La Helmikuu 2016

Itsekin toivoisin enemmän oireita, kun oon kans kuullut, että silloin on suurempi todennäköisyys, että kaikki on hyvin... Onneksi yksi kaveri tänään kertoi, ettei ole kummassakaan raskaudessaan voinut pahoin, ja muutenkin raskaudet olleet hyvin oireettomat, mutta silti hänkin sai kaksi tervettä lasta.
Ei auta kuin toivoa parasta... :)

SportMom, katsoin kanssa, että samoilla päivillä mennään ja lähes samoilla oireilla / oireettomuuksilla.. :D
 
M3L, kamalaa. :( Mä luulen kyllä, että harkitsen itekin sitä varhaisultraa, jos tässä seuraavien viikkojen aikana ei ala lisää oireita tulemaan. Ihan jo senkin takia, että jos kaikki ei oo kunnossa, niin pääsee sit nopeammin eteenpäin.

ValkoinenPioni, täytyy nyt vaan toivoa vähän lisää oireita molemmille. Mutta mielelään ei liikaa kuitenkaan. :grin
 
Mä olen voinut kyllä aika hyvin koko raskauden, nyt 7+6 kunnes tänään illalla lensi ensimmäistä kertaa ykä.
Aamulla jo kaoin, mutta ei tullut mitään.
Rinnat on vain vähän kipeät ja turvoksissa, muuten ei mitään.
Viikko ultraan ja neuvolaan, jaksaa ehkä odottaa nyt kun kunnon oireetkin ilmestyi. :)
 
M3L, on ollut varmasti kamala kokemus :(

Mulla on ollut heti plussaamisen jälkeen pieni pelko, että tämä riemu loppuu ennen kuin kunnolla alkaakaan ja siksi olen koettanut pitää tosi matalaa profiilia. Kai se on vaan sitä, että yrittää mukamas valmistautua, jos se pettymys tulee, mutta jos keskenmeno tulee, niin tuskin olen sen paremmin valmiimpi sitä ottamaan vastaan siltikään.
Eli ehkäpä pitäisi vaan iloita ja olla onnellinen tämän hetken tilanteesta murehtimatta tulevia..hmmm, oivallus tämäkin.

Mulla varhaisultra maksoi sen 55e, kun kätilö teki sen ja olen kyllä tyytyväinen, että menin. Sain rauhoteltua itseäni, että ainakin nyt siellä masussa kasvaa joku ja on ihan oikeassa paikassa. Samalla sain vahvistuksen,että uskallan kertoa jo sisaruksilleni. Viime vkonloppuna oli pakko kertoa jo omille vanhemmilleni, jotka tulivat koko viikonlopuksi kylään...olin niin huonovointinen, että arvasin äitini huolestuvan jos ei mitään syytä kertoisi :joyful: Samalla sitten mieheni vanhemmat saivat tietää, heille tämä olisikin sitten ensimmäinen lapsenlapsi.

Ymmärrän kyllä tuon huolen oireettomuudesta...mulla oli viikko sitten yksi päivä, jolloin rintojen aristus katosi ja ei ollut lainkaan pahoinvointia koko päivänä. Olin aivan varma, että nyt se raskaus oli siinä ja kaikki on ohi. Nooo, seuraavana yönä heräsinkin sitten oikein mojovaan pahoinvointiin ja sitä on taas aika tauottomasti jatkunut. Ja rintojen aristuskin on taas tullut seuraksi, närästys nyt ei koskaan ole tauonnutkaan.
Mutta taitaa olla niin tosi yksilöllistä, kenelle tulee mitäkin raskausoireita... Yksi serkuistani ei ole odottaessaan ikinä kärsinyt pahoinvoinneista tai juurikaan mistään pahemmista raskausoireista (ainakin näin hän kertoi) :blackeye:ja kolme tervettä lasta on saanut. Toivotaan, että te SportMom ja ValkoinenPioni sekä muut oireettomat/vähäoireiset kuulutte näihin onnekkaisiin odottajiin!
 
