Käytiin aamulla nt-ultrassa ja nyt on vähän ristiriitaiset fiilikset... Heti pikkuisen nähtyäni kiinnitin huomion niskaturvotukseen, joka mun silmissä näytti tosi runsaalta. Sit se ultraaja sen siinä mittaskin ja lukemat pläjähti näytölle: 2,6mm. Mulle tuli niin pelko ja huoli, että onko kaikki ok. Viikotkaan ei ihan vastannut alkuraskauden ultran mukaan määriteltyä laskettua aikaa ja ultraaja päätti vaihtaa sitä, kun tämä on kuulemma nyt paljon tarkempi arvio. Aikaistui neljällä päivällä ollen nyt selkeesti tammikuussa 25.1. Nyt ois siis rv 13+1 menossa, et siihen nähden vähän myöhässä kai tuo nt-ultra... Päälakimitta ois vastannut alkuperästä laskettua aikaa ja sen mukaan menossa ois nyt 12+4. Et tuokin jäi mietityttämään, et onko normaalia.
Nyt pitää kuulemma odotella n. viikko, et jos mitään ei kuulu niin kaikki on ollut seuloissa ok, mut jos ne sieltä soittaa niin sit on jotain häikkää. Postissa ei vissiin tuu mitään lappustakaan, et sais tietä riskilukua ellei soittoa kuulu. Mulla neuvolalääkärille aika 3.8. et sit pitää kysellä siltä, onko kaikki ok ja normaalisti vai onko syytä huolestua.
Muilta mammoilta kuullut, et yleensä alle 3 alle on vielä normaalit turvotukset, mut ärsyttää, kun ei se ultraaja mitään niistä sanonut. Eikä muutenkaan sanonut, että kaikki hyvin ja normaalisti. Mut nyt vaan odoteltava ja toivottava, ettei puhelin soi ja kaikki ois niin kuin pitääkin! Ehkä tää on ihan normaalia stressaamista ja jännittämistä ensimmäistä odottaessa.