La marraskuu 2016

Itsekin tein juuri "varmistelu testin", ja nyt olen nyt aika hämilläni kun clear bluen digitaalinen näyttääkin "ei raskaana".. mitähän ihmettä:/ pari päivää sitten tehtiin tämä sama testi vielä iltapissasta ja näytti raskaana 1-2 viikkoa, joka oli kyllä odotettavissa kun on tullut tehtyä haamuviivoja useampi ja tämä digi sitten vahvisti sen.. Tänään olisi siis pitäny kuukautiset alkaa, ja mulla pitkään ollut hyvin säännöllinen kierto. Menkkakivutkin alkavat jo monta päivää ennen, ja nyt on vaan pientä nippailua molemmilla puolilla. Kaikki raskausoireetkin ovat, eli olon puolesta tunnen olevani todellakin raskaana, mutta tämä uusi testi vetää aika hiljaseksi kun ei ykskaks näyttänytkään mitään..

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Voi harmi Gigi :( Nyt vaan uutta testiä huomenna tai sitten soitat vaikka terkkariin, jos tsekkaisivat hCG:n?

Mua alkoi nyt sitten todenteolla jännittää. Soittivat mun lääkäriltä, että pääsenkin huomenna jo ekaan ultraan! hCG mitattiin viime torstaina ja tulos oli 1090 ja nyt sitten ottavat uusintaverikokeen huomenna ja katsovat myös ultralla että onko siellä ketään. Kaksi keskeytynyttä keskenmenoa takana, joten ovat varuillaan. Onneksi ovat! En halua olla yhtään pidempää siinä uskossa että olen raskaana kuin oikeasti olen. Mutta nyt jännittää.

piipaa 5+6

Hienoa kun pääset Piipaa ultraan ja että seuraavat tuota hcg:ta. Nyt vaan tsemppiä huomisen odotteluun, tunnit on pitkiä näissä odotteluissa! Multa otettiin kans uudelleen hcg, oli nyt noussut yli 18000, eikä uusita kuulemma enää kun on ihan ok noussut. Mulla siis myös yksi kkm, ja sen vuoksi sain tuon verikokeen. (tosin piti itse pyytää) Oon ihan samaa mieltä että haluan mahdollisimman aikaisin tietää, onko kaikki ok. Jotenkin siinä kkm:ssa oli kauheinta juuri se, että viikkotolkulla oli siinä luulossa, että kaikki on hyvin.

Gigi, joku tuolla toisessa ketjussa sanoi ettei noi digit enää tunnista sitä hormonia jos se nousee tarpeeksi korkeaksi. En sitten tiedä pitääkö paikkansa tai voiko sinulla olla jo niin korkeat arvot.

Sylvialla ainakin on komeat arvot. :gen014

Minusta on ollu ihanaa seurata, että vaikka minä aloin tästä lapsenteosta ekana puhumaan, niin nyt tuntuu että mies on mennyt innostuksessaan minunkin edelle. Milläs mielin teillä muilla parisuhteen toinen osapuoli?

Aijjaa, en kyllä mitenkään usko että arvot voisivat nyt olla jo niin suuret, etteikö se testissä enää näkyisi.. ellen sitten odota kaksosia tai triploja ja arvot ovat aivan huippulukemissa, mutta epäilen.. :D en kyllä vielä menetä toivoa.. eihän ne menkatkaan ole vielä alkaneet ja on ihan sellanen olo että tuolla tapahtuu koko ajan jotain ja uusi pieni elämä kasvaa.. tai näin haluan ainakin uskoa<3 uutta testiä vaan kehiin niin kyllä mä sen plussan vielä vahvistan!♡ olis kyllä huojentavaa jos saisi vaan verikokeella heti varmistuksen..

Hei! Täällä mukaan ilmoittautuu 4 lapsen äiti, viides tuloillaan,laskettu aika 25.10 -5.11riippuu ihan millä kierronpituudella laskee. Oletan et nyt on 6+4 Jännityksellä odottelen lähetettä äitiyspolille ultraan jossa tarkistavat kohdunseinämän ja leikkaushaavan. Hirveästi en oo uskaltanut vielä riemuita,mutta jos ultra sitten antaisi aihetta hymyyn :)

Muokattu viimeksi:
Meillä mies on ihan innoissaan koko ajan :D silittelee mahaa usein ja pitää huolta että syön tarpeeks usein :) Ja on ihan täysin mukana kaikessa ja haluaa asiasta paljon puhua :) Ollut kiva että toinenkin jaksaa olla viel enemmän innoissaan mitä ite, vaikka hänellä jo 2 lasta ennestään onkin :D

Hei! Täällä mukaan ilmoittautuu 4 lapsen äiti, viides tuloillaan,laskettu aika 25.10 -5.11riippuu ihan millä kierronpituudella laskee. Oletan et nyt on 6+4 Jännityksellä odottelen lähetettä äitiyspolille ultraan jossa tarkistavat kohdunseinämän ja leikkaushaavan. Hirveästi en oo uskaltanut vielä riemuita,mutta jos ultra sitten antaisi aihetta hymyyn :)
Onko tuo yleinen käytäntö, että menet ultraan jo nyt? Mä tilasin yksityiseltä ajan. Mietityttää juurikin tuo leikkaushaava, kun on kuitenkin melko lyhyt aika sektion ja uuden raskauden välillä.

