La Helmikuu 2016

Mulla taas on masu kivut vähentynyt, mutta koko päivän jatkuva ällötys vaan jatkuu :/ se vaikuttaa eloonkin, tuntuu et raahaudun päivän läpi ihan aaveen näköisenä kun on niin paha olo koko ajan... ja pakko syödä tunnin välein jotain hiilihydraattia ja oon lämmitelly esim. laatikkoruokaa pitkin päivää pieniä annoksia, että olo pysyisi siedettävänä eikä menisi oksentamiseen. Ja ruoka ei houkuta, mun syöminen on tosi hidasta. Vesikään ei houkuta, niin lievä nestehukka meinaa uhata. Lasken jo viikkoja siihen, kun 12 viikkoa täyttyy, siihen aikoihin viimeksi muistaakseni pahoivointi lievittyi niin et en enää oksennellut ja kahvi (ja ruoka) alkoi maistua, muistaakseni..

Niin ja semmonen vähän flunssainen olo on, mutta en tiedä johtuuko se siitä kun välillä on varmaan pieni nestehukka. Tai kai se ruuminlämpö voi olla koholla.

Mulla on 2 ja puolen viikon päästä neuvola, mutta siellä tuskin ultrataan niin en erityisesti sitä odota.
 
Heips! Vieläköhän mahtuisi mukaan yksi odottaja..?
Laskettuaika 8.2 eli rv8+3 on kasassa ja esikoista odotellaan. Eilen käytiin varhaisultrassa tarkistamassa, että siellä masussa on joku todella kasvamassa ja siellähän se 18mm mittainen papunen kölli ja sydän sykki napakasti :Heartred:Heartred Niskaturvotusultra on sit 4vkon päästä eli sinne asti on taas elettävä vähän pimennossa, miten masussa jaksellaan.

Etominen ja ällötys alkoi 6+ viikolla ja on hirmu vaikea saada syödyksi ja juoduksi järkevästi...vesilasikin yököttää! Ja alavatsa pömpöttää jo siihen malliin turvotuksesta, että luulis jo olevan pidemmälläkin raskaana!

Kovasti yritämme olla miehen kanssa maltillisia tämän raskauden kanssa, yli vuosi on yritystä takana ja tämä on ihka ensimmäinen tärppi ikinä...keskenmenon mahdollisuus hirvittää, kun ikääkin on jo 30+, joten sitä koettaa olla jalat maassa ja odotella niitä vähän varmempia hetkiä. Mutta kyllä välillä ne ajatukset karkailevat jo mahdolliseen tulevaan vaaviin...
Oon vielä aika tumpelo näissä foorumille kirjoitteluissa eli pahoittelen, jos tulee jotain "etikettivirheitä" tai muita, heh. On vaan tarve saada vaihtaaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa
 
Mullaki varsinki iltasin jo semmonen turvotus että huh huh. Ku ois jo puolessa välissä :D ei olla kerrottu vielä ku mun siskoille. Varmaan jos tulis illalla joku kylään niin hoksais tän masun. Yks ilta hätiköin jo että minkä ison pusakan vetäsen päälle ku anoppi oli tuomassa tyttöä kotiin ja ei vielä ole tästä tietonen :D haluttais käydä ultrassa ennen ku kerrotaan.
 
Täälläkin välillä noita repäisyä tai julimista muistaakseni ollu jokaisessa raskaudessa mutta en ny muista mihin asti. Eilen oli jo iltaturvotusta ja muista alkanut vk 10 turvotukset tänään 8+0.odotan jo 29.7 pv ja np-ultraa. Mies on silloin lomalla niin ei tartte lapsenvahtiakaan hommata koska tästä vielä kukaan ei tiedä niin joutuisi selittää miks tarviin lapsenvahtia :-D se voi olla että kaikki tule mukaan tai sit käyn vaan yksin :-)
 
Jara89 onko sulla tyttöjä vai poikia vai sekä että? Mua jänskättää että onko tää mun raskaus aivan erilainen ku edellinen. Meillä on ennestään tyttö. Jännä nähdä kyllä. :)
 
