La Helmikuu 2016

En mä mitenkään oo väittäny olleeni oikeassa. Mä luulin asian olleen niin kun omat raskaussovellukset kertoo niin :D pahoitteluni tietämättömyydestäni.
Näyttäs olevan tammikuistenkin ryhmäläiset kaikki väärän tiedon vallassa.
 
Noilla sovelluksilla on tosiaan ihan oma matikkansa BB, kyllä mäkin jo hehkutin vikaa riskiviikkoa kun tosiaan 11+1 menossa. Että tuli yllärinä myös minulle :) sinänsä hassua että tuollaiset faktat ei ole sovelluksissa kunnossa..
 
No mutta ainakin yksi virstan pylväs on ohi huomenna koska on 12+0 eli käsittääkseni 12 viikkoa täynnä eli keskenmenoriski pienentyy huimasti :D ja mitä tuota nettiä selasin niin on eriäviä mielipiteitä tästäkin asiasta paljon.. toiset sanoo että 9kk / 3 = 3kk kerrallaan eli se 12vk mutta kun tiedetään että raskaus kestää n. 40vk niin se ois 13+0 tai jopa 13+3 kuulema jonkun gynekologin mukaan.. joku jopa sanoo että toinen kolmannes alkas vasta 14+0 (42vk) opimme siis joka päivä jtn uutta :D ehkä tuolla ameriikoissa ajatellaan ton ensimäisen vaihtoehdon mukaan kun oma sovellukseni on englanninkielinen. Vau.fi sovellus ei kerro..
 
Jos lasketaan, että yksi kuukausi on 4 viikkoa, niin sitten raskauden pituudeksi tulisi 10kk, koska raskaus kestää 40 viikkoa... :D 40/4 =10 Joillain raskaus kestää 42 viikkoakin, mutta en ole koskaan kuullut kenenkään sanovan jonkun olevan 11. kuulla raskaana, mikä seuraisi tästä oudosta laskutavasta.

Jos ajatellaan, että raskaus kestää 9kk, ovat ne silloin kalenterikuukausia, ja yksi kalenterikuukausi on pidempi kuin 4 viikkoa (vain helmikuussa on 28 päivää, kaikissa muissa kuukausissa on enemmän). Keskimäärin kalenterikuukauden pituus on hitusen yli 30 päivää, joten 3 kalenterikuukautta on keskimäärin 91 päivää. 91/7=13, joten kolme kalenterikuukautta on 13 viikkoa, eikä 12.

Sen voi ajatella myös niin, että raskautta on kulunut 3 kalenterikuukautta silloin, kun viimeisten kuukautisten alkamispäivästä on kulunut tasan 3kk. Eli: minulla kuukautiset alkoivat 2.5., ja kun tuohon kuukausinumeroon lisää 3, saa tuloksen 2.8. Vasta silloin raskautta on kestänyt 3 kalenterikuukautta.
 
Muokattu viimeksi:
Jotenkin näköjään onnistuin iloisella ilmaisullani aiheuttammaan kärkkään keskustelun raskauden pituudesta. :D huomaa että täällä ollaan raskaana. Mut joo mä en oo koskaan aatellu raskautta matemaattisena toimituksena vaan vauvan tekona tähän maailmaan ja matemaattinen epälahjakkuuteni tuskin musta tekee huonoa äitiä :D mulle on sama loppuuko se kolmannes ens viikolla vai ens kuussa en oo ainaskaan perustamassa sitä ketjua enää. Taidan rueta myös nukkumaan kun alko ärsyttämään että mikä pätemiskisa tästä oikein tuli :O :S
 
Meillä neuvolassa puhutaan, että ensimmäinen kolmannes päättyy 12+0 eli 13. raskausviikolla ja tämän mukaan ajattelin mennä. Ekassa raskaudessa ihmettelin, että miksi toinen kolmannes on niin pitkä, mutta mitä väliä sillä oikeasti on? Tärkeintä on, että keskenmenon riski pienenee merkittävästi 12+0 jälkeen ja uskaltaa vapaammin nauttia raskaudesta.

Onnea siis bb merkkipaalun saavuttamisesta :) perässä tullaan muutaman viikon päästä
 
Jäitä hattuun, BB, ei ollut niin vakavasta asiasta kyse.:smiley-angelic003
Tässä kissahali, jos se tekisi maanantaiaamusta hitusen paremman.
e6hklCc.gif
 
Meillä mennään neuvolassa kans sen mukaan että 13 viikon saavutettua on eka kolmannes ohi. :)
 
:D raskauskiukutukset :D kiva kisuhali siellä.. tulipa ikävä omaa kisuu josta jouduin luopuu miehen allergian vuoksi pari vuotta sit.. <3

Ps. Haluan yksityiselle lisäultraan tässä rakenneultran välissä. Liian pitkä aika!
 
Hyvää maanantaita. Mulla on eilen ollut koko päivän sarvi otsassa ja näyttää olevan edelleen. Kaikissa vaatteissa näytän lihapullalle enkä halua liikkua mihinkään kotoa. Olis edes selkeä vauvamaha eikä tämmönen epämääräinen muhkura. Sori avautuminen.

Ärsyttää olla niin äkäinen!
 
Mullakin varsinkin iltaisin kaamea pömppis, vaikka pahoinvoinnin "ansiosta" paino tippunut melkein 4kg. Kaivoin jo viime raskaudesta säästämäni äitiyshousut esiin. Maha on niin arka ettei farkkuja varsinkaan pysty enää käyttämään eikä joka paikkaan kehtaa verkkareissa mennä
 
Mulla tänään 8+6. Mä oon muuttanut mieltäni 100 kertaa sen varhaisultran kanssa, mutta kyllä mä nyt meen sinne kuitenkin. :D Tänään klo 12, eli ihan kohta. Haluan saada varmuuden tähän epävarmuuteen. Edelleenkään ei oo minkäänlaisia oireita. Ei väsymystä, ei pissihätää, ei turvotusta, ei rintojen aristusta, ei mitään! Noh, kohta se sitten selviää.
 
Miulla tänään 8+0, huh kun aika meneekin nopeasti, äskenhän mie vasta sen testin tein ja oli juhannus! Tosin kuukausi vielä ekaan ultraan. Pitää kyl soitella tänään neuvolaan, ku mulla on aika matala verenpaine ollu ja huimaa ja väsyttää, se jopa pahentaa miun pahoinvointia.. Supistuksia ollu myös ja pitää kysellä mitä se lääkäri sano niistä miun migreenilääkkeistä et saako semmosia edes syödä. Mie oon nyt jo niiin kypsä tähän ku on niin voimaton olo koko ajan!
 
tänään 9+1! tuntuu tosiaan et hirveetä vauhtia menee aika mut toisaalta sitten superhitaasti kun pitäisi vielä 3vkoa jännittää.. :D

SportMomille peukkuja, kerro miten kävi! :)
 
Takaisin
Top