La Helmikuu 2016

Millon teiltä on viimeksi mitattu hemoglobiini ja paljon se oli? :) Mulla tänään mitattuna 108 vaikka rautalisää olen ottanut jo reilusti yli kuukauden. Välissä jo nousi, mutta taas on laskenut.. Kummalista. Kävin sillon reilu kuukausi sitten verikokeessa jossa näkee tarkemmin arvon ja oli silloin 116 vaikka mittari näytti 101, eli tuskin on nytkään niin matala oikeasti..

Tänään 37+2

Mulla oli viikko sitten 115 ja niissä lukemissa pysyny koko ajan, syön aina välillä rautalisää ku muistaa tai ku tuntuu siltä, mulla on sitä yrttirautajuomahommaa :)

Mulla on kaiken aikaa ollut ihan kohtuulliset noi hemoglobiiniarvot. Viimeeksi viime viikolla mitattiin ja silloin oli huonoin kaikista mittauksista ja arvona 116. Keskiviikkona katsotaan uudelleen. Lisärautaa en ole toistaiseksi ottanut ja toivonkin, ettei siihen jouduta.
Nyt mittarissa 37+1.

Mulla oli 120 jotain 3 vko sitte, en oo ollenkaa tarttenu rautalisää ku hb ollu koko aika yli 120. Nyt menos 37+5

Mulla on ollut hemoglobiini koko raskauden yli 130. Perjantaina verikokeessa oli 144. Nyt varmaan nousee taas vähän kun pieni on syntynyt...

Mun hb on koko raskauden ajan ollu päälle 120. Aikasemmissa päälle 140, et nyt aika paljon matalampi mut näitä matkustajii onki kaks kyydis :grin ja viimeks se otettiin tos tammikuun alussa.

Koko raskauden ajan ollu 100-115 välissä. Viime viikolla oli viimesin mittaus verikokeessa 114. Rautalisän säännöllisen syönnin sain lopettaa, ku vatsa ei tykänny siitä. Nyt ota rautaa aina sillon tällön ja tällä mennään loppuun asti, koska ei vaikuta yleisvointiin mitenkään tuo alhainen lukema.

Mulla katottu varmaan puolessavälissä viimeks. Kokoajan lukemat näyttäny n. 130 niin en odota niiden kovinkaan laskevan.
3päivän ajan on ruokahalu ollut todella kova, mutta myös maha on toiminut erittäin hyvin, jopa niin hyvin että ajattelen aina että tästäkö se synnytys lähtee... mut ei.

Mulla oli torstaina hb 110... Aina olleet matalat... Välillä otan rautalisää, mutta ei ne tahdo oikein imeytyä jos en muista vältellä maitotuotteita

Rauta mitattu viimeks ennen joulua ja oli siinä 110. Joka toinen päivä otan rautalisää.

Onko olku turvotuksia jaloissa muilla? Minkä ootte todennu auttavan?
Mulla ei auta vaikka lepää jalat ylhäällä tai vaikka liikkuu tai vaikka hieroo. Sattuu oikein noi jalanpohjat, semmosta oikeen polttavaa kipua... ja tuntuu myös ihan kuin kävelisi vesipallojen päällä :/

Takaisin