La Helmikuu 2016

Minä aloitin varhennetun jo yli viikko sitten, siltä varalta, että nuo pakkolait toteutuvat. Kaikki mikä tulee tänä vuonna on varmasti vielä sitä korkeampaa äitiyspäivärahaa, vaikka ne eduskunnan ääliöt päättäisivät mitä tahansa.

Täällä kanssa LA 5.2. ja äitiysloma alkaa 30.12. Varhennettu oisi ollut paikallaan mut en jotenkin ajoissa tiennyt semmosen olevan ees mahdollinen

Ainiin ja täälläkin pienehkö maha ja tosi vähän (?) liikkeitä. Päivittäin kumminkin ja neuvolasta ei oltu huolissaan kun ei oo liikkeet vähentyneet vaan on ollut koko ajan yhtä hiljasta.

Multa kysyttiin tänään kaupassa, olenko jouluna vielä yhtenä kappaleena. Että kai se sen verran isolta näyttää... Tapasin yhden sukulaisen, jolla n.kk myöhemmin la. Mun maha ehkä 4 krt suurempi ;-) Mutta en nyt mieti asiaa, kun kiloja on tullut hyvinki maltillinen määrä.

Mulla on La 3.2 ja äippäloma alkaa 28.12. Mutta oon ollu nyt jo jonkun viikon saikulla ja oon siis loppuun asti. Hoitotyössä olen ja kumartelut ym asiakkaiden siirtely aiheutti supistuksia ja kipuja niin etten enää uskaltanut jatkaa...

Mulla on LA 23.02. ja äitiysloma alkaa 19.01. Itsellä tuo ei paljon vaikuta, kun olen kuopuksesta jäänyt äippälomalle 04.12.2014, joka sitten loppui 17.10.2015 ja sen jälkeen olen ollut kotona "hoitovapaalla". Vaikuttaa siis vaan rahallisesti :wink

Tässä raskaudessa mulle ei vielä ole puhuttu liikelaskennasta, mut aikasemmissa kylläkin, mutta enpä sitä koskaan tehnyt ja ihan terveet tytöt on mulle syntynyt :wink

Mullon la 17.2 ja äippäloma alkaa 12.1. Töissä oon ollu koko aika ja varmaan oon äippäloman alkuun asti. Liikelaskennasta ei oo neuvolas puhuttu mitään mutta oon netistä kattonu ja lasken sillon tällön, erityisesti jo vauva liikkunu muuten vähä huonosti päivän aikana.

Mulla on la 23.2. ja äippäloma alkaa 19.1. Töissä oon jaksanut suht hyvin, mutta tänäänkin iltapäivällä kun oli äitipolikäynti ja käytiin kaupassa samalla, oli kyl melkoisia supistuksia taas ja tuntui kävelykin vaikealta, kun nivusiin sattuu kävellessä. Olisko ne nivuskivut liitoskipuja? Hengästyttääkin jatkuvasti. Just tässä mietin, että mahdankohan enää parin viikon joululoman jälkeen olla työkuntoinen. Loman jälkeen mulla olis tammikuussa vielä 2 viikkoa töitä siis. Tän viikon jos vielä jaksais.

Miten maiku meni äitipolilla? Vai vastailemaan/kerrotko mieluummin tuolla salaisella puolella? :)

Mulla on la 4.2, äippäloma alkaa 28.12, mutta työpäiviä on jäljellä enää 3!

La 13.2 ja äippäloma alkaa 9.1. Jee. Sairaslomalla olen ollut juhannuksesta saakka, yhden päivän kävin elokuussa koittamassa töissä. En siis raskauden takia ole saikulla.

Ainiin ja täälläkin pienehkö maha ja tosi vähän (?) liikkeitä. Päivittäin kumminkin ja neuvolasta ei oltu huolissaan kun ei oo liikkeet vähentyneet vaan on ollut koko ajan yhtä hiljasta.
Oon jostain kuullut/lukenut, että vauvan aktiivisuus mahassa pitäisi vastata sitä millainen hän on sitten synnyttyäänkin. Eli jos mahassa on rauhallista, niin syntyvä lapsi olisi siten rauhallinen luonteeltaan. Mulle kelpaisi, tosin sellaiset sambarytmit tuntuu mun mahassa olevan menossa yötä päivää, että turha toivoa.

Oon jostain kuullut/lukenut, että vauvan aktiivisuus mahassa pitäisi vastata sitä millainen hän on sitten synnyttyäänkin. Eli jos mahassa on rauhallista, niin syntyvä lapsi olisi siten rauhallinen luonteeltaan. Mulle kelpaisi, tosin sellaiset sambarytmit tuntuu mun mahassa olevan menossa yötä päivää, että turha toivoa.

Mulla vauva on tosi rauhallinen öisin, saan hyvin nukuttua, et toiv tuo pitää paikkansa :P päivisin kyl liikkuu ja heiluu.

Mulla alkaa mylläys 22-24 ja loppuu ennen yhtä tai kahta :shifty: ja sitte herään yleensä vessaan 5-7 aikaa nii alkaa mylläämine ja kestää about tunnin. Aamulla saattaa tulla pari hassua liikettä ja päivällä joskus iltapäivästä myllää.

AvaMaria kävin studiossa kuvauttamassa, ei ollu mitään halpaa puuhaa koska tuttuja valokuvaajia ei oo, otetaan sitten samalle kuvaajalle myös vastasyntyneen kuvaus, oli kyllä tosi mukava ja asiansa osaava kuvaaja :)

Täällä kanssa LA 5.2. ja äitiysloma alkaa 30.12. Varhennettu oisi ollut paikallaan mut en jotenkin ajoissa tiennyt semmosen olevan ees mahdollinen

Kävin studiossa kuvauttamassa, ei ollu mitään halpaa puuhaa koska tuttuja valokuvaajia ei oo, otetaan sitten samalle kuvaajalle myös vastasyntyneen kuvaus, oli kyllä tosi mukava ja asiansa osaava kuvaaja :)

Mammaloman aloitin varhaistettuna, mutta ei tässä oo kyllä viimeiseen kuukauteen oltu paljon töissä kun supisteluja tulee aika herkästi millon mistäkin syystä :)

Voi kamala. Joskus kun on tuntunut meno rauhalliselta, ja olen päättänyt laskea liikkeitä, ovat ne 10 liikettä tulleet täyteen jo ensimmäisen 30 sekunnin aikana...

Mulle neuvolatäti sano et maha aktiivisuudella ei oo mitää tekemistä sen kanssa kuinka aktiivinen muksu on sit synnyttyään :D

Takaisin