La marraskuu 2016

Minäkin voisin ilmotella itteni mukaan! Onnittelut kaikille muille plussanneille!

Vähän tietoa itsestäni eli 23 vuotias. Ensimmäinen raskaus, joka toivon mukaan kestää loppuun asti. Yritys tjottailu meiningillä alko 5/2014 ja kunnon yritystä nyt tammikuusta 2016. Vauva ois erittäin toivottu. Mies on mielissään kans asiasta :)

Täällä siis viikko sitten plussattu, neuvolaan hätähousuna soitin jo maanantaina, ajan sain vasta 15.4, jolloin olis noin 10 viikko menossa.. Oireiluna jatkuva nälkä, ja tissit, voi luoja ku ne on kipeet.. Yhet pienet pöksyt oli pakko käydä ostamassa ku kaupungissa kävin, mutta muuten en ole mitään hankkinu ja aattelin odottaa sinne rv 12 kiepeille ennenku shoppailen :)

Tonttu rv 5+0

Meillä mies ei oikeen osaa suhtautua vielä asiaan, kai se siitä konkretisoituu kun miulla masu kasvaa, että kyllä siellä joku on. Hänellekin eka lapsi tässä ois tulossa :) miun ystävät kauhistelee kun mies ei oo ihan onnesta soikeena.. mut kun jokainen käsittelee asiat niin eri tavalla. Mies sanoikin joskus ettei tiedä yhtään reagoiko raskauteen mitenkään, kun ei oo kokemusta..

Mileim rv 5+4

Jep, Ja onhan se varmasti miehelle, ainakin esikoisen kohdalla, vaikea käsittää koko juttua kun itsekkään en meinaa uskoa tätä todeksi niin miten mies sitten...

kaisu 5+4

Meillä mieskin pelkää taas keskenmenoa, eikä uskalla oikein vielä toivoa tai luottaa että toinen lapsi olisi ihan oikeasti tulossa.

Kävisikö se myös toisinpäin? Saanko juoda useamman mukin kahvia kun en tykkää lakritsista ja salmiakista? :)

Mun logiikalla toki menis noinkin päin! Mutta vakavasti puhuttuna siis salmiakki ja lakritsi kai on kielletty koska nostavat verenpainetta ja voivat vaikuttaa lapsen aivojen kehitykseen. Mulla on ollut aina suhteellisen matala verenpaine eikä aiemmissakaan raskauksissa verenpaineen kanssa ole ongelmia ollut niin tuskin suurta haittaa on jos joskus vaikka turkinpippureita syö. Eri asia tuleeko turmeltua lapsen aivot! Ja tällä hetkellä ei tee yhtään mieli mitään makeaa niin ei oo nyt vielä edes pelkoa että tarttuisin niihin salmiakkeihin :)

TR meillä sama homma. Viimeksi mies oli todella innoissaan ja sitten menikin kesken joten nyt on ollu tosi varovainen. Olin jo viikon saanu haamuja ennen kuin se alkoi edes uskomaan.

Mä voisin kanssa luopua melkein mistä vaan, mutta se kahvi...ja nyt uuden ohjeistuksen mukaan sopisi juoda enää kaksi kuppia päivässä! Ihan hirveää tällaiselle kahvikissalle. Kävin kyllä jo googlettelemassa että pikakahvissa on huomattavasti vähemmän kofeiinia, josko sitä vois sitten lipittää sen kolmannenkin mukillisen :wink
Miehestä, ekaa odottaessa oli sellainen neutraalin jännittynyt, nyt on enemmän innostusta ilmassa kun tietää jo mitä on tulossa. Hiukan varpaillaan ollaan tosin varmaan molemmat vielä varhaisultraan saakka.
Pidän peukkuja Gigille, toivottavasti se eilinen testi oli vaan maanantaikappale!

Mä oon tuota kahvin juontia miettinyt kun oon äärimmäisen kova juomaan kahvia. Kuinka orjallisesti te muut kahvia juovat noudatette sitä rajoitusta? Eikös se ollut 3 kuppia päivässä. Toki siis olen sitä vähentänyt ja pyrin tuohon kolmeen kuppiin päivässä mutta jos ennen saatoin helposti juoda yli viisi kuppia kahvia päivässä niin mahtaako esim. neljä olla sitten haitaksi. Voihan se olla että tässä alkaa vielä pahoinvointi nostaa päätään eikä edes tee mieli kahvia mutta vielä ei ainakaan tee pahaa.

Mä voisin kanssa luopua melkein mistä vaan, mutta se kahvi...ja nyt uuden ohjeistuksen mukaan sopisi juoda enää kaksi kuppia päivässä! Ihan hirveää tällaiselle kahvikissalle. Kävin kyllä jo googlettelemassa että pikakahvissa on huomattavasti vähemmän kofeiinia, josko sitä vois sitten lipittää sen kolmannenkin mukillisen :wink
Miehestä, ekaa odottaessa oli sellainen neutraalin jännittynyt, nyt on enemmän innostusta ilmassa kun tietää jo mitä on tulossa. Hiukan varpaillaan ollaan tosin varmaan molemmat vielä varhaisultraan saakka.
Pidän peukkuja Gigille, toivottavasti se eilinen testi oli vaan maanantaikappale!
En huomannutkaan tätä kun pistin tuon aijemman kommenttini. Onko tosiaan suositus muuttunut kahteen kuppiin päivässä? Täytyy varmaan kehitellä jotain muuta sen kahvin tilalle :D

Minä vaihdoin kotona kofeiinittomaan kun tulee juotua monta kuppia ja kylässä ja kaupungilla uskallan juoda kupin tai kaksi tavallista.