2poikaa ja 1tyttö :-) toistaiseksi en oo huomannu mitään eroja saa nähdä muuttuuko ajatukset ku ollaan vähän kauempaa oltu raskaana :-)
 
Sitä oisinki kysyny että onko jotenki ollu erilaista odottaa tyttöä ku poikaa.. Mutta taitaa se kyllä olla niin ku puhutaan että kaikki raskaudet on ihan erilaisia. :) se on pakko kysyä että onko ollu helpompaa synnyttää esikoisen jälkeen muut, vai oliko sekään edes vaikeaa? :D mulla ku tuntu synnytys kestävän aivan älyttömän kauan niin nyt oon miettiny että toivottavasti mullaki pitää paikkansa että seuraava syntyy helpommin. :) mutta eihän sitä ikinä tiedä mitä vastaan tulee.
 
Kovasti yritämme olla miehen kanssa maltillisia tämän raskauden kanssa, yli vuosi on yritystä takana ja tämä on ihka ensimmäinen tärppi ikinä...keskenmenon mahdollisuus hirvittää, kun ikääkin on jo 30+, joten sitä koettaa olla jalat maassa ja odotella niitä vähän varmempia hetkiä. Mutta kyllä välillä ne ajatukset karkailevat jo mahdolliseen tulevaan vaaviin...
Täällä kans toinen 30+ ensikertalainen. :) Ite en tosin vielä oikein ymmärrä koko asiaa, kun ei tosiaan juurikaan oireita oo eikä muutenkaan sellasta fiilistä, että olisin raskaana. Että aika paljon tässä on nyt sit tullut pohdittua, että onko siellä ketään ylipäätään. Tota varhaisultraa oon miettinyt myös, mutta taidan kallistua sille kannalle, että en mee. Ei siis auta muu kuin odotella ja toivoa, että jos kaikki ei oo kunnossa, niin menis sitten kesken mahdollisimman pian.
 
Tää kolmas oli jo tosi helppo synnytys ja ponnistaa ei tarttenu kun 5min ja lapsi oli ulkona , esikoinen oli 20h Ja todella kivulias koska en tienny mitä odottaa toinen oli taas helpompi mutta kivuliaampi kun lapsi painoi kilon enemmän kun esikoinen oli :-D tosiaan tuntuu että nää raskaudet on kaikki erilaisia en oo kyl edes arvannu että olisko poika tai tyttö. :-D
 
Mulla on kans samanlainen olo ku sulla SportMom, eli että koko ajan odottelen enemmän oireita. Oon ollut todella väsynyt reilu pari viikkoa, ja välillä närästää ja vatsassa tuntuu hiukan, ja rinnat on aristanut, mutta mitään sen suurempaa oiretta ei ole ainakaan vielä tullut..
Olispa jo ens viikko ja varhaisultra, jotta näkis että kaikki on kunnossa (ja että siellä olisi ylipäätään joku)...
 
ValkoinenPioni, mulla on ollu alusta alkaen tosi vähäisiä oireita ja nyt ne vähäisetkin on lähes kokonaan poissa. Mut mä oon kyllä aiemminkin huomannut, että mä en ees rekisteröi mitään pieniä muutoksia. Ehkä mä en siis vaan osaa lukea mun kroppaa oikein. :joyful: Ja mulla on muuten kans nyt 6+2. :)
 
Täällä myös 30+ esikoisen odottaja. Mulla on ollut menkkamaisia kipuja ihan alusta alkaen, jo ennen kuin kuukautisten piti alkaa. Yleensä kipu alkaa iltaisin ja herättää joskus öisin. Tänään kipu on tuntunut pitkin päivää, ja kauhulla odotan koska lorahtaa verta (kun ihan siltä tuntuu). Haluaisin kuitenkin uskoa tämän olevan normaalia kohdun kasvukipua, koska aika hurjastihan se katkarapu juuri nyt kasvaa.

Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa myös sellainen olo, että olin keksinyt koko jutun itse. Sanoin niin neuvolassakin. Oireita ei ollut juuri mitään, mitä nyt vähän nännejä aristi ja nopeat liikkeet vihloi alavatsaa. Myöhemmin selvisi, että vauva oli lopettanut kasvamisen 6+4 tienoilla. Minulla kävi näin, toki ihan normaali raskauskin voi olla oireeton.

