La Helmikuu 2016

Tsemppiä teille tupakan kanssa kamppaileville! Ite en polta, joten ihan en pysty samaistumaan tuohon tilanteeseen. Mutta luulen, että kaikista odottajista löytyy aina jotain kritisoitavaa tai "huonoja tapoja", joihin on joidenkin ihmisten helppo puuttua...on se sitten liian vähäinen liikunta tai sitten liika liikunta tai huonot ruokailutottumukset, joku on ylipainoinen ja toista syytetään sitten liiasta laihuudesta jne. Toki on tärkeää pitää huoli pienestä ihmisen alusta vatsassa ja koettaa elää mahdollisimman terveellisesti, mutta täytyy äidin olla myös itselleen armollinen. Yrittää parhaansa. :)

Täällä on tänään menossa rv8+6 ja aamu alkoi jäätävällä pahoinvoinnilla, tosin en edellenkään oksenna. Aamupalan jälkeen painuin takaisin nukkumaan ja parin tunnin unien jälkeen olo alkaa olla kohtalainen. Harmittaa olla näin huonovointinen, kun ulkonakin olisi hyvä ilma, mutta toisaalta olen niin valtavan onnellinen siitä pienestä papusesta, joka tämän aiheuttaa. Mitäpä sitä ei kärsisi pienen eteen.
Meillä oli yritystä takana jo yli vuoden verran ja alkoi jo hieman olla pelkoa siitä, että näinköhän minä pystyn edes raskautumaan. Tutkimuksissakin käytiin ja tarkoitus oli elokuussa mennä jatkamaan lapsettomuuspolille ja kokeilemaan joitain hoitoja, mutta sitten tärppäsikin ihan luomusti:Heartred

Kovasti tässä koetamme molemmat pitää matalaa profiilia, kun se keskenmenoriski pelottaa vielä kovasti. Mutta kyllä ne puheet vaan välillä kääntyy tulevaan ja meidän pikku papuseen...jopa miehelläni, joka on selvästi ollut varovaisempi ja hillitympi näin alkuraskaudessa. Täytyy vain toivoa, että kaikki menee niin kuin pitää, tähän asiaan kun ei oikein voi itse vaikuttaa muuten.
 
Edellisellä sivulla jotkut puhu siitä, kun oireet lieventyneet. Niin minullakin_ehkä_saattaa olla, ainakin nyt tuntuu ettei ole NIIIN paha olo, kuin pari päivää sitten (vaikka oksensinkin eilen), ja ehkä tissit ei ole NIIN kipeät enään myöskään. Toivon ainakin että tämä pahan olon lievittyminen olisi totta. Se keskenmenoriski voisi tietty huolettaa, mutta yritän olla huolehtimatta etukäteen turhaan. Miehen lomakin alkaa kohta, ja päästään matkoille, jee :)
 
Applejack: kiva jos on pahoinvointi lieventynyt! Millä viikoilla olet? Mulla on oireet lisääntyneet vaikka sillon ku plussasin ja siitä pari viikkoa eteenpäin ei ollut minkäänlaisia oireita! Nyt on! Ei tartte enää olla huolissaan siitä että oonko oikeesti raskaana ja onko kaikki hyvin :D

onko muille helteet ollu hankalia? Mulle on ollu hirmu hankalia ja tänään on Ihanaa ku vähä viilenty kelit. Oon kyl kesäihminen henkeen ja vereen, mut pahoinvointi yhdistettynä jatkuvaan janoon ja pissalla ravaamiseen sekä huimaukseen älyttömässä kuumuudessa ei vaan sovi miulle :D mut on se kesä silti ihanaa aikaa!
 
