La marraskuu 2016

Mulla tais tulla eka selkeästi nähtävä viiva sofin raskaustesti liuskaan 4+2 ja aikasemmin en ollu testannu.

Mulla tuli rfsu:n herkemmällä testillä (15hcg) 4+4 haalea plussa iltapäiväpissasta, seuraavana päivänä tuli rfsun tavallisella haalea plussa aamupissasta :) mulla ei näyttäny apteekin predictorit mitään vielä ees kp27/28 vaikka muka pitäis näyttää 6pv ennen menkkojen poisjääntiä :eek: täällä nyt vaan kauhea väsy ja alamahakipuja. Syödä vois vaikka elefantin :hilarious: jatkuvasti nälkä. Maha kans aika kiitettävän turvoksissa. Eilen kerrottiin hyvälle ystäväpariskunnalle jo kun he ovat juuri saaneet vauvan niin saa vertaistukea :p ens viikonloppuna haluan kertoa mun äidille :joyful:

Mä tein 26/28 David merkkisellä päivällä testin ja oli haamu ja seuraava päivänä cb digillä ja näytti raskaana 1-2 Eli oli 3+5 kun tein tuon cb..

Ce tulisitko sitte kertomaan mitä lääkäri anto ohjeeksi? En ole ajatellut käydä asian takia lääkärissä mut toki jos tää kestää pitkään niin pakko kai se on. Viime yön sain onneks nukuttua ja nyt ääriasennot enää sattuu. Aattelin hilipasta jumppaan kuitenki tänään :grin vertyis siinä vähä toivottavasti

Joo, mie kyselen siltä buranat ja kaikki mahdolliset voiteet ja ilmoittelen jos se antaa johonkin lupaa. Tosin ilmeisesti näissäkin asioissa on lääkäreissä eroa.

Viikon päästä eka ultra, iiks! Onko muilla samoihin aikoihin?

Joo, mie kyselen siltä buranat ja kaikki mahdolliset voiteet ja ilmoittelen jos se antaa johonkin lupaa. Tosin ilmeisesti näissäkin asioissa on lääkäreissä eroa.

Viikon päästä eka ultra, iiks! Onko muilla samoihin aikoihin?
Mulla on vasta 21.3 :nailbiting:.. Odottavan aika on niiiiin pitkäää..

Mä tein ekan haalean haamun cb plussa testillä sekä digillä raskaana 1-2 rv 3+6 ja sitte vielä rv 5+0 varmistukset cb plus testillä todella vahva viiva ja digillä raskaana 2-3 :)

Mun pitää ootella ultraa vielä reilu kaks viikkoa :)

Mulla pregcheck näyttin selvästi plussaa viikolla 3+5 ja 4+1 tein vielä clearbluen viikkonäytöllisen nii sain 2-3.
No minun pitäis odottaa yli 3 viikkoa vielä ultraa, uuh miten kestän :D No siitä on jo viikko kun tein ekan testi ehkä tää tästä.. :D

Ultraan ois viel puoltoista viikkoa... apua apua :nailbiting:

Hei kuis ootte mieltä, saako näin alussa tai voiko siis näin alussa käydä ihan kunnon jumpissa joissa hypitään ja pompitaan ja sykkeet on tosi korkeella koko tunnin? Näähän kuulostaa taas ihan tyhmiltä kysymyksiltä mutta kun osa sanoo tota ja osa sanoo toista niin ei taas tiiä mitä uskois. Voiko siis "aiheuttaa/edesauttaa" (mahdollista) keskenmenoa?

