La marraskuu 2016

Onnea kaikille plussanneille :)
Onko täällä muita, joilla mielialat vaihtelee nopeessa tahdissa? :D Ennen plussaamista ite olin viikon niin äkänen, ettei mitään rajaa. Töissä meni hermot samointein jos asiat ei menny niinkun niiden kuuluis mennä, kotona ärsytti joka ikinen asia mitä mies teki.... Kaikki ärsytti.. Ja nyt nää samat on tullu takasin :D Onneks mies jo ymmärtää. Mutta töissä vähän vaikee selittää, miks oon niin pahalla päällä suurimman osan ajasta :D

Jatkan tuota lääkekeskustelua vielä sen verran, että menen huomenna lääkäriin migreenin/hartiajumin vuoksi, katsotaan antaako se syödä mitään vai käskeekö kärsiä. Toivottavasti minusta ei tule sellaista, joka kärsii migreenistä seuraavat 8 kuukautta...

Jatkan tuota lääkekeskustelua vielä sen verran, että menen huomenna lääkäriin migreenin/hartiajumin vuoksi, katsotaan antaako se syödä mitään vai käskeekö kärsiä. Toivottavasti minusta ei tule sellaista, joka kärsii migreenistä seuraavat 8 kuukautta...

Ce tulisitko sitte kertomaan mitä lääkäri anto ohjeeksi? En ole ajatellut käydä asian takia lääkärissä mut toki jos tää kestää pitkään niin pakko kai se on. Viime yön sain onneks nukuttua ja nyt ääriasennot enää sattuu. Aattelin hilipasta jumppaan kuitenki tänään :grin vertyis siinä vähä toivottavasti

Äitiyspakkauksesta tuli mieleen: miten te joilla on jo lapsia, meinaatte ottaa pakkauksen vai rahan? :)

Esikoinen 6kk niin otan rahat ja varmaan menee sänkyyn tai toiseen syöttötuoliin. Ekalle hamstrattiin niin paljon vaatetta ettei tartte mitään ostaa :D tietysti muutama henkilökohtanen vaate mutta suurinosa kyllä löytyy jo

Jep mulla kans hermo menee jatkuvasti. Käy ihan mies sääliksi kun kokoajan oon tiuskimassa... Pari päivää sitte naurettiin yhdelle jutulle ja yhtäkkiä aloin itkemään ihan kunnolla. Millään en saanut lopetettua, oli mies vähän kummissaan siitäkin:p

Mulla iski kauhea turvotus eilen illalla. Mitkään housut ei mee kiiinni. Kuumottaa huominen työpäivä jos joudun esimieheltä pyytämään kokoa isommat työhousut:eek: Toisaalta voin käyttää tekosyynä, että tuli lomalla syötyä niin paljon, että nyt vähän turvottaa:wink

Mulle tuli esikoisesta noin 13 kiloa mitä ihmettelen suuresti koska en pahemmin harrasta mitään liikuntaa. Koirien kanssa lenkkeilyä. Rasvanen ruoka on suurin paheeni ja sitäkin meni raskauden aikana. Suolaa vähensin ja vältin kaikkea mitä listalla oli. MUTTA kyllä join joskus lasillisen colaa, pari kertaa söin meetvurstia, salmiakkia söin.. ja ihan hyvin meni raskaus ja terve tyttö tuli

Heippa! Täällä tänään plussattu, hieman paniikinsekaisin tuntein ollaan otettu ilouutinen vastaan koska esikoistyttömme täytti eilen vasta 9kk :happy: Kuitenkin alkushokista selvinneenä olo on yllättävän rauhallinen, ja tietysti onnellinen, kyllä luotan siihen että tästä selvitään! Jos täällä muita samassa tilanteessa olevia, niin olisi tosi ihanaa vaihtaa aiheesta ajatuksia!

Sydämelliset onnittelut kaikille plussaneille! :Heartred
Onnea kovasti uuteen odotukseen! :) Käyhän huhuleimassa meillekin välillä sit kuulumisia :)

Täälä kans hermoromahdus vieraillut aina välissä :D mutta oon kyllä parhaani mukaan koittanut että ku alkaa hermoa kiristään niin pysyn vaan hiljaa ja puren hammasta että ei tulis sanottua kovin ilkeästi.

