La marraskuu 2016

Kiitokset myötätunnosta ja sympatiasta :Heartred

Isoisä haudataan pääsiäisenä. Vähän jännittää pullottaako tämä turvonnut maha kuinka paljon sitten, millään en haluaisi koko suvulle paljastaa vielä silloin. Ja voi olla että perheelle kertomistakin tulee lykättyä, ei oo ehkä paras hetki lyödä suurta uutista tiskiin surun keskellä. Joku mekkokin pitäisi löytää mahan piilottamiseksi.

Töissä en oikein meinaa jaksaa olla, niin henkisesti kuin fyysisestikään. Eilenkin nukuin töiden jälkeen pienet 2,5h päiväunet... Muutenkaan en jaksa kiinnostua työn sisällöstä enää niin syvällisesti kuin ennen, välillä motivaatio on lähes nollassa. Veikkaanpa että tästä voi syyttää vain hormoneja.

Jännään vähän myös että koska oikein jään työkavereille kiinni. Maha tosiaan iltapäivisin on jo melkoinen pallo. Tänään oli lounaalla fetasalaattia ja kollegat kyllä tietää että tälle tytölle juusto maistuu. Otin epähuomiossa yhden fetapalan suuhun kunnes muistin etten tiedäkään onko se tehty pastöroidusta maidosta. Sen palan söin (oli niin hyvää!) mutta jotta uskottavuus säilyisi, aloin ääneen ihmettelemään muka kummaa makua juustossa minkä varjolla pystyin jättämään loput syömättä. Muutkin niitä juustopalojaan siinä sitten maisteli, en voinut kuin purra huuleen :grin

Nyt 5+3.

Heippa kaikki! Täällä tänään plussattu ja olo on niin onnellinen...väsyttäs mut silti niin energinen olo... :) toista odottelen jos ma alkas soitteleen neuvolaan aikaa...omien laskujen mukaan 10.11 ois la..:happy093:Heartbigred

Onnea plussasta :)

Mileim: mikä vointi? Onko aamupala maistuku ollenkaan? Itse kun taistelen sen tai muutaman muunkin ruoan kanssa aina väliin niin ajattelin kysyä sulta kjn sattui silloin se huonovointisuus alkaa niin samaa aikaa :)

Mä tein tänään uudestaan testin ja tavallinen tikku näytti selkeän haamun, mutta digi näytti ei raskaana.. eli aika ymmällämme ollaan. nyt pitäis kuitenkin olla 4+4, kuukautiset myöhässä ja raskausoireita on. Mutta tein noi testit nyt taas päiväpissasta kun ei ollut testejä aamuksi, niin huomenna aamulla uusi digitesti, jospa se sitten näyttäisi taas sen raskaana. luulis kyllä että päiväpissastakin näkyisi nyt kunnolla raskaus kun menkatkin myöhässä ja päivä päivältähän sen pitäisi vahvistua.. Ihme homma. toivotaan nyt parasta!<3

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Täällä ilmoittautuu todella hämmentynyt ensikertalainen! Dpo:t, Kp:t sunmuut on ollut aiemmin yhtä hepreaa, mutta nyt täytyy vähän paremmin ottaa selvää :'D Nimittäin kävi niin että kerrasta napsahti, jota itse en uskonut millään tapahtuvaksi epävarman ovuloimisajankohdan takia. Puhelimessa on ollut jo pitkään kuukautiskalenteri, joka on laskenut vuoden ajan keskimääräiseksi kierron pituudeksi 35 päivää. Tämä on kyllä heitellyt 31-40 päivänkin välillä. Maanantaina (7.3) olisi pitänyt olla kuukautisten alkamispäivä, mutta oletin tämän venyvän korkeintaan keskiviikolle asti. Viikon ajan tässä on kuitenkin ollut kivuliaita tuntemuksia ja jomotuksia, joita pidin menkkaoireina. Tiistaina (8.3) tein jo hätäpäissäni raskaustestin, kun tiesin että se voisi olla mahdollista. Negaa näytti, mutta illalla kaivelin sen vielä roskista jolloin siinä oli havaittavissa toinenkin erittäin himmeä viiva (eli siis roskishaamu). Keskiviikkona (8.3) tein toisen testin ja siihempä ilmestyikin selkeä plussa! Nyt torstaina hätäinen soitto neuvolaan mitä pitää tehdä seuraavaksi :D Vähän huolestuttaa nuo mahan kipristelyt.. Muita raskausoireita ei ole. On kuitenkin jotenkin epätodellinen olo että voinko sittenkään edes olla raskaana, mutta kyllä testiin muodostui plussa sen kummemmin odottelematta. Laskettu aika olisi siis jokatapauksessa marraskuussa. Iik!

