La Helmikuu 2016

No mut se iltapahoinvointihan on todennäköisesti hyvä asia. :)
Mulla on sitä ollut varmaan viikon verran ja jos ehtii tulemaan kunnolla nälkä. Tänään oli ekaa kertaa aamulla tosi huono olo.
Mä olen jotenkin tosi onnellinen vaan mitä enempi tulee oireita. Ihan sama, kunhan se pieni siellä selviytyy :)

Vauvakuume ja perheen perustaminen on ollut niin pitkään jo läsnä parisuhteessamme ja vastoinkäymisiä on koettu jo ihan tarpeeks. Menis vaan kaikki hyvin ja sais terveen pikkukäärön ensvuoden alkupuolella syliinsä <3
 
eniten ihmetytti se, että 10+1 viikolla ei ultrattu kun tota vuotoa tuli :O ymmärrän sen että hirveen aikaisin ei ultrata mut 10+ viikot on jo nii pitkällä et luulis että ultra olis järkeenkäypä tapa selvittää onko kaikki ok vai ei.
 
täällä ilmesty rusehtavaa vuotoa paperiin ja saatiin sit puhelinneuvonnasta ohjeet mennä päivystykseen jos lisääntyy. no käytiin siellä sitten ja sisätutkimuksessa näkyi vähän rusehtavaa vuotoa mut ei muuten mitään poikkeavaa. jotenkin tosi ahdistunut olo nyt vaikka tällä hetkellä vuotoa ei tule ja se mitä tuli, oli sellaista rusehtavaa ja tosi vähäistä tuhrua. mihinkään ei satu tai mitään, paitsi tietysti mieli on kipeä huolesta :'(
Voi tiedän niin tuon tunteen :( huolesta niin kipeä..
 
Kai se selitys sille ei-ultraamiselle on se, että mitään asialle ei oikein tuossa vaiheessa voida tehdä :( perseestä on, mutta joka paikassa sitä säästetään.

Noi vuodot on vaan kamalia, inhottavaa kun pitää joka kerta vessaan mennessä pelätä mitä sieltä löytyy. Jotenkin mua koko raskausaika pelottaa juuri se, että tähän ei ole itsellä mitään kontrollia, vaan pitää vaan ottaa se, mitä sattuu vastaan tulemaan. Ei oma kroppa enää toimikaan niin kun on tottunut.
 
Kietaisubodyista ne missä on käännettävät hihat tumpuiksi oli ihan huippuja! Onneksi olen säästänyt esikoisen ne kaikki, koska niitä myydään aika vähän. Voi olla, että tokan kanssa niitä ei edes tarvita, mutta esikoinen kynsi itseään naamasta ährätessään. Miinuspuolena noissa kietaisumalleissa on mun mielestä niiden hitaus. Mulla meni väsyneenä useesti ne napit ihan kieroon ja ei muuta kuin alusta.
 
Mä tykkäsin niistä kietaisumalleista tosi paljon. Jos saisin valita en muita ihan pienelle ottaiskaan :-D

Mua ahdistaa tää väsymys, kun tuntuu että laiminlyön tuota esikoista, kun äiti ei jaksa kodinhoidon, arkisten asioiden hoitamisen ja työn ohella enää leikkiä hänen kanssaan samalla tavalla ja hermotkin on kireämmällä. :-/

Onneks tänään on vapaapäivä!!!
 
Onks kellään kokemusta edellisissä raskauksissa navan pullotuksista napatyrästä yms.
Mä eilen illalla tunnustelin mun napaa. Ja en edes tiedä miksi mutta heti huomasin jotain outoa siinä. Seisoessa se tuntuu kuin olisi aivan aavistuksen pullollaan. Ja kun sitä painaa niin se pullotus painuu takaisin.. mää sit eilen nettidiagnosoin itelleni jonkin sortin napatyrän alun... voi hitto!! Toivottavasti ei mene pahemmaksi.. onneksi on keskiviikkona tuo lääkärineuvola jossa sit saa kysyttyä asiasta.. pelottaa että tulee sellanen pallo tohon navan kohdalle.. ja mulla on oikeesti tosi syvä napa ja yhtäkkiä vaan huomasin että mitäs tämä nyt on?!?
 
Mulla ei oo koskaa ollu navan kans ongelmia. Mutta esikoisen synnyttyä hänellä oli napatyrä mutta katosi ensimmäisen 6kk aikana. Voi olla että sullekin sitten katoo se kun oot synnyttäny... mutta toivottavasti ei tuu kauhee isoksi.
Ite kävin tänään puntarissa ja näytti taas painon pudonneen nyt tippunut yhteensä 6,5 kg. Mutta onneks neuvolan täti sano ettei oo haittaa yhtään kun mullakin löytyy ylipainoa ja nyt rankin pahoinvointi viikot käynnissä.... yritti lohduttaa että 16 viikolla vähintään helpottaa.. :) mutta jos edelliseen raskauteen on verrattavissa niin oksenna vielä viikolla 30...
Eilen olinpäivä ettei tarvinnut oksentaa mutta hammas särky iski joten maanantaina hammaslääkäriin. .. Heti huomaa kun oksentaa että alkaa vaikuttaa hampaisiin :( onko muilla vaikuttanut ?
 