• Tykkään
Reaktiot: Ce
Hei ja tervetuloa Guess89 ja muutkin uudet! Mulla kans se tätä raskautta edeltänyt keskenmeno kummittelee mielessä, mut samoin voin todeta että onneksi lapset pitää arjessa kiinni ja ajatukset välillä muissakin asioissa. Muuten varmaan googlettelisi koko ajan...

Onnea uusista plussista :) !

Mulla on pahoinvointi äityny niin kovaksi, että alkaa tosissaan haitata elämää... Töissä oli pakko työparille kertoa, vaikka viikkoja vasta 6+, kun työtahti kärsii ja joudun vähän väliä keräilemään itteäni. Menkkamaiset kivut meni ohi, mutta turvotusta on nyt vaihtarina. Täytyy toivoa, että tää paha olo jäisi ekaan kolmannekseen! Ei menis kesä pilalle ;)

Haluaisin tietää millä viikoilla olette saaneet raskauden näkymään tavallisessa kotitestissä? Oliko erittäin herkkä testi vai ihan normaali? Muistelen, että ensikoisen kohdalla rv5+ näkyi haaleasti toinen viiva, menkat ei oo nyt tullu ja oireista päätellen olen raskaana, mutta en uskalla testata vielä kun ois vasta rv4+1. Vähän lueskelin, että se hcg-hormooni tuotanto alkais vasta nyt, joten varmaan viikon päästä näkyis normaalilla testillä haaleesti..

Mulla näkyi haalea 4+0 illalla ilman pidätystä (en testannut aiemmin). Seuraavana aamuna oli jo vahvempi.

Mä tein 3+6 ekan testin ja se näytti hailakkaana plussaa. Oli pregchcek. Tein myös rfsu:n mutta se näytti vaan tosi haalean viivan. Nyt 5+0 tein uudetsaan rfsun testillä ja tuli heti punainen viiva.

Eli riippuu varmaan vähän myös testeistä. Tietty aina parempi jos malttaa odottaa vaikka sinne 5+0 asti. Ite oon niin malttamaton että oon aina tyyliin viikko ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa niin jo tikutellut. o_O

Mulla tuli haalee viiva jo rv 3+0 (dpo 9)ja tummu kahtena seuraavana päivänä vähän et rv 3+3 tai rv 3+4 oli jo uskottava viiva (dpo12/13). Tein nuo ekat pc liuskoilla ja viimeiset "vahvistukset" sit apteekin omalla.

Minä tein ihan selkeän plussan 3+3.
Ja komppaan noita mielialanvaihteluita - minua v*tuttaa ku pikku oravaa kun käpy jääty.. ihan kaikista pikkuasioista omassa päässä räjähtää tyyliin atomipommi.. ja mieshän ei todellakaan ymmärrä tällaisia mielialan muutoksia. Hänhän pitkään on väittänyt, että raskausmasusta ei voi vauvaa muka ulospäin tuntea. Tiedä missä pusikossa tuokin turjake on kasvanut. Toivottavasti päästään sinne asti että voin näyttää masusta miehellekin vähän faktatietoja :hilarious:

Ja muokattu: muita oireita on aika kovatkin kivut alaselässä, varsinkin iltaisin.. Myös alavatsaa kivistelee välillä voimakkaastikin. Toivottavasti ei enteile mitään huonoa.. (minulla S-skolioosi kahdessa kohtaa selässä, ylhäällä ja alhaalla.. voi olla että nekin tulee kipuilemaan aika urakalla..)

Mileim rv 5+0

Muokattu viimeksi:
Mulla onneks mies ymmärtää että välil ärsyttää syyttä! mutta kyllä silläkin välillä menee hermot, varsinkin aamusin

Mä en uskalla tosiaan testata viel, kun esikoisen aikaan oli monessa eri testissä haaleet viivat rv5+.. Toisaalta myös pelkään, että kuvittelen olevani raskaana, vaikka hankalahan se on useita vessakäyntejä ja menkkojen pois jäämistä kuvitella.. Toivon niin paljon toista lasta, että pelkään etten tuu raskaaksi..

Mä tein ekan haaleen plussan 3+5 rfsu:n testillä ja sitte vielä varmistukseks 4+1 tein clearbluen digillä tuloksen "raskaana 2-3" :happy: nyt vaan jännitän et kaikki menee hyvin. Muutaman kuukauden takanen tuulimuna kummittelee takaraivossa, mut jotenkin nyt on paljon rauhallisempi ja varmempi fiilis:angelic:

Takaisin