Mä en oo vielä ees soittanut neuvolaan. Huomenna tosin olis tarkoitus rimpautella. Ja sen alkuraskauden ultran haluisin varata kans, mutta en ainakaan googlettamalla löytänyt missä sellaisia tehdään täällä Espoossa. Tai siis varmaan kaikissa yksityisissä tehdään, mutta että mistä sen sais varattua...:confused:

Kaisuli90 : varmasti Terveystalolle pääsee sekä Mehiläiseen alkuraskauden uä:n. Ja jos googletat esim gynekologiset palvelut espoo niin saat varmaan ko kaupungin tarjoamia lääkäriasemia listalle :)

Kattelin Oulun alueella varhaisultraa ja hinta olis 60e. Taijanpa varata sinne ajan ku tuntuu että pää leviää jos sinne viikolle 12 oottelee :s onkos tietoa että millä viikoilla tuonne varhaisultraan ois suositeltavaa mennä?

Onpas Oulussa halpa varhaisultra! Tampereella 120e halvin minkä löysin ite ajattelin mennä siinä vko 7+, jostain luin et silloin pitäs sydänäänien kuulua jos on kuuluakseen :)

Meillä täällä neuvola tosiaan vasta 24.3. Ja eka ultra menee jonnekin pääsiäisen tuonne puolen. Piitkä on odottavan aika! Ultria odotan aina niin kovasti.

Meidän 4v poika taputteli äsken mun mahaa ja kysyi, että "mikä sulla täällä on?"
Minä siihen totesin vain että "no mitähän siellä voisi olla?"
Poika mietti ja sanoi, "varmaan kissanpentuja" :wink
Aika lähelle meni veikkaus. Ollaan siis katseltu valokuvia meidän kissoista ja yksi niistä sitten sai pentuja jne..
En kyllä tiennyt, että noin turvoksissa on vatsa, vaikka eihän mulla tosiaan mahdu kuin yhdet farkut enää kiinni.

Heips... Täällä tänään viikkoja kasassa tasan 6. Pahoinvointia on, välillä aika rankastikin, mutta toistaiseksi en ole oksentanut, lähellä on kyllä ollut. Hirvittää, kun olen ollut juuri viikon lomalla ja silti tosi väsynyt ja huonovointinen, että kuinka sujuu arkeen paluu! Illat varsinkin on olleet aika kurjia, tuntuu, että en jaksa muuta kuin olla viltin alla sohvalla ja juoda vettä. Syödä pitää joka välissä, muuten tulee huono olo, mutta iltaa kohden alkaa aina hirmuisesti närästää ja muutenkin oksettaa kaikki.
Mielialoista oli puhetta... Mä en ole ollut hirmu kiukkuinen, mutta ahdistusta ja pelkoa on jonkun verran ja liikutuksesta meinaa tulla iso itku. Oltiin tänään ristiäisissä ja siellä alkoi itkettää, reilu viikko sitten teatterissa itkin niin vuolaasti, että hävetti. Ja joku lehtiartikkelikin sai nieleskelemään!
Vaikka olin ajatellut, että kerrottaisiin vasta ekan ultran jälkeen kenellekään, niin hupsista, tulikin nyt informoitua jonkin verran lähipiiriä tässä. Kerrottiin lapsille ja ajateltiin, että asia alkaa siitä kumminkin levitä pikkuhiljaa. Mä olen aina stressannut hirveästi tota raskaudesta kertomista (en oikein tiedä miksi), niin on siinä se hyvä puoli, että on nyt hoidettu sekin puoli. Pelottaa vaan se keskenmeno tai muut kurjat vaihtoehdot!!
Neuvola mulla on vajaan parin viikon päästä ja lääkäri siitä viikon päästä. Kuopuksen 6-v neuvolassa oli pakko ottaa asia puheeksi, kun tiesin, että on sama terkkari. Kuopuksen aikaan ekassa lääkärintarkastuksessa muistan, että se yllätyksekseni ultrasi sellaisella vanhalla laitteella, jonka ruutu oli ihan sumea, enkä itse saanut mitään selvää, mutta lääkäri löysi sykkeen ja otti vähän jotain mittoja! Olis kyllä kiva, jos nyt kävis samoin! Sais jo ennen varsinaista ultraa varmistusta, että siellä jotakin elossa on! Tää tapahtui siis viimeksi 9-10 viikoilla ja nyt on se lääkäri samoihin aikoihin. Ajattelin, että en siis aio varata mitään varhaisultraa siksikään.
Olen kyllä vähän huolissani, kuinka selviän töistä ja opintojeni loppumetreistä, kun tuntuu, että pää on ihan hattaraa! Mielessä pyörii vaan nämä vauvajutut ja on vaikea keskittyä mihinkään! Siihen vielä pahoinvointi ja väsymys, niin ai että mikä suorituskyky!!

