La Helmikuu 2016

Kiitos maarika :) näinköhän ne raskausoireet puskee päälle sitten kun viikkoja on enemmän, nyt vasta n. 4+2. Oon tosin himoinnu makeaa nyt, eilen ja tänään oli pakko ostaa classicin minttusuklaa-jätski "lounaaksi" :'D
 
Itsellä muutamana päivänä joutunut jo vessan pönttöön tutustumaan... aamupalan jälkeen. Tänään syönyt kaikkee mahdollista eikä pahaa tehnyt.. ajatuskin kävi jo miks oireet loppuu :D rinnat alannut aristaa todella paljon ja näin illalla vatsaa jomottaa.
Tänään alkais vissii viikko 6 pyörimään :)
 
Täällä tekis mieli koko ajan syyä jottain, kusella saa rampata tunnin välein. Illalla alkaa sitten turvottaa vatsaa. Rinnat on ollu jo reilut 2viikkoa saakelin arat, parina päivänä luulin että se loppi, vaa ei kun jatkuu vaan. Hankala iltasin alkaa nukkumaan, kun ei tiedä mitenpäin on hyvä. :-o :-)
 
Rustaillaanpa tänneki nyt sit ensimmäistä kertaa. Testiin pärähti plussa näppärästi just ennen juhannusta, joten meni sen osalta suunnitelmat totaalisen uusiksi :D kuitenkin kiva ylläripylläri näin kesäloman päätteeksi kun en ihan vielä osannut uutta raskautta näinkin nopeasti odottaa :) tää on nyt toinen raskaus kun edellinen päättyi kkm viime tammikuussa, joten toivottavasti tämä raskaus menee paremmin. Vaikka en asiaa juuri ajattelekkaan niin kai se alitajunnassa jatkuvasti kolkuttelee..tällä hetkellä näyttäis rv 5+1 joten aika avarin mielin mennään. Päädyin kuitenkin varaamaan ajan varhaisultraan joka häämöttää vasta kolmen viikon päässä mutta täytyy toivoa että aika menis nopeasti ja ehkäpä töihin paluu helpottaa asiaa :)

Paljon onnea myös muille odottajille! :)
 
Mulla myös kkm 2kpl taustalla -06 ja 08. Ja kaksosiinkin teoriassa mahdollisuus, koska isoäiti on kaksoset saanut..

Missä vaiheessa olette suunnitelleet kertovanne sukulaisille / töissä raskaudesta?

Töissä itse kerroin jo pomolle, koska haluan siirron muualle työn luonteen vuoksi ja esimiehillä velvollisuus se järjestää.

Omalle äidille kerroin jo, kuten viime raskaudestakin...
 
Ite aattelin kertoo omille vanhemmille/sukulaisille vasta sitten kun ollaan raskauden kanssa vähän pitemmällä tai kun ollaan käyty ekassa ultrassa :)
 
Mä oon kertonut melkein kaikille jo, mitä turhaan salailemaan :cat: ja muutama tunti sitten myös esimiehellekin.
 
Mie ajattelin kertoa kun viikkoja vähän enemmän, ehkä siellä rv 8-12 tienoilla. Mulla näky viimeksikin aika äkkiä raskaus ja silloiset työkaverit oli jo ennen rv 10 arvuutelleet keskenään että olenko raskaana vaikka yritinkin löysillä vaatteilla piilotella :D aattelin kuitenkin kertoo ennenkuin selvästi huomaa, nähtäväksi jää miten aikaisin tai myöhään se aika koittaa :)
 
Parille kaverille piti jo kertoa, mutta muuten yritän olla hissukseen siihen asti kun oon käynyt siinä nt-ultrassa. Vaikeaahan tää kertomatta jättäminen on,kun tekis huutaa koko maailmalle.."Meille tulee vauva!"

Töihin ei tarvi kertoa mitään,kun vasta sitten kunhan saan raskaus todistuksen jolla haen äippälomaa. Oon nyt nimittäin hoitovapaalla..Tarkoitus oli mennä töihin, mutta toisin tais nyt käydä ;)
 
Me ollaan kerrottu miehen kanssa molempien vanhemmille ja sisaruksille, sekä läheisimmille ystäville. Niin tekisi mieli kuuluttaa onnea koko maailmalle mutta vielä ei jotenkaan "uskalla", vaikka vahva luotto onkin siihen että kaikki menee hyvin :happy:

Laskujen mukaan mennään viikoissa 5+4 ja ollaan tosiaan pohdittu sitä varhaisultraa, ihan vaan jo senkin takia että uskaltaisi nauttia raskaudesta vapaammin :rolleyes:
Oireita kyllä sitten löytyy useampia: väsymys, turvotus iltaisin, tissien turvotus ja pieni aristus, vessassa ravaaminen parin tunnin välein ja jatkuva nälkä. Pahoinvointia ei vielä ole, eikä toivottavasti tulekaan..
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussasta! Kohta täällä taitaakin olla jo kaikki helmikuiset kasassa kun la:t alkaa plussaajilla siirtyä maaliskuun puolelle :)

Ruttu ja siltikin.onnellinen, täällä myös yksi kkm viime syksynä kokenut. Eilen juuri kävin ultrassa toteamassa että tällä kertaa pieni on elossa ja syke näkyy, joten hyvillä mielin jatketaan eteenpäin ja toivon hartaasti että teilläkin menee tällä kertaa kaikki onnelliseen loppuun saakka!

