La Helmikuu 2016

Tulipa hiivasta mieleen.. Joskus emättimen ph-tasapaino menee sekaisin, esim. yhdyntä, uusi pesuaine, menkat, syitä on monia. Ja se aiheuttaa hiivan kaltaisia oireita, kuten kutinaa ja lievää kirvelyä. Saatavilla apteekeista emättimen ph-ta tasoittavia kapseleita. Mulla toimii tosi hyvin. Ja todennut 9/10 ettei se ollutkaan hiivaa. En muista valmisteen nimeä. Mut varmasti osaavat apteekissa neuvoa. Eikä kai ole haitaksi raskauden aikana, siitä en ole varma, kannattaa kysyä. Suosittelen. :)
 
Silv toivottavasti kaikki on hyvin. Kyllähän ne pahoinvoinnit ja muut voi jo alkaa helpottamaan lähestyttäessä 12 viikon rajaa. Ja mielikuvituskin tekee todella herkästi tepposet.
 
Mulla tuli suru puseroon kun vauvalehden sovelluksessa luki et pahoinvointi helpottaa yleensä viikoilla 14-16. Jos päätän etten usko sitä ja et kaikki loppuu vk:lla 12 ??? Placebo vaikutus ;)
 
:grinJa mä just luin jostain että vko 10 oireet on yleensä pahimmillaan tai olo voi olla jo niin hyvä ettei koko raskautta enää meinaa muistaa.
Että ihan lähteestä riippuen mikä nyt sitten on normaalia :wink
 
Kyllä mulla on ainakin tämä raskaus ollu semmonen, että olo on vaihdellut kokoajan ihan laidasta laitaan. Toisena päivänä oksettaa ja toisena päivänä ei ollu tietoakaan koko raskaudesta... tänään näyttäis olevan taas sellanen päivä etten tiiä koko asiasta mitään..
 
Mulle päivystyksessä sanottiin että pahoinvointi joko loppuu rv 11 tai sitten se voi jatkua synnytykseen asti.. Kun kävin yks perjantai hakees sairaslomaa.. Nyt on ollu viikko ilman mitään oloja, ihan kuin en olisi raskaana. Onneksi tosiaan doplerilla pystyy tarkistamaan asian, että kyllä se tuolla matkassa tulee.. :)
 
Tässä tämän päivän ulkonäkökriisien kanssa painiskellessani mietin, että olenko ainoa, jonka mielestä "raskaana oleva nainen oikein hehkuu"-fraasi on ihan täyttä höpöhöpöä :D Ainakin meikäläisen kohdalla: naama kukkii, hiukset rasvoittuu tunnissa, turvottaa ja mikään vaate ei näytä tai tunnu hyvältä päällä. Ihanaa lähteä ystäväpariskunnan häihin ylihuomenna kun olo on tämä.. :P
 
Haha minä! Mietin sitä jo esikoisen kohdalla eikä kukaan kyllä ikinä sanonut sitä kuuluisaa kliseetä "sähän ihan hehkut!" pah sanon minä. Ei mulla oo ikinä mitään raskaushehkua ollut, tuskin tulee nytkään. Hehkun ehkä siinä mielessä että hikoilen iltaisin ja jotain tehdessä kuin pieni sika ja naama hehkuu punaisena :D
 
No mua itteä naurattaa kun lisäsin eilen kuvan itsestäni faceen, kaverit kehuu kuinka oon laihtunut ja oon tehnyt kovaa työtä. Ja nää ei siis tiedä vielä että oon edes raskaana, yritä siinä sitten olla että joo-o. Lihonnu pari kiloa plussan jälkeen toki laihduin 10kiloa tammikuusta huhtikuuhun. Iltaisin on järjetön turvotus ja naama kukkii kuin perunapelto, mulla ei ees oikeesti ollu teininä tämmöstä finninaamaa.. No ensi viikon lauantaina lisätään ultra kuva tonne faceen niin loputkin saa tietää sitten tulevasta murusta.. :)

Ainiin, mun mies osti eilen nikotiinipurkkaa 204 kpl pakkauksen että hänkin nyt sitten näköjään yrittää lopettaa mikä on musta tosi upee homma, tiiän että sen on vähän vaikeempi lopettaa kun on joskus aikasemmin kokeillu laastareita jne niin ei auttanut, mutta eiköhän tää meidän muru motivoi sitä aikas paljon.. :)
 
Tätä on täälläkin mietitty, ja ilmeisesti sen hehkun "näkee" ainoastaan miehet :) ilmeisesti sillä on jotain tekemistä hormoonien kanssa...?
 
Katoin mun naamaa ja se ei hehku todellakaan ennemminkin nää finnit on ne mitkä "hehkuu " :-D:-D appivanhemmat kävi kaffilla ja kaffipöydässä esikoinen äidillä on oksennustauti ja mentiin miehen kanssa naamasta ihan punaiseksi en ollu valmistautunut että se nyt paljastuu kunnes anoppi sanoi että ei taida tää oksennustauti meihin tarttua :-) ja hyvät oli kuulemma uutiset :-)
 
