La Helmikuu 2016

Noni, gyne jolla olen YTHS:llä käynyt soitti tänään ja kuulosti aidosti iloiselta kun kerroin olevani raskaana. Siistiä oikeestaan, että sai kertoa edes jollekin! :D Se käski mun ensi viikolla varata ajan juhannuksen jälkeiselle viikolle, että tekee silloin ultraäänen. Kysyin että soitanko jo neuvolaan ja se sanoi että ei kannata vielä, soita sitten ultran jälkeen vasta kun tiedetään että siellä on elävä sikiö ja kaikki hyvin. Höh! Teillä muillahan on neuvola-ajat jo kauan ennen sitä kun edes menen ultraan. Mitenkähän päin tässä nyt olis sitten seuraavat KOLME VIIKKOA vielä! :O

Apua Silv, ei saa pelotella. Nyt en kyllä ainakaan uskalla tehdä tota yhtä testiä joka vielä on kaapissa. Mua niin ahdisti kun sain alun perinkin niin älyttömän haaleita viivoja.
 
Voi ei, ei ollu tarkoitus pelotella... Oon vain ite aivan paniikissa kun noita keskenmenoja on ollu niin paljon et joutu hoitoihin hakeutuun jo ennen sitä vuoden rajapyykkiä...
 
Radioboca: sehän tässä hauskinta onkin kun en ehtiny vielä muutaku verikokeessa ja yleislääkärillä käymään, lähete lähti just viime viikolla eteenpäin :D ainut että foolihappoannosta nostettiin keskenmenojen takia reippaasti ylöspäin..

neuvolaan soitettu :) eli niiden laskujen mukaan nyt 4+3 ja LA 5.2. Pääsen ennen neuvolakäyntiä ultraan 26.6 kun varmistetaan viikot (neuvolatädinkin mielestä yllättävän aikaisin plussa) ja sit eka neuvola 6.7 :)
 
Mäkin tuplasin mun foolihappoannoksen reilu kuukausi sitten kun luin sellaisen kirjan kuin The Fertility Diet ja siinä oli foolihaposta muun muassa tietoa, joka vakuutti mut. Kyllä kävi mielessä että noni, silläkö tää raskaus nyt sitten heti alkoi. :) Tosin olen syönyt koko tän puoltoista vuotta foolihappoa joka päivä, joten tiedä häntä. Mä tosiaan söin kyllä myös clomeja, mutta otin nekin vahingossa väärinä päivinä tässä kierrossa ja gyne oli hyvin pessimistinen mahdollisuuksista ja sanoi että nyt on kyllä varmaan koko systeemi sekaisin. Lisäksi vielä tässä kierrossa ekaa kertaa nostin aina jalat kohti kattoa ovulaation tietämillä yhdynnän jälkeen, niin epätoivoinen olin...

Kiva, meillä on sitten suunnilleeen samoihin aikoihin se ultra. Sille viikolle gyne siis käski sen varata. :)
 
Aijaa :) mä söin kans toukokuusta 2014 asti sitä perus 400 mikrog per päivä, nyt tähän kiertoon lääkärin määräyksestä 1200mikrog... Kai silläkin nyt jotain vaikutusta on :eek: jostain kumman syystä tässä kierrossa olin myös peppu ylhäällä melki joka touhuilun jälkeen :eek: ja kauhee kaljan himo iski viikko ennen plussaa (kiinnittymistä?) join sitten 3 olutta terassilla :D eikö alkoholin pitäis auttaa kun veri alkaa virrata? :D

Niin sä meet myös ennen ekaa neuvolaa Ar ultraan? :)
 
En tiedä, mä oon kuullut vaan että punaviini ovulaation jälkeen auttais kiinnittymiseen, siitä oli siinä kirjassakin, mut todettiin ettei tiedetä yhtään mihin se perustuu. :D Satuin mäkin kuitenkin juomaan jonkun verran punaviiniä joskus siinä viikko ovulaation jälkeen, joten kuka tietää.

Joo, gyne sanoi että pitää niiden clomien takia se ultra tehdä heti kun jotain näkyy. En tiedä miksi, ehkä ainakin siksi että kaksosraskauden todennäköisyys ainakin on suurempi clomeilla. Ja sanoi tosiaan että soita sen jälkeen vasta neuvolaan.

Pitäisköhän tota foolihappoa nyt sit jatkaa edelleen tupla-annoksella? Jätin toisen pois kun plussasin mut voiko se siis jotenkin myös ehkäistä keskenmenoja? Ei kai siitä haittaakaan oo ottaa sitä enemmän?
 
Ei pitäis olla haittaa, mun ainakin käskettiin sitä jatkaa. Kaksosraskauden mahdollisuus on kait suurempi myös tolla isolla foolihappoannoksella (mut siis olisko tutkimuksissa käytetty jopa 4000mikrog annosta...) että tuskin se meidän annoksilla vielä sitä riskiä nostaa :) kai silti se normi annoskin riittää, kunhan vaan ottaa ettei jätä vallan pois :)
 
Ärsyttää kun kaikki eivät saa tota ar-ultraa ilmaseksi :/ itse haluaisin myös mennä mutta tuskin kyllä pääsen ellen itse sitä rahoita. Kuopiossa olis edullisin kai jotai vähän alle 100€ tiedä sit kehtaako siihen rahaa laittaa. Lomarahatkin tulee itselle vasta nyt kesäkuun tiliin eli kuun lopussa. Tosin jos etukäteen varaisi sen ajan sinne jonnekin kuunvaihteeseen.. tosin mulla ehtisi olla eka neuvola jo ennen sitä kun siihen on enää reippa pari viikkoa. En tiiä kannattaako odottaa ensin neuvola vai mitääääh...
 
