Minä olen ollut 21, kun aloitettiin yrittämään ja täytän 29, kun lapsi on syntynyt.
Vaikka olin todella nuori, kun aloitettiin niin koin että olin valmis ja olen edelleen sitä mieltä että olin valmis, vaikkei lasta siunaantunutkaan moneen vuoteen.
Nyt on tosin se etu, että on jo valmiiksi iso talo ja piha ja elintaso on huomattavasti parantunut, kun on keskittynyt enemmän uraan, mutta oltais heikommillakin kantimilla ehdottomasti pärjätty.
Itselläni siis todettiin vuosi sitten munasarjojen hiipuminen, joten mielessä on ollut monesti, että olisi pitänyt paljon aikaisemmin hakea apua.
Ei olisi tullut ikinä mieleenkään, että 27-vuotiaana voi munasolut olla jo förbii. :/
Oma äitini sanoi minulle nuorena, että älä koskaan tee samaa virhettä kuin minä ja hanki lapsia nuorena. Hän oli 25-vuotias saadessaan ensimmäisensä..
No nyt kun vuosien odotuksen jälkeen meille on vihdoin tulossa on sitä liikutuksen määrää itsenkin vaikea katsoa.
Kyllä se hänelläkin on ollut meidän puolesta kova suru ja huoli kun ei lasta kuulu, vaikka kaipuu on ollut kova.
Ihan varmasti lapsen synnyttyä ymmärtävät, kuinka isosta asiasta on kyse.
Jokainen lapsi on ihme ja täysin korvaamaton. Mistä sitä koskaan tietää, koska se oman kellon lyönti loppuu ja silloin ei taikatemputkaan meinaa onnistua.
Meinaan ainakin omalleni sanoa, että tehkää lapset nuorena! Ehtii sitä vanhanakin nauttia maailmasta ja seikkailuista. :D