La Helmikuu 2016

Mullakin on sellanen "alareppu maha" eli roikkuu laihdutusten jäljiltä. Voih ootan niin et alkaa näkyy.. miten pitkällä oot Balacenia?

oon nyt 12+1...

mut siis mulla on jo ennen raskautta ollu sellaset 20 kiloo ylipainoo... :DD
 
Iia-Liisa: joo täälläkin noita nippailuja on! ja välillä ne ei oo ees nopeita vihlaisuja, vaan jomottelu ja sellanen särky voi kestää minuutin tai parikin ajan :O Se on kyllä jännä tunne, en oo koskaan kokenut vastaavaa.
 
Mulla on sukkapuikkosupistuksia/-kipuja ollut jo pari viikkoa. Viimeksi ne alkoivat selvästi myöhemmin, mut ihan tuttuja kipuja ovat. Eivät oo mitenkään vaarallisia, mut epämiellyttäviä kun vihloo alapäähän. Ja ne oli ihan koko raskauden ajan mun riesana. Välillä oli vaikea esim. käydä kaupassa ja kävellä kun vihlo joka askeleella (siis siellä viikot 25-40)...
 
Juu harvemmin muilla on aikaa keskittyä muuhin kuin omiin juomisiinsa varmaan :) Sitä on ihan turha miettiä etteikö oliskaan raskaana, ihan turhaa huolta ja murhetta. Mä kyllä luotan siihen että jos jokin olis pielessä, niin kroppa kyllä kertois siitä. Pitää vaan nauttia ja luottaa et kaikki menee hyvin ☺ Eikös kaikenlaiset pistelut ja vihlomiset voi ihan liittyä siihen kun kohdun koko vaihtelee ja riippuu sitten missä asennossa on niin voi aiheuttaa painontunnetta yms? En usko et on mitään vaarallista, ihan normaaleja kasvukipuja, ja kun kohtu aiheuttaa painetta ympärilläoleviin kudoksiin :)
 
Mullakin ennen raskautta noin 15 kg ylipainoa. Siitä on tosin karissut pahoinvoinnin ansiosta nyt 4 kg. mutta kyllä omasta mielestä alkaa jo masu pyöristyä eri malliin
 
mää oon ainakin huomannu erona sen, että kun ennen raskautta maha oli sellainen "löysä" yleensä, niin nyt kun turvottaa lähes kokoajan niin on sellanen kova pyöree pallo mahana... :D
 
Mulla näkyy maha kans, rv 12+0. Enkä ole ylipainoinen. Kolmas lapsi tulossa alle neljässä vuodessa niin ei varmaan oo kerennyt ees palautua vielä edellisistä :D tätä mahaa ei saa vetämällä sisään.

Mie aattelin tilata äitiyspakkauksen kun näytti nii kivalta ja seulontaan osallistun myös.

Tuleeko muilla sellaisia järkyttäviä heikotuskohtauksia? Mulla on tullut niitä muutamia aamulla tai illalla hampaita pestessä. Eilen korjasin tytön potkupyörää niin yhtäkkiä alko kylmähiki puskemaan taas päälle ja tänään kun vein kaatopaikalle roskakuorman niin sama homma. :/
 
Ei oo vielä mitään isompia heikotuksia ollut. Mutta esikoista odottaessa en pystynyt puolen väliin jälkeen seisoskelemaan paikoillani kun aina rupes pyöryttämään ja tuli kylmä hiki. :( käveleminen ja kaikki muu oli ok, mut paikallaan ei voinu seistä paria minuuttia pidempään.
 
Mulla on menossa nyt 12+4 ja maha alkaa olemaan aamullakin ihan pömppö.. käääk jotenki ku aina aamusin on ollu viel "normaali" olo niin nyt on vähän ulkona siitä. :D vähän jännittää mikä pallo tästä vielä tulee :o
Alkaa tosiaan olla hankalaa peitellä tätä..

Noista heikotuksista, mulla tulee melkein aina suihkussa huono olo.. tykkään siis käydä kuumassa suihkussa ja toisinaan istun lattialla vaan ku se on kivaa :D ihanaa vedentuhlausta.. mut joo nykyään sieltä ei meinaa päästä ylös ollenkaan. Ja pitää käydä kylmässä suihkussa lopuksi että olo paranee.
 
Me kävimmä kans tänä aamuna ultrassa. Siellä sitä köllöteltiin pää alaspäin. Lääkäri joutu jonnii verran tönimään häntä, ennenku suostui kääntymään kuvauksellisempaan asentoon. Mutta siis kaikki oli niinku kuuluukin. Viikkoja ultran mukaan 11+6, eli LA ei muuttunu. :)
 
Mä osallistun tällä kertaa seuloihin ja äitiyspakkauksen ajattelin ottaa, koska meille ei pitänyt toista tulla niin oon antanut vanhat tavarat melkopitkälti pois... Sokerirasitus kammoksuttaa, mutta ei kai auta ku kestää se. Mulle tehdään vasta vko 24 jälkeen kuulemma...
 
Mulla on tullut heikotus- ja kylmähiki-kohtauksia mm. tiskatessa ja muuten kun on pitänyt seistä paikallaan tehden samalla jotain. Äkkiä jalat seinälle tai ulos hengittämään raitista ilmaa, se helpottaa mulla.
 
Mulla on tällä viikolla ollu närästys-väsymys-nälkäyrjö-ähky-jatkuva nälkä-ongelmia.. ja lisäs vielä lähes päivittäinen niskahartia päänsärky... Tosi mukavaa ku loma loppuu ja maanantaina pitäs töissä taas jaksaa... Nou!!!!
 
Loryn, kuvasit aika osuvasti mun olotilaa. Etenkin tuo jatkuva nälkä upposi. 16.30 syötiin miehen kanssa mahat täyteen intialaisessa, ja klo 18 mun piti saada sämpylä. Mies olo vielä ihan ähkyssä :-D
 
Olisipa mullakin oikeesti joskus nälkä eikä niin että pakolla yrittää keksiä jotain mikä saattaisi mennä alas. Ei mulla siis pahoinvointia ole, mutta jos ei oo nälän tunnetta niin mikä tahansa ei sitten kelpaakaan. Huoh. Ja närästystä täälläkin.
 
Täälläkin vaivaa ennemmin ruokahaluttomuus kuin nälkä :rolleyes: pelkkä ajatus joistain ruuista oksettaa ja kun tietää että pitäisi syödä joutuu miettimään mikä ei ällötä liika kun mitään ei tee mieli. On raskaus vaan niin erilaista kaikilla! Hyvä puoli tässä on ettei painoa ainakaan kerry kun sitä alkajaisiksi olikin enemmän kuin omiin tarpeisiin. ;)
 
Mulla on ihan samanlaista tuon ruan kanssa...ei tee mieli syödä...Mitään ei tee mieli... ja sitten kun tekee joudun oksentaa kaikki pois... viikon verran ollut niin kauheeta oksentelua että joka ruan minkä syö joutuu oksentaa pois vaikkei olisi ollut ees huonoa oloa.... tulee vain yhtäkkiä stoppi ja juoksu vessaa :rolleyes:
 
Takaisin
Top