La Helmikuu 2016

Juurikin tuo, että kyllähän kaikki tietää että ei siinä ole mitään tehtävissä, mutta kyllä itse ainakin haluaisin mielummin tietää kuin elää kuukauden kuolleen sikiön kanssa. silloin saataisi hoitotoimenpiteetkin nopeammin tehtyä ja uusi raskaus nopeammin alulle.
 
  • Tykkään
Reaktiot: e-d
Ja mitä aiemmin keskenmeno todetaan sitä turvallisempi tyhjennys on äidille. Lääkkeellinen tyhjennys on riskittömämpi koska kohtuun ei kajota. Isommilla viikoilla joutuu kaavintaan, vaikka alkio ois kuollut pienillä viikoilla. Istukka voi jatkaa kasvuaan siitä huolimatta..
 
Hui, kuulostaapa hurjalta, että joutuis kuukauden elää kuolleen sikiön kanssa.. :( Mä asun Saksassa ja reilu vuosi sitten kun ton jouduin kokemaan niin pääsin jo kahden päivän päästä diagnoosista kaavintaan. Silloin oli rv 9 ja tokassa ultrassa todettiin. Täällä ei siis ole mitään neuvolaa vaan aina käydään gynen luona.

Nyt on 13. viikko menossa ja kaks ultraa jo ollu 8. ja 10. viikolla. Huomenna sit se np-ultra. Jos sielläkin vielä kaikki kunnossa, ni sitten mäkin uskallaudun viimein ilmoittautumaan tänne mukaan! :)
 
Mäkin odotan ekaa ultraa ja olen ihan kauhuissani. Aiempi raskaus piti keskeyttää kehityshäiriön takia (havaittiin ekassa ultrassa), ja tuntuu musertavalta ajatella, että joutuisi kokemaan sen saman uudestaan. Ihan uskomattoman raskasta vain odotella ja odotella. Epätietoisuus tuntuu pahalta. En ole pystynyt toistaiseksi iloitsemaan tai nauttimaan tästä raskaudesta ollenkaan. Laskettu aika ois näillä näkymin 27.2.
 
Kyllä sellanen ihmisen hulluks tekee, että joutuis kuukauden kuollutta lastaan mahassa kantamaan, sehän on oikeestaan aivan sairasta! meillä on eka ultra vasta päivää ennen 13 vk alkua, ja tuntuu et siihen on ikuisuus.
 
No huh huh! En ole ennen kuullut että kuollutta joutuu syystä tai toisesta kantaa sisällään... pelottavan surullista ja ikävää. Olen tullut raskaaksi ivf-hoitojen kautta ja eka ultra oli rv 7+5. Nyt ti 2 ultra eli nähtävästi np ja nyt rv 11+4
 
Meilläkin Huomenna np-ultra :) ei varmaan tule tänä yönä nukuttua kun jänskättää..
Nyt on vuoto loppunut, mutta päivällä sitä tuli aika reippaasti ja kivut oli kanssa ikävät. Nyt vaan vähän nipistelee. Toivotaan että oli vaan jotain harmitonta ja että pikkuinen on kunnossa.

Hyviä unenlahjoja ja rautaisia hermoja kaikille muillekin joilla ultra edessä :)
 
Raskaus on saatu alulle koeputkihedelmöityksen kautta ja OYS on varmistanut raskauden alkaneeksi aikaisella ultralla :)
 
Luulen että tässä on tarkoitettu sitä, että jos joutuu "tietämättään" kantamaan kuollutta sikiötä. Mulla kävi just niin. Olin käynyt edellisessä raskaudessa varhaisessa ultrassa toteamassa että kaikki on hyvin ja oikeassa paikassa, mutta 5 viikkoa myöhemmin selvisi, että pieni oli lakannut kehittymästä ja kuollut arviolta heti edellisen ultran jälkeen. Kroppa luuli olevansa täysillä raskaana ja kaikki oireet oli kokoajan päällä. Pettymys ja suru oli kyllä aivan hirveä kun asia selvisi. Mitään vuotoja ei missään vaiheessa ollut. Tässä raskaudessa olen vuotanut vk6-11 ja edelleen on pieni elossa. Koskaan ei voi olla täysin varma mistään :(
 
