La Helmikuu 2016

Vähäiset on oireet täälläkin.
Rinnat turvoksissa, mutta ei juuri ollenkaan kipeät. Jotain oloja on välillä, mutta en tiedä onko kuviteltuja vai todellisia...
Tänään oli neuvola ja huomenna ultra. Huomenna siis 9+0 ja ihan innolla odotan. Seuraavaan ultraan onkin sitten kolme viikkoa.
Nyt siis mennään yksityiselle, ihan vaan koska voin. Vähän rauhoittaa näitä epäilyksiäkin.
 
Mulla huono olo jatkuu. Alkaa aina aamulla ja helpottaa joskus neljän aikaan. Pakko vaan maata ja syödä vähän väliä jotain tuona aikana. Toisaalta hyvä kun on loma, koska en voisi töissäkään olla, mutta toisaalta taas harmittaa, kun ei voi tehdä mitään. Nyt on vielä hermo kireellä, kun en saanut yöllä nukuttua. Ekaan neuvolaankin on vielä pari viikkoa ja ekaan ultraan yli kuukausi. Kärsimättömälle, huonovointiselle ja väsyneelle pitkiä nämä viikot! Nyt 6+5. Sori tästä avautumisesta, mutta nyt ärsyttää :banghead:
 
Täälä oireet aikalailla väistyny. Ainut vaan että vessassa pitää ravata yölläki. Rv 10 :)
 
oireet on tässäkin suunnassa vähäisiä. tissit turvoksissa ja koskettaessa vähän arat, lisäksi väsyttää ja välillä tulee kuvotuksia. muuten ihan ok olo, ihan kuin en raskaana olisikaan :D

meillä eletään nyt jännittäviä aikoja kun sain yllättäen freelancer/keikkahommien ohelle 25h/vko vakityön! :) aika nappiin mennyt työkuviot kyllä kun vasta kuukausi sitten valmistuin ja töitä olisi melkein enemmän kuin ehtisin tehdä.. :D melkein harmittaa ajatus siitä että joudun jäämään mammalomalle kun on työkuviot niin kovassa vauhdissa! lisäksi mietityttää tietysti se, miten uudessa työpaikassa kerron että hei, en ookkaan töissä kun tän vuoden loppuun ja sit jään mammalomalle..
 
Mäkin itse valmistun lähihoitajaksi ensikuussa mutta tehnyt keväästä asti keikka työtä ja nyt kesätöissä ja mikä mahtavinta että kun kerroin töissä niin esimies sanoi heti mulle että töitä piisaa niinkauan kuin jaksan tehdä tai jään äitiyslomalle . Tässä menty täysillä tunneilla ja tää väsy ja pahoinvointi on pieni haitta ollut muttei oo töitä haitannut. Parinpäivän vapaat ja oikeestaan nukkunu nää päivät, onneks mies hoitaa lapsia ja tehny ruokaa ja siivonnu. Itellä viikot 7+3 ja todellinen väsy kausi alkanut.
 
Onneksi olkoon töistä!
Mulla ei ole kans edelleenkään mitään suurempaa vaivaa. Lievää pahoinvointelua on päivittäin silloin sun tällöin. Toisaalta oireista ilahtuukin, ettei ala ajatukset villiintyä. Puoltoista viikkoo pitäis kans sinnitellä neuvolaan, tuntuu ettei aika kulu mutta toisaalta onneks päivät on kuitenkin tähän asti aina jossain kohtaa päättyneet iltaan :) Että ehkä se neuvolapäiväkin sieltä saapuu. En oo vielä uskaltanut ostaa mitään, mutta jos ne sydänäänet sieltä saadaan esiin, nii heti vauvanvaatekauppaan :) Nii ja hirveen itkuherkkä must on tullut. Kaikenlaiset lapsiin liittyvät uutiset herkistää heti, niin kuin ne lapset jotka pelastettiin sieltä Yyterin rannalta tai sitten se lapsi, joka ei pelastunut naapurin uima-altaasta.... niisk..niisk. Ja muutenkin vähän kaikenlaiset asiat, ystävien surut yms.
Maha tosiaan pömpöttää, ihan eri malliin tulee esiin kun eka raskaudessa. Viikonloppuna piti oikein valikoida vaatteita kun olin suvun kera monta päivää.. no onneks lopulta oli niin kylmä, ettei siinä kerrosten alta mitään paljastunut. Joten minäkin kävin siis tupla-ajatuksen läpi. Olin niin ajatellut, että mitään sukupainoa ei siihen suuntaan ole, mutta itse asiassa miehen sisaruksissa on olleet kaksoset. Toinen heistä vaan on kuollut jo pikkulapsena, niin olin tämän täysin unohtanut. Mä olen itse aina toivonut kaksosia, joten se olisi kovin hauska yllätys...
Niin ja Kamelille paljon tsemppiä ja lepoa! Onneksi vielä kaikki hyvin! Ja muutenkin ihana kuulla teistä, jotka olitte päässeet saamaan todistuksen pienen olemassaolosta :)
 