Joo siis ei hehku tässä kropassa mikään kohta.. iho on niiiiiiiin kuiva että selkä varmaan kuoriutuu kohta irti.. ja naama.. no en oo koskaan näyttäny niin kamalalle ku nyt ku naama on niin kuiva, suupielet ja alahuulen alus on suihkun jälkeen niin kuiva,punainen ja kiree että itku! Ja silmäluomet hilseilee.. laita meikki naamaan ni kirvelee oikein. :( sit iltaisin ku läträän bepahtenia naamaan ni kiiltää koko lärvi.. sit tulee naaamaan finnejä.. SIIS KUIVAAN NAAMAAN FINNEJÄ?? :D no joo.. mut siis ei hehku ei.. vaikka mun mummo totesi että musta on kuulema tullut kaunis ja aikuinen nainen.. ja se kuulema selitti kun hän oli miettinyt kun näytin erilaiselta.. ja äiti kanssa sano että oon erilainen.. siis? Voisinko minäkin saada nähdä tämän hehkun ja kauneuden :o
 
Mulla on myös selkä kuivana ja kutisee!!
Oon kanssa muutaman kilon lihonnut plussan jälkeen ja lihakset vaihtunut läskiin.
En kyllä todellakaan hehku!
Ukko olis kyllä halukas läheiseen kanssakäymiseen koko ajan, että mä luulen mun kaiken hehkun olevan tuossa rintojen alueella, kun ovat niin turvoksissa.
Ehkä se on sitä miesten lanseeraamaa hehkua :grin
 
Täyty tulla taas täältä hakemaan lohtua, tai ainakin vertaistukea... Jännä miten reissussa on hy vä olla, ei vaivaa pahoinvointi, väsy tms. Mut sitte kun palaa taas kotiin, niin päivät menee ihan lagatessa :( turhauttaa kun ei saa mitään aikaan. Kokoajan kauhee väsy, pää tuntuu oudolta, närästää, kuvottaa (tosin vaan kahesti tullu yrjö, kerran toissa viikolla ja kerran tällä viikolla..)... Eka neuvola ja ultra on vasta ens viikolla, en oikein osaa vielä hihkua onnesta tän raskauden vuoksi kun pelkään ettei tuolla mahassa mikään elä. Miks sitä ekaa ultraa pitää oottaa niin kauan?! Toki voihan se mennä kesken vaikka oiskin havaittu elossa eka.
Mullakin myös naama kukkii. Mulla on tosin vuosia ollu hormonaalinen akne, joka kyllä muutamaksi viikoks helpottu ja ehin jo iloita, kunnes tän viikon alussa molemmista poskista alko puskemaan paiseita... Mutta kuulostaa siltä etten oo ainut.
tsemppiä ja jaksamista muille!
 
Täyty tulla taas täältä hakemaan lohtua, tai ainakin vertaistukea... Jännä miten reissussa on hy vä olla, ei vaivaa pahoinvointi, väsy tms. Mut sitte kun palaa taas kotiin, niin päivät menee ihan lagatessa :( turhauttaa kun ei saa mitään aikaan. Kokoajan kauhee väsy, pää tuntuu oudolta, närästää, kuvottaa (tosin vaan kahesti tullu yrjö, kerran toissa viikolla ja kerran tällä viikolla..)... Eka neuvola ja ultra on vasta ens viikolla, en oikein osaa vielä hihkua onnesta tän raskauden vuoksi kun pelkään ettei tuolla mahassa mikään elä. Miks sitä ekaa ultraa pitää oottaa niin kauan?! Toki voihan se mennä kesken vaikka oiskin havaittu elossa eka.
Mullakin myös naama kukkii. Mulla on tosin vuosia ollu hormonaalinen akne, joka kyllä muutamaksi viikoks helpottu ja ehin jo iloita, kunnes tän viikon alussa molemmista poskista alko puskemaan paiseita... Mutta kuulostaa siltä etten oo ainut.
tsemppiä ja jaksamista muille!
 
Nua, mulla oli ihan sama juttu viime viikolla, mökkeillessä oli tosi hyvä oli, mutta heti kun pääsi kotiin, olo muuttui kamalaksi :(

Mulla on nyt kahtena aamuna tullut hiukan verta aamulla ja huoli on kova, mitä tässä käy. Juttelin pitkään aamulla neuvolan kanssa ja tietysti mitään ei voi tehdä kun odottaa tässä vaiheessa, täällä kun ei ultraan pääse kuin pahassa tilanteessa. Kävin kuitenkin verikokeessa, jossa selvittävät veriryhmän ja mahdollisen tarpeen sille rh- piikille. Eipä se mitään auta tähän tilanteeseen, mutta kuitenkin.
 
Tänään rv 9+4 ja sain ekaa kertaa sydänäänet kuuluviin kotidopplerilla! :) jännä miten heti muuttu jotenkin konkreettisemmaks tää raskaus. Ultraan on vielä reilu kaks viikkoo, nyt sinnekkin jaksaa taas odotella kun tietää että jotain siellä on :)
 
Täällä ei kyllä pahemmin ole peittoa heiluteltu. Säikähdin niin paljon kun pari kertaa tuli verta seksin jälkeen. Ei ole haluttanut ja toisekseen nukahdan aina kahdeksan yhdeksän välillä. . Herään aamulla viideltä. Olo ei ole mikään kovin hehkeä täälläkään, turvottaa ja koko ajan on nälkä. :D mulle on kans tullut naamaan näppylöitä! Toivottavasti ne kohta häviäis. Tupakan polton olen saanut jätettyä pois!! Jippii.

Niin ja tänään tuli äitipolille ultraankin aika, se on 27.7 :)
 
Täälläkään ei ole hehkusta tietoakaan, on iltasin niin ällöttävä olo ku turvottaa ja naama kukkii päivä päivältä enemmän... Yritin tänää ettiä itestäni sitä hehkua mut ei, sitä vaan ei oo vaikka mistä kulmasta yrittäis kattoa. :D
 
Takaisin
Top