Meillä mies myöskin aivan innoissaan ja hän se ensimmäisenä alkoi puhua että pitäisi esikoiselle pikkusisarus saada :D ei kyllä tarvinnut kauan asiasta puhua kun itsekin aloin vauvakuumeilemaan :) innoissamme olemme kumpikin tästä uudesta elämän alusta masussa, kumminkin tätäkin toivottiin n 7-8kk ennen kuin tärppäsi. Esikoista ehdittiin jo hieman epätoivoisestikin toivoa n. 1,5v ennen kuin plussa vihdoin tuli testiin

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Mulla sattui oleen gynelle varattuna aika 24.1 kierron epätasaisuuden vuoksi. Silloin jo tuli lääkärille epäilys raskaudesta. Otettiin uusinta-aika viikko siitä eteenpäin ja yllätyksenä kohdunsisäinen raskaus,tosin niin pienillä viikoilla. Tämä olisi nyt neljäs sectio,joten haluavat tarkistaa kohdun kunnon ja se tässä nyt pelottaa :/ kun olisikin saanut synnyttää normaalisti niin nyt ei tarvitsis tällaista asioista huolehtia.

Hei Marsa80,meilläkin olisi nyt viides tulossa (jos siis vain yksi vauva kyydissä :) ). Laskettu aika 19.10-2.11 välillä,ultrassa parin viikon päästä varmistuu. Itsellä kolme alatiesynnytystä ja nyt viimeisin oli sectio,etisen istukan takia. Olen paljon miettinyt,onko tämän raskauden kulku tai seuranta jotenkin erilainen,kun aiemmat. Theroad,mullakin sectiosta nyt vasta 11kk niin vähän jännittää miten tuo haava kestää. Toivoisin,että voisin alakautta synnyttää taas tällä kertaa.

Meillä mies on ihan innoissaan koko ajan :D silittelee mahaa usein ja pitää huolta että syön tarpeeks usein :) Ja on ihan täysin mukana kaikessa ja haluaa asiasta paljon puhua :) Ollut kiva että toinenkin jaksaa olla viel enemmän innoissaan mitä ite, vaikka hänellä jo 2 lasta ennestään onkin :D

Täälä kans kuuluu jatkuvasti: "Mitä oot syöny? Pitäsköhän sun syyä?" :D ja suunnittelee kovasti että mitäs kaikkia sitä nyt tarvitaan ym. Ihanaa kun toinenkin on täysillä mukana! ♡ :)

Joo meillä kans kovasti suunnitellaan et riittääkö yhet vaunut ja millaset ja tarvitaanko itkuhälyttimet jne

Minulla on vanhemmilla lapsilla ikäeroa nippanappa 1,5v ja molemmat syntyneet sektiolla. Ei mitään ongelmaa sen suhteen. Imetin vielä yli puolet kakkosen raskausajasta.

Tietysti nämä on myös yksilöllisiä asioita, mutta siis voi mennä hyvin lyhyelläkin välillä. :)

Meillä oli tiedossa että tämä lapsi tulisi olemaan viimeinen ja riskiraskaus jota seurattaisiin tarkkaan. Tyttö syntyi '13 ja silloin huomattiin kohdunseinämän olevan todella ohut. Sen vuoksi toivonkin pääseväni kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin,jotta nähdään seinämä ja leikkausarpi. Vähän pelottaa,mutta silti toiveikas olo :) eilen oli omakannassa merkintä et meidän sairaalaan on mennyt tieto ultrasta joka alussa tehtiin,nyt vain odotellaan koska tulee kutsu tarkempaan tutkimukseen :/

Kyllä varmasti sujuu hyvin,helpommin vain leikkaavat jos on kerran jo leikattu. Ei mua oo aikasemmin seurailtu sen kummemmin :) kyllä mä ottaisin alatiesynnytyksen jos vain saisin :)

Meillä mies muuttuu aina raskauden aikana sellaiseksi ruokanatsiksi Kauheasti vahtii etten syö mitään kiellettyä ja varmuuden vuoksi kieltää kaiken muunkin ruuan, jos ei ole aivan varma että saan niitä syödä. Kahvikupit lasketaan myös tarkkaan ja päätä pyöritellään, jos mainitaankin sana kahvi, kun "päiväannos" on jo täynnä. Onhan se ihana kun toinen huolehtii!

Mäkin ajattelin tehdä viikonloppuna varmistelutestin; on niin oireeton olo. Varmaan käyn hakemassa apteekista sen cb:n viikkonäytöllisen ja katson joko siihen tulis se 3+. Sain tuloksen 2-3 rv 4+1 eli vois kuvitella saavansa viikonloppuna sen 3+.

Eilen tuli neuvolasta papereita täytettäväksi niin täytyy varmaan tänään illalla täyttää ja laittaa huomenna sitten postiin.

Meillä mies ei nyt mitenkään erikoisesti suhtaudu raskauteen. Eilen ihasteli yhtä pikkuista bodya mutta totuttuun tapaan varmaan vasta syntymän jälkeen asia konkretisoituu hänelle :smiley-bounce022

Mä en itse ole kovinkaan natsi noiden ruokarajotteiden kanssa ja onneksi ei ole mieskään. Eikös uusissa suosituksisss ole esim salmiakki/lakritsi kielletty kokonaan... tiiän jo että en tule sitä 100% noudattamaan :angelic: Mutta esim kahvia kun en juo muutenkaan niin sehän kompensoi vähän :wink

Takaisin