La Helmikuu 2016

Kävin hakee Jätkäsaaren verkkokauppa.comista mun doplerin 50€.
 
Käytiin aamulla nt-ultrassa ja nyt on vähän ristiriitaiset fiilikset... Heti pikkuisen nähtyäni kiinnitin huomion niskaturvotukseen, joka mun silmissä näytti tosi runsaalta. Sit se ultraaja sen siinä mittaskin ja lukemat pläjähti näytölle: 2,6mm. Mulle tuli niin pelko ja huoli, että onko kaikki ok. Viikotkaan ei ihan vastannut alkuraskauden ultran mukaan määriteltyä laskettua aikaa ja ultraaja päätti vaihtaa sitä, kun tämä on kuulemma nyt paljon tarkempi arvio. Aikaistui neljällä päivällä ollen nyt selkeesti tammikuussa 25.1. Nyt ois siis rv 13+1 menossa, et siihen nähden vähän myöhässä kai tuo nt-ultra... Päälakimitta ois vastannut alkuperästä laskettua aikaa ja sen mukaan menossa ois nyt 12+4. Et tuokin jäi mietityttämään, et onko normaalia.

Nyt pitää kuulemma odotella n. viikko, et jos mitään ei kuulu niin kaikki on ollut seuloissa ok, mut jos ne sieltä soittaa niin sit on jotain häikkää. Postissa ei vissiin tuu mitään lappustakaan, et sais tietä riskilukua ellei soittoa kuulu. Mulla neuvolalääkärille aika 3.8. et sit pitää kysellä siltä, onko kaikki ok ja normaalisti vai onko syytä huolestua.
Muilta mammoilta kuullut, et yleensä alle 3 alle on vielä normaalit turvotukset, mut ärsyttää, kun ei se ultraaja mitään niistä sanonut. Eikä muutenkaan sanonut, että kaikki hyvin ja normaalisti. Mut nyt vaan odoteltava ja toivottava, ettei puhelin soi ja kaikki ois niin kuin pitääkin! Ehkä tää on ihan normaalia stressaamista ja jännittämistä ensimmäistä odottaessa.
 
Mulle kyllä tänään painotti ultrassa että joka tapauksessa pitää vastaus saada seulonnasta. Negatiivinen tulee kotiin kirjeenä mut positiivinen yleensä soitetaan. Kätilö myös painotti että niskaturvotus on vain yksi tekijä jota arvioidaan ja vaikka se olisi negatiivinen, voi seulonta silti on positiivinen ja toisin päin. Ja tosiaan 3 mm asti on vielä normaalin rajoissa. Siinä seulassahan yhdistetään niskaturvotus, verikokeen tulokset ja äidin ikä ja paino. Ei kannata murehtia ennen kuin vastaus tulee. Ja seulontakin on tehty niin että noin 5% äideistä saa positiivisen tuloksen, eli se ei todellakaan tarkoita automaattisesti että vauvalla olisi kromosomisto poikkeavuus.
 
Musta_lammas, toivottavasti kaikki on aivan hyvin. Itse eilen panikoin noista labra-arvoistani joista jo soitin aamulla neuvolaan jossa sanottiin että viitearvojen sisällä ollaan ja ensi keskiviikkona sitten lääkärineuvolatätin kanssa saa ne kaikki muut tulokset sitten :) toi aamun päivystävä neuvola ainakin täällä kuopiossa keskustassa on ihana. Aina saa lämpimän vastaan oton että jos jokin mietityttää niin soittele sinne huomenna jos saisivat paremman mielen siullekin!
 
Vihdoinkin sain luettua koko tämän ketjun. Joten nyt voisin itsekin liittyä tähän(kin) mukaan, muutamaan muuhun ketjuun olenkin jo kirjoitellut.

Eli täällä olisi 32v kahden lapsen äiti eli kolmatta odotellaan syntyväksi helmikuun lopulla. Poika on 6v ja tyttö 3,5v. Lisäksi perheessämme on lasten isä, jolla on ennestään 4lasta (eivät asu meillä): pojat 18v, 16v ja 14v sekä tyttö 10v.
Muutamat tutut aina vitsailet miehelle että onko perustamassa omaa futisjoukkuetta, muutamasti oon vastannut että meillähän on jo jäkiskentällinen, niin eiks se riitäkään :woot:
 
Tervetuloa LaSanna! :) Teillähän on kokonaisuudessaan ihan hyvänkokoinen poppoo! :)

E-d, toivon sulle kaikkea hyvää. ♡ :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: e-d
ei hittolainen, ei olisi pitänyt märehtiä oireiden vähyyttä, sillä nyt on ollut parina iltana pahoinvointia ja tänään kuvottaa jotenkin ihan superrajusti :D oksentamaan en ole vielä joutunut mutta pahoinvointiin tottumattomalle tämäkin kuvotus jo tuntuu. yh.
 
