La Helmikuu 2016

Mulla loppui kärsivällisyys ja marssin tänään ultraan. Siellä oli onneksi kaikki kunnossa :) koko vastasi 6+4 joka heitti vaan päivän omasta arviosta. Lekuri oli törkeän kallis. Kelakorvauksen jälkeen 170e. Edellisen raskauden kohdalla vastaava käynti eri lääkärillä oli alle satasen. Eipä ihme että tälle lääkärille olikin niin paljon vapaita aikoja. Kukaan ei varmasti käy toiste :( mutta mielenrauhasta tuokin on lopulta halpa hinta...
 
Mutta sait mielenrauhaa, Kuplakameli

Väestöliiton muuton takia meikä se vaan odottaa. Mutta onpahan sitten niitä viikkoja takana :)
 
Tuntuuko muista että pitkän yrityksen jälkeen ja vihdoin kun plussaa nii Olo välillä ettei usko todeksi ja miettien onkohan siellä ketään ? Itseä harmittaa että eka neuvola vasta 21.7 niin pitkä aika odottaa
 
T3p4 kyllä vaan tuntuu tai sitten pelkään kohdun ulkoista raskautta:/ ei tunnu että raskaana ollaan..mutta nyt pahoinvointi nostaa päätään niin kai on uskottava
 
Oho olipa kallis ultra, missä kävit kuplakameli,jos saa udella? Mulla myös mielialat heittelee, tai lähinnä itkettää pienetki asiat.. mm jos joku ei vastaa mulle puhelimeen, niin itku tulee! Onko kellään ilmaantunut ihon kutinaa? Mulla koko kroppa kutisee, ei pahasti, mutta saa oll a raapimissa suhkot usein.
 
Hei kaikki jotka töissä joudutte nostelemaan ; ihmisiä, painavia laatikoita ym. Uskallatteko vielä nostella ihan normaalisti?
 
Edellisessä raskaudessa nostelin maitolaatikoita ym ihan normaalisti äitiysloman alkuun saakka. Ainoastaan nostotekniikkaan kiinnitin ehkä normaalia enemmän. Nyt sairaanhoitajana työskennellessä nostamisia ei tuu lähellekään niin paljon ja silloin kun tulee niin ergonomiaan on kiinnitetty melko hyvin huomiota.
 
Minä soittelin neuvolaan maanantaina ja silloin antoivat vaan soittoajan terkkarille jonka kanssa sitten varataan se käyntiaika. Tosi jännää miten käytännöt eroavat kaupungeittain :confused004
 
Nyt tuli mulle se kaamee pahoinvointi mikä kiusasi jo viime raskaudessa :/ Vau.fi:n laskurin mukaan mulla olis menossa nyt 5+4 raskausviikko. Olis myöhemmin voinu tulla tää. Aamulla heräsin pahaan oloon enkä voinut enää nukkua. Puuroa vaan pakko alkaa keitellä ja syödä aamuisin, jospa se auttaa. Ei oo laatta vielä onneksi lentäny mutta vielä sekin päivä koittaa. No, odotan vaan syksyä jolloin tämä ällöolo varmaan loppuu kuten teki viimeksikin :)

Uskallan vielä nostella esikoista hyvin :) Loppu/keski -raskaudessa alan nostelua enempi rajoittamaan tai sitten jos masua alkaa supistelemaan tympeesti.

Ja minustakin tuntuu että wau, oonko oikeesti raskaana, vaikka meillä ei kovin montaa kiertoo menny yritykseen ja esikoinenkin on jo. Mutta on se niin ihmeellinen asia kuitenkin :)
 
Kävin ultrassa Mehiläisessä pääkaupunkiseudulla.
Mulla on myös tuota kutinaa. Olen atoopikko ja viime raskaudessa iho meni niin pahaksi, että jouduin viikoksi sairaslomalle sen takia. Tällä kertaa, ehkä kesästä johtuen, tilanne on jonkun verran parempi.

Kysyin eilen gyneltä noista mun tiputtelu vuodoista. Sanoi että n. 20% raskaana olevista vuotaa. Ei kuulemma sen takia tarvitse välttää mitään. Olen varastolla töissä ja työni on todella fyysistä. Toistaiseksi olen jaksanut ihan hyvin, kunhan muistaa syödä usein.
 
