La marraskuu 2016

Mä olen käyttänyt raskausajan monivitamiineja jo yrityksen alusta alkaen eli loppukesästä 2014 :) Eli ihan hyvin voi nyt aloittaa jo. Ja tosiaan foolihappoa lisäksi vielä!

piipaa 5+5

No mäki vähä ihmettelin et olipa aikasin mut samapa tuo sit ku ei siel ollu muutaku tietojen keruuta. Enskuun alus sit verikokeisiin.
Ite syön D- vitskua, sinkkiä, magnesiumia, omega3 ja foolihappoo. Kalsiumia aattelin vielä ku ei tuu noita maitotuotteita käytettyä. D-vitamiinia vedän reippaasti yli suositusten.

Pilvisydän, me asutaan ulkomailla joten täkäläiset merkit ei varmaan auta ;) Eiköhän ne aikalailla samaa tavaraa ole kaikki. Jos joku tietää enemmän, mieluusti minäkin kuulisin?

Täälläkin tulee välillä hiukan verta ja oireita ei oikeastaan ole niin välillä pelottaa miten käy. Kipuja ei kuitenkaan ole ja vuoto niin pientä et yritän olla liikaa huolestumatta..Maanantaina tuli kiinasta tilattuja raskaustestejä nii piti sit yks tehdä ja oli se viivaa tummunu viikossa ihan reilusti, lähes tulkoon oli jo yhtä vahva kuin se toinen viiva, toki ne on eri merkkisiä kuin aiemmin tehdyt et ei voi suoraan verrata, mutta kuitenkin :)
Minä syön vähän vuorotellen Minisun mama monivitamiiniä tai sitten otan erikseen Foliren foolihappoa ja vähintään d vitamiiniä välillä sit lisäksi c:tä,magnesiumia ja sinkkiä..Ja oon syöny näitä jo ainaki 3 vuotta.

Mä tein kans tänään sen digin vihdoin! Näytti mullaki 2-3 vaikka mun laskujen mukaan tänään olis 5+2. En kyllä oikeen luota mun laskuihin kun suht pitkä kierto (40 pv) enkä tosiaan tässä kierrossa huomannut ovista.
Eikö toi ole ihan oikein? Digitestihän näyttää viikot ovulaatiosta eteenpäin. Vähän hölmöä tavallaan. Mutta silloinhan se raskaus vasta on oikeasti alkanut, eikä edellisten kuukautisten ekana päivänä, mistä taas laskennallisesti katsotaan alkaneen.

Tietääkö joku voiko neuvolaa vaihtaa ns. Kesken kaiken. Kun nykyäänhän saa itse valita minkä terveyskeskuksen asiakas on ja mä olenkin miettinyt että jos vaihtaisin naapuri kunnan terveyskeskukseen. Täällä pikku kylässä missä asutaan on toi neuvola toiminta omasta mielestä ainakin vähän sinnepäin ja jotenkin on sellainen ns. Turvaton olo sen suhteen. Esikoista odottaessa neuvolan täti vaihtui muistaakseni 5-6 kertaa ja pari kertaa kävinkin naapuri kunnan neuvolassa kun täällä ei ollut sillä hetkellä neuvolan tätiä. Sen lisäksi siellä naapuri kunnassa olisi aivan loistava ja ihana neuvolan täti jolta löytyy vastaus kyllä ihan kaikkeen. Olenkin nyt varannut ensimmäisen neuvolan tänne koti kunnan neuvolaan ja siinä samassa on myös esikoisen 1v neuvola. Ajattelin kuitenkin että sen jälkeen haluaisin vaihtaa itseni ja esikoisen toisen terveyskeskuksen asiakkaaksi. En vain tiedä onnistuuko se ihan noin vaan. Olipahan sekavasti selitetty ja kirjoitettu mutta toivottavasti joku ymmärsi jotain.