Bb joo onhan se niin et ois kiva ku kaikki pääsis siihen ultraan ennen ekaa neuvolaa... Mut valitettavasti lähes aina pitää olla jotain vikaa jossain et sinne pääsee :/
 
Silv, mus ei kyl muuta ookkaa ku vikaa :D en vaan kaikesta maininnut soittaessani neuvolaan. Mut katsellaan sit mitä se siellä ajattelee näistä mun ongelmallisista vaivoista. Tuskinpa mitään niinku kukaan muukaan tähän mennessä :D mut nooh oon miettiny että ehkä mä varaan sen ar ultran ens kuun alkuun enivei ja perun sen jos tulee jotain muutoksia suunnitelmiin sit :) makso mitä makso. Pakko mun on saada selvyys että kaikki on kunnossa tuolla pikkusella enkä jaksa oottaa sitä tietoo kahta kuukautta.
 
Mitä vikaa sussa BB on?

Mikä siinä ultrassa niinku maksaa ja mikä siinä on niin ihmeellistä? Siis eroaako raskausajan ultrat jotenkin ennen raskautta tehtävistä? Tuntuu niin hassulta ettei niitä meinata suostua tekemään, kun mua on ultrattu suunnilleen kerran kuussa jostain viime vuoden lopulta asti. Katsottu siis onko munarakkulaa (onko se oikee termi?) kehittymässä.

Muoks: Mut oon siis tosiaan käynyt YTHS:llä ja sitten kun ensin voitin sen taistelun että pääsin ylipäänsä gynekologia tapaamaan niin se onkin ollut tosi mukava, tehokas ja halunnut paljon tarkemmin seurata tilannetta kuin mitä usein saa netistä lukea.

Ja ainiin, onnea Lälly! :)
 
Lällylle kans täältä onnea :)

Radioboca, no mulla on kohdunkaulalla noita solumuutoksia joita jännitän vuoden päähän seuraavaan kontrolliin mut lapsettomuutta ei ole kun tärppäsi ensimäisestä yrityskierrosta tämä tapaus, sillä epäilenkin että en tule pääsemään mihinkään ylimääräsiin alkuraskauden ultriin joka siis tehdään vain ja ainoastaan käsittääkseni jos on oletettavasti noita raskautumisongelmia ja/tai lääkitystä monikkoraskausepäilyä tai kierron suhteen jotain epäselvää eli ei ole varmaa millon raskaus olisi alkanut. Ja sekään ei ole minulle ongelma kun tiedän tasan tarkkaan millon tärppi on käynyt :D ja testitkin sen todistaa :) mut joo joudun kunnallisella puolella odottamaan siihen normaaliin nt-ultraan (niskaturvotus) joka tehdään kai viikoilla 10-13 ? Ja haluaisin jo ennen sitä käydä mutta tuskin pääsen ilman että itse tosissaanki tämän lystin maksan ilman kelakorvauksia. :/ epäreilua sanoisinko!
 
Niin ja niistä vaivoista aloin puhumaan ja unohuin puolitiehen :D ku siis tosiaan noi solumuutokset ja sit epämääräiset kipuilut normikierroissa ja viimeiset 3 kuukautiset olivat aivan jotain omituista settiä.. ja viimeisimmät kestivätkin vain 2 päivää varsinaista vuotoa.. ja nyt olenkin jo raskaana ja tosiaan on alaselkä/lonkka vaivatki vaivanneet vuoden vaihteesta ja pelkään jo suunnilleen sairastavani kohta syöpää tätä menoa... Mut joo odottelen kärsivällisesti vaan tota neuvolaa että pääsen vaahtoamaan kaikesta mikä pelottaa ja ahdistaa ja jännittää jne.. mut joo tässä tämä tarina.
 
Moikka! Mä hyppään tuolta helmikuu 2014 ryhmästä tänne, eli toinen helmikuinen tulossa :) poika syntyi 12.2.2014 :Heartred

Multa poistettiin siis kierukka 12.5. eli heti sitten tärppäsi, mitä en yhtään oottanut, kun poikaa "tehtiin" vuoden verran :) LA olis näillä näkymin 5.2. :)
 
Tervetuloa mmaljo :) hauskasti samoihin aikoihin tärpännyt kuin esikoisestakin :)
 
kiitos :) juu, esikon laskettu oli 21.2. eli syntyi sitten 38+5 :)
 
Mä olin vähän ajoissa liikenteessä. Varasin ultran ja neuvolan. Meidän paikkakunnalla alkuraskauden uä kuuluu jokaiselle, ja se tehdään ennen neuvolan ensi käyntiä.nyt sitten pitäis kolme viikkoa jaksaa odottaa.
 
Takaisin
Top