La Helmikuu 2016

Voimia E-D! Hyvin harvoin ne vissii ehdottaa ekana kaavintaa(?) Ellei sitä itse halua ja silloinkin ne enemmän suosittelee lääkkeellistä tyhjennystä ensiksi ja jos se ei onnistu niin sit on kaavinta vaihtoehto..

Ei se oo vaarallista jos syö "kiellettyjä ruokia", pahempi siinäkin tilanteessa on se ressi minkä itselleen aiheuttaa :) itse en ainakaan mieti yhtään mitä syön, koska en jaksa alkaa ressaamaan asiaa ja pääsee helpommalla..oon oikeestaa huomannu et oon ollu tän raskauden suhteen vähän hälläväliä-asenteella :D kai oon liian skeptinen et tää menis yhtää sen paremmin ku edellinen
 
Siellä oli ristiriidassa olevia tekstejä lääkärin kirjoittamana, mitä minä en ole edes maininnut. Lääkäri repiny omasta päästään, että nämä raskaudet ovat ei toivottuja ja että haluan keskeytyksen. Samainen lääkäri tutki ja ultrasi, oli hakoteillä, eikä osannu oikein käyttää laitteita.

Sitten tämä venäläinen lääkäri toisessa paikkaa töksäytti suoraan, "nämä lapset ovat olleet vahinkolapsia teille, sinä tulit keskeytykseen tänne. Voidaan seurata tilannetta ja todennäköisesti tulet kovien kipujen kanssa yöllä tänne kaavintaan."
Eih vaan ne on ollut toivottuja, mutta ittekseen mennyt kesken ja ei en tullut kaavintaan, vaan tutkimukseen ja saamaan tietoa tapahtuneesta.
Tämä nainen ei uskonut mua, väänsin siinä itkua ja melkein huusikin. Olin melko vihanen sen jälkeen.
Tämä tapahtui siis OASissa.
 
Ei oo totta! Miten tollasta voi tapahtua?! Kai oot valittanut johonkin?
 
Melko paniikki siinä iski. Kotia kun ajoin, en muista koko matkasta mitään. Matkaa oli jjoku 1,15h.
 
E-d... :o mitä helvettiä !!! Aivan käsittämätöntä nyt jokin valitus jonnekin!! Saitko sä nyt kuitenki jotain hoitoa? Tietoa? Vai oliko aivan turha reissu? Miten tällasta voi tapahtua.....
 
Melko tyhjin käsin lähdin sieltä, ainut mikä jäi mieleen, "kaavintaan menet". Siitäkään en saanut sen enempää tietoa, ei mulle annettu vaihtoehtoja.
Mihin tälläsistä tapauksista voi ilmottaa?
 
Paikallinen potilasasiamies tulis ekana mieleen itellä ainakin, jos ei muuten niin osaa ainakin neuvoa
 
Toivon vaan, että kukaan muu ei joudu kokemaan samaa siltä lääkäriltä. Jospa sillä oli vaan huono päivä.
 
Törketä käytöstä! Olkoot vaikka kuinka huono päivä, ei sitä asiakkaisiin pureta!
 
Mä en haluaisi kaavintaa koska mulla on sellanen olo että kohtu ei palaudu siitä niin nopeasti kuin lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Mulla tygjennettiin lääkkeellisesti ja meidän pikkuinen vastas kuitenkin 15viikkoista. Pientä kohtutulehduksen tynkää tuli ja antibiootit siihen mutta olen tyytyväinen ettei tarvinnut kaapia..

Ja mikä noihin kiellettyihin ruokiin tulee niin ei niitä suosituksia kiusalla ole laadittu. Vaikka riski pieni onkin niin se voi osua omalle kohdalle ja sitten itkettää keskenmenon jälkeen kun tuli syötyä sitä kiellettyä ruokaa...
 
