La Helmikuu 2016

Oho kylläpäs tääl on taas keretty keskustelee :D hyvä et perässä pysyy :D

Jokainen pukee ja kasvattaa lapsensa kuten parhaaks näkee :) mut sitä vanhoillista ajattelumallia en enää ymmärrä että olis vaa poikien tai tyttöjen jutut :) miehelleki sanoin et jos poika tulee ja se haluaa pukeutua mekkoon niin sit se saa pukeutua mekkoon :D

Tänään töissä itkin ekan kerran, ku luin nuoren kirjottaman kirjeen..meni tunteisiin :D onneks nuoret ei nähny :D
 
Me oltiin kans eilen juhlissa. Oltiin molemmat selvinpäin kun miehellä on tänään töitä. Ei tarvinnut sitä sen enempää selitellä, vaan menin cokis linjalla ihan siinä siivellä :) illan isoin ongelma oli kyllä maha. Vaatetuksella sen sai kyllä hyvin piiloon, mutta housut painoi alavatsaa sen verran että istuminen rupesi tekemään muutaman tunnin jälkeen tosi tiukkaa. Sen takia sitten lähdettiinkin aika ajoissa kotiin. Tuntui ettei pakotus mennyt ohi koko iltana. Housut ei edes olleet vyötäröstä tiukat. Onko muilla ollut ongelmia?
 
En oo oikeen käyny missään nytmasun takia ku ei olla kerrottu vielä. Puolitoista viikkoa ku sais vielä salailtua.. ;) kummanki vanhemmille haluttais kertoa ennen ku koko pitäjä tietää. Halutaan käydä ultrassa ensin kattomassa että pienellä kaikki hyvin. <3
 
Me eilen vietettiin lepo iltaa ja saunottiin ja nautittiin toisista ♡ tänään heti aamusta käytiin sienistä ja löyty 2 litraa kanttarelleja... saa anoppi tänää herkkuja itellee :)
 
me oltiin eilen kaveripariskunnan häissä ja olihan se jotenkin kuumottavaa pyytää aina alkoholiton ja kattoa mitä syö jne jne. Kuluisipa aika nyt reippaasti niin ei tarvitsisi enää salailla ja olla kuin ei olisikaan, salaaminen tuntuu jotenkin tosi stressaavalta.

Miten olette toimineet jos joku on arvannut? Meillä tapahtui nyt viimeksi häissä niin, että eräs miehen kaveri arvasi välittömästi että raskaus on syy siihen etten juonut edes viiniä ruoan kanssa. Me ollaan sitten vaan myönnetty ja samaan hengenvetoon todettu että alussa ollaan, että ihan hys-hys juttu vielä :)
 
Meillä ei ole käynyt kyllä noin että kukaan olisi arvannut.
Varmaan kun on pitkä lapsettomuus takana niin kukaan ei uskalla sanoa vaikka veikkaisikin.
Olen tosin päättänyt että jos joku kysyy niin sanon ihan suoraan ja sillai olen parille kaverille kertonutkin sitten.
Ihana kun voi sanoa!!
Menispä aika pian niin vois muillekin rakkaille ja tärkeille kertoa! ❤️
 
Me ollaan jo kerrottu käytännössä kaikille. Eikä läheisiltä salailu olis pahoinvoinnin takia enää rv 6 jälkeen onnistunutkaan töissäkin olen jo pomolle ja yhdelle työkaverille kertonut kun en viitsi keksiä tekosyitä neuvoloiden ja ultrien ajalle. Noh nyt onneksi menossa jo 11+5 ja kaikki hyvin pahoinvointikin laantunut ja vaivaa vaan iltaisin eikä väsymyskään enää ihan niin voimakasta.
 
Jännää sekin, että jotkut haluavat hyökätä toisen mielipidettä vastaan. O.o En ole tähän vielä tällä foorumilla törmännyt. Kai mullakin oli oikeus oma mielipiteeni sanoa? Edelleenkään, mun mielestä mikään väri ei ole sidottu sukupuoleen, enkä ymmärrä, miksi edes pitäisi olla.

Jos ultrassa näkyy, niin ei muakaan haittaa, jos ne värkit sieltä selviää. Se ei tule vaikuttamaan oikeastaan mihinkään muuhun kuin lapsen nimeen. Ei sukupuolta tarvitse hävetä. :D Eikä pidäkään! Oli siellä sitten mitkä tahansa värkit.
Mä olen biologisesti nainen, mutta en ikinä milloinkaan pysty kuvittelemaan itseäni niihin "naisen rooleihin", joihin vielä tänäkin päivänä yhteiskunta yrittää meitä tuupata. Never. Minä haluan olla minä juuri sellaisena, kuin olen. Mua ei myöskään kiinnosta se, mitä puolisolla on jalkojen välissä. Sydän pitää olla paikoillaan ja järki päässä. :)