Onnea plussasta! :) Kuulostaa aivan tismalleen samalta ku minunki stoori :D ite olin kans kaikista lyhenteistä äimänkäkenä, mutta nyt alkaa jo hahmottuun. Täälä kans napsahti ekasta kierrosta saman tien ku annettiin lupa tulla, tuntu niin epätodelliselta ja tuntuu kyllä vieläkin. Mutta nuo kivut oli itellä kans, nyt jääneet hiljattain pois kun mittarissa on nyt 6+0.

Meinasinkin juuri kysyä Gigi sinulta, miten siellä voidaan ja joko olet uutta varmistustestiä tehnyt :)

ihme homma kyllä noitten testien kanssa..kummaa kun toinen näyttää toista ja toinen toista, hämmentyisi tuosta kuka tahansa..

Mutta ei kun uutta testiä tai verikokeeseen? siellä vois selvitä ja saisit mielenrauhan :)

mutta kovasti onnea sinulle ja jaksamista <3

Tsemppiä kaikille epävarmuudessa kärvisteleville!
Itsekään ei kyllä pääse kehuskelemaan millään seesteisellä ja varmalla ololla. Pahoinvointia on, etenkin tälleen iltaa kohti ja sellainen inhottava vaiva on myös, että mulla menee melkein aina vatsa sekaisin päivällisen jälkeen. Tuntuu siltä, ettei annoskoolla tai ruualla ole merkitystä, mutta en tiedä... Nytkin kärvistelen peiton alla kovissa vatsakivuissa ja vessassa käydessä tulee lähes vettä hirveiden vatsakramppien seurauksena. Aina ei ole näin paha, mutta tuntuu kuitenkin siltä, että tulee vatsa kipeäksi vajaa tunti syönnin jälkeen... Päivällä mulla ei ole ollut mitään vatsaongelmia, vaikka olen syönyt lounaan normaalisti. En edes tiedä onko tämä mikään raskauteen liittyvä juttu vai mitä ihmettä... Mutta vetää mielen matalaksi, kun sattuu ja mietityttää mistä on kyse... :( Eihän kellään sattuisi olemaan mitään samantyyppisiä oireita?
Miehen reaktioista... Meillä kans mies kuuluu siihen ryhmään, ettei vielä uskalla hirveästi hihkua tai hehkuttaa, vaan odottelee, että ultrassa jotain näkyisi ja sen myötä oltais turvallisimmilla viikoilla. Ymmärtäväisesti kyllä esim. kokkailee, kun mä en pysty edes katsomaan raakaa lihaa, kanaa tai kalaa. Melkein niiden mainitseminenkin saa yökkäyksen tulemaan :D ja laittaa lapset iltatoimille ja nukkumaan, kun olen siihen aikaan jo aikalailla puhti pois.

Halusin teillekin jakaa omasta mielestäni ainakin huippu hyvän vinkin. Joku saattaa olla tätä jo kokeillutkin mutta mulle ihan uus juttu. Olen siis tässä muutaman päivän kärvistellyt tukkoisen nenän kanssa ja koska nuo avaavat nenäsumutteet on kiellettyjä niin olen metsästänyt kaikkia mahdollisia keinoja nenän avaamiseen varsinkin kun mulla yleensä täkäläinen räkä tauti kestää viikko kausia. Noh eilen sitten kokeilin sellaista että keitin vettä kattilassa ja heitin sekaan vähän suolaa ja kokonaisen valkosipulin pilkottuna neljään osaan. Sitä höyryä sitten hengittelin ja kappas vaan tänään ei ole ollut nenä melkein ollenkaan tukossa. Äsken tein samanlaisen sekoituksen ja hengittelin höyryjä vähän aikaa. Nyt toivotaan että huomenna ei olisi flunssasta tietoakaan :) ajattelin että tästä voisi teillekin olla hyötyä jos odotus aikana pukkaa flunssaa päälle :)

Oikein varovainen kurkistus tänne... maanantaina saatu oikein oikein haalea plussa, kun menkatkaan ei ollut vielä edes myöhässä. Pitkän kierron, myöhäisen ovulaation ja vähäisen seksin siivittämänä olo on vielä hieman öö aapisen laidalla :) tänään neuvolan tätin kans esikoisen käynnin yhteydessä juteltu ja varattu ensimmäinen neuvola. Tänään siis neuvolan mukaan 4+6 ja LA 11.11, mutta luulen, että siirtyy pitemmälle, sillä ovulaatiosta on nyt tänään vasta kaksi viikkoa.

Minusta on ollu ihanaa seurata, että vaikka minä aloin tästä lapsenteosta ekana puhumaan, niin nyt tuntuu että mies on mennyt innostuksessaan minunkin edelle. Milläs mielin teillä muilla parisuhteen toinen osapuoli?

Meillä mies jäi heti raskausuutisen jälkeen yksin viikoksi kotiin, kun vietin talviloman mummolassa pojan kanssa. Lähtiessä mies oli varsin hillityin mielin, ehkä ei virlä ollut ehtinyt tajuta koko asiaa :D Mutta kotiinpalatessa oli intoa täynnä ja pohti jo kummiasioita :) Oli tarkistanut uusia salmiakkisyöntikieltoja, niin pääsi mulle pätemään. Vaikka on hänen neljäs lapsensa (toinen yhteinen), jaksaa innostua toukan odotuksesta.

