La Helmikuu 2016

Pahoittelut menetyksen kohdanneille!!

Täysin oireettomiakin raskauksia on, eikä aina oireiden väheneminen tarkoita pahaa.
Jokainen raskaus on omanlaisensa.

Toivottavasti ei saada enempää huonoja uutisia tänne. ❤️
 
Pahoittelut km saaneille.. :(

Tänään tipahti postiluukusta mulle postia naikkarilta!

24.7 ois eka ultra ja rakenne ultra olis 15.9! :)
 
Alinah, miten olet onnistunut pääsemään naikkarille? Kun minun terkkarini sanoi, ettei sinne päästetä ketään nyt kun se on remontissa.
 
Soitin viime viikolla kättärille ja sieltä sanoivat että ei oo heillä mitään aikaa mulle että todennäköisesti tulee naikkarilta ja sieltä se tänään tuli. Papereissa tosin lukee että kannattaa tulla julkisilla kun parkkitilaa ei juurikaan ole remontin vuoksi. Ja mainittiin siitä uudesta lastensairaalaata, ehkä se ei oo sitten kokonaan remontissa kun mun yks kaveri menee sinne synnyttää ja la sillä on syyskuun alussa. :)
Toki mielummin olisin halunnut kättärille nuo ajat..

Muoks. Niillä taitaa olla korvaavat tilat haartmanissa. :)
 
Jep, Haartmanissa on korvaavia tiloja ja olen ymmärtänyt että ne jakaa aikoja ihan sillä perusteella kummassa on ekat vapaat ajat.
Mä toivoisin aikaa kättärille, mutta valitettavasti joudun menemään Hyvinkäälle.. Hyrrr...
 
Minä olen joka käänteessä pyytänyt tuota naikkaria, ja aina tulee vastaus, ettei sinne oteta kuin sektioita, vaikeasti sairaita vauvoja tai todella paljon ennenaikaisia synnytyksiä (eli kun oletetaan, että vauva painaa syntyessään alle 1,5 kg).
Valehtelevatko Vantaan neuvolat minulle törkeästi päin naamaa?
 
Onpas outoa, multa vaan kysyttiin ekassa neuvolassa kumpaan haluaisin mennä synnyttämään. Ja oon kuullut myös että se kummassa on tilaa niin sinne mennään... Ihme touhua sielä Vantaalla? Mä asun ihan tässä Helsingissä..
 
Ite oon ymmärtänyt et naikkari hoitaa erikoissynnytyksiä nyt kun on viel remonttia. Mut ultraavat kai ihan normisti mikäli kättäril on kiirettä. Itekin sain ajat naikkarille, asun siis vantaalla ja olin sanonut synnytyssairaalaksi kättärin. Mut synnyttämään meen mielestäni tuonne kättärille, enkä naikkarille vaikka ultra-ajat ovatkin siellä. Tietty mikäli huomaavat jotain riskijuttuja ultrassa, siirtyisin naikkarille.
 
Hei uteliaana kyselen kun odottelen neuvolaan pääsyä 21.7 pv vasta. Viikot silloin 9+2. . Eli millä viikoilla teillä on ollut neuvola joilla se jo ja onko sydänäänet kuulunut heti ekalla kerralla ? Sain itselle kotidoplerin kaverilta ja kokeilin ihan huvikseen muttei vielä kuulunut ja viikolla 7+2 menossa joten en odottanutkaan. Hieman ylipainoa itseltä löytyy joten vatsan peitettä on. Pitkä aika odottaa tuo 2 viikkoa vielä ekaan neuvolaan... :rolleyes:
 
Mulla oli eka neuvola 7+1, ei kuunneltu sydänääniä. Ens ti on eka ultra ja sillon 11+1 ja sitä odotellessa.. pakko malttaa odottaa vaan :/ tuntuu olevan aika erilaista tämä neuvola/sydänääni/ultraus suomessa riippuen missä asuu.. toisilla ultrataan kunnallisella puolella jo ekassa neuvolassa.. tai jo ennen ekaa neuvolaa.. mut ei vaan täällä :/
 
Mulla oli eka neuvola tänään, eikä siellä ollut tarkoituskaan kuunnella. Perus pissanäytteet, hemoglobiinit, verenpaineet sun muuta juttelua. Eka ultra on mullakin ens tiistaina, sitten toivottavasti nähdään mitä mahassa on. Neuvolatäti koki tarpeelliseksi vielä varoitella, ettei niillä huonoilla laitteilla välttämättä vielä silloin mitään näy. Tiistaina on neuvolan laskujen mukaan 8+6, mutta varmasti on vähemmän, kun kierto on pitkähkö. Ei kuitenkaan suostunut laskemaan muulla kuin 28:lla päivällä. Sittenpä se siellä ultrassa tarkentuu.
 
M3L, teillä ilmeisesti pääsee tohon ar-ultraan sit ku noin aikaseen ultraavat.. niin epäreilua.. kun itsellä ei sellaista mahdollisuutta siis ollut kun ainoat ultrat mitä kunta kustantaa on np-ultra joka siis tosiaan ens tiistaina ja sit seuraava onkin rakenne ultra.. en tiiä sit onks sit viel jtn ultria mut tuossa käsittääkseni kaikki mitä täältä saa irti. Olkaa onnellisia jotka saatte nähdä pikkuistanne useammin.. täällä jos haluaa nähdä niin saa tyhjentää kukkaronsa sit yksityisille ultraajille.
 
Mulla oli enkeliraskaudessa eka ultra 9+5 ja sydänäänet kuunneltiin mutta ei löytynyt. Onneksi naapurineukulla oli ultralaite huoneessaan niin pääsin siihen tsekkaukseen ja kaikki oli hyvin :) nyt rv 9+2 eka neuvola eli 2,5vk päästä. Toivon että silloinki olis se ultrakone et pääsis näkeen jos nyt maanantaina on ar ultrassa eka kaikki ok :)
 
Takaisin
Top