La Helmikuu 2016

Olen ottanut asiasta selvää, ja kaikissa virallisissa lähteissä aspartaami on todettu turvalliseksi. Sen vuoksi noita virallisia linkkejä päinvastaiseen tietoon kyselinkin, koska sellaisia ei ole. Tiedätte tämän varmasti itsekin.
 
Noi suositulset on eri mais niiiin erilaiset. Täällä esim. inkivääri on kielletty ja toisissa maissa taas ei..
 
Mielenkiintoista keskustelua :) Teiltä, jotka kerrotte käyttävänne "maalaisjärkeä", haluaisin kysyä, että miten noudatatte suosituksia, vai ettekö ollenkaan? Kun mäkin oon aatellut, että ei noita turhaan oo tehty. Syöttekö esim. haukea? Pastöroimattomia juustoja (joita löytyy myös Valiolta)? Missä se raja menee teidän omalla kohdalla?
 
Itse söin aurajuustoa, pizzassa kuumennettuna. Ja majoneesia olen syönyt. Mustikkarahkaa maistoin kunnes luin tuoteselosteen jossa ei oltu eritelty että ois pastöroitua joten jätin sit syömättä lopun ja annoin miehelle.. oon syönyt varhaisperunoita, niitä ihan pieniä myös.. ööm. Kyllä mä kypsentämättömät pehmeet juustot jätän syömättä ja raaka liha ja kala ei kuulu ruokavalioon.. tosta majoneesista en edes tiennyt ennenkun luin jostain että siinä on raakaa kananmunaa.. kai sekin on jotenkin käsitelty.. maksaa en syö enkä sitä a-vitamiinia enkä haukeakaan. Oon kai sitten kamala äiti kun olen näin tehnyt. :D

Ps.Tästä aiheesta on muuten myös oma ketju.
 
Mut mä ymmärtäisin beneathbeautiful että sä oot syöny ihan ohjeistuksen mukaan? Kuumennettuja juustoja saa syödä ja Suomessa myytävissä tuotteissa on ilmoitettava, jos ei oo pastöroitu. Jos ei erikseen mainita, saa syödä. Ja ainakaan kotimaista kananmunaa ei oo kielletty.
 
No mä jo toiseen ketjuun kirjoittelinkin, että mun terkka kielsi ihan vain muutaman jutun: raa'an lihan, graavilohen, korvasienet ja ulkomaiset juustot. Maalaisjärki näkyy mun ruokavaliossa vaikkapa niin, että en lähde nyt esim. niitä korvasieniä syömään, kun en osaa niitä satavarmasti just oikein käsitellä. :grin

Samoin vihannesten ja hedelmien pesu on mulle ihan itsestäänselvyys, maalaisjärjellä pesisin ne pyytämättäkin, kun en tiedä mitä kaikkea jäämiä niissä on kemikaaleista. Tai hyvä käsihygienia ennen ruuanvalmistusta. Ööö, joo, vaikken olisi raskaanakaan. :wink Maalaisjärjellä tarkoitan myös sitä, että jos satun olemaan joissain juhlissa, niin en jätä sen takia syömättä kaikkea, kun en tiedä tarkkoja tuoteselosteita ainesosista, vaan voin ottaa pienen palan kakkua. En osaa paremmin selittää :)
 
Samoin toimin kuin XoXo, en siis ota turhaa stressiä aiheesta ja välttele kaikkea vain koska en tiedä tuoteselostetta. Sieniä en syö muutenkaan kuten en myöskään graavilohta, juustojen ystävä en muutenkaan ole eikä raaka liha kuulu ruokavaliooni myöskään. Hedelmät pestään ja kuoritaan meillä aina joka tapauksessa ja käsihygieniasta huolehtii meillä kaikki.
 