Täällä ollaan niin hirveän flunssan kourissa että järki meinaa lähteä. Neuvolasta kyselin onko kaikki mahdolliset nenäsumutteet kiellettyjä ja vastaukseksi sain että on. Apteekissa kuitenkin väitettiin että esim. Otrivinia saa käyttää ihan huoletta. Nyt sitten pähkäilen että uskaltaako laittaa esim. illalla yhdet suihkaukset että saisi edes vähän nukuttua. Tällähetkellä nukkuminen on lähes mahdotonta tällä tukkoisella nenällä eikä höyryhengitys tai keittosuolatipat auta yhtään :(

Minä syön Minisun Mamaa, Kalcipos D:tä ja Beroccaa joskus ja sitten vielä noiden sisältämien D-vitamiinien lisäksi D:tä sen verran, että sitä tulee noin 100mikrog/vrk.
Mursin ranteeni 5viikkoa sitten ja sen takia myös tuo kalkki käytössä. Eilen sain kipsin pois. Ah, mikä vapaus!
Itse suosittelen syömään kalkkia raskauden aikana, vaikka neuvolassa sanotaan, ettei tarvitse. Minä siis syön vain satunnaisesti maitotuotteita ni terv.hoitaja sanoi että tulee tarpeeksi. Kuitenkin työpaikallamme apteekissa järjestettiin luuntiheysmittausta ja minä olin meistä ainoa jolla oli huolestuttavan heikot luut (no nyt se on todistettu käytännössäkin) ja ikää vasta 29. Farmaseutit kysyi, että söinkö kalkkia kahden aiemman raskauden aikana ja minä siihen, että en kun ei kuulemma tarvinnut. Epäilivät, että vauvat ovat omiin tarpeisiinsa ottaneet minun vähäiset kalkit ja itse en saanut riittävästi.
Foolihappoa en ota enää lisäksi, koska sitä tulee jo minisunista ja berocasta. Jos ottaisin niin siinä tapauksessa folirenia ostaisin.

Ttiitu en tiiä mutta luulis että voi? Soita sinne parempaan ja kysy.

Minä syön minisun mamaa, folireniä ja mutlitabsin raskaus omegaa. Folireniä ja mamaa oon syöny jo kohta vuoden.

Tiitu: Kerran vuodessa saa vaihtaa neuvolaa/terveyskeskusta. Täytät vaan lapun ja lähetät molempiin kuntiin. Sekä siihen josta vaihdat, että siihen johon vaihdat. Lapun voi ainakin meillä tulostaa kaupungin sivuilta. Eli tulostat lapun jomman kumman kunnan nettisivuilta.

Mä alotin syömään multivita(?) Raskaus ja imetys vitamiineja 2014 kun ruvettiin ensimmäistä yrittää. Sittenkun olin niitä vuoden "turhaan" syöny nii aattelin että rupeen sitten syömäön kun epäilen raskautta :D ja nyt taas alottanu ne.

Eikös niissä raskaus monivitamiineissa ole jo foolihappoa.. Paljonko sitä saa syödä päivässä.. Terveydenhoitaja sano että se mitä on monivitamiineissa niin se foolihappo riittäisi.. Hitsi kun on sekavaa...

Pilvisydän on siinä se tarpeellinen määrä mutta sitä ei kai voi syödä liikaa? Jos on esim. keskenmenoja takana tai vaikeauksia tulla raskaaksi niin lääkäri määrää suuremman annoksen. Tai näin oon ainaki ymmärtäny.

Kysele hhenqq tarkkaan ja kerro sitten meillekin mitä selvisi :D

Minä en oo vieläkään saanu varattua aikaa neuvolaan kun se on sairastapauksen vuoksi kiinni..ärsyttää.

Joo mä kyselen! :D Luotan kyl että ne apteekissa tietää mitä täytyis syödä :D

Tein vielä eilen ja tänään testit, vaikka eihän ne enää mitään kerro. Jotenkin vaan pelottaa että jotain on tapahtunut! Tosin, mietin aina kaikesta pahinta aina etten sitten pety niin pahasti jos jotain pahaa sattuukin... -,- Oon liian malttamaton odottaa melkein 2vkoo vielä varhaisultraa :confused:

Takaisin