La Helmikuu 2016

Mulla tunnin päästä kokoarvioultra. Saapa nähä minkälainen mötkylä siellä myllää. Kylkiluut on ainaki ihan tuusan nuuskana..

Onnea ♥
Ja tsemppiä muille koitokseen ♥
Vaikka täällä supistelee niin ei kuitenkaan lähtöä oo tullu ärsyttävä :-( :-)

Apua! Lapsivedet meni 6 aamulla just sopivasti kun miehen kello soi töihin , jäi sit kotiin. Oon ensisynnyttäjä ja soitin synnärille , käskettiin olla kotona ja odottaa supistuksia ja seurata lapsiveden väriä. Onko käytäntö näin ettei sairaalaan mennäkkää heti kun vedet menee?? Mulla on nyt 3ja puol tuntia tullu nyt siis ihan kunnolla sitä oikeen holahtelee housuja myöten. 4yösidettä jo vaihtanut , kahet alushousut ja yhet housut. Onko nyt normaalia et sitä vettä noin paljon menee? Väriltään kirkasta/v.punasta ja vähän jotain veriviiruja seassa. Supistuksia ei oo tullu mut mahaa jomottaa menkkamaisesti. Käskettiin mennä synnärille viim. Klo 18 mennessä jos ei supistuksia oo tullu. Lähinnä vaan huolettaa että pärjääköv vauva kun vettä on menny varmaan yli litra jo??

"Jos synnytys alkaa vedenmenolla, tapahtuu synnytyksessä etenemistä tavallisesti vuorokauden sisällä, sillä vedenmeno aktivoi synnytyshormonien erittymistä. Kaikki vesi ei kuitenkaan koskaan tule pois kohdusta kerralla, vaan vuoto jatkuu ja lapsivesi uusiutuu koko synnytyksen ajan."

Netistä äkkiä kaivettua. Uskon vakaasti, että tietävät mitä sairaalassa puhuvat. Jos sanoivat, että odottele, niin siihen on varmasti hyvä syy eikä teillä ole hätää. Oon ymmärtänyt, että juuri ne menkkamaiset tuntemukset on supistuksia. Varmaan kyllä tunnistat ne sitten, kunhan vielä kipeytyvät. Tsemppiä! Muista hengittää ja rentoutua :)

Mä oon aina ymmärtänyt että kun vedet menee , mennään heti sairaalaan. Mutta kun supistuksilla alkaa niin sillon ootellaan että ne on säännöllisiä. Ei oo oikein neuvolassakaan neuvottu. Pitää nyt vaan odotella sit et nää alkaa kipeytyy ja tulee useampi. Mut tänään kuitenkin mentävä käymään siellä. Välillä myös tulee tonne kohdunsuulle niitä sukkapuikko pistoja. Huh ku jännittää.

Mäki haluisin jo Tyksiin jos muutkin siellä jo puskee vauvojaan ulos :D mulla huomenna vasta synnytystapa-arvio. Heii onko vauva virallisesti täysaikainen 37+0 vai 38+0? :o

Nliee, mä oon ymmärtäny, että jos esim.tietää olevansa streptokokki-positiivinen niin sillon on hyvä mennä ajoissa, että saa sen antibiootin. Jos mitään tulehdusvaaraa ei oo ni mukavampi se on kotona ootella niitä supistuksia. Käyt vähä suihkussa, syöt kunnolla( jos voit) ja koitat rentoutua. Ennen kaikkea tsemppiä koitokseen. Kohta teillä on oma pieni kainalossa ;)

Mullakin yöllä vessakäynnin jälkeen alko supistuksia ja olin että jes kesti joku 45min epäsäännöllisesti tuli joku neljä kivuliasta sit tuli nälkä ja kävin syömässä ja siihen ne sit lopahtiki... :(

Ouh, mä niin ootan, että mullakin menis vedet! Supistuksia tulee säännöllisesti jo neljättä päivää, ne ei vaan oo tarpeeks vahvoja, että synnytys mitenkään virallisesti ois käynnissä :sorry:

Myöhään illalla tuli sen verran kivuliaita, että joutu jopa vähän puhalteleen, mutta nekin taas yön aikana lieveni. Nyt päivällä ne on taas melkein pelkkiä mahan kovettumisia. Kuitenkin käytännössä niitä tulee lähes koko ajan 8-10min välein, mutta tällee aamupäivisin väli on muuttunut 15-20 min..

Huomenna sit taysiin kattoon missä mennään, jollei tässä mitään ennen sitä tapahdu.

Nliee saa sinne synnärille lähteä jos olo tuntuu epävarmalta. Synnytyskin käynnistyy paremmin kun äiti ei ole huolissaan. ♡ tsemppiä! Kohta teillä on oma vauva.

Nliee: On ihan normaalia! Ja niinkun joku jo kirjotti, niin sitä vettä muodostuu kokoajan lisää. Se loppuu vasta kun vauva on pihalla. Tsemppiä!!!! :wink

Nliee: Mulla meni ekassa synnytyksessä vedet illalla klo 23. Soitin sairaalaan, josta käskettiin tulla sinne seuraavana päivänä puolen päivän aikaan nähtäväksi (eli 13h päästä), jos mitään ihmeempää ei tuu. Tuolloin oli kuitenkin vasta 1cm auennut kohdunsuu eikä paljoa supistellutkaan, joten meidät lähetettiin vielä kotiin ja piti tulla illalla klo 21 takas, jolloin jäin sitten osastolle.

Pakko kertoa äsken sattunu "hauska" juttu. Ei kyllä liity mitenkään tähän raskauteen, mutta lasten toilailuihin kuitenki... Olin verkkopankissa maksamassa laskuja ja sinä aikana 13v. tyttäreni tililtä veloitettiin mäkkärin ostos, josta voi päätellä hänen tarjonneen sapuskat myös kahdelle kaverilleen. Muutenhan siinä ei mitään ongelmaa olisi, mutta kun tyttöjen pitäisi olla lukujärjestyksen mukaan koulussa ruokailussa ja mäkkäriin on koululta matkaa n.1km.... Minä sitten ilkeänä äitinä ilmoitin luokanvalvojalle, että tytöt ovat poistuneet ilman lupaa koulun alueelta. Pääsee tytöt vähän puhutteluun

Tsemppiä teille kaikille, joilla synnytys on lähteny käyntiin!

Itsellä tänään tuli 37 viikkoo täyteen. Aamulla oli neuvola. Sf-mitta ei ollu kasvanu lainkaan 2 voiko aikana, vaikka vauvan pää heilu vielä reilusti, ei siis kiinnittyny. Viikon päästä nla ja jos edelleen sama tilanne, niin sit lähettää äpkl:ole tarkastukseen.

Välillä on kyl vihlontaa tuol alakerras, mut ei mitää kipeitä supistuksia oo viel ollu.. Ei oo viel mikää tukala olo, joten viel jaksaa odottaa kakkosen tuloa. :) *♡*

Takaisin