La marraskuu 2016

Elohiiri82: Kiitos onnitteluista, ja kuin myös: suurensuuret onnittelut plussasta! Pitääpä ehkä lisätä tänne joku "Pikkukakkoset pienellä ikäerolla" -keskustelu, jossa voidaan yhdessä jännittää tulevaa! Ihanaa että on ainakin yksi kohtalotoveri täällä marraskuisissa

Heii ihan mielenkiinnosta: millanen ikäero teille on tulossa? Meille tulisi 1v8kk.

Ihan hirveä väsymys! Muutenkin jo vähän jännittää mennä ylihuomenna loman jälkeen töihin (jään kiinni tästä raskaudesta varmaan heti, mulla on niin tarkkanäköisesti kollegat ja toki muutenkin tunnetaan toisemme hyvin) mutta jos tämä väsymys jatkuu tällaisena niin sitten vasta jännittääkin, miten ihmeessä jaksan kokonaisen työpäivän :sad001 Mulla on työ missä olen koko ajan sosiaalisessa kanssakäymisessä jonkun kanssa, en paljoa ehdi istuskella, on meteliä ja meininkiä. Levähdystaukoja ei ole, eikä mahdollisuutta vetäytyä välillä omiin oloihin.

Tänään en ole jaksanut muuta kuin nukkua ja muuten vaan lepäillä. Vähän koitin käydä ulkoilemassa mutta tulin jo vartin päästä takaisin, väsytti niin ja sykkeet oli korkealla. Ihan järkyttävää.

Ihan hirveä väsymys! Muutenkin jo vähän jännittää mennä ylihuomenna loman jälkeen töihin (jään kiinni tästä raskaudesta varmaan heti, mulla on niin tarkkanäköisesti kollegat ja toki muutenkin tunnetaan toisemme hyvin) mutta jos tämä väsymys jatkuu tällaisena niin sitten vasta jännittääkin, miten ihmeessä jaksan kokonaisen työpäivän :sad001 Mulla on työ missä olen koko ajan sosiaalisessa kanssakäymisessä jonkun kanssa, en paljoa ehdi istuskella, on meteliä ja meininkiä. Levähdystaukoja ei ole, eikä mahdollisuutta vetäytyä välillä omiin oloihin.

Tänään en ole jaksanut muuta kuin nukkua ja muuten vaan lepäillä. Vähän koitin käydä ulkoilemassa mutta tulin jo vartin päästä takaisin, väsytti niin ja sykkeet oli korkealla. Ihan järkyttävää.

Mulla kans tuota väsymystä aika paljo. Ja sitte taas öisin ei saa hyvää asentoa ku alamahaa jomottelee. Töissäkin työkaveri tuumasi että "sinäki se oot kyllä ku nukkuneen rukous" :D siinä vaan mietiskelin että voiku tietäsit. Ja tänään puita kantanut mökillä varovasti ja hengästyin heti, sykkeet myös samoiten korkealla.

Meidän esikoinen täytti juuri pari päivää sitten 11kk. Että samassa tilanteessa ollaan. Välillä mietin että miten tästä selvitään, vaikka oli suunniteltu juttu. Mutta kyllä tää tästä :-D

Tosi kivaa, että meitä tuntuisi olevan täällä useampi! :Heartred Aloitin tuonne uuden ketjun nimellä "Lasten pieni ikäero", voisimme jatkaa juttua siellä jos kiinnostaa osallistua keskusteluun. Sen minkä tässä nyt ehtii tuon pienen toheltajan kanssa kirjoitella...:grin

Heii ihan mielenkiinnosta: millanen ikäero teille on tulossa? Meille tulisi 1v8kk.