Ed noi venäläiset ym ulkomaalaiset lääkärit on niin peestä kun ne ei ymmärrä mitä niille puhuu :( ja saneluitakin kun katsoo niin tulee sellanen olo että v**** mä oo noin sanonut! Voimia sulle ♡
 
Voi ed mitä oot joutunu kokemaan! Ihan käsittämätöntä toimintaa lekurilta ja mistä ne on keksiny noita juttuja :O
En osaa muuta sanoa,kuin voimia aivanvaltavasti! ♥

Mulla kkm tyjennettiin lääkkeillä, mutta synnytyksen jälkeisten komplikaatioiden aikana kun olin leikkurissa, niin samalla tehtiin kevyt kavinta kohtuun. Do not know why,olin aika kuutamolla. Muista vaan se horteen läpi kuulleeni mua operoivien naisten keskustelua ja joku niistä sanoi että hän kyvyesti vielä kaapii.

Tänne ei ihmeitä kuullu, tänään ois rv 4+6. Lähdetään pariks päiväks reissuun ja ke aamuna teen vikan igin ja soittelen sit neuvolaan, et tarkistetaanko mun viikot ultrassa kunnallisella pulella,vai uskooko ne suosiolla et oli pitkäkierto ja ovis myöhässä. Tai sit varaanajan yksityiselle varhaisultraan. en oo kiirusta pitäny, kun niin alussa vielä ollaan kuitennii.
Oireitä ei mitenkään kapaljoa ja ei koko aikaa, mutta on kuitenkin. Välillä hetkeksi unohtaa koko raskauden! :O
Mutta nyt nukkumaan, öitä ♥
 
uskomatonta touhua kyllä lääkäriltä >:O valitusta kehiin vaan!

ja nuo kielletyt ruoat on kyllä yksi vitsaus.. itse välttelen kaikkia parhaani mukaan ja ehkä siksi tuo tuorejuusto niin masentaa :( äiti tosin totesi terveydenhoitajana että riski on tosi pieni, sillä juusto oli avaamaton, se oli kylmässä jne jne ja todennäköisesti se on pastöroitu, sillä usein pakkauksissa lukee "raaka maito" tms jos tuotetta ei ole pastöroitu. yhtä pelonsekaista miettimistä tämä alkuraskausaika :D

Onneksi huomenna soitellaan neuvolasta niin voin kysäistä tuosta tuorejuustostakin :) ja huomenna ajattelin varailla varhaisultra-aikaa yksityiselle, sikäli mikäli kunnallisella eivät suostu ultraamaan vielä. viikkoja siis 6+3.
 
Jaa a saas nähä taas. Pyyhittäessä tuli ihan haaleenvaaleenpissansekasta verta? Tosin ne menkat kuuluis näille päiville..jotenkin en vaan jaksa uskoo että pidemmälle jatkuu jos enemmänkin vuotaa:( huomenna pakko soittaa tonne nkl että missä mun aika viipyy-.- jos siis tarvii edes soitella enää
 
Muokattu viimeksi:
Minä en menisi haukkumaan kaikkia ulkomaalaisia lääkäreitä huonoiksi. Omalla kohdallani ne kaikkein empaattisimmat päivystyslääkärit ovat olleet virolaisia (ilmeisesti täällä pääkaupunkiseudulla ei juuri kotimaisia näy), ja olen kyllä ikuisesti kiitollinen noille virolaislääkäreille hyvästä hoidosta.

Uskon, että kyllä niitä tökeröitä lääkäreitä on ihan yhtä paljon joka kansallisuudessa, ja jokainen tuollainen kerta on ikävä.

Ja voi vain ihmetellä, kuinka huonot työehdot noilla terveyskeskus- ja päivystyslääkäreillä on, kun kantasuomalaiset eivät noihin hommiin suostu ollenkaan, vaan paikat on pakko täyttää ulkomaalaisilla.
 
Joo on varmasti niitä hyviäkin lääkäreitä ulkomaalaisissakin :) eniten mua kismittää juuri sellainen että lääkäri ymmärtää sut väärin koska ei suomen kieltä 100% haltsaa. Kielimuurta ei saisi lääkärin kanssa kyllä olla. Keskenmenon jälkeen kohtutulehdus asiassakin lääkärini tk ssa ymmärsi puheeni väärin ja kyllä meinasi itku tulla, mutta lopulta hän teki hyvin ja antoi minulle lähetteen polille gynekologille. Joku toinen taas olisi voinut pistää kotiin seuraamaan paheneeko oireet tai muuta vastaavaa.
 
