La marraskuu 2016

Ite oon aatellut et 2 tai 3 lasta ois hyvä määrä, ja jos nyt saisin kaksoset niin sinänsä työt ois sit ehkä tehty, keh :grin paitsi sitten ois vaan se tuplamäärä työtä kahden pikkuruisen kanssa, jota ei tällä hetkellä lapsettomana voi edes varmasti kuvitella.. :eek:
selvinnee reilun 4 viikon päästä kuinka monta matkustajaa siellä on. :p:Heartpink

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Kai minäkin uskaltaudun jo joukkoon :greet025 Täällä on plussailtu viikon verran, maanataina ilmestyi haamujen haamu joka muuttui muutamassa päivässä plussaksi. Esikoista odotetaan, joten jännitys värittää päiviä. Mies himmailee, eilen sanoi - kahdeksan enemmän tai vähemmän plussatestin jälkeen - että odotetaan vielä niitä oireita, että onko siellä joku. Sitten kertoessani varovaisesti tunteneeni jotain oireita, niin mies varoittaa, etten nyt sitten kehittele niitä itselleni. :grin Ja LA on 8.11. Varmistuu kuitenkin vasta ultrassa epäsäännöllisten kuukautisteni vuoksi.

Tervetuloa joukkoon NeitiKevät! Mun mies on just tuollainen! Oli aiemmisaakin raskauksissa, mutta nyt varsinkin erityisen varovainen! Tämä on jo kolmas raskaus, aiemmissa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia, lapset on saaneet alkunsa heti ehkäisyn loputtua ja ovat terveitä jne. jopa mullakin on sellainen olo, että ei kai nyt kenelläkään ole niin hyvää tuuria, että kolmaskin kerta menee putkeen! Ollaan pelätty keskenmenoa ja kehitysvammoja ja kohtukuolemia jo ennen tän kolmosen alkuun saattamista! Nyt kuitenkin päätettiin (olen viikolla 6+6) eilen, että murehtiminen saa loppua ja otetaan se, mitä vastaan tulee. Eräs miehen vanha sukulainenkin totesi (muussa yhteydessä), että se joka murehtii tulevaa, joutuu elämään ne murheet kahteen kertaan. Joten päätettiin, että yritetään noudattaa tuota ohjetta ja nyt ollaan vaan iloisia raskaudesta, joka toistaiseksi etenee täysin edellisten tyylillä! (Tätä jouduimme kuitenkin hurjat 3 kk yrittämään ja ehdin jo ajatella, että ei ehkä niin helposti tulekaan)
Aurinkoista viikonloppua kaikille kanssaodottajille! Muistakaa nauttia ja levätä!

Ääääh, tätä väsymystä! Selviän nippa nappa työpäivistä mutta sen lisäksi en sitten jaksakaan enää yhtään mitään muuta. Työpäivän pituudeksikin riittäisi max.6h, huomaan että iltapäivisin alkaa pinna olla jo tosi lyhyt. Esimiehelle meinasin eilen sanoa tosi rumasti takaisin, kun lykkää mulle vaan lisähommia. On tosi vahvasti sellainen olo että "antakaa mun olla rauhassa". Tällä hetkellä tuntuu tosi isolta ponnistukselta jaksaa töissä edes fyysisesti se 8h/pvä, en kertakaikkiaan pysty enkä jaksa mihinkään ylimääräiseen nyt. Tilannetta voisi ehkä helpottaa jos vaan kertoisin raskaudesta, mutta jotenkin en vaan näin aikaisilla viikoilla millään vielä viitsisi.