Meille ikäeroa tulisi 1v 5kk, tuntuu niin hurjalta edes kirjoittaa se tähän, en ikimaailmassa kuvitellut että saisin kaksi lasta niin pienellä ikäerolla! Ääk :nailbiting: Aloitin uuden keskustelun "Lasten pieni ikäero", toivottavasti tulet kertomaan lisää tunnelmistasi sinne!! :)

Hei. Osaisiko joku neuvoa että saako ottaa Burana 600 (rv 4+6) kun hartiat meni niin jumiin ettei päätä voi kääntää:hungover:

Hei. Osaisiko joku neuvoa että saako ottaa Burana 600 (rv 4+6) kun hartiat meni niin jumiin ettei päätä voi kääntää:hungover:

ei sitä kyllä suositella :/ panadol käy ja kyllä kai Buranaakin voi ihan satunnaisesti. Ite en ottaisi ellei lääkäri tai neuvola anna lupaa. Enkä välttämättä silloinkaan kun oon niin neuroottinen

Paljon onnea kaikille uusille plussanneille :) kiva että porukka vaan kasvaa :) saadaan yhdessä jännittää .. Minä hömppä menin ja ostin cb digitestin uudestaan ja testasin kun minulla ei ole minkäänlaisia oireita ja se huolettaa vähän niin onneksi se näytti 3+ ja menossa siis 5+3 mutta eihän se kuitenkaan takaa että kaikki olisi hyvin mutta ihan hitusen helpotti ku näki tuon tuloksen :nailbiting: toivotaan että kaikki olisi hyvin ja saadaan nyytti syliin marraskuussa :)
Mä hömppä taas oon tehnyt kaksi niitä cb digitestejä, ja jopa mietin että teenkö vielä kolmannen... Ei kun järki käteen, ma saan sen labratuloksen niin siihen asti on pakko kestää... Mä saan koko ajan yhdestä nettikaupasta sähköpostitarjouksia kun oon niin ahkeraan tilaillut erilaisia testejä:oops:

Mulle sanottiin sekä neuvolasta että myöhemmin tk-päivystyksestä edellisen raskauden aikaan, että buranaa/ibuprofeenia ei suositella raskaana oleville mutta ihan alkuraskaudessa voi kuulemma ottaa satunnaisesti yhden 400mg/vrk jos on ihan pakko. Alkuraskaudessa alkio on niin hyvin suojattu, käsitin että rv8 menisi raja.

No, itse otin korkean kuumeen vuoksi ensin yhtenä päivänä 400mg (loput panadolia) ja kuumeen vaan noustessa yli 40 oli seuraavana päivänä otettava toiset 400mg (panadolit oli siinä vaiheessa vaan yksi vitsi). Sitä seuraavana päivänä sitten alkoi keskenmeno. Johtuiko se sitten kaameasta influenssasta ja korkeasta kuumeesta (lääkärin mukaan ei), kahdesta 400mg buranasta (lääkärin mukaan ei) vai jostain ihan muusta (lääkärin mukaan kyllä), jää arvoitukseksi.

Tässä onkin sitten vähän ristiriitainen probleema, kun raskaana ollessa kuume täytyisi pitää alle 38, ibuprofeenia et saa syödä (ainakaan tarpeeksi) ja panadolit ei auta yhtään mitään...

Mulla taas on se tieto ettei buranaa saa ottaa ekan kolmanneksen aikana, mutta sen jälkeen kyllä? Parasetamolia sanoi neuvolasta että voi ottaa 1g kolmesti päivässä. Harmi vaan ettei itellä ole siitä mitään iloa.

Buranan pakkausselosteessa lukee: älä käytä buranaa, jos ole viimeisellä raskauskolmanneksella. Esim synnärillä saa vaan panadolia ja sitten huomattavasti tujumpia lääkkeitä, esim oxynormia (vai oliko se oxycontin), mutta buranaa annetaan kipuihin vasta synnytyksen jälkeen. Lääkäreillä on varmaan se paras tieto.

Kiitos vastanneille. Kipu ja jäykkyys niin kova että otin yhden Buranan600 mg. Niin et kipu lievitty että pysty vähä pyöritellä ja venytellä. Jos ny ei siitä kesken menis! Mutta ny ku sai ton pään vähän pyöriin nii voi verytellä ja venytellä siihen asti et pääsee kotii mökiltä. Saakohan noita voltaren tai mobilat geeliä käyttää?