Meillä vauvauutiset tietää nyt miehen vanhemmat, miehen pikkusisko sekä muutama läheinen ystävä. Töissä aion juökistaa asian kesäloman jälkeen elokuussa, jos ja kun sinne asti selvitään. Isälleni ajattelin kertoa tänään puhelimitse, äidilleni en taida vielä paljastaa, hän on nimittäin ilmoittanut vihaavansa lapsia ja muutenkin olen aika varma ettei sieltä suunnalta ole mitään tukea odotettavissa...

Eilisen ultran perusteella tänään mennään rv 7+3. Päällimmäisenä oireena on turvonneet, pingottuneet ja hemmetin kipeät tissit. Mies on kyllä aivan onnensa kukkuloilla kun meikäläisen rintavarustus vaan uhkeutuu! :D
 
Joo samaa mietin, että uudet helmikuiset alkaa pian loppua kun jo monilla alkoi olla la.ta ihan loppupäiville.

Mä olen kertonut parille läheiselle ystävälle, mutta muiden osalta sitten kun on ultrattu. Voihan se olla, että jotkut huomaa jo tässä ennenkin kun ei viini-illalliset maistu :) . On ollut kyllä mahtavia hetkiä kertoa, kun ihmiset on olleet niin innoissaan :) (Onpa ikävää Tiikerikuu äitisi suhtautuminen :( ) Töihin ei tarvi vielä kertoa, kun olen hoitovapaalla.

Kaksoskysymykseen: ei ole suvussa taipumusta, mutta olen jotenkin aina toivonut kaksosia...

Ja tosiaan, oireet vaihtelee syömisten jälkeen. Välillä ei tule mitään ja välillä ällöttää tavallisetkin ruoat. Miksi muuten puhutaan vain aamupahoinvoinnista, mutta ei iltapäivä- eikä iltapahoinvoinnista... ?
 
Meillä yritetään salata mahdollisimman pitkälle :) onneksi oon sen verran tanakka ettei edes näy :"D mutta syy siihen että ei kerrota alussa on se ettei tarvi pettyä sitten.
 
Heti kun pääsin sanomasta että ei mitään oireita.. Tänään ollu ihan kauheen huono olo ja tissit on kipeytyny sekä huimaa. Tänään myös vihlonu munasarjojen kohdalta esim venytellessä ja pitkän automatkan seurauksena masukipuja, jotka ois voinu ihan pieniksi supistuksiksi mieltää. Lähdetään tänään miehen kanssa etelänmatkalle, toivottavasti pahoinvointia ei ois ihan koko matkaa. Mie en nimittäin oo ikinä tuntenut käsitettä aamupahoinvointi, vaan mulla se on 24-h-pahoinvointi! Yäks :S
 
Sain nyt minäki soitettuu sinne neuvolaan ja 20.7. sain ajan. Terkkari sai la.han päivän heiton nettitesteihin verrattuna, joten mullakin olisi se 22.2. kuten täällä oli jollakin toisellakin.
 
No voih, toivotaan että noi pahoinvoinnit jättäisi rauhaan. Mut ne on jättänyt aika hyvin. Satunnaisesti mulla esiintyy, oli toki viikkoja sitten takaperin pahemmat olot. Nyt on vaan väsymys, tissien arkuus ja turvotus ja pissalla juokseminen... Vähän mietityttää että onkohan tuolla edes kaikki kotona. Miehen äiti tosiaan itse sano ettei ollut mitään oireita noitten kolmen muksun odotusaikana. Omalta äidiltä en kysele kun ei osaa olla iloinen meidän puolesta, hänen mielestään emme ole valmiita vanhemmiksi ja ei olla mieheni kanssa tunnettu kauaa sekä ollaan liian nuoria. Minä täytän syksyllä 23 ja mieheni 26, mun äiti antoi ymmärtää että pitäis tehdä abortti. Että voi tehdä myöhemminkin lapsia, me ollaan miehen kanssa päätetty pitää ja jos ei mun äiti voi hyväksyä sitä niin ei tarvitse olla missään tekemisissä..... Onneksi miehen suku on ottanut iloisen uutisen vastaan ihan onnessaan! :)
 
Alinah, onpa ikävää että äitisi on tuota mieltä asiasta :( itsekin olen 24v ja uskoisin olevani kyllä aivan valmis äidiksi ja tarpeeksi aikuinen pitääkseni huolta lapsesta.. miehen kanssa ollaan oltu reilu 2 vuotta yhdessä ja onhan meilläkin ajoittaiset erimielisyydet mutta ollaan yhdessä siitä huolimatta ja molemmilla todellakin iso haave yhtenäisestä perheestä. :) toivottavasti sinun äitisi tajuaa asian aikanaan.. onko hän itse saanut lapset nuorena?
 
Takaisin
Top