Suru on varmasti muutenkin niin kamala, että en pahentaisi kenenkään oloa sillä, että jälkikäteen lähdetään miettimään söikö kenties jotain kiellettyä.
Toivon E-d, että selviät surusta ja saat vielä kauniin, terveen lapsen jonain päivänä.
Suomessa sairastuu noin 40 ihmistä listeriaan joka vuosi ja kuinka moni niistä sitten sattuu odottaville äideille?
Nistit ja muuten ongelmaiset ihmiset saa täysin terveitä lapsia joka päivä Suomessakin. Itse uskon, niin vaikeaa kuin se onkin, että jotkut asiat on vain tarkoitettu, eikä niitä olisi voinut mitenkään estää.
Olen pahoillani menetyksestäsi ja toivon että saat voimia surun keskellä ja jaksat uskoa, että huominen on parempi.

Coda, toivottavasti on vain säikähdys!

Listeria ei aina suoranaisesti johda keskenmenoon, vaan siitä saattaa tulla muita ongelmia sikiölle.
Toki km- vaara on todellinen ja kiellettyjen lista on tehty ihan aiheesta, mutta tekemättömiä ei saa tekemättömäksi ja ohjeistukset muuttuu koko ajan.

Täällä menossa rv 7+3 ja jotenkin tuntuu, että aika on lähtenyt ihan kivasti rullaamaan.
Rinnay on edelleen arat ja turvoksissa.
Vessassa saa juosta koko ajan.
Nautin joka hetkestä kuitenkin ja odotan ensi viikon ultraa innolla ja toiveikkaana.
Toivottavasti ei saataisi lisää huonoja uutisia.
Kaikki sympatiat on ehdottomasti teidän puolella. ❤️
 
Voi E-d, ihan uskomaton juttu! Ehdottomasti valitusta tekemään, tuohan on jotain niin asiatonta, ettei riitä edes sanat kuvaamaan tätä hämmästystä... Tsemppiä ja jaksamista :Heartred

Mä olen ihan samaa mieltä, että syömisillä tuskin saa kukaan keskenmenoa. Jos ihan tosissaan miettii, että ne jotkut alkio-parat ihan oikeesti kestävät jopa nistiäitiensä myrkyt... Ja veikkaan, että niistä pienin murhe on joku tuorejuusto! Kannattaa vähän löysätä pantaa, onhan se hyvä, että suositukset on tehty ja ne on hyvä tiedostaa, mutta onko sitten järkeä sydän sykkyrällä niitä noudattaa... Mulle terkka jo sanoi esim. juustoista, että suomalaisia voi aivan huoletta syödä, ihan kuumentamattakin. :wink
 
juurikin näin XoXo, en itsekään todella usko että oikeasti olisi mitään syytä paniikkiin.. avomieskin toppuuttelee tätä meikäläisen ruokapohdintaa :) kai tämä varpaillaan olo liittyy siihen että kun raskaus tuli meille niin yhtäkkiä, nopeasti ja täytenä yllätyksenä, että sitä jotenkin jännää joka hetki milloin se otetaan pois. Mutta varmasti osaan rentoutua enemmän ja enemmän mitä pidemmälle viikot kuluu :)
 
Iia liisa nyt käsitit väärin, tarkoitin sitä että kun kaikki ei tunnu ottavan yhtään tosissaan ruokarajoituksia, vaikka niitä ei ole turhaan laadittu. :) enkä todellakaan kenellekkään henkilökohtaisesti sitä tarkoittanut. vaikka listeriariski onkin todella pieni niin en minä sitä riskiä kuitenkaan haluaisi ottaakaan.

Mulla oli tammikuussa myöhäinen kkm ja vaikka siinä ei ollut mitään omaa vikaani niin en halua tätä raskautta vaarantaa millään.

Toivon kaikille hyvää raskausaikaa ja toivon todella ettei kukaan joudu kokemaan site keskenmenon tuomaa surua ♡ ed todella paljon voimia ja kannustan teitä jatkamaan yritystä heti kun siltä tuntuu ♡
 
Takaisin
Top