Minkään kipulääkkeen käyttö ei ole suositeltavaa raskauden aikana, mutta aina ei lääkehoitoa voida välttää. Turvallisin lääke ohjeiden mukaisilla annoksilla on parasetamoli. Tulehduskipulääkkeet, kuten asetyylisalisyylihappo, ibuprofeeni ja ketoprofeeni, saattavat vaikuttaa haitallisesti sikiön verenkiertojärjestelmään erityisesti raskauden viimeisen kolmanneksen aikana ja hankaloittaa synnytystä. On myös huomattava, että useimmat flunssalääkkeet sisältävät tulehduskipulääkettä, jolloin niitä tulee välttää.

Tällainen oli tohtori.fi sivuilla.

Kiitos vastanneille. Kipu ja jäykkyys niin kova että otin yhden Buranan600 mg. Niin et kipu lievitty että pysty vähä pyöritellä ja venytellä. Jos ny ei siitä kesken menis! Mutta ny ku sai ton pään vähän pyöriin nii voi verytellä ja venytellä siihen asti et pääsee kotii mökiltä. Saakohan noita voltaren tai mobilat geeliä käyttää?
Mun mielestä vain lääkäri määräyksestä. Kylmägeeli on turvallinen vaihtoehto.

Ibuprofeeni aiheuttaa sen, että lapsen vatsanpeitteet eivät umpeudu. Ei siis suositella sen syömistä missään raskauden vaiheessa. Koviin kipuihin lääkäri voi määrätä kodeiinia.

Minkään kipulääkkeen käyttö ei ole suositeltavaa raskauden aikana, mutta aina ei lääkehoitoa voida välttää. Turvallisin lääke ohjeiden mukaisilla annoksilla on parasetamoli. Tulehduskipulääkkeet, kuten asetyylisalisyylihappo, ibuprofeeni ja ketoprofeeni, saattavat vaikuttaa haitallisesti sikiön verenkiertojärjestelmään erityisesti raskauden viimeisen kolmanneksen aikana ja hankaloittaa synnytystä. On myös huomattava, että useimmat flunssalääkkeet sisältävät tulehduskipulääkettä, jolloin niitä tulee välttää.

Tällainen oli tohtori.fi sivuilla.
Kiitos Samaa :) miksiköhän en itte tajunnu tota nettiä tarkemmin tutkia :shy:

Mua kans kiellettiin päivystyksessä ottamasta buranaa edellisen (keskenmenneen) raskauden aikana, vaikka kuume olikin tosi kova, viikon oli 39-40 välillä, eikä pandol siihen kyllä auttanut. No, mun tapauksessa ainakaan kuume ei keskenmenoa aiheuttanut, koska tuon kuumeen jälkeen varhaisultrassa todettiin, että kehitys oli päättynyt jo pari viikkoa ennen tuota tautia.

Vihdoin takaisin Suomessa! Heti kun tultiin kotiin juoksin tietty vessaan ja tein testin. Voitte vaan kuvitella mikä helpotus kun melkein heti tikkuun pärähti kaksi vahvaa viivaa!
Olo oli kyllä koko lennon semmoinen että olisin ihmetellyt jos niitä viivoja ei olis tullut.

Näissä tunnelmissa on ihana mennä nukkumaan:love017

Täällä plussattiin tänä aamuna ♥ la ois laskureitten mukaan 8.11 mutta kauheen vaikee sanoa kun synnytyksen jälkeen tullu vaan kahet menkat. Pelottaa aika paljon, yks keskenmeno tullu viikolla 7. Mut onneks toi puol vuotias pitää aika kiireisenä niin ei hirveesti jää aikaa omille ajatuksille :D oloja ei oo mitään. Kuumia aaltoja mut meijän talossa on melke 25 astetta lämmintäkin nii voijohtua myös siitä.

Takaisin