La marraskuu 2016

Tänään tuli paperiin todella vähän verta, mitäköhän meinaa?...

Mitkäs sinulla on päivät (dpo tai rv) suunnilleen? Onko kipuja? Minulle ainaki vakuutettiin aikanaan neuvolastakin että ei hätää jos ei vuoda yhtä paljon kuin menkoissa ja ei ole kipuja. Toisillahan tulee välivuotoa ja se on täysin harmitonta :)

Oma km syksyllä alkoi siis pienellä /niukalla haalealla ruskealla tiputteluvuodolla. Sitä oli pari päivää ja sit selkeästi lisääntyi ja muuttui kunnolla vereksi. Silloin neuvolassa todettiin ettei se suoraan keskenmenoon viittaa.

Sinun kannattaa seurailla tilannetta ja ota niin rauhassa arjen kuin voit :)

Tänään tuli paperiin todella vähän verta, mitäköhän meinaa?...

Oon lukenu jostain että joillain on alkuraskaudessa niukkaa verenvuotoa että jos on ihan vähän niin en ois huolissani.. Ja esim. Omega-tabletit voi aiheuttaa sitä kun aiheuttaa verenvuotoherkkyyttä muutenkin :)

Juu nyt kun Jeanney maknitsi nuo omegat niin tosiaan... meidän äiteeiin mainitsi joku aika sitte että joutu vähentää omegojen päivittäismäärää ku tuli mustelmia ja lääkäri oli sanonut että ota vähemmän omegaa:) kyllä kyllä

Täällä alkoi nyt myös jännittämään toi hcg:n nousu... 4+2 sain testiin 1-2 viikkoa, eilen 5+3 tuli 2-3 viikkoa, vaikka odotinkin vähän että näkyis jo 3+... Nyt täytyy vaan luottaa siihen että nää arvot on yksilöllisiä ja että siellä joku kuitenkin kasvaa. Väsymystä, heikotusta, yökötystä (varsinkin jos ei ole syönyt hetkeen) kuitenkin on koko ajan ja tissit kipeät. Torstaina kävin verikokeessa, mutta en ole kuullut vielä mitään tuloksista, saas nähdä mitä sieltä sanovat. Eka ultra 23.3. Tuntuu että siihen on vielä ikuisuus ja saan vielä hermoromahduksen ennen sitä. En ole ollenkaan varma kestäiskö mun pää kolmatta peräjälkeistä keskenmenoa...

piipaa, 5+4

Minäkin liityn joukkoon mukaan, la (ainakin nyt alustavasti) 8.11. ja kolmatta lasta odotellaan. Ennestään löytyy kaksi poikaa; 2v ja 4v. Ihan alussahan tässä ollaan vielä ja meillä on kaikki raskaudet saaneet alkunsa heti, niin jännittää että voiko taas muka kaikki mennä loppuun saakka hyvin. Varhaisultran varasin viime viikon lopulla ja se on vasta 31.3. kun ennen pääsiäistä en onnistunut saamaan aikaa :( Ja ensimmäinen neuvola on sitten 1.4.

Mulla viikkoja kasassa 4+4 ja siis tosiaan tänään sain testiin selkeän haamun tai oikeastaan kaksikin ja molemmat päivä pissasta aamupäivällä ja alkuillasta.Tässä illan mittaan ollut välillä kohtuullisen koviakin kipuja oikealla alavatsassa suunnilleen munasarjojen tienoilla. Jännää että vaikka esikoisen synnytyksestä on kohta vuosi niin näitä alku raskauden oireita ei muista yhtään. Siksipä tässä mietin että mahtaako kuulua asiaan vai voiko olla merkki että joku olis huonosti. Turvotus on jotain ihan käsittämätöntä ja maha pömpöttää ihan todenteolla. Olen todella pieni kokoinen, 157cm pitkä ja paino on ollut nyt normaalipainon ja alipainon rajoilla eli liekkö johtuu siitä että tuo turvotus pistää silmään. Muita oireita ei juurikaan ole ilmaantunut. Aavistuksen väsymystä ja hajuherkkyyttä mutta ei sen kummempaa. Varasinkin tänään jo ensimmäisen neuvolan 31.3. Varhais ultrasta en tiedä onko sellaiseen mahdollisuutta kun asutaan niin pienellä paikkakunnalla että ultraa varten on suunnistettava naapuri kaupunkiin.

Tervetuloa taas uusille!
Toivottavasti on ihan vaan harmitonta tihuttelua Pikkumyyxx !
Ttiitu kiva et meitä lyhykäisiä on täällä toinenkin.. ite oon 154cm.. toivottavasti en oo kohta leveyssuunnassa samaa, kun masu kasvaa :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Minä täällä sivussa seurailen ei oo menkkoja tullu digitaalinen näytti lauantaina ei raskaana ja joitakin raskaus oireita oli mut nyt ne häviämään päin viime menkat 3.2.

