La Helmikuu 2016

Meillä heiluu peitto lähes päivittäin... Ja on samat tuntemukset hommien jälkeen että alavatsaa koskee tms. Hetken aikaa, oon miettinyt että onko vaarallista mutta ei ilmeisesti. Ja hyvä niin saa mielenrauhan.. :)
 
Kuplakameli voimia! ♥
Mulla tekee mieli kokoajan en ymmärrä miksi:-D kävin hakee pahoinvointi ranneket :-)
 
Täällä on ne alun himot laantuneet. Seksin jälkeen pari päivää koskee alavatsaan, ja viimeks en saanut edes nukuttua kivun takia, ni yritä siinä sitten olla halukkaana..

Kuplakamelille tsemppiä sohvan nurkkaan! Jos sillä saa pidettyä pikkuisen matkassa niin kaikki on vaivan arvoista. Varmasti raskasta aikaa :(
 
Kyllä ne puolivälin aikoihin viimeistään palaa.. Seksihalut nääs.. Ainakin aiemmissa raskauksissa on itselläni ollu enemmän haluja ku millonkaa muulloin ja sitä riittää synnytykseen asti...
 
Oikein hävettää kun en ole ehtiny tänne kirjoitella mitään... Muutettiin just omakotitaloon ja kaikki pikkuhommat stressaa ja meinaa kaatua päälle.. Pitäs maalata sitä ja tätä ja laittaa toi lista kiinni ja korjata tämä.. Äh, onneks ei nyt enää ihan hirveästi oo kesken..

Täällä minä siis 25 ja mies 35. Mulle viides raskaus mutta toivottavasti ensimmäinen lapsi joka päätyy syliin asti, miehelle toinen lapsi.

Mua on alkanu pelottaa kun oireet aika lailla kaikki hävinny.. Rinnat enää ihan minimaalisen arat ja väsyttää, mut mua väsyttää aina muutenkin. Just tässä mietin että pitäiskö laittaa se doppleri tilaukseen niin sais mielenrauhan.. Neuvolassa kyl sanottiin että aina voi soittaa jos epäilyttää, et joka päivälle löytyy kyllä sellanen väli että ehditään kuunnella sydänäänet. Mut jotenkin vaan sekin pelottaa niin paljon etten uskalla edes soittaa. Nyt mennään rv 10+5, np-ultra vasta 28.7 :/
 
Kirjoitin vahingossa esittelytekstiä toiselle palstalle, kunnes tajusin mokani :D

Eli pieni esittely meistä: minä olen 29v, mies pari vuotta vanhempi. Naimisissa ollaan ja yhteensä oltu yhdessä viisi vuotta ja nyt odotetaan toivottavasti ensimmäistä lasta ❤️ yksi keskenmeno on taustalla helmikuussa, joten tämä alkuaika jännittää aika lailla. Huomenna pitäisi olla 8+0 eli vielä kuukausi jäljellä ekaa kolmannesta. Tuntuu, että aika menee tosi hitaasti!
 
Täällä peiton heiluttelu vähentynyt huomattavasti ei vaan oo ollu haluja pahoinvoinnin ja turvotuksen yms kanssa. Yöllä kuitenkin on unissa vaikka minkälaista villiä menoa :D
 
Täällä kans makuuhuoneessa rauhallista, ehkä siks että oon ku sahara ja toisekseen tuntuu et olis melkein krooninen hiivatulehdus :/
 
Silv, mulla kans tuo hiiva riesana... :meh: Vuosi sitten keväällä sain antibioottikuurin jälkeen elämäni ekan hiivatulehduksen, joka jäikin sitten lähes puolen vuoden vaivaksi. Sokerin jättäminen ja kuukauden diflucan-kuuri sit viimein auttoi...

Kunnes nyt sit plussan pärähdettyä sama ruljanssi alkoi. Yhden paikallishoitokuurin otin siinä rv5 paikkeilla, eikä mennyt kyllä sillä kokonaan ohi.
Neuvolalääkäri sanoi, että voi hyvin paikallislääkkeillä hoitaa, mut jos se ei häiritsevää ole, ei hiivasta sikiölle haittaakaan ole. Nyt sitten käytän vaan Multigyn voidetta, joka auttaa oireisiin ja välttelen sokereita...kun en halua toista kuuria ottaa vielä näin pian.

