La marraskuu 2016

Kiitos maan! :)
Oliko teillä mitään apuja käytössä raskautta varten vai onnistuiko ihan luomuna?
Onnea toisen lapsen odottamiseen myös sinne päin :)
Siis käytin eteerisiä öljyjä ja oli apteekissa jo hormoonilääkkeitä mut onneksi niitä ei koskaan tarvinnut hakee vaan ihan luomusti...mulla oli todella epäsäännölliset 32-48 päivän kierto ja kipeet menkat ennen ekaa raskautta...nyt oli säännölliset ja kivuttomat saa nähä mitä tämän raskauden jälkeen...mut se on sen ajan murhe....kiitos onnitteluista...täällä arki alko ku mies lähti kahen viikon loman jälkeen töihin ja reissu hommissa on...vähän jännällä ootan minkä laiseksi arki muuttuu odotuksen myötä..edellinen raskaus ei ollut helppo...

Morango, ihana kuulla! :) Toivottavasti ei ala menkat siellä eikä täällä eikä muillakaan odottajilla :)

kitka, Kiitos kiitos! :) Oliko sulla kuinka paljon nyt viikkoja ?

Siis käytin eteerisiä öljyjä ja oli apteekissa jo hormoonilääkkeitä mut onneksi niitä ei koskaan tarvinnut hakee vaan ihan luomusti...mulla oli todella epäsäännölliset 32-48 päivän kierto ja kipeet menkat ennen ekaa raskautta...nyt oli säännölliset ja kivuttomat saa nähä mitä tämän raskauden jälkeen...mut se on sen ajan murhe....kiitos onnitteluista...täällä arki alko ku mies lähti kahen viikon loman jälkeen töihin ja reissu hommissa on...vähän jännällä ootan minkä laiseksi arki muuttuu odotuksen myötä..edellinen raskaus ei ollut helppo...
Toivottavasti tää toinen raskaus olis helpompi. Oliko sulla niin huono olo vai kipuja?
Moni on kehunut jäsenkorjaajia, ite en oo tästä ihan varma kun en ole kokeillut mutta ennen plussaa oli tarkoitus mennä. Nyt mietin et saatan mennä jos raskauden edetessä siltä tuntuu :)

Toivottavasti tää toinen raskaus olis helpompi. Oliko sulla niin huono olo vai kipuja?
Moni on kehunut jäsenkorjaajia, ite en oo tästä ihan varma kun en ole kokeillut mutta ennen plussaa oli tarkoitus mennä. Nyt mietin et saatan mennä jos raskauden edetessä siltä tuntuu :)

Siis kipuja ja kova pahoinvointi 8-16 viikot...välillä oli päiviä ettei uskaltanut lähtä yksin ees postilaatikolle joka parin sadan metrin päässä...kävin viikosta 12 viikkoa ennne synnytytä asti osteopaatilla säännöllisesti ja aijon käydä tässäkin raskaudessa...eiköhän tää tästä...mieli ainakin ollut iloinen :-)

Ilmeisesti pahoinvoinnit alkavat yleensä hieman myöhemmillä viikoilla? Itse olen ollut vain turvonnut vähän sieltä sun täältä + menkkamaisia kipuja. Pieniä pahoinvoinnin aaltoja on käynyt, mutta vielä ei mtn radikaalia. Nuo yökötys hetket tulivat myös aina kun olin väsynyt. Itkuherkkyys on myös lisääntynyt. Avokkini lähti juuri positiivista testiä edeltävällä viikolla 3 vko:n työreissuun ja kehitin lähtöpäivälle melkoiset itkuhepulit :rolleyes:. Nyt selittyy tuokin käytös :D