Katjusha. Mulla tuli eilen vessakäynnillä muutama tippa verta ja tänään pyyhkiessä ruskeaa tuhrua. Pelottaa ihan hirveästi. 6+4 tällä hetkellä, ja ke eka neuvola. Tissitkään ei oo enää niin arat ja vaihtelevasti menkkakipumaisia tuntemuksia. Mä niin rukoilen etyä tää on ihan normaali juttu.. :'(
 
onpa teillä kaikilla eka neuvola aikaisin :O me saatiin neuvola-aika 22.7 kun tänään terkkari soitteli soittoajalla minkä varasin viime viikolla. ihan kateus iskee, meidän kun tarvii jotenkin odotella ihan superpitkään.. :D
 
Tunturikettu, juuri varasin ekan neuvolan ja se on 27.7 rv 9+2. :)
 
Meillä on eka neuvola ensi viikolla, silloin pitäisi olla 8+ 6. ❤️
Ja ajan sain muistaakseni viime viikolla. Ihmettelin miten sain noin nopeasti, kun meiltä juuri päivystyskin loppui kokonaan omalla paikkakunnalla ja joka paikkaan aina kamala jono.
 
no hyvä tietää että muillakin menee tuonne, että meidän paikkakunta ei oo jotenkin erityisen viivyttelevä :D minäkin laskujen mukaan neuvolan aikoihin 9+5. en kyllä muutenkaan tiedä käytännöistä että milloin ensimmäinen neuvola yleisesti on jne jne..
 
Itse pääsen helpolla kun en muutenkaam syö juuri mitään kielletyn listan ruuista, mutta en myöskään rupea lukemaan joka ikistä tuoteselostetta :) kalaa en syö muutenkaan paitsi lohta ja kuka nyt haukea edes syö, se on roskakala :D vaikka muut jotain väittävät ;) loput linjaukset ovat omia päätöksiä esim että en syö punaista lihaa, saatika raakaa :D ja kuten jo sanottiinkin miten mikään mikä on keinotekoisesti tehty voi olla terveellistä :) ja esim kaikissa levitteissä on A-vitamiinia mitä joskus tutkin että vissii pitää niittenkin käyttäminen jättää sit välistä ;) osaa ruuista pitää syödä todella paljon että niistä olisi haittaa :) ainoa paheeni on kahvin juonti, josta en luovu ellei olo mene sellaiseksi ettei tee mieli :D
 
Minäkin sain neuvola-ajan vasta 9+3 joka on sitten 23.7. Eli monta viikkoa vielä odottelua :( Mutta kivaa on, että mun mies lupasi tulla jo mukaan, kun ollaan silloin molemmat lomalla. Eipä sitä varmaan kamalasti tarvita, mutta pääseepä mukaan fiilikseen :)

Pitäisi myös varata kunnalliseen ultra-aika jossain välissä, terkkari suositteli sitä kun neuvolaaikaa varasin. Eikös siinä pidä jossain labrakokeissakin käydä ennen ultraa? Mutta jos nyt ensin kävisi varhaisultrassa tarkistamassa tilanteen ❤️
 
Hirvi1 mulla loppu myös tissit "tuntumasta" , tuntemuksia alavatsalla on, mutta sitä pidän ihan normina. Jospa ne kaikkien vuotelut olis ihan normijuttuja.
 
A-vitamiinin syömättömyydellä tarkoitin etten syö lisättyä a-vitamiinia niinku esim jtn monivitamiinimehuja jossa on sitä tai sitten pillerimuodossa. Kyllä varmaan ihan normaali ruoka missä on a-vitamiinia on aivan täysin turvallista syödä :D

Ja toivottavasti en nyt tehnyt mtn peruuttamatonta kun söin lämminsavulohta.. kylmänä.. suoraan tiskiltä ei vakuumista. Mun äiti tänään oli aivan ihmeissään että miks mä en voinu aamulla syödä mozzarellacroisanttia kahvilassa ja miksi aurajuustoleipäkin jäi hyllyyn.. hänen aikaan neuvolassa neuvottiin olemaan käyttämättä alkoholia ja tupakkaa ja syntyi kolme tänäkin päivänä suht tervettä ihmislasta.. korkeintaan päässä viiraa välillä ja sen lasken vaan huonoksi huumorintajuksi.
 
Varhaisultrassa käyty ja kaikki hyvinolo on helpottunut vaikkakin alussahan tässä ollaan..lääkäri sano siitä mun verentulosta että on normaalia että alussa saattaa tulla.. Eli mulla se veri ei onneksi ollut vakavaa..eli te joilla tiputtelee niin yrittäkää olla ressaamatta sitä niin kauan kun ei ole kipuja eikä tule oikein kunnolla niin ehkä on hyvin asiat . . Tiedän kokemuksesta ettö on helpompi sanoa kuin olla ressaamatta ;)
 
Takaisin
Top