La Helmikuu 2016

nyt alkaa kipu helpottaa, tai on siis nyt kolmen tunnin sisällä helpottanut asteittain. saatiin esityskin vietyä kunnialla läpi :) mutta edelleen juilii, sellasta jomotusta ja pientä vihlontaa. verta tai tuhruilua ei oo tullut, joten ehkä tässä uskaltaa vähän hengähtää. tosin jos kivut jatkuu niin sitten kyllä kutsuu lääkäri.
 
Tääläki joka nla käynnillä otetaan pissanäyte, paino, hemoglobiini ja verenpaine. Ekalla kerralla lisäksi jutskaillaan paljo miltä tuntuu ja onko ollu oireita jne.. ja antavat lappusia. Mutta ei sydänääniä vielä kunnella. Mulla kulki mies aika paljon mukana neuvolassa ku esikoista odottettiin mutta nyt sovittiin että tulee mukaan vaan ultriin ku on niin paljon töitä. :)
 
Ja viimeksi laitto heti lähetteen ultraan mutta nyt pitää käydä verikokeissa että saadaan tarkennettua viikkoja. Niin ja ekalla kerralla laittavat myös lähetteen labraan pissanäytteestä. :)
 
hmh, iloitsin liian aikaisin :( edelleen kipuillaan siis täällä. ei mitenkään erityisen suuresti mutta silti. mietin jo että pitäisikö soittaa ja lähteä päivystykseen vai.. äh, ärsyttävää. loppuisi jo :(
 
Mulla on ollut alusta asti kuukautiskipuja, välillä jopa ihan koviakin.
Selässä myös.
Koska ekassa ultrassa 5+4 kaikki oli tosi hyvin ja on vieläkin ollut oireita (turpeet tissit, pahoinvointia..) niin olen ajatellut kuuluvan vain asiaan.
Pari päivää tuntu ikäviä pistelyitä mahalla ja niitä vähän säikähdin. Sanoivat kuitenkin lekurista, että kuuluu asiaan. Nyt siis 7+5.
Melkein kaikki kuulemma kuuluu asiaan paitsi runsas vuoto ja kipu, johon ei särkylääke auta.
Nämä kivut ei tosin ole lääkettä vaatinut ja olo on helpottunut asentoa vaihtamalla.
Seuraava ultra on 9+0 ja jännittää kyllä, että onhan kaikki hyvin kun täälläkin on niin paljon tullut huonoja uutisia. :/

Meillä ei myöskään ekassa neuvolassa ultrata, enkä jaksa odottaa sinne vko 12-13 joten buukkasin vielä ennen sitä yhden, että voi vähän hengähtää.

Kyllä pelko on täällä koko ajan läsnä, vaikka koitan suhtautua lungisti.
Luin, että näillä viikoilla äidin tunteet siirtyy jo alkiollekin, joten koitan pysyä ihan rauhallisena :)
Olispa se kasipallo, josta näkis että kaikki menee ihan hyvin ❤️

Muistaakseni siellä foorumissa josta ei täällä saa puhua, oli myös useampi kellä oli menkkakipuja.
Vähän ihmettelen miten ne jatkuu näin pitkälle mutta olkoon, kunhan kaikki on muuten hyvin.
 
Huomenta, mulla tulee edelleen ruskeaa verta ja pieniä mustia setkaleita. Olen yrittänyt löytää tietoa, mistä tuo voi tulla, että miltä keskenmeno näyttää. Kuukautiskipuja kummempaa ei ole, onneksi, mutta ei oo kiva :/... No ei voi tietää, vaikka mitä tahansa tuleekin tämä epätietoisuus ja odottelu tässä nyt pahinta on.
 
Katjuska, keskenmeno voi kai näyttää hyvin monenlaiselta.

Itsellä tuli viikko vaan kirkasta verta, eikä kipuja juuri ollenkaan. Sitten vuoto loppui ja siitä parin päivän päästä tuli vähän raskausmateriaalia ulos ( vaikea kuvailla, mutta selkeästi isompi kudosköntti ). Varmaan se ultra ja raskaushormonin määrät on ainoat, josta varmasti voi tietää...
 
Muistelisin että ruskea veri on ns. vanhaa verta eli siis sellaista joka olisi vuotanut pois mikäli et olis raskaana. Korjatkaa jos oon väärässä, mutta tämmönen muistikuva mulla olis
 
Mulla alkoi keskenmeno pienenä tuhruna, mutta oli muistaakseni ihan kirkasta verta eli ei ruskehtavaa tullut ollenkaan. Sitten vuoto vain lisääntyi parissa päivässä, samoiten menkkakipuilut. Eivät kuitenkaan olleet niin kovin kipuja, että olisin tarvinnut särkylääkettä ja ihan kunnon menkkakipuihin olen aina ottanut. Parin päivän sisällä alkoi tulla myös ihan kunnon verihyytymiä. Lisäksi kaikki vähäisetkin oireet olivat aivan hetkessä pois.

Toivotaan, että sulla olisi Katjusha kaikki hyvin kuitenkin! :Heartred
 
Tänään se sitten iski. Pahoinvointi. Aamulla ei mennyt kahvi alas ollenkaan. Niin jäi myös myslit ja jogurtit syömättä. Muutaman palan vesimelonia sain jyrsittyä. Töissä aivan tuskaa. Ympäril pelkkiä miehiä, eikä kukaan tiedä tästä mitään. Mä vaan niin ootan että pääsen kotiin peiton alle täältä :(
Niin ja tuhruttelu jatkuu edelleen. Kipuja ei onneksi tänään oo ollut.
 