Mä jouduin eilen illalla lähtemään päivystykseen, kun illan aikana iski ihan järjetön ja sietämätön päänsärky. Kipu oli niin raju, että oksensinkin ensimmäistä kertaa. On ollut pahoinvointia muutenkin, mutta kertaakaan en ole oksentanut. Siellä sitä sitten jonottelin kolme tuntia tuskissani (ei ehkä koskaan ole ollut sellaista päänsärkyä ja huonoa oloa) ja katselin miten yks toisensa jälkeen munkin jälkeen tulleita kutsuttiin. Kun vihdoin pääsin lääkärin juttusille, sain pelkkää jutteluapua ja panadol-reseptin. Lähettivät kotiin. Tuska oli ihan yhtä sietämätön nukkumaan mennessä, mutta olin onneksi saanut luvan ottaa vielä gramman parasetamolia. Joskus se sitten lakkasi, kun olin vähän nukkunutkin.

Nyt hurjasti pelottaa, ettei tästä vaan tule uusi raskausoire ja tapa. Päänsärky on kai kuitenkin normaalia, kun elimistö totuttelee muuttuviin hormoneihin. En millään tahtoisi kokea eilistä uudestaan :(
 
Täällä oli eilen illalla ihan sama, ilman päivystystä. Ihan kuin olisi ollut migreeni kohtaus mutta ei ollut sitä. Aivan kamala päänsärky eikä meillä tietenkään yhtään särkylääkettä :( yhä jomottelee päätä eikä yöllä ole tarvinnut pahemmin nukkua.
 
Täälläkin oli kova päänsärky eilen, mutta onneksi grammman panadoli vei sen pois ja sai nukuttua.

Enemmän olen huolissani siitä, että nyt on noin viikon tiputellut veristä/ ruskeaa vuotoa. Sitä tulee tosi vähän ja lähinnä vessakäynnin yhteydessä eikä sen määrä ole tässä lisääntynyt (vielä, toivotaan ettei lisäännykään) eli ei kai pitäisi olla liian huolissaan, mutta.... Ultraan on vielä yli 3 viikkoa, olisi hirveän kiva nähdä onko tuolla kaikki kunnossa. Niin ja tänään 8+6.
 
Sportmumille pahoittelut! Kyllä tuntu kurjalta lukea tuosta käänteestä! Eipä sitä ennen tätä palstaa ole tajunnutkaan, kuinka paljon alkaneista raskauksista ei jatku :-(

Mahtava kuulla ed että nyt kaikki mallillaan ja pääsette uuden yritykseen. Onnea matkaan!

Bb mulla on kans noita nipistyksiä ja kiristyksiä eri puolilla. Tunturikettu, me taidetaan olla aika samoissa päivissä ja mulla yhtäläiset oireet. Pahoinvoinnit on pahentunut vaikka en oo minäkään Yrjön kanssa ruvennu tuttavuutta tekemään. Mutta aika lähellä jo on ollut.

Muillekin terkkuja ;-)
 
joo, on tosiaan tullut ihan yllätyksenä miten moni raskaus päättyy :( tai kun ei ole itse ollut juurikaan näiden asioiden äärellä ennen ja lähipiirissäkään ei ole keskenmenoja ollut.. toivottavasti meillä lopuilla nyt menee ainakin hyvin loppuun saakka ja E-D ja Sportmum pääsevät pian yrittämään uudelleen :)

Meillä on tänään eka neuvola, jännää! :D Minulle ja miehelle on molemmille nämä vanhemmuusjutut niin uusia ja ihmeellisiä että pelkästään neuvolan ovista sisäänkäveleminen on sellainen "APUA MITEN JÄNNÄÄ"-hetki :D
 
E-d, ei ne täällä espoossa kait ota ultraan, jos ei pahoja vuotoja tai kipuja ole :( näin ainakin puhelimessa sanottiin. Ei ottanut edes viimeksi keskenmenon ja vuodon kanssa, kun pärjäsin kotona.

Mutta mulla on huomenna eka neuvola, niin ajattelin siellä kysyä jos jotain voisi tehdä, edes yrittää niitä sydänääniä kuunnella vaikka silloin onkin vasta 9+0.
 
Takaisin
Top