Tuolla kahdella kupillahan tarkoitetaan kahta desia eli esim. kaks muumimukia on jo kolme kupillista.

Onko se kofeiiniton mistään kotoisin? Maistuuko samalta? Varmaan pärjäisin yhdellä kupilla normikahvia jos loput voisi korvata kofeiinittomalla. Puolet koko kahvinjuonnin huvista on kuitenkin se tapa, aina pitää olla kuppi jossain pöydän reunalla kylmenemässä kun juoksee tytön perässä...

Mulle kelpaa melkein mikä vaan kahvi kun käytän paljon maitoa. Ensin tuntui ettei se ole sama, ei edes tuoksu yhtä vahvasti, mutta nyt en edes huomaa eroa. Tällä hetkellä on Cafe Hag merkkistä mutta seuraavaksi meinaan hakea ruohonjuuresta Swiss Water-menetelmällä tehtyä kahvia.

"Kahvista on tehty kofeiinitonta Swiss Water -menetelmällä, jossa käytetään ainoastaan puhdasta vettä. Se on 100%:sti kemikaaliton menetelmä. Kofeiini poistetaan kahvipavuista hellävaroen ja säilyttäen kahvin alkuperäiset ominaispiirteet ja maun. Suodatinjauhatus."

Onko se kofeiiniton mistään kotoisin? Maistuuko samalta? Varmaan pärjäisin yhdellä kupilla normikahvia jos loput voisi korvata kofeiinittomalla. Puolet koko kahvinjuonnin huvista on kuitenkin se tapa, aina pitää olla kuppi jossain pöydän reunalla kylmenemässä kun juoksee tytön perässä...
Toi on niin totta! Viikonloppuisin kun ollaan lasten kanssa kotona ja tietty silloin kun olin vielä kotona lasten kanssa, keitin aamulla pannun kahvia ja puolen päivän aikaan pannu oli tyhjä, mutta oikeasti olin juonut ehkä mukillisen. Aina se kahvi lojui milloin missäkin ja kun kupin taas huomasin niin se oli jo kylmää. Vanhat pois ja uudet tilalle
Nyt pyrin itse kahteen vajaaseen muumimukilliseen päivässä.

Suomessa on ollut paljon lepsumpi suhtautuminen kahvin juontiin raskaus aikana. Johtuisiko siitä että suomalaiset on kahvinjuonti kansaa? Monessa muussa maassa tiukempi ja jossain taitaa jopa olla kokonaan "kielletty". Nyt Suomessakin vähän tiukennettiin suositusta.

Täällä ilmoittautuu todella hämmentynyt ensikertalainen! Dpo:t, Kp:t sunmuut on ollut aiemmin yhtä hepreaa, mutta nyt täytyy vähän paremmin ottaa selvää :'D Nimittäin kävi niin että kerrasta napsahti, jota itse en uskonut millään tapahtuvaksi epävarman ovuloimisajankohdan takia. Puhelimessa on ollut jo pitkään kuukautiskalenteri, joka on laskenut vuoden ajan keskimääräiseksi kierron pituudeksi 35 päivää. Tämä on kyllä heitellyt 31-40 päivänkin välillä. Maanantaina (7.3) olisi pitänyt olla kuukautisten alkamispäivä, mutta oletin tämän venyvän korkeintaan keskiviikolle asti. Viikon ajan tässä on kuitenkin ollut kivuliaita tuntemuksia ja jomotuksia, joita pidin menkkaoireina. Tiistaina (8.3) tein jo hätäpäissäni raskaustestin, kun tiesin että se voisi olla mahdollista. Negaa näytti, mutta illalla kaivelin sen vielä roskista jolloin siinä oli havaittavissa toinenkin erittäin himmeä viiva (eli siis roskishaamu). Keskiviikkona (8.3) tein toisen testin ja siihempä ilmestyikin selkeä plussa! Nyt torstaina hätäinen soitto neuvolaan mitä pitää tehdä seuraavaksi :D Vähän huolestuttaa nuo mahan kipristelyt.. Muita raskausoireita ei ole. On kuitenkin jotenkin epätodellinen olo että voinko sittenkään edes olla raskaana, mutta kyllä testiin muodostui plussa sen kummemmin odottelematta. Laskettu aika olisi siis jokatapauksessa marraskuussa. Iik!

Tervetuloa varpahat mukaan :welcome ja kyllä nuo lyhenteet yms oppii ja jos ei opi nii kysyy. Täällä kyllä muut auttaa ja ei se juttujen kommentointi ja/tai kysyminen siitä ole kiinni:grin

Mulla ollut ainakin aika kovia alamahakipuja ja nippailuja jo viikon, ei vuotoa tai mitään että kai ne kuuluu asiaan... Vatsa myös aivan ummella niin että ahdistaa.. Puhumattakaan selkäsärystä! ;D ohhoh kun on raihnasta. :'D pahoinvointia ei onneks vielä ainakaan oo, rinnat alkaa olla jo kiitettävän kipeät myös..
Niinja tänään tuli raskausvitskut viimein! Miten voi ollakkaan "iso" asia niitä hypistellä ;) hih

rv 5+6

Heippa kaikki! Täällä tänään plussattu ja olo on niin onnellinen...väsyttäs mut silti niin energinen olo... :) toista odottelen jos ma alkas soitteleen neuvolaan aikaa...omien laskujen mukaan 10.11 ois la..:happy093:Heartbigred

Takaisin