La Helmikuu 2016

Me ei oteta äitiyspakkausta nyt tälle toiselle, koska ensimmäiseltä on säästössä kaikki vaatteet yms ja lastentarvikekirppikseltä saa sillä 140e:llä mielettömät määrät ihania vaatteita, jos sattuu olemaan eri sukupuolta esikoisen kanssa :) Jotenkin tykkäsin esikoisen äitiyspakkausvaatteiden kuoseista jotenkin enemmän, vaikka on uudessakin kivan näköisiä vaatteita. Jos taas on samaa sukupuolta niin saa käyttää samoja vaatteita ja rahat pistetään tuplarattaiden kassaan.

Yankka: Meidän esikoinen käytti koko viime talven äitiyspakkauksen pukua (4/2014 syntynyt), joten ei se puku välttämättä jää turhaksi :) Tietenkään ihan vastasyntynyt hukkuu siihen, mutta seuraavaa syksyä/talvea silmällä pitäen se on kätevä.
 
Voi apua..tänään taas tuli verta pyyhittäessä ja sit muuttu ruskeaksi :( oispa jo maanantai että selviää mikä siellä on kohtalo...pelottaa...
 
Mä haluan että 50 ja 56 kokoiset bodyt on kietaisumallisia, käteviä pukea kun pieni on vielä niin "löysä" ettei niskaa kannattele. Mutta nää on just niitä kukin tavallaan juttuja. Mulla on pää täynnä ompeluideoita mitä kaikkea teen tulokkaalle, mutta mut tuntien osa jää suunnitteluasteelle eikä valmistu koskaan.

Sellainen masukuva-ketju ois kyl kiva, kun itsellä näkyy vasta joskus tosi myöhään niin saisi fiilistellä teidän muiden mahoilla :)
 
Minäkin suosin täysillä noita kietaisubodeja. Ikävä vain, että niitä on yleensä vain todella pienissä koissa. Ne ovat todella käteviä isommillakin lapsilla, kun ne saa helposti puettua ja riisuttua ilman että lasta tarvitsee herättää keskenkaiken uniltaan.
 
Mulla on tällä viikolla ollu närästys-väsymys-nälkäyrjö-ähky-jatkuva nälkä-ongelmia.. ja lisäs vielä lähes päivittäinen niskahartia päänsärky... Tosi mukavaa ku loma loppuu ja maanantaina pitäs töissä taas jaksaa... Nou!!!!


^^ Ihan sama homma kun sulla. Meen jopa lomalta duuniin maanantaina :D
 
Kietasbodyt on kyllä mun suosiossa! Monesti käyny että ku on tavallinen body ollu ja tullu vähä isompi löysä kakka vaipasta yli niin on ollu hankaluuksia saada se body lapselta päältä sotkematta enempää. :D kietasubodyn kans ei oo sitä ongelmaa. :)
 
mulla ei oo kokemusta noista kietaisubodyista ihan pienillä, ainakin n. 1v lapsilla ne on ollu mun mielestä kamalan vaikeita. :DD (päiväkodissa on ollut noita muutamilla)

ei mulla kyl muutenkaan oo kauheesti kokemusta vastasyntyneistä.. :D Kolmen päivän ikäistä miehen serkun tyttöä pidin sylissä silloin 4,5v. sitten, sen jälkeen pienimmät on ollu n. 2kk...
Lähipiirissä kun ei kauheesti oo vauvoja... :D
 
Hain tänään närästyslääkkeen lisäksi apteekista tuon "vauvan odotus" kirjasen. Tuli sellainen mieleen kun nyt 9 viikolla (8+0-8+6) toi ruskuaispussi surkastuu pois, voiko se tulla ruskeahkona vuotona?
Onks mitään käsitystä?
 
^^ Mulla ei oo ainakaan missään vaiheessa tullut mitään vuotoja, ja viikkoja 12+2.
Mut voihan noita vuotoja tulla muutenkin ja kai usein just sillon kun pitäis olla menkat normaalisti?
Ja ruskee vuotohan on vanhaa verta, eli siitä ei tartte olla huolissaan... :)
 
Mä oon ostanu muutaman bodyn ja ne on kaikki kietasu malleja tosin isoin koko on 62 :) mun ystävä sano että vastasyntynelle on miljoona kertaa helpompaa pukea sellainen. :) kyllä sit myöhemmässä vaiheessa kun jo ossaa kannatella omaa päätään yms ni on helpompaa pukea ihan normaali body :) ja mitä balacenia sanoi että vuoden ikäiselle tosi hankala pukea niin uskon itsekin kun jo sen ikäisen paikallaan pysyminen on muutenkin saavutus :D
 
täällä ilmesty rusehtavaa vuotoa paperiin ja saatiin sit puhelinneuvonnasta ohjeet mennä päivystykseen jos lisääntyy. no käytiin siellä sitten ja sisätutkimuksessa näkyi vähän rusehtavaa vuotoa mut ei muuten mitään poikkeavaa. jotenkin tosi ahdistunut olo nyt vaikka tällä hetkellä vuotoa ei tule ja se mitä tuli, oli sellaista rusehtavaa ja tosi vähäistä tuhrua. mihinkään ei satu tai mitään, paitsi tietysti mieli on kipeä huolesta :'(
 
Mun ei tullu käytettyä esikoisella niitä kietaisubodeja eikä paitoja. Mä jotenkin koin ne hankaliksi vaikka tarkoitus on varmasti toinen :D
..Että tosiaan jokainen tyylillään :)
Pakkausta en taida nyt ottaa,tosin sitä nyt on vielä aikaa miettiä :)
 
Tiedän tuon tunteen itsekin Tunturikettu.. :(

Kaikki ylimääräinen mitä sieltä tulee pelottaa. Vaikka kuinka sanottais olevan normaalia. Osalle se on ollut normaalia ja osalle ei. Itselläkin tänään tuli vähän vielä sitä vanhaa verta. Mutta raskausoireet eivät ole ainakaan mihinkään hävinneet, joten luotan siihen että onko vielä kaikki hyvin. Onneksi ma aamuna selviää on pikkunen vielä siellä missä pitäis ja sykkiikö sydän <3
 
Meillä on ultra vasta parin viikon päästä ja jotenkin hirvittää et pitäisi elää epätietoisuudessa sinne saakka.. :( tähän saakka kaikki on ollut hyvin,iltapahoinvointikin on ilmestynyt uutena oireena. Vitsi kun voisi tietää onko kaikki ok vai ei. viikkoja siis 10+1.
 
Jospa noi vuodot olis tässä porukassa harmittomia jo. <3

Meillä on maanantaina ultra klo 10. Mutta tiedän siellö jonkun matkaavan mukana. Jospa vaan turvotukset ei ois mitään hälyyttäviä. :) vaikka fiilis on luottavainen.

Me ollaan täällä reissussa ja toi kävely on ihan tuskaa. Tuntuu, että ei jaksa ja sit ku pidemmän aikaa käppäilee, niin tulee tuonne alakertaan sukkapuikkomaisia kipuja. No, huomenna matkataan takaisin kotii
 
Takaisin
Top