Makaan sängyssä ja huohotan kuin urheilusuorituksen jälkeen. Pyörryttää ja silmiä polttaa. Oon ollut liikkeessä koko päivän normaalin kotona makaamisen sijaan, ni ei mikään ihme. Tai ehkä olen vaan saanut auringonpistoksen tossa tän päiväisessä paahteessa. Ainakin iho kärtsäsi kauniin punaiseksi. Nyt jos koskaan uni maistuu.
 
Itsekin kaksi keskenmenoa kokeneena sanoisin "lohdutuksen" sanoiksi sen kokeneille, että jos menee kesken niin silloin ei ole ollut edellytyksiä normaaliin raskauteen ja on tarkoitus että raskaus keskeytyy. Luonto hoitaa tehtävänsä, niin se vaan on. En itsekään tiedä, onko tämä raskaus keskeytynyt, kun viikot ei täsmännyt mitenkään ar-ultrassa. 13.7 on kontrolli ja sitten selviää mikä on tilanne. Nämä on asioita joiden kanssa on vaan elettävä... Päivä kerrallaan. Tsemppiä odotukseen kaikille tasapuolisesti :)
 
Muistakaapas sitten hyvät ihmiset se, että jokainen raskaus on yksilöllinen ja ettei ole kahta samanlaista odottajaa oireineen/oireettomina :)
Kun tuntuu, että se ettei ole oireita tarkoittaa suoralta kädeltä ongelmia. Höps :)

Ja olen Emskulin kanssa samoilla linjoilla :)
 
Maistuuko teillä muilla ruoka suussa ihan p*skalta? :D Anteeksi karkea kielen käyttö mutta ite oon nyt tän pahoinvoinnin kylkiäisenä huomannut, et monet ruuat mistä oon tykänny ja mitkä on ennen maistunut todella hyvältä, maistuu ihan kauheelta! Tänäänkin käytiin syömässä todella laadukkaassa ravintolassa ja otin lehtipihvin mikä on oikein miun herkkua, nii ei se maistunu juuri miltään! Maustevoikin oli ihan kauheen makusta.
 
Täälläkin 30+ ensimmäistään odottava (aiheesta vaihdettiin kommentteja varmaan jo edellisellä sivulla, mutta en ihan ehtinyt mukaan).
Mua huolestutti ihan hirveesti mun oireettomuus ja kävinkin keskiviikkona varhaisultrassa ja olinpa huojentunut, kun siellä oli kaikki hyvin. Sydänäänetkin saatiin kuuluviin (6+5)
 
Mulla ei ole alkanut se "metallinmaku" suussa, juuri sitä miehellekin ääneen ihmettelin. Muutenkin kaikki maistuu normaalilta. Ainoastaan hajut on alkaneet ällöttää rajusti. Joku kun mainitsi ällöttäneistä nuudeleista, niin kuvitelkaapa kun mieheni päätti toissailtana keittää naudan kielen. Se on jo muutenkin ällöttävää, mutta nyt haju meni yli. Vielä pahempi oli, kun se mikrotti sitä seuraavana iltana. Yhhyh.
 
Onnea uudet :) SportMom ja Pioni, joo se on just tällasta vähäisten oireiden kanssa, että epäilykset alkaa kohottaa päätään. Mulla on siis toinen tulossa (siis toivottavasti :) ) ja edellinen raskaus meni todella vähillä oireilla. Kipujuttuja ei ollut missään vaiheessa. Alkupuolella oli vaihtelevasti ällötystä (+väsymystä) ja lopussa närästystä, mutta muutoin voin paremmin kuin koskaan :) Rinnoissa ei tuntunut silloin eikä tunnu nyt. Eli vaikka siellä jotain kasvaakin, ei se välttämättä tunnu. Itsekään en ole mikään nuorikkosynnyttäjä ja lapsonen oli 4-kiloinen pitkä pötkelö. Joten levollista mieltä vain kaikille vähäoireisille!
ps. Tämä maha kyllä yllättää! Musta se jo näkyy, vaikka eihän tässä vaiheissa (6 + jotain) pitäis vielä olla mitään!
 
Minulla ei ole pahoinvointia ollenkaan, mutta varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Luin netistä Lopu jo! -tutkimuksesta lisää tietoa raskauspahoinvoinnista, ja ilmeisesti 20% odottajista välttyy siltä kokonaan. Toivon kovasti olevani noiden 20% joukossa.

