La Helmikuu 2016

Balacenia, ootko kokeillut hapanmaitotuotteita, esim. viilejä, jogurtteja, piimää?

En oo kokeillu, täytyykin ostaa kaupasta seuraavalla kerralla viiliä tai rahkaa, jogurtista ja piimästä en tykkää.. :/
 
Mulla on nyt rv 11 alkanut selkeesti pahoinvointi helpottamaan, jei! Välillä tulee vielä huono olo, jos pääsee maha tosi tyhjäksi. Tosin nyt puhun vasta n. neljästä päivästä, joten voihan se pahoinvointi taas tästä yltyä uuteen nousuun. Hope not!

Balacenia, mä huomasin omalla kohdalla,että hiilihapolliset juomat pahensi närästystä. Vissyt ja kivennäisvedet on nyt saanut olla, vaikka normaalisti en mitään muuta oikein joisikaan. Haaste sinäänsä tuo nesteytys, kun sokeripitoisia en juo hiiva-alttiuden takia ja pelkkä vesikin väliin uppoaa aika heikosti...
 
Minulla ei pahoinvoitia ole ollut juuri lainkaan, mutta närästystä kylläkin. Sekin alkoi helpottaa pari viikkoa sitten, ja nyt se iskee vain silloin, jos on kauan aikaa syömättä. Tänään en muistanut aamupalaa, joten ehdin olemaan 15 tuntia syömättä ennen kuin tajusin, että nyt närästää, ja paljon. Onhan se ihan hyvä, että tuo huonovointisuus muistuttaa, että raskaana pitäisi syödä säännöllisesti. :)
 
Balacenia, mä huomasin omalla kohdalla,että hiilihapolliset juomat pahensi närästystä. Vissyt ja kivennäisvedet on nyt saanut olla, vaikka normaalisti en mitään muuta oikein joisikaan. Haaste sinäänsä tuo nesteytys, kun sokeripitoisia en juo hiiva-alttiuden takia ja pelkkä vesikin väliin uppoaa aika heikosti...

Mulla taas toi vissy on auttanut, rupee röyhtäsyttään, mikä helpottaa ainakin mun oloa. Mää kun en osaa tekoröyhtästä, niin ton vissyn avulla saa sit sitä ylimääräistä ilmaa pois mahasta...
 
T3pt sun pahoinvointi kuulostaa samalle ku kyn, onneksi nyt on jo lieventynyt.aamupalan saa enää oksentaa :D

Närästys tullut tännekkin "ihanaksi" ystäväksi.

Vissy on ollu myn kaveri kokl raskausajan ja siitä en luovu. Hanavesi pistää oksettamaan edelleen.

Mä en kestä mun nenää! Ihan hirveä superhajuaisti tullu. Hyi. Esikoinen tekee kakan päiväunilla, omassa huoneessa, ovi kiinni ja mä haistan sen olkkariin. Kaikki hajut ällöttää.

Tänään viikkoja poksui 11+0
 
T3pt sun pahoinvointi kuulostaa samalle ku kyn, onneksi nyt on jo lieventynyt.aamupalan saa enää oksentaa :D

Närästys tullut tännekkin "ihanaksi" ystäväksi.

Vissy on ollu myn kaveri kokl raskausajan ja siitä en luovu. Hanavesi pistää oksettamaan edelleen.

Mä en kestä mun nenää! Ihan hirveä superhajuaisti tullu. Hyi. Esikoinen tekee kakan päiväunilla, omassa huoneessa, ovi kiinni ja mä haistan sen olkkariin. Kaikki hajut ällöttää.

Tänään viikkoja poksui 11+0
Mulla on toi sama superhajuaisti :D kaikki ihme hajut äklöttää ja oksettaa.... Toivon että vähä helpottaa täs viikkojen myötä.
 
