :D

Onpa halpa tuo utra, ettei vain olisi niin että lisäksi tulee vo-maksu? Meilläpäin ainakin hinnoitellaan niin erikseen, että laskussa näkyy ultrauksen osuus, ja yli satasen kyllä menee kokonaishinta kun tulee se maksu vastaanotosta lisäksi.

Meillä mies on meistä se toiveikkaampi, mä itse pelkään edelleen sen kkm:n toistuvan, mutta mies tuntuu uskovan ettei niin huono tuuri voi käydä. Hän kyllä heti uskoi, ei vain meinannut tajuta kun lähetin hänelle työmatkalle viestin, jossa oli pelkkä +. Luuli että lapset oli räpeltänyt puhelimen kanssa tai että oli muuten vahinkoviesti:joyful:

Sylvia, Oulussa on ainakin yksityinen äitiysneuvola, jossa pari vuotta sitten esikoista odottaessa kävin. Siellä ensimmäinen käynti (alkuraskauden ultra) tais olla viidenkympin luokkaa ja toiseen käyntiin (rakenneultra) taidettiin saada vähän alennustakin.

Oho, onpa halpaa kyllä! Ei vaan meilläpäin:) Mut meen silti että saan tietää joko huonot tai hyvät uutiset mahd. ajoissa.

Mä uskalsin soittaa neuvolaa. Aika on 6.4 ja veikkasi että oisin nyt 6+1. Edellinen synnytys oli aivan hirveä kokemus mulle ja neuvolatädin kanssa juteltiin jo sillo että seuraavan kohalla synnytystapaa mietittäs uudelleen ja pelkopolille ois mentävä. Nyt täti sitte kysyi hieman hakevasti että onko toivottu tapaus. "Tehän nopeita olitte! Noh mitkäs oli tuntemukset kun positiivisen testin teit? En ajatellut että ihan näin nopeasti seuraavaa..." :hilarious: en loukkaantunu eikä mitään sellasta, päinvastoin oli kiva kun muisti mut vielä. Ja sovittiin että jo ekalla käynnillä keskustellaan pelkopolille menosta.

Ehkä uskaltaudun jo kirjoittamaan. Viikonloppuna plussaa testissä, viikkoja 5+5, mutta kaksin keskenmenoa takana, niin ei uskalla vielä iloita. Mies pelkää yhtä paljon. Neuvolaan en saanut aikaiseksi soittaa, kun harmittaa taas jos menee kesken. Varhaisultraan todennäköisesti lähetetään, kun kierto on mitä sattuu.

Ehkä minäkin uskaltaudun tänne.. Toista lasta odotetaan ja LA ois 9.11, 5+5 menossa..
raskaana olen ollut viimeksi n.vuosi sitten, jolloin todettiin tuulimuna ekassa ultrassa.
Tätäkin odotus aikaa varjostaa kauhea pelko km tai tuulimunasta.
Ultra olisi onneksi viikonpäästä :)

Onpa halpa tuo utra, ettei vain olisi niin että lisäksi tulee vo-maksu? Meilläpäin ainakin hinnoitellaan niin erikseen, että laskussa näkyy ultrauksen osuus, ja yli satasen kyllä menee kokonaishinta kun tulee se maksu vastaanotosta lisäksi.

Meillä mies on meistä se toiveikkaampi, mä itse pelkään edelleen sen kkm:n toistuvan, mutta mies tuntuu uskovan ettei niin huono tuuri voi käydä. Hän kyllä heti uskoi, ei vain meinannut tajuta kun lähetin hänelle työmatkalle viestin, jossa oli pelkkä +. Luuli että lapset oli räpeltänyt puhelimen kanssa tai että oli muuten vahinkoviesti:joyful:

Oulun seudulla siis itse asustelen ja sen 60e maksaa täällä, ainoastaan yhdessä paikassa nuinki "halpaa", ja muualla se näky kipuavan 100e pintaan ja ylikin.. Ja jos oikein ymmärsin niin siellä kätilö? Joka ultraa :)

Ikävää lukea miten paljon keskenmenoja tapahtuu :/ itselläni on siis ensimmäinen raskaus, ja kaikki tuntemukset ovat uusia ja outoja. Oikeastaan alusta asti mulla on ollut tosi kovia kuukautiskipuja jotka loppuivat n. "5. Vuotopäivänä" (eli jos kuukautiset olisivat alkaneet). Tämän jälkeen pienet nippailut ja vihlonnat ovat jatkuneet muttei häiritsevästi. Nyt tänään vihloi ja väänti todella kovasti alavatsaa :/ ensimmäinen neuvolakäynti olisi siis 29.3. Laskureiden mukaan nyt olisi rv4+4. Pitääkö tässä huolestua vai soitella johonkin? Vuotoa ei onneksi ole tullut.

Ikävää lukea miten paljon keskenmenoja tapahtuu :/ itselläni on siis ensimmäinen raskaus, ja kaikki tuntemukset ovat uusia ja outoja. Oikeastaan alusta asti mulla on ollut tosi kovia kuukautiskipuja jotka loppuivat n. "5. Vuotopäivänä" (eli jos kuukautiset olisivat alkaneet). Tämän jälkeen pienet nippailut ja vihlonnat ovat jatkuneet muttei häiritsevästi. Nyt tänään vihloi ja väänti todella kovasti alavatsaa :/ ensimmäinen neuvolakäynti olisi siis 29.3. Laskureiden mukaan nyt olisi rv4+4. Pitääkö tässä huolestua vai soitella johonkin? Vuotoa ei onneksi ole tullut.
Kuulostaa ihan liitos kivuilta itellä niitä enempi ja vähempi kivuliata koko edellisen raskauden...

Täälä kans välillä kovempana ja välillä lievempänä alavatsa kivut. Siis juuri sellainen menkkamainen jomotus. Kaippa kuuluu asiaan. Olen myöskin vähän öö aapisen laidassa kaikkien tuntemusten kanssa kun eka raskaus. Onneksi viikon päästä pääsen varhaisultraan, pidetään peukkuja että kaikki kunnossa :)

Pikkumyy 6+3

Takaisin