La Helmikuu 2016

Tänään näyttäis olevan ihan normaali aamu. Aamupalan jälkeen alkoi tutusti myös huono olo. Eikä ole tullut tipan tippaa vertakaan. Toivottavasti selvittäis säikähdyksellä. Viikon päästä maanantaina olis eka neuvola, kai siellä vois anella sydänäänten kuuntelua?!?
 
Kuplakameli mitkä viikot sulla silloin on? Ne ei neuvolassa tietääkseni kuuntele kuin vasta ihan ekan kolmanneksen lopussa, koska sydänääniä on vaikea alussa saada dopplerilla kuuluviin. Ultrassa tietty sit näkyy, jos on riittävän pitkällä et pyydä jos voisivat ultrata? :)
 
Hyppään mukaan keskusteluun pari pv sitte tein haalean plussan ja eilen tuli tehtyä tummempi plussa. Laskettu aika olisi 27.2 ja toinen tulossa <3 Esikoinen syntyny joulukuussa 2012 ja siinä välissä kaksi keskenmenoa. Toivotaan että tämä raskaus menee hyvin :nailbiting::love7
Onneks vielä ei oo ollu minkäänlaisia oireita ja toivottavasti pahoinvointi ja väsymys jää kokonaan pois.
 
Mulla alko vasta 7.viikko eilen. Viimeksikin kun kävin ensikäynnillä neuvolassa, ei ollut ketään enää elossa, mutta oltiin autuaan tietämättömiä siitä :(
 
Hii, hyppään keskusteluun innokkaasti ja onnesta soikeana :love017

Keskiviikkona 17.6 tein testin fiiliksen pohjalta itselleni "valmistujaislahjaksi" (valmistuin AMKista torstaina ja olin jo ties kuinka kauan heittänyt vauvakuumeisena läppää että haha, olisiko hassua saada valmistujaislahjaksi vauva) ja yllätykseksi testiin pärähti kaksi selkeää viivaa. Ollaan avomiehen kanssa onnellisen hämmentyneitä. Ei olla siis yritetty, vaan ilmeisesti pienokainen sai kuin saikin alkunsa klassisesti heti sillä ensimmäisellä ja ainoalla kerralla kun ehkäisy petti :smiley-ashamed004

Viikkoja tällä hetkellä omien laskujen 6+4. Jännittää kovasti koska kaikki on ihan uutta. Pientä kuvotusta on ollut ilmassa, ruokahalun järkyttävää suurenemista ja pienenpientä tissien aristelua. Lisäksi vatsassa tuntuu sellainen pieni paino koko ajan ja väsymys on kova, ikäänkuin eläisi sellaisessa pienessä sumussa koko ajan. Huomenna pitäisi soitella neuvolaan ja varata aika kun en ehtinyt sitä ennen juhannusta tehdä. Kaikki ensiodottajia koskevat neuvot otetaan siis innolla vastaan täällä :smiley-bounce022
 
Onnea kaikille uusille plussanneille! :) myy92 miulla on kanssa esikoinen syntynyt joulukuussa -12 ja toisen la ois 29.2. :)

Ei edelleenkään mitään kummempia oireita, ei pahoinvointia tai suurempaa väsymystä. Rinnat ehkä minimaalisesti arat mutta ei oikeestaan enempää kuin mitä normaalistikaan. Yksi selvä oire minkä tänään hoksasin on, että huimaa. Verenpaine on laskenut normista 130/80 -> 110/68. Jos nousee ylös liian nopsasti niin päässä heittää. Samoin vähän painontunnetta ja pientä jomotusta alavatsalla. Ehkä sitä pitäis pikkuhiljaa ruveta uskomaan et kaikki on hyvin. :)
 
Katsotaan hyppäänkö minäkin kelkkaan vai katoanko yhtä nopeasti kuin olen tänne tullutkin :D
Ikäeroa pienille tulisi sen puolitoista vuotta mikäli nyt tämä pysyy ( ja olen raskaana ) matkassa mukana :)

Onnea myös muille plussanneille, tietenkin <3

Tunturikettu sai tosiaan maailman parhaimman valmistujaislahjan :)
 
Onko se ihan normaalia että rusehtavaa (vanhaa verta) vuotoa tulee? Tätä siis tullut silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa eikä sitä kyllä tullut kovinkaan paljoa?