Jätin vissyt ja kuplajuomat enimmäkseen, kun ne selkeesti turvottaa enempi. Vaikeeta kyl ollut, kun tottunu aina juomaan kotona sodastreamilla hapotettua vettä :/ korkeintaan muutamana päivänä viikossa enää sitä lipitän. Toinen, mikä selkeesti turvottaa on suolainen ruoka. Yritän siis välttää sitäkin, mut vähän heikommalla menestyksellä, kun Tekee just mieli aina suolasta eikä makeaa...

Anopille kerrottu raskaudesta ja oli iloinen :) ehkä tulevalla viikolla kerron asiasta ainakin siskolleni hänen syntymäpäivänä ja sitten ehkä vanhemmillenikin. NT-ultra tiistaina, sitä odottelemaan seuraavaksi!

Oletteko pohtineet jo lapselle kummeja? Aika aikaista se on vielä miettiä, mut meille selvis vkloppuna, ettei miehen siskoista kukaan kuulu kirkkoon :( heistä ei siis virallisia kummeja voi tehdä. Sylikummiksi ainut vaihtoehto on siis mun ainut sisko ja saattaa olla että hänestä muutenkin tulee sit ainut virallinen kummi... Meillä kun ei oikein oo sellaisia kavereita, joita kummeina voitais nähdä tai joiden vois välttämättä kuvitella kulkevan matkassa seuraavat vuosikymmenet...
 
Tääläki kyllä tulee heti nokkaan haju jos pikkulikalla tulee köntsät housuun. :D ennen ei oo ollu mitään ongelmaa vaipan vaihdossa, niin nyt tuntuu että ei vaan pysty ku yökki lentää.... :/
 
Oletteko pohtineet jo lapselle kummeja? Aika aikaista se on vielä miettiä, mut meille selvis vkloppuna, ettei miehen siskoista kukaan kuulu kirkkoon :( heistä ei siis virallisia kummeja voi tehdä. Sylikummiksi ainut vaihtoehto on siis mun ainut sisko ja saattaa olla että hänestä muutenkin tulee sit ainut virallinen kummi... Meillä kun ei oikein oo sellaisia kavereita, joita kummeina voitais nähdä tai joiden vois välttämättä kuvitella kulkevan matkassa seuraavat vuosikymmenet...
Jos aiotte kastaa lapsen, niin kummeja tarvitaan kaksi.

Minäkin olen lähinnä itsekseni pohtinut, että tästä kummiasiasta voi tulla ongelmallinen. Meillä on myös sitä, ettei kaikki sisarukset kuulu kirkkoon, eikä meillä oikein ole niin hyviä ystäviä, joita voisin ajatella kummeiksi. Tai on niitä joitain, mutta heillä on jo ennestään tosi monta kummilasta. Saas nähdä ketä keksitään.
 
Järjestän lapselleni nimenantojuhlat, tottakai, mutta mitään uskonnollista niissä ei tulla näkemään. Tuntuisi valehtelulta nyt yhtäkkiä ruveta haluamaan kirkon palveluita, kun ei tuohon asiaan oikeasti usko.

Kirkon määritelmän mukaan kummien tehtävä on huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta, joten meidän lapsellemme ei tule kummeja, kun emme tuota kristillistä kasvatustakaan tarvitse. Jos lapsi haluaa liittyä kirkkoon, saa hän tehdä sen sitten kun lain mukaan kykenee itse tekemään tuon päätöksen.
 
En mäkään kuulunu kirkkoon sillon kun mua pyydettiin kummiksi mutta kunnia tehtävän vuoksi liityin kirkkoon uudelleen :) ♡ eli kirkkoon voi liittyä uudelleen :)
 
Meillä ei esikoista ole kastettu kirkkoon, mutta kummit hänellä on silti. Meidän suvussa kummit on aina olleet lapsen luottoaikuisia ja on esim. sovittu ettei joululahjoja osteta kuin kummilapsille kun meitä sirkuksia on aika paljon. Usein myös kummit viettäneet lapsen kanssa enemmän aikaa ja ehkä ottaneet mukaan reissuun tai vieneet huvipuistoon tai ihan vaan yökylään ☺
 
Ja yksi kummityttökin on vaikka en virallisesti kirjallisena. Pyydettiin jälkikäteen ja yhtä tärkeä tehtävä ilman viraölisuuksia. Ja samoin omalla pojalla on 1 kummi lisää joka ei virallistettu mutta kummi aina on ollut :)
 
Mulla on 2 kummia ja aiotaan kyllä kastaa meidän vauva kirkossa/seurakuntatalossa ja kummi vaihtoehtoja ei olla sen tarkemmin mietitty niinkö ei nimiäkään. Jokainen toki tekee omalla tavallaan..
 
