La Helmikuu 2016

Joo kyllä kannattaa kysyä omalta lääkäriltä. Noissaki ihme kyllä ovat lääkärit ja hoitajat eri mieltä.. O.o mua on kielletty käyttämästä buranaa. Panadolia sanottiin että ottaa jos on pakko. Muutenki histec yms.piti taas jättää. Vain tarvittaessa ottaa vaikka muuten on jatkuvasti käytössä. Varman päälle itse pelaan ja sinnittelen ilman mitään lääkkeitä. :) (paitsi astmalääkettä)
 
mielummin jätän kaiken pois jos särkyä on niin kyllä kestän sen,ite en kyllä lähtis ottamaan buranaa mutta kaikilla oma mielipide..kukin tavallaan.
 
Yhden myöhäisen kkm (joka ei omista toimista kuitenkaan johtunut) kokeneena olen ylivarovainen enkä yhden yhtä buranaa aio suuhuni laittaa enkä mitään muutakaan millä voisin jotain pahaa raskaudelleni aiheuttaa. Raskauden jatkuminen ei kuitenkaan ole mikään itsestäänselvä asia niin omilla toimillani en sitä halua vaarantaa. Suosittelen nimenomaan kysymään lääkäriltä mikä lääke on turvallisin ja samalla tehokkain vaihtoehto. :)
 
Monissa lääkkeissähän sanotaan raskauden ja imetyksen osalta, että keskustele lääkärin kanssa, mutta buranassa on tosiaan kielto eikä täyskieltoa ihan helposti laiteta. Ensimmäisen kolmanneksen aikana lääkkeillä yms on suurempi merkitys, koska sikiön elimistö kehittyy ja saa peruspohjan elämälle ja kehitys häiriintyy helposti. Siksi myös monissa jutuissa kiellot koskee ekaa raskauskolmannesta, koska silloin on "herkempää", mutta toisella ja kolmannella kolmanneksella ei ole ihan niin tarkkaa.

Jokainen tekee omat päätökset ja kyselee toivottavasti lääkäriltä, jos asiat askarruttaa :)
 
Samaa mieltä muuden kanssa, että kannattaa lääkäriltä varmistaa lääkeasiat, ne kun ei ihan yksinkertaisia aina ole :)

Omasta tilanteesta sen verran, että verta ei ole onneksi eilisen aamun jälkeen näkynyt, mutta varovaisin mielin täällä edelleen ollaan...

Onneksi täällä mökillä on kaikkea puuhailtavaa, niin ei kerkeä koko ajan miettiä ja googletella asiaa :D
 
Mää kysyin lääkäriltä histecistä ja se kehotti vaihtaan aeriukseen. Mut apteekis sanottiin et ennemmin histec ko aerius... ota sit selvää. Ja mulla on paha ihottuma/allergia et on pakko päivittäin ottaa allergialääke.
 
Ja tuo ei oo ainoa lääke mistä ne on eri mieltä keskenään :D Ja sitten kun kysyt samaa asiaa eri lääkäriltä niin sieltäki saattaa tulla vielä eri vastaus..
..Että yritä siinä nyt sitten päättää miten toimit :/
 
Minulle lääkäri sanoi, että lääkkeitä kannattaa käyttää vain siinä tapauksessa, ettei mitenkään pärjää ilman, ja että allergiaan paikalliset voiteet ja silmätipat ovat parempia kuin suun kautta otettavat, koska niitä voi kohdistaa paremmin ja siksi pienempi määrä vaikuttavaa ainetta riittää. Minäkin yleensä tähän aikaan vuodesta syön allergialääkettä, mutta nyt en syö, vaan yritän pärjätä ilman. Silmätippoihin olen nyt joutunut turvautumaan useamman kerran, ja niidenkin merkin varmistin lääkäriltä ensin.

Päänsärkyyn ja flunssaan en nyt raskausaikana ole ottanut mitään, vaan käynyt suoraan hakemassa saikkua työterveydestä.
 
Marmoritar, toi on niin totta, usko siinä jotain ko kaikki sanoo eriä :)
Mäki mieluusti jättäisi allergialääkkeet pois vaan ku ei pysty :/ tulee kauhee nokkosrokko eikä syytä tieretä. Katotaan mitä ihotautilääkäri tuumaa ko meen vastaanotolle ens viikolla.
 
marinellahi83 kyllähän just noissa kaikissa pitää ottaa huomioon se hyöty-haitta suhde. Ihan niinku sinunkin tapauksessasi :) Sä kärsit enempi niistä haitoista joten lääkkeestä on sulle vain hyöty :) ..Tuskin tekee lapsellekaan hyvää jos äidillä ei esim. hengitys kulje sen vuoksi ettei syö allergilääkkeitä ja pahimmassa tapauksessa sitten vedetään antibioottikuuria kuurin perään joihinkin infektioihin joita esim. allergia aiheuttaa.
Ne lääkkeet jotka nyt tekee "tuhojaan" on kyllä 100% kiellettyjä. Siihen ainakin voi luottaa :)
 
Täällä pyörähti nyt rv 9+0. Hassua, tuntuu että just hetki sitten tein rtestin.. :)
 
Täällä 8+0 ja aika menee hitaasti kun ei ole varmuutta onko tuolla ketään. Mut hei, enää 3-4vk ekaan ultraan \,,/
 
Pilvisydän; ei kovin häävisti. Lääkäri anto 50/50 mahollisuudet joko sieltä löytyy ensiviikolla syke tai kesken. Noh, eilen sieltä sitten hulahti isohko möykky ulos ja toinen osa tuli joku aika sitten. :/ ei oo hirveesti nukuttu näinä kahtena yötä, itkun ja pelon sekasta ollu.
Pieni stoppi vois olla taas paikallaan, melko pelottava kokemus toistamiseen. Ahdistaa, pelottaa.

Pe lääkäri oli venäläinen, en tahtonu saaha selvää puheesta, mutta meinasi että mun pitäis suostua kaavintaan. Ite olen jyrkästi sitä vastaan, pelko suurin syy.

Onko kellään kokemusta kaavinnasta ja mitä mieltä ootte siitä??

Tsemppiä paljon teille muille ja kiitos teiän tuesta! <3 en varmaan malta poistua tästä ryhmästä, niin mukavan olosta porukkaa. :)
 
Voi e-d :( toivotaan nyt kuitenkin kovasti vielä josko sieltä pieni löytyis sykkeineen. Voimia joka tapauksessa hurjasti ♡
 
Takaisin
Top