Mä oon kans lyhyt, 157cm ja vielä lyhyt selkänen! Äsken tos miehen kanssa katottiin että aika pieneksi jää se väli, mihin mahan pitäis alkaa kasvaa

Pistetäänkö tää nyt vaikka näiden seonneiden hormonien piikkiin, mutta mulla on hirveitä vaikeuksia olla lukematta tiettyjä nimimerkkejä väärin. Että hei vaan Piiu85 ja TTiitu ja anteeksi :wink

Tänään paperiin tullut jo enemmän verta, mutta ei siteelle asti.. Öisin ollut koviakin kipuja mahassa varsinkin vuotoa edeltävänä yönä.. Katsotaan oliko se sit siinä. Nyt ois rv4+3

Minä täällä huolestuin jo taas. Testasin äsken aamupissasta ja oletin tietysti että testiin ilmestyisi vahvempi viiva kun eilen päiväpissasta tehtyihin testeihin mutta eipä ilmestynytkään. Toinen viiva tuli kyllä mutta selkeästi haaleampi kuin eilen ja sitä kyllä voi kutsua jo ihan haamuksi. Mahtaako tämä nyt olla merkki jostain? Tämän "lievän" panikoinnin seuraksi sain viime yönä aivan järkyttävän flunssan. Nenä on aivan tukossa ja kurkku kipeä. Korjatkaa jos olen väärässä mutta niitä avaavia nenäsumutteitahan ei muistaakseni saa raskaus aikana käyttää. Eli tiedossa on varmasti unettomia öitä lisää. Esikoinen on jo muutaman päivän pärskinyt ja ollut tukkoinen ja nyt se sitten siirtyi minulle :(

Täällä alkoi nyt myös jännittämään toi hcg:n nousu... 4+2 sain testiin 1-2 viikkoa, eilen 5+3 tuli 2-3 viikkoa, vaikka odotinkin vähän että näkyis jo 3+... Nyt täytyy vaan luottaa siihen että nää arvot on yksilöllisiä ja että siellä joku kuitenkin kasvaa. Väsymystä, heikotusta, yökötystä (varsinkin jos ei ole syönyt hetkeen) kuitenkin on koko ajan ja tissit kipeät. Torstaina kävin verikokeessa, mutta en ole kuullut vielä mitään tuloksista, saas nähdä mitä sieltä sanovat. Eka ultra 23.3. Tuntuu että siihen on vielä ikuisuus ja saan vielä hermoromahduksen ennen sitä. En ole ollenkaan varma kestäiskö mun pää kolmatta peräjälkeistä keskenmenoa...

piipaa, 5+4

Piipaa, mulla nyt samat viikot ja samanlainen tilanne kuin sulla (siis noiden testien osalta). Mulla keskenmenoja takana 3. Onneksi on myös 2 ihanaa lasta :Heartpink Ultraan en ole vielä varannut aikaa, mutta aion kyllä käydä heti kun se on vain mahdollista.

Muokattu viimeksi:
Mulla viikkoja kasassa 4+4 ja siis tosiaan tänään sain testiin selkeän haamun tai oikeastaan kaksikin ja molemmat päivä pissasta aamupäivällä ja alkuillasta.Tässä illan mittaan ollut välillä kohtuullisen koviakin kipuja oikealla alavatsassa suunnilleen munasarjojen tienoilla. Jännää että vaikka esikoisen synnytyksestä on kohta vuosi niin näitä alku raskauden oireita ei muista yhtään. Siksipä tässä mietin että mahtaako kuulua asiaan vai voiko olla merkki että joku olis huonosti. Turvotus on jotain ihan käsittämätöntä ja maha pömpöttää ihan todenteolla. Olen todella pieni kokoinen, 157cm pitkä ja paino on ollut nyt normaalipainon ja alipainon rajoilla eli liekkö johtuu siitä että tuo turvotus pistää silmään. Muita oireita ei juurikaan ole ilmaantunut. Aavistuksen väsymystä ja hajuherkkyyttä mutta ei sen kummempaa. Varasinkin tänään jo ensimmäisen neuvolan 31.3. Varhais ultrasta en tiedä onko sellaiseen mahdollisuutta kun asutaan niin pienellä paikkakunnalla että ultraa varten on suunnistettava naapuri kaupunkiin.

Mulla oli kans just tuosta 4+4 suunnilleen viikko eteenpäin niitä alamaha kipuja. Nyt on 5+4 ja ei enää oo ollu nuita kipuja, ainakaan niin kovasti. Täälä kans pituutta 156 cm ja paino myöskin normaalin alarajoilla, maha pömpöttää siihen malliin että vois aatella olevansa jo aika pitkällä raskautta :D

Huh hei, pahoinvointi on saapunut.. mikä aamu.... :hungover:

Mileim rv 5+2

Mun on kyllä vielä pakko ostaa digitesti. Oon jo ihan neuroottinen. Ei oo vieläkään mitään oireita ja oon saanut päähänpinttymän, että joku menee vikaan tällä kertaa:oops:
No pahoinvointia on ehkä, mutta kun ainahan mulla on vaikka en olisikaan raskaana. Syöminen auttaa.

Minäkin liityn joukkoon mukaan, la (ainakin nyt alustavasti) 8.11. ja kolmatta lasta odotellaan. Ennestään löytyy kaksi poikaa; 2v ja 4v. Ihan alussahan tässä ollaan vielä ja meillä on kaikki raskaudet saaneet alkunsa heti, niin jännittää että voiko taas muka kaikki mennä loppuun saakka hyvin. Varhaisultran varasin viime viikon lopulla ja se on vasta 31.3. kun ennen pääsiäistä en onnistunut saamaan aikaa :( Ja ensimmäinen neuvola on sitten 1.4.
Hei, Ellukkainen! Meillä myös kaksi poikaa 2v ja 4v ja seuraavaa toivotaan maailmaan 3.11. :)

Takaisin