Mun mies on kyllä tosi ihana, saan kotona vaan lepäillä. Hän hoitaa koirat ja ruuanlaiton ja muut arkiset kuviot ja vieläpä ihan valittamatta. Vessanpöntötkin pesee muuten päivittäin, siltä varalta että pahoinvointi yllättää niin on sitten varmasti puhtaat pytyt mihin yökkiä :grin
Muutenkin suhtautuu tosi kärsivällisesti kaikkeen tähän ja tsemppaa mua silloinkin kun oon niin väsynyt että itken vaan. Muistaa aina sanoa että tämä on myös hänenkin raskaus, että ollaan tässä yhdessä :Heartred

Kai minäkin uskaltaudun jo joukkoon :greet025 Täällä on plussailtu viikon verran, maanataina ilmestyi haamujen haamu joka muuttui muutamassa päivässä plussaksi. Esikoista odotetaan, joten jännitys värittää päiviä. Mies himmailee, eilen sanoi - kahdeksan enemmän tai vähemmän plussatestin jälkeen - että odotetaan vielä niitä oireita, että onko siellä joku. Sitten kertoessani varovaisesti tunteneeni jotain oireita, niin mies varoittaa, etten nyt sitten kehittele niitä itselleni. :grin Ja LA on 8.11. Varmistuu kuitenkin vasta ultrassa epäsäännöllisten kuukautisteni vuoksi.

Tervetuloa NeitiKevät:welcome

Itse olen identtinen kaksonen, äitini isä on kaksonen ja mieheni mummi on kaksonen. Luin ensimmäisen kohalla aika paljon kaksosuudesta tai lähinnä sen perinnöllisyydestä. Ilmeni että epäidenttisyys voi periytyä äidiltä tyttärelle. Muu on vaan kohtalon sanelemaa. En toivo kaksosia, mutta jos kaksi tulee niin tervetuloa. Itse pidän ainakin huolen siinä tapauksessa että lapset pidetään yksilöinä. Äiti piti meitä ihan erillisinä lapsina, mutta ei läheskään kaikki. Sain ensimmäiset omat juhlat kun valmistuin ammattikoulusta muuten kaikki aina jaettu. Ja se oli tosi kivaa, kun oli synttärit niin kaikissa lahjoissa ei ollu nimiä, koska se oli ihan sama kumpi ottaa kumman koska mehän tykätään samoista asioista koska ollaan kaksosia. Pien avautuminen :hungover:.

Mutta jos joku kaksoset saa, muistakaa että ne on kaksi eri ihmistä. Vaikka syntymäpäivä on sama

Heippa kaikille :) kertokaahan että onko r.testeihin oikeasti luottaminen? Täällä epäuskoinen joka plussasi ekan kerran tiistaina... Alla kuva testeistä. Ylempi testattu ti ja alempi eilen. Menkat on kaksi päivää myöhässä... En uskalla olla iloinen ja onnellinen kun kemiallisia takana :( menkkojen alkaminen tuntui niin pahalta... Ja entä alkavatko raskausoireet jo näin aikaisin? Viimeisen puolitoista viikkoa oon ollut niin väsynyt etten ole koskaan aiemmin ollut, ja pahaolo on ihan jäätävä. Tänään oksensinkin aamulla... Tää tuntuu niin hurjalta!! Takana yhteensä 8 kk ehkäisyttömyyttä. Uskallanko vielä olla onnellinen? :) ja pahoittelen tuota mun nimimerkkiä, en osaa vaihtaa sitä hihi :) ImageUploadedByVau Foorumi1457784467.311703.jpg

Testithän on jotain 99% oikeassa, eli kyllä voi olla väärässäkin mutta itte en ainakaan usko että se prosentti omalle kohalle sattuis :grin mulla on alkanu vasta paripäivää sitte oireet, esikoisessa alko vasta jotai viikolla 8. Tapaus kohtasta. Joillaki voi alkaa jo hedelmöityksen jälkeen heti.

Onnea plussasta!

5+4

Kyllä Kyfi aurinkoinen. Onneksi olkoon! :) ihan mahtavaa, että oot nyt raskaana.

Mukavaa odotusaikaa ja voimia väsymyksen ja pahan olon keskelle!