Suskin kanssa samaa mieltä siitä, että haluan lapseni kasvavan ensisijaisesti ihmiseksi ja ymmärtävän sen, että jokainen on yhtä arvokas. Tulen myös kertomaan hänelle, että aina toisinaan tulee vastaan ihmisiä, jotka eivät häntä kunnioita, mutta vahva ja fiksu ihminen nousee sellaisen yläpuolelle ja näyttää, että hän pystyy silti kunnioittamaan muita. :)
 
Forumeiden ja internetin ikävä puoli on se, että ei kuule äänensävyjä :D Oma tekstini oli lähinnä yleistä pohdintaa, ei niinkään kellekään yksittäin kohdistettu eikä varsinkaan hyökkäys. Esimerkiksi omassa kaveripiirissäni on henkilöitä, joiden sukupuolineutraaliset ja feminismiä uhkuvat jutut tursuavat jo ainakin meikäläisen korvista :D

Tämä keskustelu on sinänsä ihan hyvä aasinsilta siihen, miten etenkin naiset tuomitsevat toiset ja etenkin äidit tosi herkästi. Vaikka itse olen vasta alussa raskauteni kanssa niin johan on tullut kuultua "no minähän söin just sitä mitä halusin ja terve lapsi tuli" "no ei se nyt noin tarkkaa ole" jne jne. Pari kertaa sanonut tiukasti että tiedän kyllä mitä teen, kiitos vain :) Mitähän se on sitten kun lapsi on maailmassa..
 
Mekin ollaan lähes kaikille jo kerrottu. Kerrottiin jo aika alussa, kun ei malttanut olla kertomattakaan... Muutamia kavereita ja ei-niin-läheisiä sukulaisia on vielä joille ei ole kerrottu...

Töissä meinaan tosiaan ottaa asian puheeksi elokuussa kun lomilta palaan, ensin pomolle ja sitten muulle työporukalle. (meidän työpisteessä vaan 10hlö + 2 ateria ja siisteystyöntekijää)
 
Eipä täällä kukaan kenenkään kengille astu mun mielestä :D jokaisella on oma mielipide ja niistä syntyy helpostikin kiistaa :) en mä ainakaan ajattele olevani ahdasmielinen ja tyrkyttäväni lastani nyrkin ja hellan väliin jos puen hänet mekkoon.. ellen sitten erikseen sitä lapselle selitä että mekko on paha paha paha.. :D en mä ymmärrä nyt tätä haloota.. mut toki puen lapseni niinkun tykkään ja sitten myöhemmin saa itse päättää :) en aio tehdä asiasta mitään numeroa.
 
Onko muilla pahoinvointi helpottanut tao pahentunut viikkojen lisääntyessä? Itsellä menossa 8+6 ja viime päivät on saanu oksentaa melkein joka ruan jälkeen... tänään aamupala ... päiväkahvit anopilla ja äklöttää koko ajan :rolleyes:
 
Onko muilla pahoinvointi helpottanut tao pahentunut viikkojen lisääntyessä?

Mulla alkanut nyt helpottaa, viikkoja 11+3. Tosin oon saanu pahoinvoinnin seuraajaks Närästyksen, joka vaivaa n. 12h/päivä... Renniee menee ku karkkia ja vissyä litratolkulla... -.-' Lähes kaikki ruuat närästää, en enää tiiä mitä söisin!!! Ensin ei saanu syötyä pahoinvoinnin takia ja nyt närästyksen... :( Ja närästyksen takia (luultavimmin) oon myös pari kertaa ihan joutunu oksentaan... :( Toivottavasti helpottais kohta, muuten soitan neuvolaan ja anon jotain helpotusta. :D
 
Mulla tänään rv 12+0 ja kesken ruoan syönnin jouduin juosta vessaan oksentamaan. Kyllä vois tuo pahoinvointi jo loppua! :(
 
Mulla 9+4, etovaa oloa vain n. joka toinen päivä. Närästys tullut päivittäiseksi kaveriksi. Mutta on helpottanut siis jo vähän. Kauhea syömishimo jatkuvasti päällä!

Balacenia, ootko kokeillut hapanmaitotuotteita, esim. viilejä, jogurtteja, piimää?
 
Mulla on ollu monta päivää hirveä sipsi ja dippi himo. :( ei vaan vihti syödä ku naama kukkii ilman sipsien popsimistaki. Porkkanoita on tullu popsittua aikalailla. :D
 
Ostin eilen vesimeloonin, sitä sitten popsinut.. :)
 
Täällä 11+4 ja pahoinvointi helpottanut niin että korkeintaan yökityttää välillä. Närästystä kyllä on ja eilisen päivän kärsin huimauksesta... Jatkuva nälkä kalvaa eikä silti oikein mitään tee mieli...
 
Takaisin
Top