Sadetuuli kiitos kysymästä, ei oikeen meinaa mikään ruoka maistua ja kaikki haisee pahalle ja etovalle.. (varsinkin kanankoivet/hornetit, hyi hel... :yuck:)
tekis mieli vaan maata sängyssä :sour:
Oksentanu en onneks oo tänään, mut ei se kaukana oo ollut.. jätin tänään aamulla tietoisesti aamupalan myöhemmäksi ja hörppäsin vaan lasillisen mehua.. en tiedä auttoiko, ettei heti rynnännyt aamupalalle, mut aamulla ei ollut enää niin kehno olo.
Selkärangassa kuitenkin tuntuu et vielä tää pahenee.. :grino_O

Muokattu viimeksi:
Tein kuitenkin sen testin, nega.. Mutta mitä nää oireet on? Missä ne menkat on? On kalsi vaihtoehtoa, joko nyt on rv2+1 tai rv4+5... Voi epätietoisuus...

Ultrassa käyty tänään. Siellä se kellui, oikeassa paikassa, pienenpieni 3mm:n möykky, viikkoja todennäköisesti 6+0 tänään. Sykekin kuului <3 <3 <3

Uskomattoman helpottunut olo. Kaksi edellistä raskautta kun ovat päättyneet itkuun ekassa ultrassa. Seuraavaksi jännätään sitten kahden viikon päähän ekaa lääkäriaikaa (täällä kun ei ole samanlaista neuvolasysteemiä, vaan joka käynnillä tavataan lääkäri) ja sen jälkeen np-ultraa. Sais jo luvan syntyä kohta, en mä jaksa odottaa Marraskuuhun asti :p

piipaa 6+0

Hihi... pakko jakaa mun ja miehen keskustelu...
mies: "ihanaa kun meille tulee vauva tammikuussa".
Mä vaan: "ööh, rakas, marraskuussa, jos kaikki menee hyvin niin marraskuussa tulee vauva." Kauhee laskeminen alkaa ees taas miehell sit se vaa oho joo... meille tulee marraskuu vauva... :D

Onko täällä muita joilla tässä alkuvaiheessa on oireet kadonneet kuin tuhka tuuleen? Mulla siis nyt omien laskujen mukaan rv 5+1 ja ei mitään oireita, tuntuu että se kamala turvotuskin on hävinnyt. Sinä päivänä kun menkat piti alkaa oli aika koviakin vatsakipuja mutta nyt kun menkat neljä päivää myöhässä on kaikki oireet kadonneet. Heti vaan tulee mieleen että mahtaako olla jokin pielessä varsinkin kun neuvolan täti sanoi kun sinne soittelin että kannattaa varautua siihen että kun edellisestä synnytyksestä on vähän aikaa niin oireet tulee yleensä voimakkaampina. Esikoisesta koko raskaus oli melkolailla oireeton mitä nyt alussa oli hetken aikaa ällötystä ja kauhea väsymys. Nyt ei edes sitä ällötystä ja väsymyksestä ei tietoakaan, päin vastoin olen pirteä kuin peipponen vaikka tässä viimepäivät olen sairastellut.

Sadetuuli kiitos kysymästä, ei oikeen meinaa mikään ruoka maistua ja kaikki haisee pahalle ja etovalle.. (varsinkin kanankoivet/hornetit, hyi hel... :yuck:)
tekis mieli vaan maata sängyssä :sour:
Oksentanu en onneks oo tänään, mut ei se kaukana oo ollut.. jätin tänään aamulla tietoisesti aamupalan myöhemmäksi ja hörppäsin vaan lasillisen mehua.. en tiedä auttoiko, ettei heti rynnännyt aamupalalle, mut aamulla ei ollut enää niin kehno olo.
Selkärangassa kuitenkin tuntuu et vielä tää pahenee.. :grino_O
Voi kurjuus Mileim :grumpy:

Jotenki osaan samaistua tunteisiisi. Mulla on vaan huono olo mut menee ruoka alas. Se tietenki miten velloo masussa syönnin jälkeen on kamalaa. Mutta pysyy sisällä.

Pahempaa mulla on väsymys. Siis livistän töistäkin aiemmin kotiin (käytän pankkitunteja) että voin ottaa päivällä nokoset ja iltapäivällä toiset. Ihan kamalaa!

Toivottavasti sulla alkais ruoka maistuu ees vähä :sad001

Ttiitu, mulla ainakin tuntuu aaltoilevan ihan päivittäin oireet näin alussa, eilen oli ihan ok päivä iltaan asti ja tänään taas vähän vähemmän ok...ajattelisin että kroppa ehtii vähän aina tottua suuriin hormonimääriin ja sitten kun tasot taas nousee tarpeeksi niin oireetkin lisääntyy?

Takaisin