Siksi nyt olen salaisesti iloinnut tästä pahoinvoinnista, joka on vaivannut pitkin viikkoa. On ainakin jotain eri tavalla kuin ensimmäisellä kerralla. Nyt menossa 6+5.

Harkitsin myös varhaisultraa, täällä kun sen saisi yksityisessä äitiysneuvolassa 55 eurolla. En ole aikaa kuitenkaan varannut. Neuvolalääkäri on varattuna 14.7. ja onhan siihen vielä odottelemista.
 
M3L, missä vaiheessa sulla huomattiin, että oli mennyt kesken ja loppuiko ne oireet kokonaan? Tiettyhän oireettomiakin alkuraskauksia on, mutta kyllä tässä silti miettii jatkuvasti että mikä on tilanne.
 
No mun kohdalla kävi niin, että luulin olevani ihan onnellisesti raskaana ja neuvolassakin lohdutettiin ettei kaikille tule mitään oireita. Eka ultra oli 9+3 ja silloin lääkäri tuijotti ruutua pitkään ja kysyi varmaan kolme kertaa milloin mun edelliset kuukautiset olikaan olleet. Vauvan koko ei vastannut viikkoja, mutta lääkärin mukaan oli ihan siinä ja siinä josko hedelmöittyminen olisikin ollut myöhemmin (vauvan koko siis 6+4). Itse tiesin ihan tarkkaan milloin ovulaatio oli ollut, tunnistan sen valkovuodosta. Lääkäri halusi katsoa viikon päästä uudelleen, jotta asia varmistuu. Siitä alkoi pisin viikko koskaan, enkä ainakaan silloin tuntenut mitään oireita. En osaa sanoa tarkasti olisiko vähäiset oireet lakanneet jo aiemmin. Sitten 10+3 toisessa ultrassa vauvan todettiin kuolleen 6+4.

Keskeytynyt keskenmeno tuli ihan salamana kirkkaalta taivaalta. Ei ollut mitään vuotoja, eikä mitään mikä olisi viitannut siihen, että jotain on vialla. :(

Siinä mielessä ne, joilla vuotaa, voivat edes valmistautua pahimpaan. Itse mietin vaan kummeja ja vaunujen ostamista, kunnes kerrottiin että kanniskelet kuollutta vauvaa. Toivon todella, että sinulla SportMom (ja kaikilla muillakin) on asiat toisin ja vauvalla kaikki hyvin!
 
Jemberry
Mulla oli kolme päivää vaaleanruskeaa tuhrua, joka olis voinut viitata istukan kehittymiseen. Neljäntenä päivänä vuoto muuttui voimakkaammaksi ja viidentenä menin naistentautien päivystykseen ja ultraan. Sikiön koko oli 5 päivää kehitystä jäljessä, hedelmöittämisen päivä on tiedossa. Hcg ei noussut kuin 1.000 yksikköä 40 tunnissa, kun olis pitänyt nousta 5500:sta johonkin 8000-10000 yksikköön. "Viittaa keskenmenoon" oli lääkärin lausuma. Maanantaina aamulla soitan Väestöliittoon ja kerron että ei kovin hyvää kuulu. Ei kannata meille (heidän pitkäaikaisimmille asiakkaille) kakkukahveja kattaa.
 
M3L,

Niin nuo yllätyskeskenmenot (viikkojen takaa) on kyllä todella karuja, paljon näkee sitä, että yhtäkkiä pieni vaan lakkaa kasvamasta ja elämästä.

Meillä ei ollut helmikuisen kohdunulkoisen kanssa mitään oireita, ennen kuin sitä sikiötä ei vaan kohdun sisältä löytynyt alkuraskauden ultrassa. Paikkojen ronkkiminen niillä ultralaitteilla sai aikaan sen, että munajohdin puhkesi muutama tuntia myöhemmin ja jouduin samana iltana laparoskopiaan.

Koska tänne on nyt tänä vuonna ropissut näitä huonoja uutisia niin toivon että niitä ei tulisi muille. Että huonot kortit on jo jaettu, ja tulevat kortit ovat iloisia onnen kortteja!
 
Takaisin
Top