La Helmikuu 2016

Yleensä aktiivisuus ajat pitää kutisa mahan ulkopuolella. Siis että jos on aamuvirkku mahassa niin myös mahan ulkopuolella. Tai jos aamut on hiljasia ja illat aktiivisia niin sitte sama jatkuu mahan ulkopuolella.
Esikoine meillä oli aamun torkku ja illan virkku mahassa sekä synnyttyään :)

Mulla on nyt rv 30+5, ja parin viime päivän aikana oon huomannu,että jos touhuaa/kävelee enemmän niin tuntuu inhottavia vihlaisuja tuolla jossain alapään alueella/kohdunsuulla,onko muilla jo alkaneet tämmöiset vaivat? Ei ole kuitenkaan nivuskipua,en yhdistäisi kyllä näitä liitoskipuihin.. Helpottaa kyllä heti kun käy pötkölleen,ja mulle onkin lääkäri sanonut,että täytyy vähän "normaalia" enemmän huilata,mutta kuulemma kun tulee rv 34 täyteen,niin sit voi alkaa taas vähän koirien kans käveleen ym.,koska ei ole hätää vaikka vauva alkaisikin ilmoittelemaan pikkuhiljaa tulostaan.. Ihanaa äippälomaa sen aloittajille,itse oon ollut jo aika pitkään saikulla,mutta äippäloma alkaisi 13.1.

Mulla ei työtunteja enää ole laitettu, mutta äippäloma virallisesti sitten alkais 30.12 LA 5.2. Vihlaisuja eli vauvelin potkuja tuonne alapäähän tulee aika säännöllisesti kun ei ole vielä kääntynyt ympäri. Eilen otti tosi kipeetä navan kohtaalta ja jouduin kaupassa oikein hengittelemään syvään ja nojailemaan hyllyyn. Mun ei tartte päivän aikana juuri kun kävellä ees taas niin tulee liitoskivut ja maha muutenkin väsyy ja alkaa sattumaan. Mullakin on pieni maha kun on taaksepäin kallistunut kohtu. Keskiviikkona olis neuvola ja pe. kasvukontrolliultra

Joo ei tunnu kyllä kivalta. Mulla vauva pää alaspäin,mutta silti välillä vihloo oikein huolella. Toi on totta että kun kävelee,niin koko maha tulee joskus kipeäksi,onhan se kova rasitus kudoksille ja luille kun on tämmöinen lisäpaino :) noh emme ole yksin kipujemme kanssa,onneksi tää on sen arvoista :)

Toivottavasti tuo aktiivisuus homma ei pidä paikkansa, täällä myllätään kyllä ympäri vuorokauden niin että välillä ihan turhauttaa. :D
Nyt menossa 32+4, tunnin päästä käymään neuvolassa. :)

Täällä on yleensä aamuisin ja iltaisin kovin mylläys, yöllä on rauhallisempaa mutta aamuyöstä usein aloittaa :)

Täällä vauva on eniten hereillä iltapäivällä ja illalla. Yöt on rauhallisia ja aamut. Sopii mulle :D

Tuulia88, olisko niin että vauva puskee päällään ja aiheuttaa vihlomiset? Jokin paine sen varmaan aiheuttaa. Onhan tämä kaiken sen arvoista kyllä ehdottomasti <3 en minäkään muuten tätä kolmatta kertaa tekis :). Oma vauva on kuitenkin niiiin ihana ja rakas. Mä oon kyynelehtiny jo monet kerrat onnesta kun tiedän mikä pieni nyytti odottaa muutaman viikon päästä :). Hyvää joulunodotusta kaikille mammoille :D

Tuulia88, mulla on noita samaisia vihlomisia ja tuntuu välillä ihan siltä kun joku tökkäiss puukon alapäähän. Ihan säpsähtää.. ja sit tosiaan on vähän erilaisempaa kipua se kun tuntuu et vauvan pää sukeltaa tuonne jonnekin tosi alas.. se vihloo ja tuntuu et losahtaa koko värkki irti :D anteeks ihanat kielikuvat.. mut tosiaan täällä toinen vihlonnasta kärsivä.

Mulla tuntuu välillä kakatessa siltä kuin koko alapää vihlois. Tiedä sitten mistä johtuu, niitä liitos kipuja mahdollisesti..?