Tänään söin kesän ekan jäätelön ja nyt sitten odottelen, miten pahaksi hiiva taas äityy. Tavallaan hyvä, ettei sokereita ja makeita tuu syötyä, onpahan vähän terveellisempää syötävää keksittävä. Ehkä tuo painokin pysyy siten raskauden aikana kurissa :rolleyes:
 
Täälläkään ei ole vällyjen alla heiluteltu kun ne kaksi kertaa kun ollaan yritetty jotain niin olen oksentanut alussa ja lopussa.. :/ ei kauheen kiva. Nyt odotellaan että tyyntyis tää paha olo ja voisi oikesti ajatellakin koko asiaa, mutta juurikin siinä keskivaiheilta loppusuoralle on kyllä kanssemmoset halut ollu päälläns ettei mitään rajaa :-D
 
Meillä sit taas on peitto heilunut paljon enemmän mitä ennen raskautta :D useaan otteeseen saattaa parhaimpina päivinä peitto heilua :D
 
Kaisla: mä kans koitin paikallishoitoa mutta ei siitä ollu kyl juuri mitään hyötyä... Muutenkin tuntuu et sais purkillisen ceridalia voidella itteensä päivittäin et olis edes semmonen normaali kosteus tuolla alakerrassa... Multigyn? Mitäs taika-ainetta se on? :D
 
Mulle ei ees myyty apteekista hiivan lääkettä, kun kävin kysymässä ja kerroin raskaudesta. En tiedä oliko tietämätön kesätyöntekijä (nuori mies) vai onko tuolla maalla jotenkin tiukempia, kun mökkipaikkakunnallamme kävin kysymässä... Kyllä ketutti silloin, kun tyyppi kehotti mua varaamaan ajan ensin lääkäriin ja keskustelemaan sen kanssa. Piti vkloput yli odottaa ja sittenpä kai tuo hiivatulehdus vai mikä lie olikaan olikin jo paranemassa, kun oireet lieventy. Neuvolasta kysyin, et tartteeko tuolla tehdä jotain, mut sanovat vaan et käy pissatesteissä, kun muutenkin oli ne tulossa verikokeen yhteydessä. Testituloksista ei mitään ole kuulunut eli kaipa kaikki oli ok. Pitää varmaan neuvolassa keskustella tuosta hiiva-asiasta syksymmällä, kun on seuraava käynti.
 
Meillä peittojen heiluttelu on aika samaa luokkaa kun ennen raskauttakin, johtuen miehen iltapainoitteisesta työstä... Tosin en kyllä iltaisin ees varmaan pystyis/haluis mitää harrastella kun närästää, oksettaa, turvottaa yms...
 
Mulla tuli ekassa raskaudessa hiiva. Mutta ei ollu kauaa riesana ku hoiti heti. :) Sillon sano neuvolatäti että siitä ei oo haittaa sikiölle, mutta jos on hiiva loppuraskaudessa kun synnyttää niin saattaa tarttua lapseen. O.O
 
Meillä on onneksi tuo peittojen heilutus jatkunut :) joka päivä tai joka toinen. Sillon ku plussasin niin oli viikko ettei tehty mut sen jälkeen on kyllä oltu aktiivisia. :)
 
Toi Multigyn actigel voide on limakalvoja hoitava voide, jota voi käyttää tosiaan raskauden aikana. Pakkauksessa sanotaan sen auttavan limakalvojen ärtyneisyyteen ja myös ehkäisemään hiivaa. Ei se voide sitä hiivaa poista, mutta oon käyttänyt sitä just oireiden hoitamiseen. Mulla noi varsinaiset hiivalääkkeet kun itsessään jo teki kirvelyä, vissiin aika tököttejä nekin, niin päädyin joskus kokeilemaan tuota ja käytin ennen raskautta sitä aina, kun tuntui vähänkään hiivan tuntua.
 
Takaisin
Top