Siis kipuja ja kova pahoinvointi 8-16 viikot...välillä oli päiviä ettei uskaltanut lähtä yksin ees postilaatikolle joka parin sadan metrin päässä...kävin viikosta 12 viikkoa ennne synnytytä asti osteopaatilla säännöllisesti ja aijon käydä tässäkin raskaudessa...eiköhän tää tästä...mieli ainakin ollut iloinen :)
Hyvä että oot jo valmistautunut ja tiedät mitä tehdä :) Tykkäsin siis sun iloisesta mielestä en pahoinvoinnista. :D

Mulla on oireena ollu ihan jäätävä jano ja sen mukaa myös koko aika pitää juosta vessassa :D
turvottaakin jonkun verran, mut siihen mulla vaikuttaa paljon myös ruokavalio. Pelkään hirveesti jos mulla alkaa pahat pahoinvoinnit kun oon duunissa sellasessa paikassa jossa ei oo aikaa oksennella ja just alotan työharjoittelun uudessa paikassa.. Kumpaankaan paikkaan en mitään haluais vielä kertoakkaan.

Tosiaan, tuo vessassa ravaaminen unohtui! Toivottavasti ei pahoinvointi tule sulla ihan puskista! Itsellä auttaa matkapahoinvointiin pienten salmiakkipastillien imeskely, mutta nykyään taitavat kaikki salmiakit ja lakritsit olla raskaana olevilta kiellettyjä?

Tosiaan, tuo vessassa ravaaminen unohtui! Toivottavasti ei pahoinvointi tule sulla ihan puskista! Itsellä auttaa matkapahoinvointiin pienten salmiakkipastillien imeskely, mutta nykyään taitavat kaikki salmiakit ja lakritsit olla raskaana olevilta kiellettyjä?

Joo, uudet ohjeet kielsi kokonaan, aiemmin sai just sen 50g/päivä syödä... Mälsää :( Mulla pahoinvointia oli ihan ekat viikot plussan jälkeen. Nyt on helpottanu niin, et kuvottavaa vaan jos on pidempi tauko ruokailujen välissä.

kitka rv 6+5

Niinpä! Täytyy tyytyä suklaaseen. Toivotaan, että itsekullakin pysyy pahoinvoinnit aisoissa : ).

Eiköhän siinäkin maalaisjärki oo sallittua et mitä syö ja minkä verran...ja omaa kehoa kuunnellen tietenkin...

Se tutkitusti heikentää lapsen älyä siksi suositus täysin nolla.

Muoks. Tossa seuraavassa artikkelissa ainakin sanottiin et jos sillon tällön syö ei siitä oo haittaa.

Muokattu viimeksi:
Maalaisjärki on kyllä hyvä pitää mukana. Pyrin kuitenkin välttämään noita selkeästi haitalliseksi todettuja. Perjantaina pääsen ensimmäisen kerran neuvolaan. Tai itseasiassa täällä Ruotsissa se on kätilö, jonka vastaanotolla käydään. Saas nähdä, millainen ohjelista täälläpäin jaetaan :).

Mullakin oli menkat ennen ekaa raskautta todella epäsäännölliset ja järjettömän kipeät. (Kahden) synnytyksen jälkeen kierto on ollut 31pv ja ei mitään kipuja. Ehkä siis jotain pientä vihlomista mutta ei kummempaa. Toivotaan, että näin on jatkossakin.

Hei.
Täällä olisi yksi uusi myös.. Vihdoin raskausoireita ja testi tuli tehtyä muutama päivä sitten, haamu tuli. Menkat pitäisi ensi viikolla alkaa, mutta saa nähdä. Kovasti on oireita. Omien laskujen mukaan laskettuaika olisi 22.11. Oireina ollut metallin maku suussa, ruoka maistunut pahalta ja ei tee mieli syödä (ruoka ollut aina intohimoni, joten ei lainkaan normaalia), mielialanvaihtelut, armoton väsymys. Imetän esikoista 1v8kk ja alkanut supistella ja kuvottaa imetyksen jälkeen. Toisen lapsen halunnut heti, mutta piti pitää vuosi raskautumiskieltoa.. Sitten annettiin lupa tulla ja nyt onnisti. :)

Takaisin