Mä tykkäsin niistä kietaisumalleista tosi paljon. Jos saisin valita en muita ihan pienelle ottaiskaan :-D

Mua ahdistaa tää väsymys, kun tuntuu että laiminlyön tuota esikoista, kun äiti ei jaksa kodinhoidon, arkisten asioiden hoitamisen ja työn ohella enää leikkiä hänen kanssaan samalla tavalla ja hermotkin on kireämmällä. :-/

Onneks tänään on vapaapäivä!!!
Mua ahistaa kans tää jatkuva väsymys. Ei tekis mieli muuta ku levätä.. Itselläni kaks poikaa jotka kans kaipaa huomiota ja touhuseuraa. Isompi onnes tykkää puhua pulputtaa joten sitä kuunnellessa voi sitten myös lepäillä.. Nuoremman leikit on taas paikoillaan olevia niin sekin onnistuu ilman hirveää touhua itseltä. eniten mua ahistaa kotityöt..
 
Mulla ei oo mitenkään silmille huomattava ero navassa kun se on niin syvä jo ennestään :) mutta tunnustellessa on pehmee semmonen ihan ku ois nestettä sisällä siis kun istuu tai seisoo.. makuullaan on ihan normaali :) noo kaipa se lääkäri kertoo sit tuomion. Toivon vaan ettei ihan hirvee paallotötterö tule :o ei mua haittaa vaik napa pullahtais mut ettei semonen 5cm x 5cm outo tule :'(
 
Mun napa on aina ollu tuolla syvällä :D Joten en usko että tässäkään raskaudessa tulee ulospäin.

Huhheijjaa, eilen taaperrettiin Korkeasaari ympäri ja voi luoja miten olikaan rankkaa. Mulla ois saanu ne rattaat olla eikä tuolla esikoisella. :D Ja niitä sukkapuikkokipuja tuli tuonne alakertaan välillä. Kyllä lomailu on rankkaa. Onneksi ollaan nyt matkalla kotiin.

Tänä aamuna piti aamupala oksentaa pois kun hampaita pesin. Hyi! Pari viikkoo saanukki olla rauhassa siltä.

Tänään 12+0 ja huomenna nt-ultra
 
Se ei oo sit pelkkä napa mikä teidän kropassa saattanee raskauden myötä muuttua hyvät naiset :'D
Bb,älä vielä huoli mistään tyristä <3 Et sinä vissiin googlen kautta muuta vastausta tuohon liittyen voi löytääkään :)
 
Oon nähnyt kymmeniä kuvia raskausmasuista jossa napa pullahtanu ulos, ja aatellu et sen kuuluu tehä niin :) tuskin nyt mikään tyrä on sentään eikös niitä navas olevia oo useimmiten vauvoilla? mulla on napa aina ollu vaan syvä kuoppa, et saa kattoo tuleeko ketun nenä mahaannku kääntyyki ympäri :)
 
Se voi se napa pullahtaa tai olla pullahtamatta.. mulla aiemmista ihan lopussa ei enää voinu sanoa et ois monttu ollu mut ei mikään kovin ulkonevakaan.. Käly löi taas oli iso pallo se ite napa. Ihan näky paidasta läpi.. se oli hauskan näkönen.. :)
 
Joo sen näkee sitten millanen tulee :) meil ultra vasta 10.8,en jaksais odottaa.. tosin nla lääkri näytti mulle oavun jo reilu 2vk sitten kun lääkitysasioista menin puhumaan :)
 
Mulla alko tänään salilla vatsakivut ja vessassa käydessä huomasin housuissa verta päivystyksessä annettiin vaan ohjeet syödä panadolia ja levätä.
Onneks huomenna aamulla on ultra niin pääsee katsomaan onko siellä kaikki kunnossa.
Mutta ei kyllä ole mikään levollinen olo tässä makoillessa, varsinkaan kun on niin monta keskenmenoa tässä ryhmässä jo ollut. Toivottavasti ei liittytä joukkoon
 
Täällä ei ole vuotanut eilisen (silloinkin vuoto kesti max.1h vaan) jälkeen, eikä oo ollut kipuja ollenkaan. Ja kovasti mietityttää näin jälkeenpäin, että varhaisultrassa näkyi sillon viikolla 7 pieni hematooma, josta lääkäri sanoi että se saattaa vuotaa ulos. Niin sitä sitten mietin onko kyseessä ollut nyt tuo hematooma vai mikä.. epätietoisuudessa eläminen on tässä se pahin, kaksi viikkoa ultraan :(

Onneksi Larppaaa teillä on jo huomenna ultra niin saatte tietää mitä masukille kuuluu. toivottavasti kaikki on hyvin! :)
 
Täällä ei ole vuotanut eilisen (silloinkin vuoto kesti max.1h vaan) jälkeen, eikä oo ollut kipuja ollenkaan. Ja kovasti mietityttää näin jälkeenpäin, että varhaisultrassa näkyi sillon viikolla 7 pieni hematooma, josta lääkäri sanoi että se saattaa vuotaa ulos. Niin sitä sitten mietin onko kyseessä ollut nyt tuo hematooma vai mikä.. epätietoisuudessa eläminen on tässä se pahin, kaksi viikkoa ultraan :(

Onneksi Larppaaa teillä on jo huomenna ultra niin saatte tietää mitä masukille kuuluu. toivottavasti kaikki on hyvin! :)
Missä asut? Eikö teillä ultrata sairaalalla jos vuotoa? Täällä pääsee ultraan jos on vuotoa ja viikkoja sen verran et ultrassa jo alkio/sikiö nähtävissä...
 
Takaisin
Top