Mä luulen et kuulin vauvan sydän äänet dopplerilla tänään :) nyt menossa 9+2 ni on vissii ihan mahdollista. Ensin löyty omat sykkeet ja sitte hetken päästä tosi nopea jumputus ♡ tuli kyllä niin hyvä mieli. Toivottavasti oli sykkeet eikä jotain muuta :) onko kukaan muu kuullut vielä kotona sykkeitä? :)
 
Se on joku angelsound tai vastaava :) katoin youtubesta jonku "opetusvideon" ni sitte sain kuuluviin. Pitää kuunnella ihan tosi alhaalta melkeen karvotuksen reunalta ja vähän niinku sen luun alta. Toki kaikilla vähä eri kohilla mut mulla näin :)
 
täällä saatiin jo kauhea itkupaniikki aikaiseksi huomisesta varhaisultrasta :D mies hämmentyneenä silitteli selkää kun märisin miten tissit ei oo enää juuri yhtään kipeet ja miten ei okseta yhtään ja miten ei tunnu siltä että olen raskaana ja miten paljon pelottaa maksaa siitä mahdollisuudesta että kuulee huonoja uutisia. kyllähän tuo huominen tietysti hermostuttaa ja jännittää, mutta että itkupaniikki.. :D

kotidobbler olisi kyllä ihana! :)
 
Minäkin eilen illalla kuuntelin miehen kanssa doplerilla pikkuista, sillä oli lauantai-illan bileet selkeesti meneillään sillon. Nyt tänään töiden jälkeen kuuntelin niin oli vähän rauhallisempi.. ;) nyt rv 10+0
 
Toivottavsti Tunturikettu kaikki on paremmin kuin hyvin!
Ilmoittele kun tiedät! Itsellä niin samat fiilikset ja ultra on vasta perjantaina..
Torstaina neuvola, ja olis jotenkin ollut kivempi jos se ultra olisi ollut ennen sitä...
Mutta pitäis varmaan vaan olla tyytyväinen näihin pieniin oireisiin.
Rinnat on kuitenkin edelleen turvoksissa, joten ihan kaikki ei ole kadonnut. Varsinkin aamulla kun heräsi niin huomasi, että jestas kun painavat.
Ja unet on todella villejä, joten jospa siellä masussa on kaikki hyvin! :)
20% naisista ei koe juuri mitään oireita ensimmäisen kolmanneksen aikana joten jospa tää on sitä.

Nyt alkaa kaikki meistä olla jo kolmannella kuulla. Hyvä me!!
Jospa huonoja uutisia ei enää tuliskaan.
 
Mut on taas huoli vallannut. Oireina on kyllä väsymystä ja etomista, mutta vähenemään päin. Tänään 9+0 enkä oo saanut sydänääniä doppelerilla kuulumaan, vaikka tiedän ettei näin aikasin välttämättä vielä kuulukaan. Huomenna on neuvola ja kysyn jos voisivat siellä yrittää löytää sen ihanan pikku jumputuksen <3
 
Tunturikettu tsemppiä huomiseen ultraan! Nämä pelot kulkevat varmasti kaikilla läpi raskauden, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Täällä myös vasta 6+4
 
Muokattu viimeksi:
Mä olin jo sen dopplerin kanssa innoissani et jee sydänäänet mut EI, lapsen isä totesi sen olevan joku tyhmä valtimo :( Meillä vasta 9+1. Enkä mä kyllä usko meidän omiin taitoihin, tuskin niitä ääniä yksin löydetäänkään ilman opastusta.
 
Mä just tilasin dopplerin ku kanssa vainot vaivaa ja jos sais ääniä kuulumaa jo ennen sitä np-ultraa ni ei tarvis jännittää niin pitkää ku en haluu enää yksityistä maksaa ku se varhaisultra oli 150e, oli kyllä sillon sen arvosta mut jos pikkasen säästäis näin ja vähentäis omaa huolta :)

Rv 8+2
 
Mä tarviin sen mun mielenrauhan takia :D (mulla siis muutama keskenmeno takana ni oon vähän jännityksestä sekasin) :eek:
 
Takaisin
Top