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Kaisuli90 : varmasti Terveystalolle pääsee sekä Mehiläiseen alkuraskauden uä:n. Ja jos googletat esim gynekologiset palvelut espoo niin saat varmaan ko kaupungin tarjoamia lääkäriasemia listalle :)

Jes kiitos! Löysinkin tuolta Terveystalolta itelleni sopivan ajan joka menis 6+4 eli silloin kai jo jotain näkyis:)

Onpas Oulussa halpa varhaisultra! Tampereella 120e halvin minkä löysin ite ajattelin mennä siinä vko 7+, jostain luin et silloin pitäs sydänäänien kuulua jos on kuuluakseen :)

Juu olin itekkin kyllä yllättynyt tuosta hinnasta. Pitää varmaan soitella sinne huomenna ja kysellä että millon kannattas tulla, nyt kuitenkin vasta 5+3 :)

Löytyykö täältä clearbluen viikkonäytöllisen testin tehneitä? (ilmeisesti ainakin muutama). Ootteko jo saaneet näkymän 3+ / Millä viikoilla ootte tuon saaneet?

Itsellä tänään rv 5+3. Viime viikolla 4+ jotain tein testin ja sain vastaukseksi 2-3. Tänään aamulla jo kokeilin uutta testiä ja anto 2-3. Mietin, oisko jo pitänyt tulla 3+ vai voiko tää olla ihan normivastaus? 3 keskenmenoa takana, joista viimeisin marraskuussa. Marraskuussa kokeilin myös näitä testejä. Anto silloin vastauksen 1-2, joka silloin tuntui alhaiselta. Odottelin viikon ja kokeilin uudestaan, sama tulos tuli (silloin olisi jo viimeistään pitänyt näkyä 2-3). Silloin jo tiesin, että jotain on vialla. En päässyt tuolloin rv 6 saakka.

Heips Avokado79 :)
Luin jostain, että 3+ saamiseksi hcg arvon pitää olla yli 20 000. 2-3 saa näyttöön kun hcg arvo on 200-20 000. Jos miettii, että hcg arvosi on ollut vaikka 300 silloin kun teit ekan testin johon tuli 2-3 niin menisi noin 10-14 päivää, että arvo olisi 20 000 :) Mutta toisaalta voihan se olla ettei tämä tieto edes pidä paikkaansa,mutta siis sinuna en vielä huolestuisi (vaikka tässä alkuraskaudessa on ihan turha sanoa, ettei saa huolehtia :D).

Tsemppiä<3

Löytyykö täältä clearbluen viikkonäytöllisen testin tehneitä? (ilmeisesti ainakin muutama). Ootteko jo saaneet näkymän 3+ / Millä viikoilla ootte tuon saaneet?

Itsellä tänään rv 5+3. Viime viikolla 4+ jotain tein testin ja sain vastaukseksi 2-3. Tänään aamulla jo kokeilin uutta testiä ja anto 2-3. Mietin, oisko jo pitänyt tulla 3+ vai voiko tää olla ihan normivastaus? 3 keskenmenoa takana, joista viimeisin marraskuussa. Marraskuussa kokeilin myös näitä testejä. Anto silloin vastauksen 1-2, joka silloin tuntui alhaiselta. Odottelin viikon ja kokeilin uudestaan, sama tulos tuli (silloin olisi jo viimeistään pitänyt näkyä 2-3). Silloin jo tiesin, että jotain on vialla. En päässyt tuolloin rv 6 saakka.
Moi avokado79! Minä sain 5+3 digiin 3+..

Takaisin