La Helmikuu 2016

Täällä myös yksi, jolla melko vähäiset oireet, väsyttää jonkin verran. Yökötystä aiheuttaa ainoastaan hampaiden pesu ja purkan syöminen (tätä menoa mulla ei oo kohta enää hampaita :D). Mut muutoin voin paremmin kuin hyvin kun esikoisesta halailin vessanpönttöä säännöllisesti viikolle 16 saakka. Tänään rv 8+6.
 
Minäkin luin tuosta kaksosraskaudesta, koska äitini äidin äiti oli kaksonen, samoin hänen äitinsä, joten tismalleen oikeanlaista sukurasitetta löytyy. Tosin tämä nyt ei vaikuta minuun kuitenkaan, koska tuo taipumus vaikuttaa siihen, kuinka monta monasolua irtoaa kerralla, ja koska kävin lapsettomuushoidoissa, minulla tiedetään, että niitä irtosi tasan yksi.

Tuo myös tarkoittaa sitä, että periytyvä kaksostaipumus aiheuttaa vain epäidenttisiä kaksosia. Tutkimusten mukaan identtiset kaksoset taas voivat tulla kenelle tahansa yhtä suurella todennäköisyydellä, ja niiden saamiseen ei ole taipumusta.
 
Hei naiset, siellä on säännöissä, että sen ryhmän jutut kuuluvat vain siihen ryhmään... :wink Ja en mä nyt mistään kiukkuisista äideistä tiedä, ihan yhtä kipakoita kommentteja sitä on saanut täälläkin toisinaan lukea. Naiset ja siihen vielä kirsikaksi päälle raskaushormonit :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: e-d
Täälläkin on saatu tutustua etovaan oloon, ainakin vielä ilman pytyn halaamista :wink elottava olo kestää välillä puolille päivin ja välillä siitä saa nauttia koko päivän annoksissa. Mutta viime viikon vu:n jälkeen oon aika rauhallisin mielin ja toivottavasti ei tämä tämän pahemmaksi muutukkaan, jaksaa sitten tuon nykyisen jälkikasvun kanssa paremmin :wacky: Rauhoituksen sananen myös teille jotka murehditte ettei ole oireita tai ne on vähentyneet: se on ihan normaalia. Mulla ei edellisessä ollut kun ihan lopussa kauhee väsy mut muuten ei mitään oireita ja kaikki meni mainiosti. Kannattaa vaan nauttia jos helpolla pääsee. :wink
 
Monikkoraskauksista muuten, mulla on isosiskokaksoset ja puolisolla pikkuvelikolmoset! :D Ei oo kyllä yhtään moniraskausolo, yksi riittäisi varsin hyvin :-D
 
Meitä on moneen junaan :) kiukkusia ja vähemmän kiukkusia xD mä ainakin tykkään tästä foorumin ilmapiiristä :) täällä on pääasiallisesti kaikki ihan huipputyyppejä ja mukavia ja vertaistuki on korvaamatonta. Lisäksi tykkään tästä "kasvottomuudesta" eli ei tarvi ketään alkaa tosi elämässä osottelemaan sormella että toi oli se ihme hyyppä. Ei sillä että täällä kukaan olisi mikään hyyppä :D mutta siis ymmärtänette varmaan mitä tarkoitan :) pidemmittä höpinöittä ! Ihanaa alkavaa viikonloppua, itse pakenin mökille selkäkipujeni kanssa lomailemaan ja saatanpa ehkä uidakin :) sauna lämpeämässä ja iltamässyksi juustonaksuja odottelemassa <3
 
Täällä on kiva yhteishenki ♡ täällä on ällötystä edelleen ja tissit on kipeät ja väsymystä on jonkun verran vk 9 ollaan nyt.nyt alkoi tekee mieli juustonaksuja täytyy ostaa huomenna :-D
 