Sain mun dopplerin tänää ja oli tietty pakko kokeilla vaikka en uskonu ääniä löytäväni viel näin ajoissa mut siellä jumputti sydän 150 :) tekis mieli vaan kuunnella niitä, ihana ääni ❤️
 
Joten minäkin kävin siis tupla-ajatuksen läpi. Olin niin ajatellut, että mitään sukupainoa ei siihen suuntaan ole, mutta itse asiassa miehen sisaruksissa on olleet kaksoset. Toinen heistä vaan on kuollut jo pikkulapsena, niin olin tämän täysin unohtanut. Mä olen itse aina toivonut kaksosia, joten se olisi kovin hauska yllätys...
Juuri luin tästä kaksosasiasta, kun itsekin leikin sillä ajatuksella. Meillä ei ole suvuissa kaksosia, niin päätin vähän tutustua asiaan. Hieman yllätyksekseni löysin tällaista:

"Kaksosraskauden mahdollisuus ei kuitenkaan periydy miehen sukulinjan kautta vaan ainoastaan äidin sukulinjaa pitkin. Kaksosraskauteen altistava geeniperimä kulkeutuu kuitenkin myös miesten kautta. Jos esimerkiksi naisen isoisä on itse kaksonen, silloin naisella on suurempi todennäköisyys kaksosraskauteen. Jos taas pariskunnan miesosapuolen sisar on kaksonen, tämä ei vaikuta parin kaksosmahdollisuuteen.

Kaksosraskauden mahdollisuus kulkee nimenomaan äidin sukulinjaa pitkin, sillä kaksosraskauden mahdollisuuteen vaikuttaa gonadotropiinitasot naisen elimistössä.

Jos naisen suvussa ei ole monikkoperheitä, naisella ei ole silloin kohonnutta kaksosraskausmahdollisuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö nainen voisi saada kaksosia. Hänellä on kuitenkin hieman pienempi mahdollisuus kaksosraskauteen"
 
fb-äidit? miksen tiedä mitään sellaisen ryhmän olemassaolosta :D voisin ehkä kyllä muutenkin tutustua tähän foorumiin paremmin, nyt kun oon jumahtanut tähän ketjuun kokonaan :D
 
Mä olin M3L kommentoimassa juuri samaa asiaa! :) mielenkiinnosta luin myös tuosta kaksosasiasta, mulla kun on sukurasite omien vanhempieni puolelta. Molempien vanhempieni äidit ovat kaksosia tahoillaan! :D kutsuisin tätä melko kohonneeksi riskiksi. :D
 
Harkitsin hirvi ihan samaa, kun alkoi mennä vähän vihamieliseksi jotenkin, mutta jäin nyt kuitenkin vielä seuraamaan tilannetta.
Ihanaa, että kuulit jo sydänäänet!! Kui pitkällä olet?
Huomenna ultra ja jännittää. ❤️
 
Joo ikä vaikuttaa, ja aika yllättävätkin seikat tupakoinnista maitotuotteisiin. Vau.fi sivustolla on oikein testi "voisinko minä saada kaksoset" (siitä tämä minunkin lainaus oli peräisin)
 
No niin, testi tehty: "on useita tekijöitä, jotka lisäävät kohdallasi monimunaisen kaksosraskauden mahdollisuutta". Eläköön maito :) Tuli vielä mieleen, että äidinpuoleisella serkullakin on kaksoset. Mut se nyt ei taida lisätä mahdollisuutta.
 
Takaisin
Top