Sivulta löytyi vielä alla oleva käppyrä:
viikot1.jpg


joka kertoo, milloin tutkimukseen osallistuvilla naisilla pahoinvointi alkoi (punaiset tolpat) ja loppui (vihreät tolpat). Alhaalla näkyvät numerot näyttävät monesko viikko. Todennäköisyydet ovat tuota luokkaa, tosin ei se minimaalinen todennäköisyys sitä onnetonta yksilöä lohduta, joka kärvistelee 34. viikolle asti pahoinvoinnin kourissa.
 
Kiitos Aamurusko! :)
Ja oli muutenkin mukava lueskella muiltakin, että vaikka olisi vähäoireinen raskaus, kaikki on silti ollut hyvin... :happy:
 
Kiitos tsempeistä! :) Olis kyllä kiva nähdä jotain tilastoja siitä, että kuinka paljon oireettomia (ja hyvin päättyneitä) alkuraskauksia on. Mulla kun ei oo edes sitä väsymystäkään, muista oireista puhumattakaan. Viimeiset selvät oireet oli juhannuksena ja sen jälkeen hiipui pois eikä nyt oo pariin päivään ollut yhtään mitään. Pystyyköhän ne siellä ensimmäisellä neuvolakäynnillä kuuntelemaan sydänääniä, vaikka ei ultratakaan? Helsingistä siis kyse. Mietin vaan että jos mä en siihen varhaisultraan mene niin missä vaiheessä mä saan tähän asiaan varmuuden... Mulla kun on eka neuvola vasta 3 viikon päästä ja eka ultra menee sit varmaan ainakin 5 viikon päähän.
 
M3L rankkoja kokemuksia :-(
oon sama mieltä että joku kirjoitti että luonto hoitaa tehtävänsä.
Täällä ei edelleenkään oo oireita nyt kun aloin muistelee niin tytöstä mulla ei ollu silloin oireita :-) Tosin aamuisin mä taas viihdyn enemmän sängyssä ku ei jaksa nousta.
Mä voisin kertoa mun tarinan mun kolmas raskaus: menin ekan neuvolaan ja tehtiin kaikki paperit ja juteltiin ja kaikki perusjutut sit se ultras viikkoja piti olla jo 9 niin se ei löytynyt mitään neuvolatäti teki vielä testin uudestaan että oonko edes raskaana ja kaksi viiva sieltä heti tuli. Epäilivät kohdunulkopuolista ja laittoivat heti äitiyspolille siellä ultrasivat alakautta ja löysivät jopa sykkeen olin viikolla 6+1 vasta. Mutta oli silloin kyl onnea matkassa olin valmistautunut jo pahimpaan. Nyt tuossa kävelee reipas taapero.
 
Kiva huomata, että muitakin vähäoireisia on, mulla tänään 6+2 ja edelleenkään ei oo varsinaista pahoinvointia. Rinnatkin oli kipeemmät viime viikolla kuin nyt. Onneksi enää vajaa viikko varhaisultraan...
 
täällä ei ole ollut tietoakaan varsinaisesta pahoinvoinnista. hetkittäistä kuvotusta silloin tällöin mutta muuten ruoka maistuu kuten ennenkin ja itseasiassa vielä paremminkin :) rinnat ovat turvoksissa ja arat etenkin aamuisin, vatsaa turvottaa pahiten illalla ja väsymys on kova. lisäksi vessassa tulee ravattua ja on pientä kipuilua ja nippailuja välillä. mutta muuten ollaan menty aika vähillä oireilla täällä :)

varhaisultraa yritän saada varattua ensi viikolle, maanantaina esimerkiksi jo 7+4 niin pitäisi siellä jotain näkyä jos on näkyäkseen.. hui :)
 
Eipä täälläkäön oireita juuri ole paitsi rinnat on kipeet ja tää väsymys..ainoo ero edellisee raskautee on et nyt ollu enemmän sellast pientä etovaa oloa, joka pysyy väkisin syömisel kurissa..
 
Takaisin
Top