Mä en malttanut olla kokeilematta dobleria ja täytyy sanoo että en oo varma kuulin sydänäänet vai olikohan omat äänet ? Kuului alavatsassa oikealta puolelta.
6 vuotta edellisestä kuulemisesta nii en mee vannomaan. Täytyisi malttaa odotella viikkojen lisääntymistä vielä ja kokeilla uudelleen tai odottaa sinne neuvolaan asti ♡
Täällä on kyllä niin hyvä henki kaikkien kesken :)
 
Hyvä että Kuplakamelilla kaikki hyvin ultrassa! :) Varmasti säikäytti, nyt vain toivotaan että lepo auttaa ja pieni pysyy kyydissä. Nuo hematoomat vaikuttavat aika yleisiltä?, tietääkö kukaan mikä niille altistaa?
 
Muokattu viimeksi:
Mullekki tuli doppler eilen postisa ja tänään viikkoja (tai eilen 9+4) kuulin pienen sydänäänet. Vaikka ar-ultrassa viime viikolla näin sykkeen ja kuulin, nii on se kiva kotonakin välillä etsiä. Toki, vielä niitä saa hakemalla hakea kun toinen on niin pieni että pääsee piiloon. :D

Pahoinvointi on alkanut helpottaa jonkin verran, ei tartte ku noin 3-4 kertaa päivässä oksentaa. Mutta etova olo silti on ja pysyy.

--

Viestiä muokattu
 
Last edited by a moderator:
Ja nyt sitten ne FB-säännöt! :grumpy:

Ketjua on taas jälleen kerran muokattu. Todella toivon, ettei tarvitse enää palata teidän luoksenne tällä asialla, helmikuiset! :rulez
 
Mä oon ymmärtänyt että on myös aika yleistä näiden hematoomien kanssa tuo kaksosraskaus. Siitä on mullekin joka ultraaja sanonut. Että olisi ollut alunperin 2 alkiota, joista toinen mennyt kesken ja on jotenkin syyllinen tähän hematoomaan. Mulla myös runsas kohdun laajeneminen ja nesteen määrä, puhuvat sen puolesta että tilat olisi ollut kahdelle. Äitini myös muisteli että hänen ensimmäisessä onnistuneessa raskaudessa olisi ollut sama tilanne. No mutta toivotaan että tämä yksi edes selviäsi.
Kiitos kaikille tsempeistä, kuplakameli kuittaa sängyn pohjalta ;)
 
Oon täs miettiny että voiks siitä olla jotain haittaa kuunnella dopplerilla kotona sydänääniä? Ajattelin vaan että onks joku määrä liikaa, et pitäiskö vaan enintää kerran viikos tjn. Kun siis tekis mieli tyyliin kuunnella joka päivä :D

Rv 9+0
 
Kysy tuosta koti-dopplerin käytöstä vaikka neuvolasta, sitten ainakin tiedetään, mitä mieltä Suomen viranomaistahot ovat. Googletuksella löytyi vain jenkkilän viranomaisten ohje, ettei noita suositella kotikäyttöön. (http://www.fda.gov/forconsumers/consumerupdates/ucm095508.htm)

Uskon, että jos laite on Suomessa ihan yleisesti markkinoilla (eikä pelkästään nettikaupoissa), on se silloin aika varmasti todettu turvalliseksi.

Wikiin tai lehtien nettipalstoihin en välttämättä tällaisissa asioissa luottaisi.
 
Joo pitää kysellä, katoin netistä ja löyty jotain tyylii kymmenen vuot vanhoi juttui ni luulen et tänäpäivän on vähän eri... :)
 
Täällä selvitty kolmen päivän mettäreissusta nuorison kanssa ja kummasti arvostaa taas ylellisyyksiä kuten suihkua :D oireetki on vähentyny siinä määrin ettei etovaa oloa ole ollut tiistain jälkeen, väsymys on ja pysyy sekä rinnat on arat. tänään rv 7+4. Nyt ei millään malttais oottaa maanantain varhaisultraan :)

Viimeks pohdin tota dopplerin hommaamista, mut nyt en oo miettiny ees asiaa :)
 
Takaisin
Top