Esikoista odottaessa olin päiväkodilla töissä ja tulihan sielä lapsia nosteltua vaikka kuin. Pakkohan se on nyt tyttöki nostella syöttötuoliin, vaunuihin, altaalle.. Kaikki pakollinen ja tulee kyllä muutenki vielä aivan normaalisti kanniskeltua. :) Se vaan pelottaa ku vieressä välillä nukkuu ja potkii (tietenki tahattomasti), että pitäsköhän varalta nukkua vaan isänsä kainalossa tai omassa sängyssä... :/
 
Mulla on vielä pari viikkoa ultraan.
Rinnat on enää ihan vähän kipeät, eikä kovin turvoksissa.
Vähän pelokkaaksi tullut, kun fb-ryhmässä on useammalla mennyt kesken ja tulee toki googlailtuakin näitä oireita vaikka tiedän että se on vihoviimeinen mitä kannattaisi tehdä..
Lueskelin, että kun kroppa tottuu hormooneihin niin oireet hälvelee, mutta voiko näin olla jo rv 7-8?
Ajattelin, että niin kävisi vasta parin-kolmen viikon päästä.
Kaksi päivää sitten rinnat oli ihan tulessa, että eihän sitä tosiaan tiedä.
Pienesti ollut menkkajomotteluakin ja pistelyä alavatsalla.
Mites muiden oireet?

Pitäis kai olla ihan tyytyväinen ettei oireita juuri ole, mutta en oikein osaa olla huojentunut.. :/
Jos rinnat olisi koko ajan tulessa niin tuntuisi helpommalta, kun olisi joku konkreettinen oire. Vähän pöhköä ehkä..
 
Mä olisin mielelläni oireeton :( tää pahoinvointi ei ollu todellakaan sitä mitä raskaudelta odotin. Onneksi sentään eilen sain jotenkin olon helpottamaan syöntitekniikalla.. en vaan nää mitenkään mahdollisena työhönpaluuta tällaisessa pahoinvoinnissa.. täytyy toivoa ettei tämä kestä koko raskautta.
 
Mulla ollut molempien edellisten raskauden aikana kauhee pahoinvointi. Välillä söin hyvällä ruokahallulla mutta pian syömisen jälkeen niin huono olo että saa oksentaa. Ja näin jatku viimeisille kuukausiksi asti... Tytön aikana paino tippui 6 kg ja pojan aikana 25 kg joka oli rajumpi pahoinvoinniltaan. Yritän syödä pieniä annoksia ja muutaman tunnin välein jos auttaisi nyt tässä odotuksessa pahoinvointiin.. herätessä ollut jo niin paha olo ettei syötyä ole voinu vielä..
 
Iia-Liisa, mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa loppunut oireet rv 8 kohdalla. Vaikka alussa on ollut oireita (tissit turvonneet, etovaa oloa, kaikenmaailman nippailuja ja jomotusta mahassa, turvotusta.. Jne) ja ne loppu ihan seinään. Kahdessa ekassa soitin neuvolaan ja kerroin huoleni, pääsin ultraan ja kaikki hyvin! Kolmannella kerralla jo uskoin et mun kroppa vaan on tällainen! Ja hyvä niin!! :D uskon et sullakin on kaikki ihan hyvin! ❤️
 
Mulla pahoinvointi on enempi iltapainotteista.. ja invalidisoivaa.. eilen sain kaiken pidettyä tosiaan sisällä kun söin vaan todella pieniä annoksia pitkin päivää ja en juuri mitään kiinteää.. mehukeittoa jne.. pelottaa että pahentuuko tämä vielä vai parantuuko? Eniten ottaa päähän että tämä olo ei noudata mitään kaavaa.. mahdollisesti tänään voi olla että mikään eilinen kikka ei toimikaan. :/
 
Viime raskauteni oli lähes oireeton, varsinkin alussa ja sen takia stressasin ihan mielettömästi. Nyt jos tämäkin tulee oireettomana jatkumaan niin osaan olla stressaamatta ja nauttia sillä olihan meidän pieni hyvin voiva sinne noin16 viikolle..
 
Takaisin
Top