Mulla myöskin on tota vihlomista ja sillon, kun vauva liikkuu eli puskee ilmeisesti päällään. Muulloin ei vihlomista oo.

Kiitos vertaistuesta! se on varmaan just semmosta paineen aiheuttamaa. Mutta vanhuus ei tule yksin,eikä vauvat tule yksin,mukavaa kun on vertaistovereita ketkä tietää miltä tuntuu <3 noita miehiä kun ei oikein ole ohjelmoitu täysin ymmärtämään näitä kehon muutoksia :D

Täälläkin aika hiljainen vauva masussa! Nyt saikulla ehtii enemmän kuulostella liikkeitä niin kyllä siellä enimmäkseen iltasin ja just heräämisen jälkeen myllätään. Mut silti näin ensimmäistä odottaessa miettii et mikä nyt on tarpeeks liikettä ja et pitäiskö tuntua jotain kunnon iskuja! Masu menee kyllä ihan kummallisen malliseks välillä ku makaa kyljellään et kai siellä jotain jumppaillaan.

Pitäiskö mun tietää missä asennossa vauveli millonki asustaa? Tiedättekö te? Vai enkö mä vaan osaa hahmottaa:D

Mulla on tainnu ny pari viikkoo olla pää alaspäin ku hikka tuntuu alhaalla ja potkut ylhäällä. Tänään ollu taas hiljasempi päivä, kait vauva vaistoo et äiteellä on ny hiukka ressiä ja kiirusta :/
Muoks. Eilen illalla oli poikittain ku oik kyljessä tuntu potkut :)

Mä en osaa itse hahmottaa missä asennossa se vauva on, neuvolassa sitä kokeillaan, mulla kokeiltiin eilen ekan kerran ja taitaa olla pää alaspäin ja kun itekin tunnustelen niin taitaa olla, välillä nousee tuossa kylkiluiden kohalla semmonen kumpu ylös, joka taitaa olla sen pylly ja potkuja enemmän ylhäällä ja alhaalla taas tuntuu pieniä hipaisujua/kutituksia jotka luultavasti on sen kätöset :D Mullekin sanottu että se rytmi mikä vauvalla on, niin on syntyessäänkin.. Eli jos alkaa potkimaan 02 aikaan yöllä, niin silloin heräis syömään, mutta tiiä sitten..
Mutta hikkaa en oo tuntenu? Miltä se tuntuu? Tai sit olen tuntenu, mutten oo osannu yhdistää hikkaan sitä, viikkoja kuitenki 31+2

Mulla ei oo hajuakaa välillä miten päin tuolla oleskellaan :) mut sit välillä tietää ku tyyppi puskee alakertaan oletettavasti päällään. Ja sit muksii kylkiluita. Eilen täällä oltiin kans poikittain ku tuntu ihan oudolta. Nyt en osaa yhtään taas sanoo et onks miten päin.

Mulla hikka tuntuu sellasena tasasena napsutuksena, muutaman sekunnin välein tulee napsuu :) tänään ei oo ollu, mut eilen oli varmaan 4 kertaa

Viime neuvolassa tyttö oli pää alas päin ja neuvolatäti sano, että tuskin enää kääntyy ku tuntuu aika tukevasti olevan pää siellä. Kuulemma fiksu tyttö ku osannu mennä jo oikein päin, äitiinsä tullu ;)

Mä oon tuntenu hikkaamisen ehkä viitisen kertaa ja tuntuu just sellaselta tasaselta napsutukselta. :)

Mulla oli viime neuvolassa pää alaspäin ja on kai niin säilynytkin, kun potkut tuntuu nykyään eniten mahan yläosassa ja just sitä pienempää (käsien?) liikehdintää navan seudulla/alempana. Aiemmin yleensä liikettä tuntui eniten alhaalla. Mut ei sitä vauvan kroppaa muuten välttämättä itse löydä, pään joskus ehkä.

Mä luulen että vauva on tällä hetkellä kyljellään pää alaspäin silleen että vauvan selkä on mun omaa oikeeta kylkeä vasten, jos tajusitte :D joskus kun se rapsuttaa päätä tjn. Ni tuntuu ihme hipsutusta ja just kummallista pistävää painetta alakerrassa, ei kiva tunne yhtään. Ja just potkut ja puskemiset sattuu niin kylkiluihin...

Takaisin