La Helmikuu 2016

MPOP esikoinen syntyny 9pv :) Okei kiva kuulla että ei ole mitään paniikkia aiheuttavaa tuo vuoto toki tänään ei ole tullut onneksi mitään :) Pitäisköhän sitä itekki soittaa huomenna neuvolaan :D Kuinka "helposti" voi saada neuvolan kautta ajan ultraan alku viikoilla?
 
Täälä meillä ei oo omassa neuvolassa edes ultraa mutta jos haluaa sikiöseulonnat niin sillon pääsee 11-14 viikolla ultraan toiselle paikkakunnalle.
 
Huomenna olisi mun soitettava neuvolaan ja varattava aika. Ei oikein kiinnostais mennä niitä samoja liipalaapoja kuuntelemaan jotka melkein muistaa ulkoa edellis kerrasta. Vaan se on otettava härkää sarvista kiinni ja hymyillen istuttava siellä joka tapauksessa :D

Meillä oli viimeksi neuvolassa mahdollisuus ultraan ennen sitä virallista nt-ultraa, kun heillä on siellä laitteet. Ei niin hyvät, mutta näkee kuitenkin päätekijän ;)
Toivottavasti nytkin järjestyis..
 
Heipparallaa kaikille ja onnea tuleville äideille tai tupla tai tripla äideiksi tuleville :Heartpink

Haluisin niin tulla listalle jännäämään mutta en tiedä uskallanko vielä.. Olin aikaisemmin tuolla marrasmasuissa2015 jännäämässä mutta np-ultrassa vk11+6 todettiin sikiö lopettaneen kasvun jo 7+2.. Silloin saatiin sitten heti pillerit napaan ja lääkkeellinen tyhjennys kotona parin päivän päästä. Siitä 3vk ja uudestaan ultraan outojen vihlasujen takia ja niinhän se oli, että materiaalia oli jäänyt kohtuun ja siitä viikon päästä oli aika kaavintaan.. 1.3 tein siis plussatestin ja 19.5 kaavittiin viimeiset rippeet pihalle..

Nyt siis jännittää, pelottaa, ahdistaa mutta sitten on kuitenkin aika rauhallinen fiilis. Tein nimittäin viime viikon keskiviikkona plussatestin kun olin ensin käynyt terkkarilla kaavinnan jälkitarkastuksessa ja verikokeissa ja se olisi ollut menkkojen alkamis päivä eli tasan 4vk kaavinnasta.. HCG oli sinä päivänä 245 ja tein vielä kotona testin ja tänään tein digitestin joka näytti raskaana 2-3 eli viikkoja olisi nyt 4+6 :Heartred

soitin neuvolaan viime viikolla ja ne käskivät soittaa terkkalääkärille raskauden varmistamiseksi. No terkkarista sanottiin että ei tämä enää meidän asia ole että soitat nyt sinne neuvolaan ja sanot että tää kuuluu niille. Neuvolasta sanottiin taas että "tänne vaan kaikki kun terkkarilla ei ehditä". Siinä se neuvolan täti empi mitä se tekee kun ei tiennyt mitä voi tässä kohtaa tehdä kun kaavinnasta ei ole pitkä aika että mihkä hän mut sitten pistää ultraan.. No sano tekevänsä johonkin lähetteen ja mulle tulee siitä sitten tieto kotiin..

Nyt sitä jännätään täällä koska tulee ja onko tua masussa ketään kasvamassa. NIIIIIIN paljon sitä toivotaan miehen kanssa ! :shy:

Terv. Aprikoosi (4+6)

P.s toivottavasti saatte jotain selvää tästä :wink
 
Mä oon varannut alkuraskauden ultran yksityiselle viikolle8. Viimeks kävin jo 7.viikolla, mut aattelin "pidätellä" tällä kertaa innostustani. Täällä kun eka kunnallinen on tarjolla 12vk:n hujakoilla.
 
Mun mielestä täällä on eka ultra polilla 10-13+6. Eli on siihen vielä monta päivää aikaa jännättäväksi ;)
 
Mulla ens viikon ti 30.6 neuvola sieltä lähettää lähetteen että ne tutkii mua mjn km takia eli varmaa myös ultraa..ei osannu pahemmin lääkäri kertoa puhelimessa..no se nähdään ens viikolla jos osais tarkemmin kertoa :)
 
Mä varasin ekan neuvola ajan tänään... menee ens kuun 21. päivään. Olisin viikolla 9 tai 10 sillon. Odotin että oisin päässyt ennemmin mutta loma ajat alkanut.
 