MPOP aika hauska yhteensattuma! :happy:
 
Myy: miulla tuli rusehtavaa vuotoa ekassa raskaudessa just menkkojen oletetun alkamispäivän tienoilla. Oli ihan kunnon kipujakin mut menivät ohi ja kaikki oli hyvin. Monella taitaa olla alkuraskaudessa olla vuotoja joten kuulostaa ihan normaalilta. Saanko udella minä päivänä siun muksu on syntynyt? Meillä synty 11. pv, hilkulla oli ettei synttäripäiväksi tullut 12.12.12. :D
 
Oon lukenut että noi vuodot ois normaalia, kiinnitymis vuotoja. Itselläni 2 ensimmäisen kanssa tuli vuotoa alussa ennen kk pois jäämistä. Nyt 3 tulossa eikä ole tippaakaan tullut vuotoa. Menkkamaisia kipuja ollut ja jomotusta ajoittain alavatsassa.
 
Tämmöset pienet vuodot on harmittomia oon lukenu sama jostain :-) jollekin tule vuotoa ja jollekin ei tuu edes kiinnitymisvuotoa :-) onnea tosiaan kaikille plussaneille ja tsemppiä niille kellä on pelkoja ♥ soitin neuvolaan ja neuvolapäivä on 25.6 jo :-D
 
Mulla olisi kanssa vuorossa neuvolaan soitto tänään ? Soitto aika vain 12-13.... pitkä aamu tulossa ;)
 
Heippa! Aloittelija täällä! Teinpä tuossa viikko takaperin plussa testin ja onnellinen yllätys! Toka vauva tulossa LA 12.2. Ekaa yritettiin pari vuotta mutta tämä toinen näytti tulevan helpommin. Eka syntynyt 04/2014. Lohdutuksen sanane vuotelijoille että ekaa odottaessa mullakin oli vuotoja rv:lla 7-12. Ei tiedetty mistä johtuu. Terve poika syntyi! ☺️
 
onnea plussasta rinsella :)

täällä odotetaan lääkärin soittoa miten seuraillaan mun tätä raskautta. toivon että ultraisivat ainakin..katsotaan nyt miten käy :)
 
Minäkin soitin tänään neuvolaan ja sain vain soittoajan ensi viikolle koska "asialla ei kuulemma ole kiire" :think005 Laskin kylläkin viikot uudelleen ja sain tulokseksi 5+3. Mutta silti tuntuu jännälle että ensi viikon maanantaina on soittoaika terveydenhoitajan kanssa ja sitten vasta varataan aika. Ilmeisesti vaihtelee nämä käytännöt kaupungeittain..
 
Hei taas! Hauska, että täällä keskustelu käy näin vilkkaana. Onnea uusille ja varsinkin niille, jotka ovat pitkään joutuneet odottelemaan. Ihmeitä tapahtuu! Ja toivottavasti ei tule kenelläkään takapakkia vuodoista ym. huolimatta. Tsemppiä myös "kärsijöille" ja toivottavasti olonne helpottaa! Sekä niille, joilla on liian vähän oireita :)
Alun hämmästyksen jälkeen on tullut vähän sellainen olo, että onkohan tässä kuitenkaan perää. Ei sillä, että mitään syytä siihen olisi, mutta jotenkin vaan tuntuu epätodelliselta. Itse en ole kuitenkaan ajatellut mennä varhaisultriin. Viimeksi ultrattiin heti eka neuvolakäynnillä, joten täytyy yrittää jaksaa sinne asti.
Oireilut vaihtelevat, mutta näyttäisi siltä, että grilliruoka ei aina ole ihan sopivinta mahdollista... Ja toinen havainto on se, että on vähän hankalaa olla pidemmällä kyläilyllä ei-niin-läheisten luona, kun ei viitsi sanoa, että nyt tarvis jo jotain välipalaa... :wink Tässä vaiheessa ei hirveesti vielä viitsi mainostaa tätä tilaa, kun ei ole mitään filmiä todisteeksi :) Juhannustapailut sujui onneksi sillä tavalla kätevästi, ettei vielä tarvinnut ruveta selittelemään mitään.
 
Takaisin
Top