Jos aiotte kastaa lapsen, niin kummeja tarvitaan kaksi.

Minäkin olen lähinnä itsekseni pohtinut, että tästä kummiasiasta voi tulla ongelmallinen. Meillä on myös sitä, ettei kaikki sisarukset kuulu kirkkoon, eikä meillä oikein ole niin hyviä ystäviä, joita voisin ajatella kummeiksi. Tai on niitä joitain, mutta heillä on jo ennestään tosi monta kummilasta. Saas nähdä ketä keksitään.

Hitsi, vai on niitä oltava vähintään kaksi. No hyvä, että tuli tietoon jo tässä vaiheessa niin voi alkaa tätä haastavaa valintaa pohtimaan. Halutaan kastaa lapsi kirkkoon, saa sitten myöhemmin itse erota, jos haluaa aikuisena niin.


Vaikkei uskonnollisia ollakaan niin koen omasta lapsuudesta mm. seurakunnan leirit, iltapäivätoiminnan, pyhäkoulun ja tyttökerhot jne. mukavina harrastuksina ja ajanvietteinä, joissa tavata kavereita ja viettää aikaa turvallisesti. Riparia ei myöskään pidä unohtaa, koska ainakin vielä itseni ikäluokassa sinne meni "kaikki" :) perinteitä kunnioittaen, mitä ois joulu-ja kevätjuhlatkaan olleet ilman joka vuotisia kirkossa käyntejä. Vaikkei ne mitään kohokohtia olleetkaan niin oppirauhan niissä lapsi, että välillä joutuu istumaan hiljaa, paikallaan ja osallistumaan myös "tylsiin" tilaisuuksiin.
 
Täällä alkaa pahoinvointi myös helpottaa ei oo enää niin lamaannuttavaa kuin pari viikkoa sitten oli, ei tarvii olla kokoajan napostelemassa jotain. Tosin tänä aamuna oli oksennus-aamu ja viimeks on ollu viime maanantaina joten pikkuhiljaa parempaa päin! :)

Tänään rv 10+2
 
Vaikkei uskonnollisia ollakaan niin koen omasta lapsuudesta mm. seurakunnan leirit, iltapäivätoiminnan, pyhäkoulun ja tyttökerhot jne. mukavina harrastuksina ja ajanvietteinä, joissa tavata kavereita ja viettää aikaa turvallisesti. Riparia ei myöskään pidä unohtaa, koska ainakin vielä itseni ikäluokassa sinne meni "kaikki" :) perinteitä kunnioittaen, mitä ois joulu-ja kevätjuhlatkaan olleet ilman joka vuotisia kirkossa käyntejä. Vaikkei ne mitään kohokohtia olleetkaan niin oppirauhan niissä lapsi, että välillä joutuu istumaan hiljaa, paikallaan ja osallistumaan myös "tylsiin" tilaisuuksiin.
Kaikkiin noihin lapsi kyllä pääsee mukaan, vaikkei kirkkoon kuuluisikaan. Kun itse kävin riparin, liikkui villi huhu, että kirkkoon kuulumattomat olivat etusijalla riparinvalinnassa, koska heidät haluttiin kirkkoon mukaan.
 
Minä kuulun luterilaiseen uskontoon ja kaikki lapset on kastettu ja tullaan kastamaan. Vaikken mikään himouskovainen olekaan, mut kyllä sillä on minun elämässäni on merkitystä.

Kummeja en kyllä yhtään tiedä vielä tälle kolmannelle lapselle. Kaikki läheisimmät taitaa olla jo käytetty :D
 
Takaisin
Top