Samanlainen kokemus oli itellä kun pikkuset oli lopettanu kasvun rv 6 mut vuotoa sun muuta rupes tulee vast 4 viikkoa myöhemmin..ja raskausoireita oli ihan normaalisti sinne asti
 
Ihan kamalia teidän kertomukset pettymyksistä.
Vaikka tämä on ensimmäinen raskaus meille niin 7 epäonnistuneen alkion siirron ja muutaman inseminaation jälkeen voin jotenkin sen pettymyksen kuvitella. Tulee aina paha mieli teidän puolestanne. :,(

Toivotaan, että nyt kaikilla on täällä kaikki hyvin. Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin monella teillä on aikaisemmat raskaudet (paria poikkeusta lukuunottamatta, en nyt muista oliko tältä palstalta) keskeytynyt toai varhaisilla viikoilla 6-8 tms.?
Että nyt ollaan onneksi jo pidemmällä ja tämä on uusi raskaus.
Harmi, että pelot (kuten siis minullakin) varjostaa tätä uutta odotusta, jolla ei kuitenkaan sen edellisen kanssa ole mitään tekemistä.
Toivottavasti saadaan ne nyytit syliin puolen vuoden päästä ja vuoden päästä valitetaan univajetta ;)

Tsemppiä ja halauksia kaikille!

Täällä rv11+3 ja pientä nippailua tuntunut taas alavatsalla vähän alle viikon verran. Eilen kuultiin sydänäänet dopplerilla. Np-ultraan on reilu viikko (6.8.).
En ole vielä juuri kellekään ystäville uskaltanut kertoa. Jospa sitten ensi viikolla kun tyypin taas näkee.
Ollaan siis käyty kahdesti ultrassa rv5+5 ja uudelleen rv9.
Tämä johtui siis siitä, että kyseessä lahjamunasolu ja yksityisellä haluttiin vielä tsekata, että kaikki etenee niinku pitää.
Vaikka saatiin sydänäänet kuulumaan itsekin niin kamala hinku taas nähdä pikkuinen! ❤️
Ens kerralla hän jo näyttääkin ihan ihmiseltä, kun viikkoja silloin 12+6.
 
Mulla on kans se angelsounds.
Oli aluksi haastavaa kun mietti onko toi oma syke vai ei... :D
Piti laskea niitä sykkeitä, mut aika pian oppi miltä se oma kuulostaa ja miltä se pienen. ❤️
Yritän olla addiktoitumatta siihen ja tsekkailla vaan pari kertaa viikossa. Sää nähdä onnistuuko.
 
Yritin äiskälle eilen etsiä sykettä niin tyyppi oli mennyt piiloon ja siirtynyt oikealta vasemmalle. Aika kauan sain etsiä.
 
Mulla löytyi melkein samasta paikasta, kuin edellisenä päivänä mut oli se vilkas, kun vaan muutaman sekuntin kuuli ja heti se karkas.
 
Meillä on tänään nt-ultra klo 15. Jännittää ihan hulluna et onks kaikki kunnossa. Lukenut näitä surullisia kertomuksia..

Näin koko viime yön unta et myöhästyin sieltä ultrasta puoli tuntia kun en päässyt töistä lähtemään ja eihän sitä sit enää alettu tutkimaan, itkin hervottomasti. Onneksi heräsin ja tajusin etten ole töissä edes :D

Mulla ei ole ollut koskaan tuota dopleria Mut nyt tekis mieli tilata. Oon ajatellut et tää kun on nyt meidän viimeinen vauva niin nautin kaikesta ja annan itselleni luvan hössöttää oikein kunnolla :)

Tsemppiä kaikille ja toivotaan ettei ikäviä uutisia tulisi yhtään enempää enää. ❤
 
On dopplerilla ihan mukava aina välillä kuunnella nyt ainakin kun liikkeet ei vielä tunnu :) vaikka np-ultrassa jo käyty. Esikoisen kanssa ei kyllä olisi ollut tarvetta dopplerille enää kun liikkeet tuntui, niin vilkas tapaus oli.
 
Takaisin
Top