Millä raskausviikolla teillä alkoi pahoinvointi? Tänään on epävirallisen laskurin mukaan (ensimmäinen ultra vasta pääsiäisen jälkeen jolloin vasta voi puhua viikoista tarkemmin) rv4+2 ja ensimmäinen päivä kun on TODELLA etova olo. Väsymys myös on aivan kaameaa, en tiedä miten jaksan seuraavan työputken.. En haluaisi tässä vaiheessa työnantajalle puhua raskaudesta. Vatsan vihlomista/nippailuja on edelleen silloin tällöin, onneksi ei niin voimakkaita kuin alussa.

Mulla alko noin viikko sitten, tällä hetkellä 6+1. Ja sen jälkeen on ollu todella aaltoilevaa pahoinvointia, jotku päivät menee ilman mitään ja toisinaan on todella huono olo. Oksentanut olen vasta kerran.

Onnea uusille plussanneille!!
Mä ajattelin ens viikolla mennä lääkäriin, r-testi tosiaan näytti negatiivista, mutta mulla on mahakipuja(niin kuin esikoisenkin aikaan) pahoinvointia, outoja mielihaluja, päänsärkyä, vessassa juoksua, menkat myöhässä viikon ja tänään alkoi tissien kipuilu ja ne on turvonneet.. Jos siellä katsosivat oonko raskaana vai onko joku hätänä.. Ainiin ja tää väsymys on jotain hirveetä..

Muokattu viimeksi:
Taisi tämä raskaus loppua yhtä nopeasti kuin alkoikin, menkat alkoivat siis. Mutta uutta yritystä kehiin, jos hyvä tuuri käy niin saadaan sitten jouluvauva<3 onnea ja tsemppiä tänne marraskuisille<3

Millä raskausviikolla teillä alkoi pahoinvointi? Tänään on epävirallisen laskurin mukaan (ensimmäinen ultra vasta pääsiäisen jälkeen jolloin vasta voi puhua viikoista tarkemmin) rv4+2 ja ensimmäinen päivä kun on TODELLA etova olo. Väsymys myös on aivan kaameaa, en tiedä miten jaksan seuraavan työputken.. En haluaisi tässä vaiheessa työnantajalle puhua raskaudesta. Vatsan vihlomista/nippailuja on edelleen silloin tällöin, onneksi ei niin voimakkaita kuin alussa.
Mulla ei vieläkään tietoakaan pahoinvoinnista, päin vastoin voisin kokoajan syödä jotain. Esikoisesta oli ällötystä ja ruokahaluttomuutta mutta nyt ei yhtään mitään ainakaan vielä. Nyt siis rv 5+2

Mulla alkoi ekalta joskus muistaakseni 8 viikon maissa..vielä ei ainakaan pahoin voinnista tietoakaan mut kaamee väsy ja palelu autossa aina pyllyn lämmitin päällä olla :dead: ja yöt kahen peiton alla nukkua :sleep002

Haleja gigille, toivottavasti jouluvauvan saisitte syliin!

Onnea tässä välissä plussanneille ja tervetuloa uusille, montaa foorumia kun luen nii menee aina välillä sekasi

On: täällä edelleen samoja oireita. Aamulla kertaalleen yrjösin, tosin en osaa sanoa johtuuko hammastahnasta vai raskaudesta.. Nää 12h työpäivät on ihan hullun rankkoja, ekaa kertaa tuntu jo 4h jälkeen että nukahan istualtee.. Oon tässä miettiny kuitenki et ku mulla tuota alavatsa jomottelua on ja painottuu enemmän vasemmalle nii pitäskö käydä varhaisultrassa ku eka neuvolaki on vasta enskk puolessa välissä ja eka ultra rv13.. Pitkä on aika

Tonttu rv 5+2

Huono olo ja pahoinvointi alkoi varmaa jotai 4+5 tai pari päivää myöhemmin. Ja tää on sellanen koko päivän kestävä huono olo. Toivottavasti nyt ei ois montaa viikkoa :sick009 huomasin et suolainen auttaa (ei niinkään ehkä rasvainen mut suolainen )

Takaisin