Oon pitänyt netittömän ja kännykättömän viikon kun ollaan oltu miehen kanssa reissussa etelässä. Mulla on alkanut täällä ihan karsee pahoinvointi! Paljon pahempi mitä ekassa raskaudessa. Ei oo vielä kertaakaan onneks yrjöt lentäny, mut ei oo kyllä ollu kaukana. Hirmu vaikee on ollu mitään neutraalin makuista ruokaa löytää lomalla ja ainut ruoka minkä ajatteleminen ei ällötä on pirtelö. :D näinköhän saadaan raskaus pidettyä salassa kun ollaan pari päivää tän matkan jälkeen miun äitin luona ja koko ajan on huono olo! Edelliseen raskauteen sen verran samankaltainen oireilu, että tää pahoinvointi on ympärivuorokautista! Yäks D:
 
Tsemppiä kaikille kellä on jotain mistä Olla huolissaan ♥ meillä neuvolassa otetaan joka kerta hemoglobiini , paino, jutellaan ja ultrataan, pissanäyte kans.
 
Mulla ei oo toistaiseksi oikein pahoinvointia on vaan pientä ällötystä ja se mene äkkiä ohi, menkkakipuja tule kans , pissalla joutuu käymään ei muissa raskauksissa ihan niin alussa tarttenu :-D ja haukottelu on päivisin aika usein:) niin ja tänään vk 7+6
 
Täällä nyt rv 9+3 ja aamusta sai oksentaa taas, menee taas päivä sängyn pohjalla. Kun on niin huono olo! Täytyy kyllä kokeilla sitä pahoinvointiranneketta, jos siitä olisi mitään apua tai sitten muut keinot kehiin.. Ihan sama vaikka syö usein niin ulos lentää.. Ainakin eilen kävi niin, nyt onneks pysyny ruoat sisällä aamun jälkeen... :D
 
Mulla toistaseks pysynyt pahoinvointi poissa kun oon tunnin välein syönyt jotain. Tänää eka päivä kun ei yhtään huono olo, väsymystä senkin edestä
 
Mulle tulee pahoinvointia vaan jos en tasasin väliajoin syö ja juo jotain, aamulla pahin koska maha niin tyhjänä. Tänää aamulla sain oksentaa mahahapot (ja se vasta hirveetä oliki) ku päätin eka käydä veskis ja sit vast syödä, mikä oli virhe. Pitää yöpöydälle laittaa aamuks heti jotain syötävää. Yöt on kyllä niin levottomia ku saa parin tunnin välein ravaa veskis. Sunnuntaina sain olla puol päivää oireeton ja ehin jo pelätä että jotain oli huonosti mutta sitte illaks palas oireet ja jatkuu edelleen.

Huomenna eka neuvola, pitäis tänää varmaa tehä jotain kysymyslistaa ku oon välillä niin ulapalla :D

Rv 7+5
 
täällä on muuten mennyt ihan ok tää päivä, hassua ja kummallista mahan "kiristelyä" ja juilimista vaan. mutta tuskin mitään vaarallista. pitäisi olla googlaamatta kun nyt sitä googlailee kaikkia oireita ja tulokseksi tulee kaikki keskenmenoista, tuulimuniin ja kohdun ulkopuolisiin raskauksiin.. äeh :|
 
Olin tänään ekassa neuvolassa. Kuulemma saattaa nuo tuhrut liittyä valemenkkoihinkin. Olin niin surkeana että neuvolantäti heltyi ja totesi että "ei yleensä kuulu eka neuvolaan, mutta minusta on nyt perusteltua kokeilla tuota ultraa jos haluatte". Arvatkaa haluttiinko :D Niin alussa tää juttu, ettei varmaksi voinut sanoa nähneensä mitään, mutta kuulemma näytti välillä kuin olisi jokin pieni siellä välkkynyt (sydän), ja mies sanoi samaa. Kyllä ajattelin sen varhaisultran ottaa parin vkon päähän, kunhan loma alkaa.

Tänäänkin pyyhkiessä on pieni ruskea täplä tullut, mutta jotenkin rauhoitti tuo käynti ja se, että on vähän etovaa oloa, rintojen arkuutta ym. Oon viimeisen viikon ajan joka päivä nukkunut päikkärit, mitä en normaalisti tee. Oon kyllä flunssassakin, mikä voi myös vaikuttaa.
 
Toi googlaaminen on kyl yks #^**^% . :D
Aina sieltä tulee vaan kaameeta pelottelua. Pitäis pystyä olla tonkimatta tietoa, mutta mulla on ihan sama että tulee kyl tsekattua aika paljon...
 
Täällä tuli aamulla semmonen alavatsakipu ettei oo tosikaan, ei muutakun suoraan ensiapuun sairaalaan ja lääkettä naamariin. Tk:ssa ne ei alkanu kipujen takia tutkimaan. En pystynyt kävelemään, olemaan mitenkäänpäin, oksensin, paleli..
Sain lääkettä, en muista mitä oli. Mutta hyvät dropit ainakin oli 6tuntia. Ultrattiin ja siellä oli kohtu painanu ruskuaispussin lyttyyn lääkärin sanoin. Ei muuta kun MVA-imu tekemään ja se ei sattunu! Sain kyllä puudutteen siihen. Tämäkin oli parempi vaihtoehto mitä kaavinta. Saatiin pois suurin osa kudoksista tukoksesta. Kivut lähti melkein samantien. Semmonen päivä mulla oli tänään.

Nyt on paljon helpompi olla. Sanottiin että 3vk päästä tehä kotitesti, jos näyttää plussaa niin heti lääkäriin, silloin on vielä jäänyt jotakin. Seuraavien menkkojen jälkeen saa alkaa yrittää uudelleen... ..vähän pelottaa ettei ihan heti kuitenkaan aleta sitä peittoa heiluttamaan..
 
Takaisin
Top