Mie varasin kans tänään neuvolan, se ois 10.7. Ois muuten ollu seuraavalla viikolla mut oon lomalla nii järjestyi onneks, viikkoja ois sillon 7+5 jos laskureihin on uskomista. :)
 
Ootan vaa niitä ultra aikoja postiluukusta :banghead: jos tietenki sinne asti pääsen.
 
Lälly Onko kallis se laite?


Mulla toi laite on angel soundin halvin laite ja makso about 30€ ja siihen päälle se geeli ja toimitus :) Aloin tuntemaan liikkeitä viime raskaudessa jo viikolla 15 eli ei kerennyt kauaan olla tuolloin laite edes käytössä, mutta jos ennen ultraa saan tolla kuulumaan ni olisin todella mielissäni.
 
Meillä ultrataan heti nyt alkuraskaudessa ja jokaisessa neuvolakäynnillä +ne rakenne ja np-unp-ultrat siihen päälle vielä :-)
 
Mullakin on tuo kotidoppleri tuossa kolmannessa raskaudessa hankin sen ja kuuntelin myös jonkun verran mutta sit kun sikiö olikin kääntynyt en enää löytäny niin se meinas olla vähän ärsyttää :-D
 
Moi kaikille!
Meillä plussattiin tänä aamuna, tai oikeammin aamuyöllä ja tänään ois oviksen mukaan rv4+0. ( kp37, dpo14, yk5)
Taustoista sen verran, että itse olen 34, mies 41 ja kolmatta odotetaan. Esikoinen on tosin aiemmasta suhteesta, joten mies odottaa toista vasta :)
Ennen kuopusta taustalla yksi varhainen km ja yksi kkm rv8. Hyvillä mielin silti toista helmivauvaa odottelen saapuvaksi :)
Imetän edelleen kuopusta ja luulen tärpin tulleen vasta kun yöimetyksistä päästiin reilu kuukausi sitten lempeän unikoulun avulla. Lisäksi alkoi mökkeilykausi ja siellä kuopuskin sai alkunsa, maalla on taikaa ♥ :)
Esikoispoika täytti maaliskuussa 5v ja tyttö täytti helmikuussa vuoden. Lisäksi meillä on kaksi vuotias koira.
Asustellaan Päijät-Hämeessä ja kesäisin ollaan paljon maalla "mökillä" ja talvisin sitten kaupungissa kerrostalokolmiossa. Isompaa kai alettava etsimään! Harrastuksen itsellä vaatteiden ompelu, enimmäkseen lapsille, mutta myös itselle, koiran kanssa ulkoilu ja sali.

Kumpikaan aiemmista synnytyksistä ei menny ihan oppikirjan mukaan. Esikoisesta oli totaali etinen istukka, lapsivedet meni spontaanisti rv 35+4 ja poika leikattiin ulos rv36. 45cm ja 2745g ihan valmis vauva :)
Kuopuksen synnytin luomuna (vasten tahtoani) rv40+3, repesin ikävästi ja sain pahoja komplikaatioita. Hengenlähtö oli lähellä ja tein kuulemma päksin vuotoennätyksiä. Olin kaksi kertaa niin leikkurissa, kuin kerroskuvissakin, joissa selvisi että vuodan niin sisään,kuin ulospäinkin. Olin aika heikossa hapessa ja
vauvan luokse osastolle pääsin vasta 4 päivänä synnytyksestä,mutta sen jälkeen ollaan oltu erottamattomat :)
Sen enempää mies, kuin minäkään ei haluta alakautta synnytystä enää, vaan toivotaan suunniteltua sektiota.

Oiskohan tässä ollut tietoiskupostaus meistä :)

Melkoista vauhtia ja hässäkkää elämä on, mutta vielä mahtuu joukkoon! :)

Nyt kuppi teetä ja alan lukemaan tätä ketjua alusta asti, La listasta huomasin monta tuttua nimeä jo! :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla eka ultra on 8+5, eli 9.7. Jännittää aivan kamalasti mennä, pitää toivoa että kaikki on hyvin. Eka raskaus meni kesken alussa jouluna. Se kummittelee takaraivossa jonkin verran. :/ kuitenkin on ihan hyvät fiilikset, eikä malttais oottaa. Järkyttävä rintakipu on kaverina, tiiä miten päin passais olla. :D
 
Takaisin
Top